Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare Motor Renault Megane 1, 1.9 dTi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Catalin25CTL
Salutare Grup, de curand m-am hotarat sa schimb motorul la al meu Megane 1.9 dTi, deoarece am avut o problema cu pierderile de ulei si din nefericire mi s-a topit un piston..mai am un motor tot de megane 1.9dTi cu aceeasi problema si vreau sa iau un piston de la un motor sa il pun la celalalt "ca romanu sa fac din doua unu' wink.gif" smile.gif)) credeti ca este ok sa fac din doua unul sau mai bine sa cumpar alt motor? eu as vrea sa il schimb singur acasa sa nu mai dau bani si pe la mecanic..ce face mecanicul stiu si eu sa fac si am si scule de care ma pot ajuta..orice sfat este bine venit. Stima!
b06fcn
In primul rand, daca ai seria de la motor in CIV, va trebui sa treci pe la RAR. Care nu accepta decat motoare schimbate in service-uri acreditate pentru asa ceva, pentru tipul tau de masina. Deci ai nevoie, pe langa actele de la service, de actele de provenienta ale motorului.
Acum, dpdv tehnic, un piston topit inseamna, cel mai probabil, probleme de bloc motor. Deci, chiar daca ai lua un piston bun, trebuie vazut daca merge pus pur si simplu. Teoretic, nu cred ca poti sa faci asta.
Cel mai simplu ar fi alt motor cu totul, de pe o masina cu kilometraj certificat. Sau, mai simplu, adusa o masina cu totul de afara si facut transplantul, iesi mai ieftin.
Catalin25CTL
Ambele motoare pe care le am au aceeasi serie unul dintre ele este cel care a fost original de pe masina si unul l-am cumparat de pe o masina adusa din franta si am acte pe el, nu ar fi asta o problema..eu ma gandeam daca se merita sa ma murdaresc pe maini pentru a schimba pistonul sau sa cumpar altul si sa o iau de la capat
Horatiu Mihai
@Catalin25CTL: Ce inseamna piston topit? S-a dus segmentul de ungere sau de foc? Sau ambele? Motorul este blocat sau merge (invarte) cand dai la cheie sa pornesti masina?
Sa spunem ca doar ai segmentii uzati iar motorul se invarteste. Trebuie desfacut motorul atat din partea de sus cat si in partea de jos, pentru a putea desface biela pistonului de fusul maneton al vibrochenului. In manualul de fabrica, la pagina 47 va trebui sa te uiti).
Conteaza mult sa ai sculele necesare, chei tubulare in stea, lere, subler calibrat (metrologizat). Trebuie sa masori diametrul cilindrului cu pistonul problema, apoi sa masori si diametrul pistonului sa vezi ce jocuri sunt. Eu as cumpara un subler nou care sa fie macar peste 60 de lei. Nu uita de cheie dinamometrica. In manual scrie si de cuplurile de strangere si de tot. Bafta! Da-mi PM cu e-mailul tau sa iti dau manualul, daca nu il ai. Ai ceva de lucru pentru operatiunea asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.