Renault Trafic (L 4FLO) 2016, 1,6 Diesel turbo, 66 KW.........
Problema este alarma BATTERY CHARGING FAULT !!!!
Anul trecut a apărut de câteva ori alarma, dar după reporniri repetate (de 5-8 ori a motorului) alarma a dispărut....; ca apoi în 30 Noiembrie 2018 pe A1 după Lugoj, pe la Km 530 s-a aprins din nou, de data asta definitiv...... Am tras în parcare, am măsurat la bornele bateriei și am constatat că acum (la momentul acela), tensiunea rămăsese mică (13,2, apoi 13,1 volți....)....
Am plecat din parcare, am intrat în Arad și am cumpărat o baterie nouă, preventiv, ca rezervă.... Fiind zi liberă (30 Noiembrie), am bântuit prin Arad (era deja după ora 14:00) după ”un meseriaș” electrician.... Am ajuns și la Dacia/Renault, dar șeful prezent aici nu m-a putut ajuta cu nimic, oamenii lui fiind deja toți plecați....
La plecarea din Arad a trebuit să schimb bateria, s-o pun pe cea nouă, deoarece ”originala” mașinii se descărcase la 9,7 V și nu mai aveam nici servodirecție nici servorfână.... La Dacia/Renault fusesem avertizat să nu ajung la sub 6-7V, că mi se oprește și motorul.....
Cu bateria nouă am ajuns până la Simeria, utilizând DN7, pe Valea Mureșului, intrând pe autostradă numai la Deva/Șoimuș cu intenția de-a mă apropia de Sibiu.... A trebuit să ies la Simeria deoarece și bateria nouă a scăzut la 10,3V; m-am oprit la Petrom-ul de la Simeria de pe DN... Pe tot drumul am venit ”lipit” de-un tir turcesc și nu am folosit pedala de frână pentru a economisi curentul (consumul cel mai mare a fost al luminilor ””day light” automate, care la acest model nu pot fi stinse deloc).... Când mă ajungea careva din urmă aprindeam scurt pozițiile, în rest folosiindu-mă de marcajele reflectorizante de pe spatele mașinii, fiind o mașină pentru servicii speciale....
De la Simeraia am ajuns numai la KM 260 pe A1 la Cristian/Sibiu, cu două baterii pe care le-am descărcat până aici și care au fost aduse de-un coleg, cu mare urgență...
Mașina am recuperat-o abia după acel weekend când am revenit cu trei baterii încărcate și cu prima din ele am ajuns până la intrarea în Ghimbav (ajunsese la 9,5V), iar cu a doua am lăsat mașina la Renault Brașov...
Aici s-a schimbat alternatirul și după cca 1500km a reapărut alarma, deși aveam tensiune de încărcare... S-a resoftat și calculatorul, ocazie cu care calcularorul a luat-o razna...; motorul nu se mai oprea din cheie, stergătoarele porneau singure deși nu am senzor de ploaie, etc...
S-a intervenit din nou și a mers bine o perioadă după care în prezent apare iar alarma, în situația în care, am 14,3/4 V pe încărcare (mi-am montat un voltmetru la brichetă, ce-mi arată tensiunea tot timpul cât motorul merge, voltmetru montat din ziua-cu câteva ore înaintea- defectului, din 30 Noiembrie)....
Chiar și azi am pornit-o de 6 ori, apoi am lăsat-o 20 minute după care la pornirea următoare nu a mai apărut alarma......
La momentul defectării totale din Noiembrie 2018, am înțeles că s-a prăjit alternatorul, deoarece nu se mai vedea calculatorul cu alternatorul. Și se pare că și acum nu se văd, când și când, între ele, piesele, dar totuși alternatorul ”bagă” 14,2/4 V....
Rog un specialist -chiar în soft- să mă lămurească......