Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Trafic nu se accelereaza uneori
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
vali_ics
Salutare tuturor,

Sunt nou pe forum si scuze daca am gresit cumva sectiunea unde trebuie sa postez.
Am un Renault Trafic 2005 motor 1.9 cu vreo 250.000km si de 3 saptamani am o problema care este destul de deranjanta:

Am fost plecat la Buzau de la Bucuresti si in apropiere de Buzau nu mai aveam pedala (eram in a 4-a)...i-am dat inferioara a 3-a si a luat-o, dupa a mers perfect pana la Bucuresti fara nicio problema.

Acum doua saptamani a picat alternatorul (puntea de incarcare) si era aprinse toate becurile in bord. A fost schimbata puntea si dupa nu mai era niciun bec aprins.

Toate bune si frumoase a trebuit sa fac un drum la Botosani si am plecat din Bucuresti iar defectul a persistat tot drumul pana la Botosani, nu mai aveam pedala iar daca dadeam inferioara (daca eram in a 5-a uneori trebuia sa ajung si in a 3-a ca sa pot sa accelerez), dar am observat ca s-a aprins becul de la bujii timp de maxim 10 secunde si dupa s-a stins si nu s-a mai aprins niciun bec. L-a intoarcere a facut la fel, dar daca mergeam pe la 130+ se intampla extrem de rar simptomul de mai sus.

V-ati mai intalnit cu problema asta?
Din ce-am mai citit pe internet unii zic ca este clapeta de acceleratie, unii zic ca este un senzor de turbo...nu stiu ce sa mai cred.

Vreau sa va cer parerea deoarece abia saptamana viitoare pot sa o pun pe un tester sa vad daca imi da ceva...n-am idee daca apare ceva pe tester daca nu este nimic in bord.

Multumesc mult.
O seara frumoasa.
thuraya_123
Nu am avut de-a face niciodata cu Renault Trafic si motorul aferent.

Insa situatia expusa de tine am intalnit-o pe o masina kia mai veche. Buba a fost la conducta de alimentare (din rezervor catre motor), care era infundata si in functie de cum se misca masina, ba tragea din rezervor, ba se infunda.

Insa e ciudat ca in treapta inferioara iti merge ok. Asta inseamna ca alimentarea e ok. Dar tot poti verifica alimentarea sa nu fie infundata, e usor de verificat.

Totusi, nu cred sa fie ceva de la motor (clapeta acceleratie, bujii sau injectoare), ci mai degraba ceva de la cutia de viteze. Fiindca daca ar fi de la motor, ar face la fel indiferent in ce treapta de viteza e.
ccoto
Prin analogie cu comportamentului Kangoo cu motor 1.dci, defectul asta apare cand nu ai suficient aer sau suficienta motorina. Cum o defectiune a pompei de inalta s-ar manifesta continuu, inclin mai degraba sa cred ca nu ai aer suficient. Insuficienta aerului poate sa vina de la electrovana pilot defecta (am patit-o si eu, exact acelasi comportament), de la o neetanseitate pe refularea suflantei (am patit-o si pe asta, s-a spart furtunul ce duce la intercooler) sau o turbosuflanta bolnava (rotor corodat).

Electrovana pilot s-a manifestat aleator pana intr-un final cand a incetat sa mai lucreze. Motorul se limita undeva la 90 km/h si ulterior, daca incercam sa accelerez in continuare se aprindea si spirala.

Furtunul de refulare s-a spart brusc, pe autostrada, la fel, masina s-a limitat la ~90 km/h, asta fiind viteza ce se poate obtine cand motorul lucreaza in mod aspirat. Si in acest caz, s-a aprins spirala.

Cum la tine defectul apare inca aleator, as miza pe defect electrovana pilot care comanda turbina.
vali_ics
Va multumesc pentru raspunsurile voastre.

Electrovana pilot este cea din poza atasata?

Nu as putea sa scot mufa de la electrovalva si sa merg asa cu masina sa vad daca mai face asa? Dar oricum o sa cumpar o electrovalva daca este exact aceea din poza atasata.

Multumesc inca o data de ajutor si sper sa-i dau de cap pana la urma.

[attachmentid=1628106684]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.