Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum negru la pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
amdunu
Am observat ca mașina scoate fum negru la pornire, aveti idee de la ce poate fi?

20 Apr 2019, 19:38:
Menționez ca motorul este 1.2 tce, și fumul dispare după aproximativ 1 minut de la pornire, revizie făcută recent.
Bogdan 7499
QUOTE(amdunu @ 20 Apr 2019, 19:34)
Am observat ca mașina scoate fum negru la pornire, aveti idee de la ce poate fi?

<span class='edit'>20 Apr 2019, 19:38:</span>
Menționez ca motorul este 1.2 tce, și fumul dispare după aproximativ 1 minut de la pornire, revizie făcută recent.
*


E clar că ceva nu e în regulă. Dacă mașina e în garanție, fugi în service, să se spele pe cap cu ea, ce mai aștepți? Părerea unui specialist contează, nu a noastră, cei de pe forum. Ca să ne dăm cu presupusul,nu te ajută cu nimic.
amdunu
Mda, as fi vrut sa vad dacă s-a mai întâmplat cuiva acest lucru și poate este ceva trecător, de la filtru de particule.
vladof
La 1.2 tce nu ai filtru de particule. Poate e ceva normal oarecum? Toate masinile scot un fum mai dens imediate ce pornsti motorul, pana ajunge catalizatorul la temperatura optima, etc.

Un clip ceva ai?
cj98czh
nu are voie sa scoata fum deloc ...
Bogdan 7499
Dacă era un motor diesel, era acceptabil ca la pornire să scoată puțin fum, dar doar 1 secundă, exact când îi dai cheie, cu toate că și acest lucru e valabil la diesel-urile cu mulți km. La benzinare, sub nicio formă! Să ne ții la curent cu ce afli după ce o duci la,, doctor ".

21 Apr 2019, 10:58:
QUOTE(vladof @ 21 Apr 2019, 08:54)
La 1.2 tce nu ai filtru de particule. Poate e ceva normal oarecum? Toate masinile scot un fum mai dens imediate ce pornsti motorul, pana ajunge catalizatorul la temperatura optima, etc.

Un clip ceva ai?
*


Ce scot toate mașinile la pornire și chiar și în mers, cu precădere benzinarele, e abur, în niciun caz fum negru. Condensul acumulat în tobe se evaporă odată cu încălzirea acestora, rezultând abur la evacuare.
amdunu
Încă nu am fost la reprezentanta cu ea, am mers mai turat și am observat dimineața când am pornit-o ca nu mai scotea. O sa mai urmăresc zilele următoare. Totuși, ma gândesc, dacă era ceva grav se aprindea martor în bord.
myreno4me
Ce regim de mers ai de obicei, vezi ca sub 2000 rpm nu este recomandat. La 100km de oras da-i macar 10 de redline 2-3-4 pana in 5500 rpm !
Flatron
Redline sau 5500? tongue.gif
myreno4me
Pai cam de pe acolo pleaca redline, acum na, la asta nu i-am probat unde are limitarea, i-am dat cam pana la 5500 maxim, nu cred sa fi sarit peste.... cu mult 😂😂😂
ionutzp2
La mine n-am observat fum negru, dar eu nu prea schimb peste 2000 rpm, cel mult doar din treapta I spre II să depășesc turația asta. Și asta pentru că acolo îmi recomandă displayul să schimb (semn de schimbător, copăcel cu toate frunzele etc). Dacă producătorul a făcut treaba asta și recomandă schimbarea până în 2000-2200 înseamnă că e corect așa.

Ce-i drept, dacă mă apucă noaptea pe drum și e orașul mai liber și mă aflu pe un bulevard fără gropi (lucru mai rar în București în ziua de azi) mai comut pe sport și îi dau puțin la blană, just for fun.
myreno4me
Tu ai alt motor, cu cuplu mai jos !
amdunu
Mda, la 2000-2200 schimb de când am luat-o, am urmărit indicatorul și asa mi-a arătat. Sincer, nici nu prea fac mulți km cu ea. Am reușit performanta de 8000 km într-un an.
cj98czh
LUati-va dupa prostia aia de indicator ... care va "spune" sa mergeti ECO ... si dupa 50-60k ... sa veniti sa spuneti ca turbo este zob, etc, etc ... si ca renault este prost ... este turbo benzina ... si trebuie condus ca atare ... nu prea aveti de ce sa coborati sub 2000 rpm ... motoarele astea merg cel mai ok intre 2-4500 ... cu urcari catre 6000 cand situatia o cere ... si nu o sa vedeti nici fum negru la benzinar si nici depuneri ... nici diesel-ul nu il conduc asa subturat cum scrieti voi ..
bogdi12001
Asta este valabil pt orice motor nu doar pt cele turbo. Orice motor fie el benzina sau diesel trebuie sa "vada" cel putin 3000 rpm.
amdunu
Am fost la reprezentanta cu mașina și mi s-a spus ca ar putea fi de la benzina, cu toate ca am alimentat de la cea mai populara stație din România. Ce este drept, nu mai scoate asa fum ca înainte. Am cautat sa schimb vitezele de la 2500 în sus. Am mai auzit alte păreri ca ar fi de la "turbo" dar nu cred ca pica turbo sub 10000 de km la bord.
cj98czh
daca are un defect de fabricatie ... poate sa pice, daca nu este condusa cum trebuie ... la fel poate sa pice .... oricum turbo sa poate verifica ....
myreno4me
Cea mai populara este sinonim cu cea mai ieftina ?
Acum serios, pentru 20 de lei in plus la rezervor, voi inca mai mergeti cu benzina aia de 90 ? Stiu, stiu e de 95....pe afis !
La turbatele astea cu atat mai mult este recomandat combustibilul superior , culmea, tocmai pentru a limita fenomene de genul asta !
Altfel, masina fiind relativ noua poate fi vorba si de vreun defect de fabricatie !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.