Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Passat B5
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Bogeyman
Am cumparat masina pe 6 martie. Avea 265k km la momentul respectiv, motor AEB 1.8T plus gaz Tomasetto de 55 litri instalat anul trecut prin august. Recent, la 269.800, i-am schimbat uleiul (Castrol Magnatec 5w40), filtrul de ulei (Purflux), aer si polen (no name-uri). Umblat putin pe la frane, mergea putin infranat. Schimbat becuri faza lunga, avea niste unele cu lumina albastra care bateau la 3 km si ledurile de la numar, pus becuri normale. Mai am de rezolvat inchiderea (merge din cheie, din interior nu, raman blocate usile aleator, cand una, cand doua). Brate schimbate, masina nu bate, nu troncane rolleyes.gif Facut un drum la mare, unul pe la munte, mai multe la capitala, zero probleme pana acum. Per ansamblu, foarte multumit de alegere.
[attachmentid=1628107434] [attachmentid=1628107435] [attachmentid=1628107436] [attachmentid=1628107437] [attachmentid=1628107438] [attachmentid=1628107439]
VladSoare
QUOTE(Bogeyman @ 29 Jul 2019, 07:27)
motor AEB 1.8T
wub.gif up.gif
axabrt
foarte misto, e din perioada aia cand se faceau masini.
dizzy
Interesanta masina.
Cam joasa de coada.
eviltuning
Arata super bine pentru varsta ei. Cu rugina cum sta?
Bogeyman
Vlad, da, din ce zice lumea, sunt motoare bunicele. Am mai avut motorizarea asta si a contat in luarea deciziei de cumparare.
axa, de acord. Chiar si acum, la 21 de ani, materialele din interior, in special coaja bordului, sunt placute la atingere iar confortul e la maximum, loc mult. E o placere s-o conduc. Acum cativa ani ma gandeam cum or putea soferii sa suport luminile alea albastrui din bord noaptea. Intre timp, mi-am schimbat parerea.
dizzy, e joasa si de coada si de bot. Fostul proprietar i-a pus suspensie sport, cu arcuri rosii pe fata (amortizoare reglabile) si albastre pe spate. Mi-ar placea sa o inalt putin, dar nu-mi bat capul prea tare. Atentie la drumuri si n-ar trebui sa fie probleme.
eviltuning, a fost vopsita integral, n-as putea spune cand, dar nu arata rau deloc. A iesit putina rugina la coltul aripii fata jos la prag si are vopseaua ciupita la usi, probabil de la dat in zid/poarta/copac/prin parcari. Am vorbit cu un vopsitor, imi trebuie doar 100 ml de vopsea si rezolv.
La schimbarea uleiului, mecanicul meu (care e un mecanic de nota 10), a avut ideea sa verificam uleiul din cutie. Agata usor uneori in a treia. Mai avea cam un litru de ulei, cred ca nu s-a umblat acolo niciodata. Am completat, acum intra fara sa simti.
eviltuning
Eee, un punct, doua de rugina nu a omorat pe nimeni. Asa am si eu cateva tot la aripa, ca na totusi are o varsta si masina. Eu cred ca e mult mai ok cu suspensia sport fata de cea stock, mai ales ca ai si motoru care trebe' .
Bogeyman
Si pentru ca i-am facut topic dupa aproape 5 luni, trebuia sa se intample ceva. Si s-a intamplat.
[attachmentid=1628107494]
Maine ma duc la constatare. Are asigurare la Euroins. Sa vedem.
cj98czh
Gume de iarna ???? blink.gif

Bogeyman
laugh.gif chiar ma intrebam cine o sa mi puna intrebarea asta.
Da, de iarna. Am si de vara, dar nu le pun ca sunt pe 17.
Bicicleta galbena
QUOTE(cj98czh @ 30 Jul 2019, 09:49)
Gume de iarna ????  blink.gif
*


In Bukale e plin. Cauzele pot fi mai multe, dar inclin sa cred ca e o bataie de cap mai putin - le tii pe astea de iarna 4-5 ani, apoi iei altele, tot asa. Scapi de o cheltuiala cu un rand de anvelope, scapi de coada la schimbat anvelope de doua ori pe an etc.

marksman
Pai mai bine iei allseason
cj98czh
QUOTE(Bogeyman @ 30 Jul 2019, 10:12)
Am si de vara, dar nu le pun ca sunt pe 17.
*



Si ? eu am roti pe 18 ... dar pt. aia nu merg cu gume de iarna .... vara ... asa mai bine un compromis all season ... cum se scria mai sus ..
tatabobu
QUOTE(Bicicleta galbena @ 30 Jul 2019, 09:24)
In Bukale e plin. Cauzele pot fi mai multe, dar inclin sa cred ca e o bataie de cap mai putin - le tii pe astea de iarna 4-5 ani, apoi iei altele, tot asa. Scapi de o cheltuiala cu un rand de anvelope, scapi de coada la schimbat anvelope de doua ori pe an etc.
*



2, maxim 3. In nici un caz nu 4-5.
Bogeyman
Masina a venit cu anvelope de iarna aproape noi. Plus un set de vara destul de uzat cu jante pe 17 pe care n-o sa le pun pe masina. Cand se tocesc astea, o sa iau allseason daca n-o dau pana atunci. Fac putini km pe an si nu se justifica 2 seturi, cred eu. Plus ca sunt mai sarac, asa. Altfel mi-as fi luat si eu o masina de om, de 10-15k euro, nu una de 1.500 wink.gif. Fiecare dupa posibilitati.
clio4edc12
Dupa posibilitati mai bine mergi cu autobuzul decat sa pui in pericol siguranta altora, daca a ta nu conteaza.
MyKe89
Sărăcia nu e o scuză că pui în pericol ceilalți participanți la trafic. Se vor desprinde bucăți din anvelope la temperaturi de 50+ grade (câte sunt la nivelul asfaltului, vara), iar în eventualitatea unei frânări de urgență te vei duce ca sania.
tatabobu
Este cumva ilegal? Nope. Sunt la fel de legale ca orice opinci obosite dar pe care scrie An Bun, sau ca orice Delinte noi. Care e problema voastra?
EDIT: sanie te duci la franare de urgenta si cu o masina fara ABS. Le interzicem si pe alea?
MyKe89
Nici alea de vară nu erau ilegale iarna până acum câțiva ani. Asta nu înseamnă că au devenit periculoase ulterior.
wolfin
chiar ma gandeam cand il faultati.

dar da anvelopele de iarna pe franre se duc sanie ...fara abs. cu abs asa si asa.

oricum e mai safe pe ploaie fata de noi cu vara tongue.gif
hepea
Era mai ok sa aibe Lin Long sau Sailun de vara?
wolfin
Depinde...la 50grade.cam..da....

Bogeyman
Hai ca sunteti simpatici.
Stiu ca ar trebui sa fiu impuscat sau ceva pentru ca merg cu anvelope de iarna vara, n-aveam nici o indoiala, dar asta cu pusul in pericol, sarit bucati din anvelope, dus cu sania, presul sau pluta sunt de gradinita. Sau poate gresesc. Sunt cazuri documentate de astfel de intamplari?
clio, cu autobuzul nu merg aici la tara, daca am treaba imi folosesc membrele inferioare, in 15 minute ajung oriunde am nevoie. La drumuri lungi merg mai regulamentar decat cere legea. Daca as avea anvelopele potrivite sezonului si as merge numai cu 200 km/h, as depasi in curbe si n-as acorda prioritate nimanui, ar fi ok?
Am uitat sa mentionez ca distributia a fost schimbata pe la 240 de mii.
tatabobu
QUOTE(Bogeyman @ 30 Jul 2019, 14:09)

Stiu ca ar trebui sa fiu impuscat sau ceva pentru ca merg cu anvelope de iarna vara, n-aveam nici o indoiala, dar asta cu pusul in pericol, sarit bucati din anvelope, dus cu sania, presul sau pluta sunt de gradinita. Sau poate gresesc. Sunt cazuri documentate de astfel de intamplari?

*



Da, eu. Am vreo 4-5 ani de mers in Bucuresti cu anvelope "de iarna" non-stop. Bine sanatos, n-am busit pe nimeni.

Apropo, pentru cei doi degraba varsatori de sange: care-i diferenta intre "de iarna" si "all season"? Dar asa, s-o vada si cine nu e interesat la o masina de altceva decat pe unde se pune benzina si de unde se porneste.
wolfin
doh.gif

here we go again
einstein1984
1.8t ala cu 5 supape? numa bunicele nu au fost alea, au disparut repede.
franat eu la 25 de grade afara cu pneuri de iarna (primavara subita) si s-a dus sanie (avea ABS, dar nu oprea), nu mai vreau.
tomageorgian
Bine ca nu ai Bmw si pneuri de iarna. Asa cu vw mai treci clasa.
b06fcn
Eu astept primele felatii pentru GPL...sa vezi acolo corijente dupa unii neprihaniti...
Ontopic - s-o stapanesti sanatos, e unul din putinele vagine populare care mi-a placut...exact asta, B5 simplu, dinainte de facelift...
offspring
QUOTE(Bogeyman @ 30 Jul 2019, 14:09)
Hai ca sunteti simpatici.
Stiu ca ar trebui sa fiu impuscat sau ceva pentru ca merg cu anvelope de iarna vara, n-aveam nici o indoiala, dar asta cu pusul in pericol, sarit bucati din anvelope, dus cu sania, presul sau pluta sunt de gradinita. Sau poate gresesc. Sunt cazuri documentate de astfel de intamplari?
clio, cu autobuzul nu merg aici la tara, daca am treaba imi folosesc membrele inferioare, in 15 minute ajung oriunde am nevoie. La drumuri lungi merg mai regulamentar decat cere legea. Daca as avea anvelopele potrivite sezonului si as merge numai cu 200 km/h, as depasi in curbe si n-as acorda prioritate nimanui, ar fi ok?
Am uitat sa mentionez ca distributia a fost schimbata pe la 240 de mii.
*



Tu poate mergi regulamentar.. dar ceilalti? Ce fac ceilalti? Daca ai nevoie de vreo franare de urgenta sau de vreo manevra de ocolire? Niste anvelope pentru sezonul rece nu vor performa la fel ca unele de vara, pe timpul de vara. Sa nu mai zic atunci cand ploua, anvelopele de iarna nu au santuri pentru evacuarea apei. La caldura se uzeaza mai repede, materialul devine foarte moale si flexibil, rezultand un control scazut la accelerari si franari.

MyKe89
Diferențe există și la mașinile cu ABS. Ba chiar, cu cât sunt mai noi (anvelopele), cu atât sunt mai periculoase.

Articole relevante:
https://www.oeamtc.at/autotouring/auto/wint...partie-24359445
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/reife...rreifen-sommer/
https://www.autobild.de/artikel/winterreife...r-13754719.html

Probabil sunt deja asigurători care nu despăgubesc daunele făcute cu anvelope de iarnă pe timp de vară. Dacă nu sunt, sper să fie.

Allseason nu intră în discuție din simplul motiv că sunt ...allseason.
b06fcn
Faza cu santurile pentru evacuat apa este epocala...tocmai, ca gumele de iarna au capacitate sporita de evacuare a apei, avand in vedere faptul ca, de multe ori, zapada se topeste si mergi prin apa flescaita...in rest, da, sunt de acord ca gumele de iarna pe timp de vara sunt NO-NO...
offspring
QUOTE(b06fcn @ 30 Jul 2019, 15:46)
Faza  cu santurile pentru evacuat apa este epocala...tocmai, ca gumele de iarna au capacitate sporita de evacuare a apei, avand in vedere faptul ca, de multe ori, zapada se topeste si mergi prin apa flescaita...in rest, da, sunt de acord ca gumele de iarna pe timp de vara sunt NO-NO...
*




Compara profilul unei anvelope de vara vs una de iarna. Diferenta pe ud, la franare, este si mai mare in cazul celor doua, in defavoarea celei de iarna.
Anvelopa de vara este special conceputa sa elimine apa, nu vrei niciodata sa ai contact cu apa, vrei cu asfaltul.
Anvelopa de iarna este special conceputa sa iti tina zapada pe santuri, sa iti genereze aderenta, acele crapaturi in material, acele "zig-zag-uri", nu te ajuta la evacuarea apei.
(Testat si pe pielea mea) smile.gif
Laurentziu83
QUOTE(offspring @ 30 Jul 2019, 16:40)
Sa nu mai zic atunci cand ploua, anvelopele de iarna nu au santuri pentru evacuarea apei.
*



Depinde de anvelopa: cu Pirelli Winter Carving simt ca "sap" in baltoace, cu Goodyear Efficientgrip acvaplanam; aceeasi masina.
Bogeyman
In 5.000 km facuti pana acum nu am avut situatii limita cauzate de anvelope. Mai fac vreo 800 uichendul asta si va zic daca e ceva. Daca nu va mai zic, inseamna ca am pus o frana brusca si m-am dus sanie peste parapet.
QUOTE
Bine ca nu ai Bmw si pneuri de iarna. Asa cu vw mai treci clasa.

Un e39 e urmatorul pe lista, da' mai incolo putin.
tatabobu
QUOTE(MyKe89 @ 30 Jul 2019, 15:43)
Allseason nu intră în discuție din simplul motiv că sunt ...allseason.
*



Bun, deci asa o sa stiu sa ma uit la ele si sa-mi zic "alea-s de iarna, sunt câh vara, alea-s olsizăn, se poate si vara".
Stii ca doar marcajul M+S conteaza pentru a-l face utilizabil pe zapada sau gheata, nu? Si stii ca iarna, la -20 de grade, daca e uscat, pot sa merg legal cu niste opinci Delinte nemarcate M+S care mai au 1.9 mm sant pe mijlocul anvelopei, nu?
b06fcn
QUOTE(offspring @ 30 Jul 2019, 15:50)
Compara profilul unei anvelope de vara vs una de iarna. Diferenta pe ud, la franare, este si mai mare in cazul celor doua, in defavoarea celei de iarna.
Anvelopa de vara este special conceputa sa elimine apa, nu vrei niciodata sa ai contact cu apa, vrei cu asfaltul.
Anvelopa de iarna este special conceputa sa iti tina zapada pe santuri, sa iti genereze aderenta, acele crapaturi in material, acele "zig-zag-uri", nu te ajuta la evacuarea apei.
(Testat si pe pielea mea) smile.gif
*



Deci iarna nu am nevoie sa am contact cu asfaltul, ca zapada care ramane in profilul rotii imi asigura aderenta...good to know...si eu am luat Nokiane de iarna ca au indice A la aderenta pe ud...daca stiam ca nu e nevoie, luam niste Sailun...ieseam mai eftin... radmasa.gif
Bogeyman
S-a facut constatarea, 762 de lei si ma descurc in regie proprie. Urmeaza sa vorbesc cu vopsitorul.
b06fcn
De banii astia ii retusezi si restul de zgaibe, sau mai pui si tu ceva si rezolvi toate micile problemz...
Bogeyman
QUOTE
De banii astia ii retusezi si restul de zgaibe, sau mai pui si tu ceva si rezolvi toate micile problemz...

Sau s-o las asa, ca oricum e un fier de peste douaj de ani, cu un motor de rahat, la care nu mai conteaza aspectul, si sa-mi iau de banii astia niste Riken/Tigar de vara? Da' nici asa nu cred ca e bine, sigur vor veni colegii cu niste charturi care sa-mi demonstreze ca trebuia sa-mi iau de la Goodyear in sus. Asa ca cred ca o sa-i rezolv totusi zgaibele happy.gif
bgdrenault
Goodyear sunt zgomotoase. Pe probate. Basca, iarna bate la usa.
Asa ca fa-i bubele. Ca pe urma se aduna.
dandobre
Eu n-am retușat nici acum bara spate a Golfului, zgâriată acum 2 ani la bulgăretătă, între timp m-au mai lovit vreo 2. De obicei le fac înainte să le vând.... Înainte eram obsedat să fie mașina țiplă dar am descoperit că mașina merge la fel de bine.....
wolfin
QUOTE(hepea @ 30 Jul 2019, 13:22)
Era mai ok sa aibe Lin Long sau Sailun de vara?
*



QUOTE(wolfin @ 30 Jul 2019, 13:43)
Depinde...la 50grade.cam..da....
*



QUOTE(Bogeyman @ 1 Aug 2019, 07:22)
si sa-mi iau de banii astia niste Riken/Tigar de vara?
*



da!
Laurentziu83
QUOTE(Bogeyman @ 1 Aug 2019, 08:22)
si sa-mi iau de banii astia niste Riken/Tigar de vara? Da' nici asa nu cred ca e bine, sigur vor veni colegii cu niste charturi care sa-mi demonstreze ca trebuia sa-mi iau de la Goodyear in sus. Asa ca cred ca o sa-i rezolv totusi zgaibele  happy.gif
*


Sa-ti iei Michelin second. Musai de Jermanea, nerulate in tara, se pisa pe astea noi. tongue.gif
Bogeyman
Nu. Direct resapate noi.
mircea_aq
B5-ul si B5.5-ul, singurele passat-uri care mi-au placut.
Pune si tu niste poze cu interiorul.

Lasa cauciucurile in pace, daca te hotarasti sa o pastrezi, poti sa-i pui crossclimate-uri la primavara si scapi de-o grija.

Sa te poarte sanatos !
axabrt
Din ce in ce mai multa lume cumpără all season.
Nici iarna nu mai e ce era odată.
In ultimii ani, daca am prins 2 săptămâni cu zăpada de 10 cm. In rest că o vreme de toamna.
Pe polei nu te salvează nici alea de iarna.
wolfin
Te salveaza daca vine la pachet....viteza adaptata...esp...nu accelerezi....frana de motor...

Laurentziu83
@axabrt: iarna este ca intotdeauna, mai ales daca esti genul care umbla iarna-vara prin toata tara, oriunde gasesti un loc cu zapada.

Problema e ca, daca faci maxim 15 mii de km anual, folosesti cauciucurile de vara 2/3 din rulaj si pe cele de iarna 1/3 din rulaj. Dupa 5-6 ani te trezesti ca au imbatranit cauciucurile, tu ai dat cate 2-300 de lei anual la montaj si inca 1-200 pe depozitare, trebuie roti noi, in timp ce rotile tale au 5 mm cele de vara si 8 mm cele de iarna.

Asa ca decizi sa treci pe allseason si mai vezi apoi; macar scapi de sarabanda schimbului sezonier, aia cu aglomeratie la vulcanizari si tot tacamul.
Bogeyman
QUOTE
Sa te poarte sanatos !

Multam frumos. Pun si poze cu interiorul, dar trebuie sa le fac mai intai 😁
Am facut o mica iesire, eu si bătrânul meu, de 750 km fix (din poarta/plecare in poarta/sosire). Singura problema a acestei masini sunt drumurile noastre (aproape) toate. Strang din...dinti la fiecare denivelare, groapa, trecere la nivel, bordura. In rest, consum mediu 8,4%, viteza medie 57 km/h, clima 90% din drum. E ok, avand in vedere ca am urcat la greu si nici n am menajat o.
QUOTE
Asa ca decizi sa treci pe allseason si mai vezi apoi; macar scapi de sarabanda schimbului sezonier, aia cu aglomeratie la vulcanizari si tot tacamul.

Problema e ca anvelopele astea sunt aproape noi. Iau allseason, o sa am un set pe care il pun la pastrat (cel actual, ce fac cu el?), mai bine iau de vara si aia e. Nu i bai cu aglomeratia la schimbat, aici in sat se rezolva mult mai usor decat in orase mari. Mai degraba m as baga la o suspensie care sa nu mi dea palpitatii la fiecare km parcurs. Om vedea.
Elf-Gordini
Salut, Bogeyman.
Ce ulei ai pus in cutie? si ce cantitate?
Acum 1 luna am achizitionat si eu din Germania, un vw passat b5 1.8turbo, dar break. Motorul asta de 1.8turbo, il am montat pe masina de curse si pot zice.. este un monstru... Trebuie verificat sorbul de ulei.. acolo este problema.. dupa un numar de km se depune mizerie pe sita.. in rest, nu exista probleme..
Toate cele bune!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.