Salutare!
Deschid și eu un topic și, implicit, intru în clubul posesorilor a uneia dintre cel mai iubite și controversate modele Renault (după părerea mea), și anume Renault Megane IV GT. 😊
Mașina a devenit visul meu undeva prin 2017, cred, când mi-am dat seama că este un best buy, vorbind subiectiv, dar, cred eu, și obiectiv. Începusem să analizez piața ceva mai serios, la începutul anului, dar nu făceam altceva decât să mă zgârii pe ochi că nu îmi permit să o cumpăr.
Ajunsesem să-mi fac un Excel cu mașinile care erau de vânzare, notam VIN, preț, km, etc, pentru ca ulterior, dacă ajung să cumpăr una, să văd dacă a mai fost de vânzare deja și ce probleme avea.
Așa am ajuns în luna iunie, pe final, sau început de iulie, cu mașina personală la vânzare, un KIA Pro Cee’d, 2008, 1.4l, 109 CP, benzină. O mașină foarte faină și fiabilă, pe care am întreținut-o destul de serios (făcut revizii mereu la timp, schimbat componente care nu erau neapărat în planul clasic de ulei și filtre, dar care era de bun simț să le schimb) și care a început să arate ceva mai bune după ce i-am schimbat jantele (o să vedeți mașina în pozele de mai jos). A plecat de la mine cu vreo 93500 km și 3700 de Euro, cu tot cu anvelope + jante de iarnă. Jante pe care nu le-am folosit iarna, preferam să dejantez pe motiv de aspect al jantelor curente. În fine, s-a dus, așa că m-am hotărât că o să-mi iau un GT prin august, doar că a devenit super critic când m-am trezit că se apropie momentul și eu chiar ajung să-mi iau GT, așa că fiecare anunț pe OLX deja însemna că e viitoarea mea mașină. Doar că... nu prea erau niciunele ce trebuiau:
- Era un GT din 2016, ieșit din garanție, cu peste 50.000 km, la 16k Euro. Preț bun, nicio dotare în plus, dar un GT ieșit din garanție putea însemna daună totală la bugetul meu. Sau nu, nu daună totală, că putea să pice orice cutie sau ambreiaj că eram adio, n-aveam de unde să scot sute de milioane pentru nimic.
- Mai era un GT tot din 2016, tot fără alte dotări, la vreo 17k Euro, cu garanție încă un an. Am fost foarte tentat să-l cumpăr, dar l-a tras în jos faptul că nu avea nicio altă dotare față de standard.
- Mai exista posibilitatea achiziționării unui GT al unui coleg de pe forum, n-o să-i dau numele, mai ales că e supărat pe mine pentru că a picat tranzacția. Și din vina mea, dar și din cauza unei lipse de comunicări, dar nu vreau să discutăm despre asta. Dar scriu, că nu mă ascund sau ceva. 😊
Pentru că am considerat că a picat tranzacția respectivă, am început să mă îndrept către singurul GT care mai era la vânzare în România și cu care proprietar nu vorbisem, pentru că nu mă încadram cu bugetul.
Astfel vă prezint noua achiziție: Renault Megane GT, an fabricație 2018, 13.000 km, ce are toate dotările fără HUD și scaune Alcantara. Sau hai să nu fac ca samsarii, ci să zic ce conține: R Link 2 8.7” + Bose, CC Adaptiv, cameră marșarier, senzori 360 + parcare automată + senzor avertizare unghi mort (astea erau la pachet parcă), cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și ce-o mai fi, că nu-mi vin toate acum, deși cam astea par să fie. Prețul a fost de aproximativ 20.000 Euro, plus în alți bani un set de anvelope de iarnă Michelin Pilot Alpin, care din păcate nu sunt XL din ce am văzut, dar asta e, le-am luat așa la un preț foarte bun oricum.
Cu mașina am făcut aproximativ 700km și ce pot să spun despre ea mai multe decât faptul că sunt foarte încântat de ea, merge extraordinar, și nu mă refer în sensul de viteză, ci ideea pentru care a fost construită: un cruiser care te poate ajuta și la un mers alert, la nevoie.
Mai are doi ani garanție și luna asta doresc să fac extinderea garanției pentru încă doi ani, pentru că îmi e teamă de problemele ce le poate avea pe partea de ambreiaje + cutie, așa că încerc să merg pe varianta mai safe. Oricum, știu cu ce probleme ale copilăriei vine, sunt conștient de asta și nu sunt afectat, e o mașină pe care am luat-o cu sufletul. Dacă voiam fiabilitate, mai țineam KIA 10 ani și de banii ăștia mai strângeam și îmi luam o garsonieră peste câțiva ani și o închiriam, dar voiam să-mi îndeplinesc dorința cu mașina. Așa că, dacă n-o să mă lase chiar în drum și o mai fi nevoie, cândva, de un schimb de ambreiaje, ăla rău să fie, mașină arată și se conduce extraordinar, asta e, nu prea poți să le ai pe toate, tot best buy consider că rămâne.
Ca idee, un sunet există și acum, dacă oprești muzica. Dacă fac o retrogradare din 3 în 2 sau scenarii de acest gen, aud un cârâit pe care parcă l-am mai auzit pe forum, dar dacă nu se agravează, nu voi merge momentan la reprezentanță, prefer să rămân cât mai mult cu ce e original pe mașină.
Pe lângă garanție, luna viitoare urmează și revizia de un an, unde vreau să-i schimb toate filtrele (că parcă musai la un an era doar ulei + filtru ulei) și neapărat faruri LED la număr. O să ziceți că sunt cocalar, dar doar pe GT nu există LED-uri la număr, mașina familiei e un Megane Sedan care are LED-uri și nu are antenă, iar eu, pe GT, am antenă pe plafon + becuri halogen la număr. Not cool, man. Și o să pun Philips la număr, deci nu iau chiar orice din târg, chiar dacă, știu, nu-s omologate pentru drumurile publice, nu săriți. 😊
Pentru orice întrebări, sunt deschis.
Cheers!
[attachmentid=1628107879] [attachmentid=1628107880] [attachmentid=1628107881] [attachmentid=1628107882] [attachmentid=1628107883] [attachmentid=1628107884] [attachmentid=1628107885] [attachmentid=1628107886]