Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie Renaul Koleo 2017
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos > Renault Koleos
Vlad V
Buna ziua,

Urmeaza sa achizitionez un Renault Koleos 2.0Dci Initiale din 2017 cu aproximativ 40.000km, culoare neagra (are cam toate optiunile posibile, cred).
Urmeaza sa fie masina sotiei si o sa fie condusa mai mult in oras cu drumuri scurte in afara (maxim 200km/luna extra-urban).
Am condus modelul american/middle east de Koleos cu motorul de 2.5 benzina si nu am fost foarte impresionat, mi s-a parut greoi si cam deconectat de drum, in rest nu am ce sa-i reprosez; cutia schimba bine (cu toate ca e CVT) iar designul interior/exterior e interesant.

As avea cateva intrebari/nelamuri fata de aceasta masina:
1.Vanzatorul nu stia sa imi spuna nimic de garantie si m-a sfatuit sa intreb la dealer. Conform celor de la Renault masina ar mai avea aprox. 1 an garantie dar nu stiau exact daca se poate prelungii in Romania. Ceva pareri?
2. Ca tot romanul, ma intereseaza fiabilitatea modelului si preturi de revizii/reparatii.
3. Care sunt parerile voastre legate de acest model?

Daca totul e ok, luni urmeaza sa finalizez achizitia.
cj98czh
daca o sa fie condusa in oras mai bine te orientezi catre ceva pe benzina .. cu diesel o sa apara in scurt timp probleme cu FAP si altele .... duesel este pt drumuri lungi nu de fataiala prin oras in plus nici consumul nu o sa te avantajeze ..
Vlad V
Nu am vazut sa fie koleos pe benzina in Europa. varianta 2.5 benzina se gaseste doar in SUA/middle east.
La toate masinile diesel pe care le-am avut pana acuma (2 modele) am anulat EGR-ul si filtrul de particule a fost scos, cred ca o sa fac aceeasi chestie si pe Koleos ca sa scap de eventualele probleme.

Eu as fi vrut un Tiguan/Q3/SantaFe (care se incadreaza in buget) dar sotiei ii place mai mult Koleos asa ca m-am gandit sa acord o sansa marcii Renault.
b06fcn
La Laguna dci pe care am avut-o, nu au fost probleme nici cu EGR si nici cu FAP pana la 160000 km cand am dat-o. Mai sunt pe aici masini intretinute corespunzatoe, care se apropie sau au trecut de 200000 km si nu au avut probleme cu DPF / EGR. Nu inteleg de ce ai da atatia bani pe o masina buna, ca sa o taranesti dupa aia cu EGR si DPF off...cat poate costa un EGR sau un DPF, cand le vine sorocul? 1000 de euro?
cj98czh
b06 el zice clar ca vrea masina doar pentru fataiala in oras si atunci sigur o sa fie probleme ... cat despre fap off si egr off ... stiti parerea mea ... le doresc la toti care fac asta ca RAR si la ITP sa isi faca treaba ...
b06fcn
Am vazut ca e pentru oras. Nu am vrut sa mai zic si ca e de luat altceva decat Koleos, ca sa nu-mi sara lumea in cap...oricum, masina mare si femeie la volan, in oras = love...
Vlad V
Ca sa clarificam unele aspecte legate de achizitie:

1. Masina o sa fie folosita de sotie pentru transport copil, taskuri in oras si ocazional transport in afara (o medie de 200/300km pe luna extra-urban);

2. Daca garantia se poate prelungii atunci nu o umblu la ea si o sa ramana stock pana se epuizeaza orice garantie (normala si extinsa). Insa ma astept la raspunsuri negative privind extinderea garantiei pentru ca asa e la Romani, la francezi se poate la noi NU!

3. Din experienta personala cu 2 modele de masini diesel, anulare DPF si EGR te scuteste de cheltuieli importante si imbunatateste regimul de functionare, mai ales daca masina isi duce traiul in oras.

Si totusi, cunoaste cineva motorul si are experienta in legatura cu eventualele probleme ale acestui model. Ce revizii trebuiesc facute la achizitionare, in afara de clasicul schimb de ulei si filtre?

@b06fcn - Sotia a condus doar masini mari, de peste 2 tone si e destul de experimentata iar masinile ei au aratat mereu impecabil, spre diferenta de ale mele.

Cand spun ca e pentru oras, nu inseamna ca ma duc la shopping sau la cinema cu ea... in fine, o sa va detaliez mai multe dupa achizitionare daca sunteti curiosi tongue.gif
rares_dan
Suspensia nu este pentru RO. Foarte zgomotoasa si cu o senzatie de fragilitate. Tipic corean as spune(ca acolo s-a creat) dupa ce am avut cateva Hyundai-uri care "faceau" la fel. Comparativ vechiul Koleos si generatia anterioara de Megane, masinile pe care le-am avut inainte, toate luate de noi, sunt lux.
In rest pana acum, la 25k km, am avut 2 revizii anuale. Prima facuta cu piesele lor a foat vreo 1000 lei (nu s-a inlocuit filtrul de motorina). A doua doar manopera a fost vreo 215 lei, piesele originale Renault vreo 60 euro. Probabil facuta la ei se ducea in 1300 lei avand in vedere ca se schimba la 2 ani sau 30k km ai filtrul de combustibil. Eu am garantie 3 ani plus inca 2 de extragarantie pe care am dat vreo 750 euro (se putea lua la data achizitiei numai pana masina facea 1 an).
Am consum general de 9.8%. Folosita doar pe 4wd Auto si in proportie de 60% oras cu drumuri de 2-3 km iar in rest aproape numai autostrada unde merg in functie de caz cu 150-200 km/h. Sistem 4wd bun spre foarte bun , tipic Nissan. Iarna cu anvelope dedicate urc la munte fara stres in locuri unde cei cu 2wd si multi cu pseudo-4wd sau cu anvelope proaste stau la parcare jos.
Spatioasa. Copii stau lejer in spate, scaunele fata incapatoare cu suport lateral bun(am 105 kg la 175 cm inaltime, deci sunt mai rotunjior). Reglaj lombar de calitate cu cursa mare de reglaj. Ventilatie si incalzire inclusiv la banvheta spate, volan si parbriz de asemenea incalzite - fac toti banii iarna si ventilatie e un "must" vara.
Infotainment okish. Chiar daca nu e by default poti face sa mearga AA si ACP si.de acolo implicit ai de toate. Nu am ureche muzicala, ascult 99% radio, insa cine e mai meserias pe partea asta si a ascultat a laudat sistemul audio Bose.
Motorul trage ok. Adica faci depasiri fara emotii, pe autostrada tine cu 180 orice deal si ajunge usor la 200 km/h. Cutia mi se pare foarte foarte buna. CVT de care fug toti dara asta se comporta fix ca o automata clasica. Schimba imperceptibil. Fata de vaersiunea anterioara cu cutie cu convertizor se simte diferenta de dinamica si rafinament.

Daca vreu sa stii ceva anume intreaba.
Vlad V
Multumesc de informatii, mi-ai raspuns la multe intebrari.

Sotiei i s-a pus pata de Koleos, deci nu o sa scap fara sa-l cumpar (daca e ok masina).

O sa revin cu prezentarea masinii, daca o sa fie achizitionata.

rares_dan
Masina e ok daca o iei la pret bun. Eu am da pe ea 34k euro(plus ca am mai avut puse pe ea accesorii gen protectie aluminiu cu logo model la praguri, covorase textile originale, ... ) in situatia in care pretul de lista a fost de aproape 42k euro(bani pe cre masina nu-i face din simplul fapt ca la atatia banuti ntra in os mult mai multe optiuni). Bani de un Tiguan cu 150 cp cu manuala si echipare medie. La asta am putere mai mare, automata si o droaie de dotari sulimentare, in mare parte lucruri de care te folosesti/le simti. Spre exemplu un lucru de figuri la prima vedere, deschiderea portbagajuli prin gest pentru mine e extrem de util cand sunt cu ambii copii in brate spre exemplu, keyless go la fel, etrem de comd (nici nu mai concep masina fara asta).
Plus ca arata bine, iese din peisaj. Lumea o studiaza, mai intreaba una alta, ... . Te simti altfel decat posesor de Tiguan ori Kuga in droaia de sh obosite aduse la noi.
Ca si fiabilitate eu nu sunt speriat de Renault. De 10 ani am numai din astea ca si masini personale plus ca la firma am ca si cai de povara 15 masini de la ei (Master si Kangoo) cu care fac foarte multi km si de care sunt foarte multumit.
Vlad V
Masina cred ca e dotarea de top - Initiale Paris si nu o iau din Romania, ma duc chiar la mama ei tongue.gif

Nu e noua dar are Certificatul de Conformitate de la Renault si o sa fie inspectata temeinic maine ca sa nu imi iau vrea teapa frantuzeasca.

Vreau sa incerc sa vad daca nu reusesc sa prelungesc garantia la dealerul din Franta si sa achizitionez ceva pachete de servici in reteaua de service Renault - daca sunt valabile si in Romania.

Eu am facut un test drive cu Koleos chiar cand a aparut dar la momentul respectiv era mult mai rentabil SantaFe si mult mai dotat/potent deci am mers pe varianta coreeana. Se pare ca sotiei insa i-a picat cu tronc...happy wife, happy life smile.gif

pishky
mie, pe un tursim (nu SUV), dar cu 2.0 dci mi-a picat dpf pe la 242.000 km, costa approx 2900 de lei aftermarket sau 5200 de lei original (strict piesa, preturi de acum 2-3 ani)
EGR picat pe la 310.000 km, approx 800 de lei strict piesa.
rares_dan
Am facut cu masina primul drum lung cu ocazia unei vacante neplanificate, 750 km pana in Bulgaria. La dus, mers noaptea, 160 pe tempomat pe autostrada si inafara cat s-a putut de mult in functie de trafic a consumat 7.9% . 4wd Auto, climatizarea pe Auto insa AC a mers probabil vreo ora doar, cam 300 kg incarcatura in masina, am facut 10 ore cu tot cu opriri cumulate de vreo ora jumatate timp in care nu am oprit motorul(a stat pornit din Cluj pana la Nisipuri, inclusiv in timpul alimentarii).
La intoarcere, venit pe zi in aceleasi conditii a luat undeva la 8.5%. Aici a mers AC tot timpul, am avut parte de trafic intens(pe A1 doar dobitoci ce merg cu 110 pe banda 2, intra in depasirea masinii din fata ce merge cu 105 cu aceiasi viteza astronomica, ...) si am facut in total 12 ore insa am facut opriri cumulate de vreo 2 ore si jumatate(stat mai mult in vama plus optire pentru mancare).
Asa la cum o vad si simt, in regim de deplasare spre vest, doar cu autostrada, daca tragi de ea cu 20-30 km/h peste viteza maxima admisa ar trebui sa stea cu consumul sub 8.5% ceea ce consider ca e in limite normale pentru o asemenea masina.
einstein1984
QUOTE(Vlad V @ 16 Jun 2019, 13:07)


3. Din experienta personala cu 2 modele de masini diesel, anulare DPF si EGR te scuteste de cheltuieli importante si imbunatateste regimul de functionare, mai ales daca masina isi duce traiul in oras.


*


Vroiam sa te intreb de seria VIn sa vedem ce garantie mai are sau istoric de reparatii, dar daca esti genul care polueaza ca trenul ca sa iasa mai ieftin, ma abtin.
iti urez sa stai in trafic numai intre masini cu egr si dpf off, eevntual si in garaje subterane cu aceiasi vecini.
RomanuX
QUOTE(einstein1984 @ 19 Jul 2019, 08:23)
Vroiam sa te intreb de seria VIn sa vedem ce garantie mai are sau istoric de reparatii, dar daca esti genul care polueaza ca trenul ca sa iasa mai ieftin, ma abtin.
  iti urez sa stai in trafic numai intre masini cu egr si dpf off, eevntual si in garaje subterane cu aceiasi vecini.
*


radmasa.gif
Iulică 68
Salut
Am găsit un Koleos din 2013 la 9500 și are cam 72.000 km.
Ce spuneți e ok că preț.
Motor 2litri faci 150 cai cutie automata

23 Jun 2020, 19:09:
Salut
Am găsit un Koleos din 2013 la 9500 și are cam 72.000 km.
Ce spuneți e ok că preț.
Motor 2litri dci 150 cai cutie automata
einstein1984
eu as zice ca la 7500 ar f i un pret decent, are 7 ani masina totusi.
@rares dan, koleos e fix un nissan xtrail, coreeni aui facut doar identitatea de marca
Iulică 68
Ok.merci pentru răspuns.Deci este cam scumpă la 9500

24 Jun 2020, 13:28:
Ok. Merci mult pentru răspuns.Deci e cam scumpă la 9500

24 Jun 2020, 19:22:
Poate cineva sa decodeze vin-ul masinii
grig1960
Pune VIN-ul aici si vedem.
Iulică 68
Ok.merci mult
Vin VF1VY6K0MUC467780
grig1960
Iulica 68, ti-am trimis PM cu datele.
Iulică 68
Merci mult Grig 1960.
Ce părere ai.
Eu nu am mai avut Renault pina acum.
grig1960
Salut, si eu am avut pana acum numai nemtoaice si japoneze si iti spun sincer ca nu aveam o parere prea buna despre frantuzoaice, dar de trei ani de cand am Koleosul mi-am schimbat parerea, sunt foarte multumit de masina. Acuma ca sa fim corecti, Koleosul are romb frantuzesc, dar e un Nissan X-trail restilizat fabricat de Samsung Motors in Coreea de Sud.
Iulică 68
Ok
S-ar merita să cumpăr mașina la 9500
O zi frumoasă

26 Jun 2020, 09:13:
Ar mai fi o oferta un Nissan x-trail din 2016 1.6 dci la 109000km cam 13800 cu mai multe opțiuni inclusiv piele și nu știu ce să fac.
Mie mi se pare cam firav motorul de 1.6
janos
In acest caz cauta motorizarea mai mare...
Daca alte marci merg cu motoare identice sau chiar mai mici pe caroserii mai mari....de ce ar fi nasoale?
grig1960
Nu stiu cum sta la consum motorul de 1.6 dci, in schimb depre cel de 2.0 dci pot sa-ti spun ca este un motor "gurmand", nu prea poti sa scoti la el consumuri sub 7l/100 avand in vedere masa masinii de aprox. 1.8 tone si indicele aerodinamic la care nu sta asa bine. Si la cel de 1.6 ai si avantajul taxelor mai mici.
Iulică 68
Consumul mi se pare ok la Koleos la x-trail nu știu dacă face fata 1.6 dci.masinile sint comparabile că marime
negociator
Cat de mari sau de ce natura sunt problemele cu FAP si cu EGR, daca mergi cu masina mai mult in oras? Ca e exact situatia mea si vreau sa stiu la ce sa ma astept...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.