Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema climatizare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2
Claudiu18
Buna ziua colegii,

Pe scurt: Renault Megane sedan versiunea Zen Noiembrie 2018, Tce 1.3 benzina. Nu am prea folosit cine stie ce clima iar acum cand a venit caldura am inceput sa o folosesc si am observat ca imi baga in habitaclu aer caldut in loc de rece, indiferent ce fac.
Sugestii? Problema asemenatoare ?
Multumesc.
Poty
Ai ramas fara freon.. du-te in service.. se rezolva pe garantie
Claudiu18
QUOTE(Poty @ 16 Jun 2019, 11:14)
Ai ramas fara freon.. du-te in service.. se rezolva pe garantie
*


Cum este posibil ? Masina are 7 luni, clima nu a fost folosita intens. Totusi nu m-ar mira. Multumesc pentru raspuns.
Flatron
Există o fisură și se pierde freon, am pățit, roagă-i să analizeze pe unde se pierde.
Claudiu18
QUOTE(Flatron @ 16 Jun 2019, 11:37)
Există o fisură și se pierde freon, am pățit, roagă-i să analizeze pe unde se pierde.
*


Multumesc, o sa le zic sa analizeze problema cu atentie. Se pare ca pe zi ce trece descoperim din ce in ce mai multe probleme la acest model de masina. Sincer nu ma asteptam la asa ceva.
motoNMr
Salut, același lucru l-am pățit si eu, de o săptămână nu mai merge aerul, și când e pornit AC se aude ca o țeavă sparta. M-au programat în service tocmai pe 24 luna asta. Când i-am zis ca e foarte târziu pe 24 având in vedere căldură de afara, a zis ca au foarte multe mașini cu probleme la aer. Probabil când au trecut la motoarele 1.3 au modificat ceva la instalația AC și acum ca a venit căldură și a început lumea sa pornească aerul, au început sa crape.
Claudiu18
Imi puteti recomanda un service autorizat profi in Bucuresti?
Tin sa mentionez ca masina este in garantie.

Multumesc
mircea_aq
Bagi Bucuresti la locatie: https://www.renault.ro/reteaua-renault.html
si vezi care dealer e mai aproape de tine.
Masina fiind in garantie nu conteaza la care din ei te duci.
Personal, eu m-as duce tot la cei de la care am achizitionat masina.
Claudiu18
Fair enough, multumesc de raspuns.
Urlea Bogdan
Salut si eu am masina de 2 ani si la fel am si eu probleme cu freonul, ciciu aer rece, masina neagra, va dati seama ca sunt ca in sauna in ea, marti sunt programat pentru service. La mine se auzea un fasait ca si cand era ceva spart si iesea presiune prin gaura aia.
Ravenom
Și la mine la un moment dat băga aer cald, deși era setată pe auto la 23 de grade. După ce am resetat tableta a revenit la normal.
jbn
Bai deci e o facatura aici. Azi m-am intors in tara dupa 3 saptamani de delegatie. Dau sa plec cu masina, o pornesc, ies din ea sa sterg vreo 2 ganetzi de pe plafon, zic numai bine, se racoreste in ea pana termin treaba. Ce sa vezi, indiferent ce i-as face, baga aer cald/fierbinte. Ciuciu racoare. O sa incerc maine sa dau un reset la tableta, daca nu merge sun la garantie. Inainte sa plec din tara totul era ok.

Bonus: trebuia neaparat sa plec, si cum era vineri, masina sotiei era acasa. Am zis ca o iau pe aia ca sa nu fac sauna in Megane. E, mergand spre ea constat ca roata stanga fata era jumate dezumflata. Ia nene si da la pompa la 30 de grade si pe fuga laugh.gif . La vulcanizare a descoperit ca era de vina ventilul. Frumos mod de revenire acasa sad.gif .
Claudiu18
Salut,

Cei care ati fost deja la service, s-a rezolvat problema? Care a fost cauza?

Multumesc.
jbn
Luni ma duc la constatare la Meridian Vest. Programarea am facut-o lunea trecuta. Insa vor constata ca nu mai are freon. Fusei mai devreme la masina sa vad daca nu si-a revenit ca prin minune si degeaba. Am verificat insa daca are presiune la supapa. In cateva secunde s-a dus tot aerul de mai era pe conducta. Deci canci freon. Acu sa vedem pe unde l-a pierdut...
Poty
Garnitura de la compresor...
jbn
Mno... fusei, vazura si ei ca e dus freonu de tot, bagara 300g de freon cu substanta de contrast, verificara in amanunt cu lanterna cu lumina uv, dar nu se vede nimic. Asa ca trebuie sa revin in 48 de ore sa verifice din nou.

Ca fapt divers, merge cu freon d-ala scump, ecologic...

Ca fapt divers 2, au zis ca daca ar fi spart condensorul de la o piatra, nu ar face obiectul garantiei. Se pare ca nu este cazul insa...sper...
meg2s
Daca au verificat imeidiat dupa incarcare ce d-zeu se asteptau sa vada? Trebuia sa ai o gaura de soareci ca sa iasa subst de contrast pe-acolo. Nici 48 h nu prea vezi mare lucru daca n-ai mers mult cu AC pornit in acel interval. Daca ai un por pe traseu sau o garnitura care scapa foarte putin, ai de parcurs km buni inainte sa vada ei ceva in fluorescenta.
Nu stiu de ce am impresia ca pierderile pe la conexiunile raditorului AC nu se pot vedea direct, fara sa demonteze niscavai elemente de caroserie (e.g. bara fata?).
Incarcarea cu freon (ala scump/eco) a fost platita de tine? Daca da, o deconteaza ei ulterior daca e vreo problema acoperita de garantie?
jbn
Nu am platit nimic. O sa o platesc ulterior daca nu e caz de garantie. Referitor la teoria ta, meg2s, sunt in mare parte de acord cu ea, cu mentiunea ca la mine s-a dus gazul cu masina stand pe loc 3 saptamani la rand, cat am fost plecat din tara. Inainte sa plec din tara AC-ul functiona. Tocmai de aici vine marea dilema. Cum naiba sa se duca gazul fara ca sistemul sa fie in functiune, iar cand este in functiune nu se vede nicio scapare? De exemplu la M2 mi s-a dus gazul cam intr-o luna, in perioada calduroasa (deci instalatia de AC a functionat zi de zi), iar gaura s-a vazut imediat (era la condensor).

9 Jul 2019, 09:41:
QUOTE(Claudiu18 @ 1 Jul 2019, 11:12)
Salut,

Cei care ati fost deja la service, s-a rezolvat problema? Care a fost cauza?

Multumesc.
*



Dar tu nu ai fost pana acum in service? Ai rezolvat, nu ai rezolvat? Daca tot ai pornit topicul, ai bunavointa te rog si mai tine-ne la curent smile.gif.
papa_mulo
QUOTE(jbn @ 9 Jul 2019, 09:46)
Tocmai de aici vine marea dilema. Cum naiba sa se duca gazul fara ca sistemul sa fie in functiune, iar cand este in functiune nu se vede nicio scapare?


Ai un circuit in care exista un gaz sub presiune. Daca exista o scapare undeva pe circuit ea se produce indiferent daca instalatia e pornita sau nu. Cu cat porul e mai mic cu atat se produce mai lent pierderea, cel mai probabil cand ai lasat tu parcata masina, instalatia era incarcat spre minim dar inca functiona, iar cat a stat parcata a pierdut si ce mai era.
einstein1984
cand e in functiune circula oloiu prin instalatie care astupa porul. Cand sta oliul se scurge si detsupa porul.... De aia si trasorul UV, cand iese ala raman urme.
tatimeu
QUOTE(jbn @ 8 Jul 2019, 19:28)
Mno... fusei, vazura si ei ca e dus freonu de tot, bagara 300g de freon cu substanta de contrast,  verificara in amanunt cu lanterna cu lumina uv, dar nu se vede nimic. Asa ca trebuie sa revin in 48 de ore sa verifice din nou.

Ca fapt divers, merge cu freon d-ala scump, ecologic...

Ca fapt divers 2, au zis ca daca ar fi spart condensorul de la o piatra, nu ar face obiectul garantiei. Se pare ca nu este cazul insa...sper...
*



inseamna ca ai mai avut in jur de 170g de freon
eu dupa un an si ceva de la ultima verificare si completare mai aveam doar 70g

dupa mai bine de 2 saptamani baga rece; foarte prost optimizatAC-ul asta. Eu setez la 24 de grade, afara 22 grade ea baga aer rece
grig1960
Domnilor, citesc acest topic si ma minunez! Nu inteleg absolut deloc cum la o masina de 1-2 ani sau mai putin chiar, sa se piarda asa deodata aproape tot freonul. Masinile atea sunt construite si asamblate asa in bataiae de joc? Acum sunt posesor de masina Renault si pana acum n-am avut probleme de acest gen, sper nici sa nu am, dar ce vreau sa spun este ca am avut pana acum alte doua masini "straine" de la alti producatori (nu-i mentionez sa nu se considere ca le fac reclama) la care nici macar nu s-a completat cantitatea de freon, la una in 15 ani si la cealalta in 10 ani.

Cu stima.
tovidiu
La fel am patit si eu(Megane Intens, 1.6dci din 2017), venea aer cald. Problema a fost o fisura in radiator.
A fost schimbat pe garantie.

Succes.
jbn
meg2s, avusesi gura aurita. Nu s-a vazut nici azi nicio scapare. Asa ca a umplut cu 470 g instalatia (cantitatea standard) si trebuie sa revin saptamana viitoare.
einstein1984
QUOTE(tatimeu @ 10 Jul 2019, 11:00)


dupa mai bine de 2 saptamani baga rece; foarte prost optimizatAC-ul asta. Eu setez la 24 de grade, afara 22 grade ea baga aer rece
*


pentru ca d ela soare ai avea 28 de grade in masina, de aia... ca e sera.
tatimeu
einstein1984

stiu ce temperatura e in masina si iti spun ca nu erau 28 de grade in masina, avand in vedere ca chestia se intampa acum cateva zile cand era o vreme"de inceput de toamna - inorat si cu ploaie asa mai mocaneasca"
cand scriu ceva scriu in cunostinta de cauza. la benzinara daca temperatura e de 22 de grade si setez auto pe 24 nu da aer rece.

cei ce nu au tangenta cu aceasta masina mai bine se abtin de la a emite opinii in necunostinta de cauza.
oare de ce caldura da doar daca e setata temperatura pe maxim si atunci doar dupa 2-3 ore de condus, indiferent ca afara sunt 15 sau -5 grade? in momentul in care setezi temperatura pe 25,5 - 26 deja incepe sa dea aer rece? tine de softul care gestioneaza functionarea AC-ului, de citirea eronata a unor informatii sau efectiv de transmiterea unor informatii eronate date de senzori
Poty
E softul sistemului de climatizare prost, se poate "repara" in reprezentanță. Sunt colegi care au fost sa si faca update dar dupa le baga cald la orice temperatura si frig doar pe Lo smile.gif) deci fix invers. Tu decizi ce vrei mai mult caldura sau frig😂

Eu m am impacat cu problema asta, m a disperat iarna trecută din 5 in 5 min umblam la temp ba 26 grade(baga frig) ba hi sa bage cald
meg2s
@jbn: Imi pare rau, nu ma bucur ca am avut dreptate - dar exact asta am patit in ultimii cativa ani cu M2-ul la reprezentante diferite din Bucuresti. Asta ca sa stii ca nu erau doar 1-2 mecanici slabi... ci politica generala.
@tatimeu: subscriu la cele spuse de tine si cred ca s-au mai plans voci pe-aici de comportamentul bizar al climei pe M4 - principalul suspect: softul. Cred ca au migrat programatorii romani la salarii mai mari si se lucreaza acum cu softisti mai ieftini unsure.gif
Cert e ca la mine stau pe 24 cand afara sunt 33-35 si mai am si caloriferul (trapa inchisa) deasupra capului. Daca-l las pe Auto e praf... sufla ca dementul, numai pe aeratoarele piept, fara parbriz si picioare. De regula trec in manual, deschid cel putin spre picioare; cand activez si parbrizul, se inchid aeratoarele centrale din bord, ceea ce nu e deloc o afacere. Cred ca disconfortul major pe Auto vine din faptul ca sufland pe aeratoarele centrale, te raceste pe tine direct, in timp ce restul suprafetelor raman la temperaturi ridicate.
Prin comparatie, la M2 pe Auto, sufla in acelasi timp si parbriz si aeratoarele centrale, ceea ce mi se pare mult mai ok. Chiar daca in mod Manual nu se pot activa in acelasi timp cele doua directii (parbriz si centru).
tatimeu
Poty nu stiu ce sa zic sau care sunt reprezentantele care rezolva problema respectiva. Eu am fost, am cerut sa se faca ceva dar rezultatul a fost acelasi, ba mai mult replica sefului de service m-a scos din sarite si l-am luat la misto (cica folositi clima pe manual).

meg2s e asa cum spui tu. Eu am monitorizat situatia si am observat ca totusi directioneaza aerul cam unde trebuie, in sensul ca la inceput cand porneste masina automat fluxul de aer e directionat spre parbriz iar ulterior dupa o anumita perioada - zic eu bine gandita directioneaza aerul central si jos, urmand ca imediat sa-l directioneze doar central si acolo moare. problema e ca fluxul de aer nu are nici o treaba cu temperatura setata.
de exemplu la m3 iarna pornea compresorul cam dupa 2km de rulare cand indicatorul de temperatura a apei umplea prima casuta. in acel moment aerul dat in masina era cald, in 5-10 km daca era pe temperatura de 25,26 sau maxim era cald bine de tot si puteam sa stau in masina doar in camasa , pulovar indiferent ca afara erau -10 grade.
Rundas
Ești nemulțumit de AC de la Renault? Există soluții!! radmasa.gif

Luată de pe net de undeva, nu-mi aparține biggrin.gif
BANDOI
tare asta, vreau si io... radmasa.gif
meg2s
Pai noi ne plangem ca face prea rece!!!
Propun introducerea unei clapete pe traseu - clapeta de amestec... greu de integrat in R-link, da' face banii.
jbn
Astazi am fost din nou la verificat si s-a descoperit pe unde scapa freon. Scapa pe la condensor si pe la imbinarea conductei de sub capota, deasupra aripei dreapta (vezi poza 2). Din fericire condensorul scapa pe la sudura/suduri, nu este lovitura externa, asa ca se va schimba pe garantie. Nu am apucat sa fac poza pentru ca se grabea nenea electricianul sa plece, dar atasez o poza luata de pe net si modificata de mine ca sa va faceti o idee pe unde scapa si cam cat de mare era pata (culoarea galben-verzuie din poza).
jbn
Claudiu18, motoNMr, Urlea Bogdan, ati rezolvat problema? Postati fratilor si statusurile ulterioare postarii problemei! Nu cred ca in aproape 2 luni nu ati avansat cu nimic in rezolvarea problemei. Sau odata vazuti cu sacii-n caruta forumul nu mai e de interes?

P.S. Eu inca astept sa vina condensorul.
jbn
Update. Condensorul va sosi in 10-15 zile lucratoare de la data comenzii (19 iulie). Asta inseamna ca cel mai tarziu poate sosi vineri, 9 august. Daca soseste atunci, am o problema, pentru ca duminica pe 11 plecam in concediu in Italia (cu masina) si nu cred ca ma pot programa in aceeasi zi pentru schimbare.
Asadar, ca sa fiu acoperit, am fost la service si m-am programat pentru schimbarea condensorului pe 9 august la ora 17. Eram in dubii daca vor accepta sa faca programarea fara ca piesa sa fi sosit. Dar a fost totul ok.
Oricum, daca, in cel mai negru scenariu posibil, nu soseste nici pana atunci, o sa bag freon pe barba mea. Se pierde cam in 10-11 zile. Apropo, acum sunt fara freon. Am intrebat daca garantia acopera reumplerea pana la sosirea piesei, insa nu au stiut sa imi spuna pe loc. Se vor interesa.

Ideea principala de retinut este ca se poate face programare pentru montarea/schimbarea unei piese, fara ca piesa sa fi sosit inca.
jbn
Update: ieri am sunat la MV sa ma interesez de statusul condensorului si am aflat cu stupoare ca noul termen de livrare este saptamana 12-16 august. Dupa, am sunat imediat la VC sa se intereseze si ei si sa le cer, avand in vedere situatia cu plecatul in concediu, sa imi deconteze, macar partial, umplerea cu freon. Astazi am fost contactat telefonic de catre VC si mi s-a comunicat ca au sunat la depozitul central si de fapt piesa va ajunge in saptamana 19-23 august. Vestea buna este ca nu va trebui sa platesc nimic din buzunar pentru umplerea cu freon.

Nota 10 doamnei de la VC. Foarte amabila si preocupata de rezolvarea problemei.

Acum intrebare pentru cunoscatori. Mi-a zpus un prieten ca exista o pasta pentru lipirea provizorie a radiatorului. Voi ati auzit de asa ceva? O sa intreb si la service. Ideea e ca in cazul meu freonul se pierde in 10-12 zile. Dar acum, avand in vedere ca voi face 3500 km in 11 zile, ma gandesc ca se va pierde mai repede.
TR90DCC
QUOTE(jbn @ 18 Jul 2019, 18:27)
Astazi am fost din nou la verificat si s-a descoperit pe unde scapa freon. Scapa pe la condensor si pe la imbinarea conductei de sub capota, deasupra aripei dreapta (vezi poza 2). Din fericire condensorul scapa pe la sudura/suduri, nu este lovitura externa, asa ca se va schimba pe garantie. Nu am apucat sa fac poza pentru ca se grabea nenea electricianul sa plece, dar atasez o poza luata de pe net si modificata de mine ca sa va faceti o idee pe unde scapa si cam cat de mare era pata (culoarea galben-verzuie din poza).
*



Salutare tuturor,
Astazi,07.08.2019 am fost cu masina la Serus Chiajna pentru probleme cu aerul conditionat.Devenise reconditionat,pentru ca au mai gasit din cei 470 grame,cat este normal sa aiba,doar 20 de grame.
Au luminat cu lanterna prin fantele de la grila de aerisire de la bara fata,si au identificat o pata intunecata in coltul dreapta jos al condensorului(radiatorul de aer conditionat),cand te uiti din fata.Ma asteptam sa le las masina acolo si sa revin cand le va veni piesa,dar,surpriza,o aveau pe stoc,asa ca in 2 ore m-au rezolvat.M-au chemat peste 2 zile sa verifice daca mai sunt scurgeri pe undeva.Atasez si o fotografie,zona "vinovata" este incercuita cu rosu.Felicitari colectivului de la Serus Chiajna
meg2s
Pai si cum ai supravietuit in perioada asta fara AC? Ca la 20 g ramase nu cred ca mai cupla compresorul...
Reparatie + incarcare instalatie suportate pe garantie (vad ca esti 2018)?
jbn
La tine aveau piesa pe stoc, iar la mine dureaza 5 saptamani sa ajunga... plange.gif
lcc
QUOTE(jbn @ 7 Aug 2019, 12:04)
La tine aveau piesa pe stoc, iar la mine dureaza 5 saptamani sa ajunga... plange.gif
*


Pai daca este Sedan. Turci fac și piese multe de rezerva, pentru că astea se strica des, fata de cele spaniole care se strica când ți-e lume mai draga ✌️.
jbn
tongue.gif
lcc
radmasa.gif
TR90DCC
QUOTE(meg2s @ 7 Aug 2019, 12:42)
Pai si cum ai supravietuit in perioada asta fara AC?  Ca la 20 g ramase nu cred ca mai cupla compresorul...
Reparatie + incarcare instalatie suportate pe garantie (vad ca esti 2018)?
*


Greu spre imposibil.Culmea este ca acel compresor cupla.Stiam si eu problema cu cuplarea,mi-au spus ca nu mai cupleaza cand in instalatie nu mai e nici urma de freon, sau cum i-o mai zice acum.Porneam motorul si AC-ul cu geamurile deschise,apoi cand dadea sa faca ceva mai rece inchideam geamurile si dadeam pe recirculare.Functiona ca un simplu ventilator.Sa vedem ce vor mai descoperi maine,vineri 09.08.2019,ca m-au chemat sa mai faca o inspectie.Da,reparatie + incarcare instalatie pe garantie,nu au strambat deloc din nas,au observat ca radiatorul nu era lovit
jbn
Fusei sa incarc cu freon. De data asta au bagat 400g in loc de 475g cat e capacitatea instalatiei. Cik sa nu faca presiune prea mare sa il pierd prea repede. O fi bine, n-o fi bine... Ohm vedea. Nu ma mai stresez. Urmeaza concediul. Vreau sa ma bucur de el smile.gif.
TR90DCC
QUOTE(TR90DCC @ 8 Aug 2019, 07:58)
Greu spre imposibil.Culmea este ca acel compresor cupla.Stiam si eu problema cu cuplarea,mi-au spus ca nu mai cupleaza cand in instalatie nu mai e nici urma de freon, sau cum i-o mai zice acum.Porneam motorul si AC-ul cu geamurile deschise,apoi cand dadea sa faca ceva mai rece inchideam geamurile si dadeam pe recirculare.Functiona ca un simplu ventilator.Sa vedem ce vor mai descoperi maine,vineri 09.08.2019,ca m-au chemat sa mai faca o inspectie.Da,reparatie + incarcare instalatie pe garantie,nu au strambat deloc din nas,au observat ca radiatorul nu era lovit
*


Buna ziua iar si din nou,
Asa cum am promis,am fost la verificare,sa vada daca e vreo scapare la instalatia de aer conditionat.
Si-a pus ochelarii speciali,a luminat cu lanterna cu ultraviolete si a fost totul OK.Acum face racoare , chiar pe caldura asta torida
jbn
Maine se implinesc 5 saptamani de cand a fost comandat radiatorul. Zilele trecute am fost instiintat ca noul termen de livrare este saptamana viitoare. Deci a 6-a saptamana... Am sunat deja la VC. Doamna cu care am tinut legatura, o doamna foarte amabila si de buna credinta de altfel, zicea ca ii este si rusine sa vorbeasca cu mine datorita situatiei. Mi-a propus masina la schimb, insa am refuzat. Am cu ce ma deplasa din fericire. Mi-a propus apoi reumplerea cu freon pe banii lor. Am decis ca voi face asta doar daca nu ajunge nici saptamana viitoare. In schimb am cerut respectuos o compensatie pentru neplacerea creata, iar la urmatoarea revizie voi avea piesele gratis din partea Renault.
TR90DCC
QUOTE(jbn @ 22 Aug 2019, 17:55)
Maine se implinesc 5 saptamani de cand a fost comandat radiatorul. Zilele trecute am fost instiintat ca noul termen de livrare este saptamana viitoare. Deci a 6-a saptamana... Am sunat deja la VC. Doamna cu care am tinut legatura, o doamna foarte amabila si de buna credinta de altfel, zicea ca ii este si rusine sa vorbeasca cu mine datorita situatiei. Mi-a propus masina la schimb, insa am refuzat. Am cu ce ma deplasa din fericire. Mi-a propus apoi reumplerea cu freon pe banii lor. Am decis ca voi face asta doar daca nu ajunge nici saptamana viitoare. In schimb am cerut respectuos o compensatie pentru neplacerea creata, iar la urmatoarea revizie voi avea piesele gratis din partea Renault.
*


De ce nu vii in Serus Chiajna? E pe centura Bucuresti,au si piesa , si pleci rezolvat in 2 ore
jbn
Oare o mai au? Mie mi-au spus de la VC ca au verificat si la alte reprezentante si ca nu este pe nicaieri.
TR90DCC
QUOTE(jbn @ 23 Aug 2019, 11:38)
Oare o mai au? Mie mi-au spus de la VC ca au verificat si la alte reprezentante si ca nu este pe nicaieri.
*


Scuza- ma de intarziere,cred ca o mai au,da mai bine un telefon inainte,sa nu faci drumul degeaba,il gasesti pe net
jbn
Mersi TR90DCC! Am sunat de vineri la ei, insa nu au raspuns. Abia acum au raspuns si nu il au pe stoc. Ce mi s-a parut ciudat este ca tipul ala a spus ca pana acum nu a avut nevoie de acea piesa...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.