Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Gara Ciulnita - Slobozia
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Sambata, 06.04.2017
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Hai noroc la toata lumea.

Bucuresti Obor [07:45] - Ciulnita [09:30] cu trenul Regio 8011 operat de CFR Calatori. Pret 9,75 Lei [cu reducere de 25% oferita de cardul Tren Plus]. Plus 5 Lei dati nasului pentru bicicleta.

[attachmentid=1628103151]

Bucata din calea ferata Bucuresti - Constanta care merge paralel cu autostrada A2.

[attachmentid=1628103152]

Bicicleta a stat foarte bine in spatiul liber din capatul ultimului vagon.

[attachmentid=1628103153]

Spatiul de depozitate vazut mai de la distanta.

[attachmentid=1628103154]

Gara Ciulnita.

[attachmentid=1628103155]

Mesaj contradictoriu.

[attachmentid=1628103156]

Acoperisul peronului tot in stadiul de proiect a ramas.

[attachmentid=1628103157]

Merdeneau din gara Ciulnita a ramas la fel de buna, uscata si fara nicio urma de ulei. Daca avea si branza ar fi fost perfecta.

[attachmentid=1628103158]

In timp ce rumegam coca din merdenea in gara a aparut un marfar cu multe vagoane.

[attachmentid=1628103159]

Aproape de gara Ciulnita am virat stanga spre Slobozia, pe DN 21.

[attachmentid=1628103160]

Obiectivul principal al zilei nu era prea departe.

[attachmentid=1628103161]

Schimbare de judet.

[attachmentid=1628103162]

O ruina industriala aproape de intrarea in Slobozia.

[attachmentid=1628103163] [attachmentid=1628103164] [attachmentid=1628103165]

Intrare in Slobozia.

[attachmentid=1628103166]

Pedalatul pe DN 21 a fost ok, Drumul era cam aglomerat, mai ales trafic greu, insa nimic de speriat. Doar vreo 2 claxoane discrete, de atentionare de la tiristi, ca sa isi semnalizeze prezenta in spatele meu.
sorin1983
runia industriala e Amonil...
gibonu
@sorin1983

Amonil cumva s-a transformat in Chemgas?
Fabrica, indiferent de nume, care se vede in pozele de mai sus, este functionala, mai produce ceva?
Dupa cum arata, parea de mult timp inchisa.
Laurentziu83
Cum mai e fauna din trenul de la Obor? Am plecat de vreo 2-3 ori de acolo cu trenul de Constanta si in primele zeci de km am cam stat cu mainile pe telefon si portofel, ca sa zic asa.

E bun insa ca au etajat cu locuri de bicle, trenurile spre Constanta din GDN nu prea au asa ceva. Avea 1 sau 2 vagoane? biggrin.gif

Locomotiva vad ca e o antichitate, EA 121, probabil de prin 1970, se vede ca are cupla simpla fara posibilitate de cupla automata (cupla prinsa pe o placa rotunda cu multe piulite).
Marfarul e tras de o Bobica EC cu 4 osii, mai slaba decat EA-ul de persoane.

Data viitoare incearca eventual sa eviti nationalele si sa faci traseele pe drumuri judetene; sunt in general bune calitativ in Baragan, dar fara trafic. Eu pe bucata Pantelimon-Fundulea-Lehliu nu mai merg cu bicla fara far puternic si clipitor, chiar si in timpul zilei, daca nu vreau sa fiu luat in bot de vreo masina ce depaseste.

Drajna-Slobozia e in general aglomerat, mai ales dupa vreo bariera prelungita; cu masina am stat odata 40 de minute acolo, ca sa iti dai seama ce coloana s-a format. Plus ca e drumul de legatura dintre Vest si Dobrogea de Nord, precum si catre Braila si Galati. Cu bicla l-am facut de mai multe ori.
gibonu
@Laurentziu83

Sambata dimineata fauna in tren era ok. Trenul avea doua vagoane, insa mi-au spus nasii ca este o exceptie, ca in general au 3 vagoane.

Din cat ma pricep eu la locomotive, vad ca este seria 41, capabila sa atinga viteza maxima de 160 km/h (asta scrie pe Wikipedia).
Oricum, pe langa Fundulea mergea cu 100 km/h. Prea repede nu cred ca ar putea merge, pentru ca are opriri foarte dese, nu cred ca rateaza vreo halta.

Si eu prefer drumurile judetene sau comunale cu trafic redus, insa intre gara Ciulnita si Slobozia exista doar drumul national.
O mai fi existat si varianta drumurile de pamant de pe camp, insa nu prea folosesc astfel de drumuri.
Am avut doar vesta reflectorizata pe mine si a fost OK. Cum am spus, doar vreo 2 claxoane discrete, de atentionare de la TIR-uri.

<span class='edit'>10 Apr 2019, 00:45:</span>
--------------------------------------------------------------

Sambata, 06.04.2019 - Partea a II-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Ialomita

[attachmentid=1628103191]

vazuta de pe podul pietonal si pentru conducte de la intrarea in Slobozia.

[attachmentid=1628103192]

Structura metalica arata interesant, pacat ca nu este intretinuta.

M-am bucurat sa vad ca cineva s-a gandit [printre altii] si la biciclisti si a montat un plan inclinat langa scara.

[attachmentid=1628103193]

Monumet ridicat in memoaria alegerianului Gherainia Mohamed.

[attachmentid=1628103194] [attachmentid=1628103195]

Mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Gherainia

Mi-a placut faptul ca in Slobozia toate trecerile dintre strada si trotuar sunt nivelate, lucru care in Bucuresti, de cele mai multe ori, nu se intampla.

[attachmentid=1628103196]

Gunoiul si educatia.

[attachmentid=1628103197]

Monumet ridicat in memoria celor care au murit in Decembrie 1989.

[attachmentid=1628103198] [attachmentid=1628103199]

Dirijorul si compozitorul Ionel Perlea.

[attachmentid=1628103200] [attachmentid=1628103201]
sorin1983
Amonil nu mai produce din cate stiu(sau e posibil sa produca dar la scara mai mica si nu stiu ce anume)... privatizari si cumparari aiurea... pacat ca era o mega structura de care s-a ales praful. Soarta s-a jucat la ruleta in urma cu multi ani...
https://www.ziaruldeiasi.ro/anunturieconomi...curentei~ni1cba

si situatia mai incoace:
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/ene...nizare-17093141
vercingetorix
Mai sunt scaieti pe peronul garii obor ? icon_mrgreen.gif
Ca si eu am bicla...
gibonu
@sorin1983
Multumesc pentru link-uri. Nu am oprit in fata "mega structruii" insa din mers nu parea ca ar exista vreo activitate pe acolo. Porti inchise, pe cosuri nu iesea fum, etc

L.E. Tocmai am stat de vorba cu cineva din Slobozia. Mi-a spus ca la fostul Amonil mai lucreaza cateva zeci de oameni (adusi cu autobuzul dimineata din oras) si ca este mai mult un depozit de ingrasaminte.

@vercingetorix
Acum nu, probabil nu este perioada lor (era vorba despre coltii babei, mult mai periculosi comparativ cu scaietii).
Am coborat din tren pe mini-peronul care exista intre linia 1 si linia 2. Asta, fiind mai ingust si mai circulat, nu mai este plin de vegetatie.

11 Apr 2019, 01:03:
Sambata, 06.04.2019 - Partea a III-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Urmeaza Muzeul National al Agriculturii, obiectivul principal al zilei respective.

[attachmentid=1628103228]

Biletul de intrare costa 5 Lei iar taxa foto este 20 Lei.

[attachmentid=1628103229]

Pe timpul vizitei am fost instotit de doamna de la casa de bilete, care era si custodele muzeului. Prezenta ei a fost foarte discreta, insa a stiut sa raspunda la tot ce am intrebat.

Incepe vizitarea.

[attachmentid=1628103230]

Masina de splat,

[attachmentid=1628103231] [attachmentid=1628103232]

calitate germana.

[attachmentid=1628103233]

Despre marea proprietate care ''se tinea in pas cu stiinta''.

[attachmentid=1628103234]

Porumb adus in Statele Unite cu cufarul.

[attachmentid=1628103235] [attachmentid=1628103236]

Damigeana plata n-am mai vazut pana acum.

[attachmentid=1628103237]

Pompa pentru tras vinul.

[attachmentid=1628103238] [attachmentid=1628103239]

Nici sifon dublu-corp n-am mai vazut.

[attachmentid=1628103240]

Tambal intr-o stare nu prea buna.

[attachmentid=1628103241]

12 Apr 2019, 00:40:
Sambata, 06.04.2019 - Partea a IV-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Incepe partea spectaculoasa, cu un tractor Lanz Bulldog.

[attachmentid=1628103280]

Reprezentanta din RO a uzinelor Lanz.

[attachmentid=1628103282]

Scaun cu suspensie mecanica.

[attachmentid=1628103283]

Roata dreapta spate.

[attachmentid=1628103284] [attachmentid=1628103285]

Datele tehnice.

[attachmentid=1628103286]

Daca poate cineva sa explice ce inseamna "semi diesel" raman dator.

Seceratoare.

[attachmentid=1628103287] [attachmentid=1628103288] [attachmentid=1628103289]

Locomobil.

[attachmentid=1628103290] [attachmentid=1628103291]

Vanturatoare care era actionata [prin curea] de catre locomobil.

[attachmentid=1628103292] [attachmentid=1628103293]
DragosP
Motorul semidiesel are bujie incandescenta care aprinde combustibilul, nu ca la diesel.
E cu compresie mai mică decât la diesel dar mai mare ca la otto.
cj98czh
si este in 2 timpi ...
gibonu
@DragosP & @cj98czh

Multumesc frumos pentru explicatii.
einstein1984
in engleza e un hot bulb engine , . E surprinzator de simplu si f andurant si fiabil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hot-bulb_engine
Adrian Frigo
Astfel de motoare(pe principiul asta)mai sunt intalnite si in prezent in aeromodelism,decat combustibilul difera.... wub.gif

Ca de obicei frumos prezentat si povestit. smile.gif
gibonu
@einstein1984 & @Adrian Frigo
Multumesc frumos.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Sambata, 06.04.2019 - Partea a V-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Atelierul de restaurare.

[attachmentid=1628103395]

International Harvester.

[attachmentid=1628103396] [attachmentid=1628103397]

Deutz.

[attachmentid=1628103398] [attachmentid=1628103399]

HSCS.

[attachmentid=1628103400] [attachmentid=1628103401]

Fordston.

[attachmentid=1628103402] [attachmentid=1628103403]

Plus fisa tehnica.

[attachmentid=1628103404] [attachmentid=1628103405] [attachmentid=1628103406]
MuciX
Mie Deutz ala imi da cu virgula. Oare chiar sa fi fost fabricat in Germania in 1942? Se mai fabricau tractoare pe vremea aia? nedumerire.gif
tatabobu
Da. Se si proiectau unele noi: http://www.tractordata.com/farm-tractors/0...utz-f3m417.html
einstein1984
QUOTE(Adrian Frigo @ 12 Apr 2019, 23:25)
Astfel de motoare(pe principiul asta)mai sunt intalnite si in prezent in aeromodelism,decat combustibilul difera.... wub.gif

Ca de obicei frumos prezentat si povestit. smile.gif
*


defapt nu, acolo e o aprindere catalitic cu bujie de platina incadescenta. Motoarele alea sunt mult mai rapide ca turatie decat astea semidiesel.

cat de naspa trebuie sa fi fost sa lucrezi 12 ore pe ala, fara suspensie, cu soarele in cap, praf si esapament in nas.Oameni mai duri pe vremea aia!
YRX
Era mult mai bine decat sa tragi boii de capastru... biggrin.gif

Ma duc si eu la muzeul asta, am trecut de atatea ori prin oras si nu aveam habar de asa ceva. Ma uitam la batoza aia de la intrarea in oras.
einstein1984
Probabil, am vazut la amish un fel de plug cu scaun pe el, statea barbosul pe el si strunea vreo 4 cai din aia mari de tractiunea, tragea2 brazde de 30 cm . Doar ala cred ca era mai rau.
MuciX
QUOTE(tatabobu @ 15 Apr 2019, 09:08)
Da.
*


Mersi. Chiar nu mi-aș fi imaginat că se mai fabrica ceva destinat civililor, cu răzbelul in toi.
VladSoare
Păi de agricultură era nevoie și pe timp de răzbel, că soldații cereau de mîncare. smile.gif
gibonu
QUOTE(MuciX @ 15 Apr 2019, 09:47)
Mie Deutz ala imi da cu virgula. Oare chiar sa fi fost fabricat in Germania in 1942? Se mai fabricau tractoare pe vremea aia? nedumerire.gif


Pe langa ce ti-a spus @VladSoare referitor la mancare soldatilor, gandeste-te ca in '42 Germania inca avea mult teren arabil in Bielorusia, Ucraina, o parte mare din Rusia europeana.
Plus ca s-o fi invrednicit sa dea o mana de ajutor prin Europa ocupata, din Bretania la Marea Neagra si din Finlanda in Sicilia.

@tatabobu
Foarte tare link-ul. De retinut.

@YRX
Zic ca merita vazut muzeul. Mai ales ca fara poze, intrarea costa 5 lei. Nici macar o bere la carciuma (in Bucuresti).


16 Apr 2019, 00:55:
Sambata, 06.04.2019 - Partea a VI-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Un Lanz Bulldog pe pneuri.

[attachmentid=1628103429] [attachmentid=1628103430]

Made un U.S.A.

[attachmentid=1628103431] [attachmentid=1628103432] [attachmentid=1628103433]

In Lanz Bulldog similar cu cel expus in interiorul muzeului.

[attachmentid=1628103434] [attachmentid=1628103435]

Aleea tractoarelor.

[attachmentid=1628103436] [attachmentid=1628103437]

Cateva cantare.

[attachmentid=1628103438]

Locomobil fabricat in anul 1904.

[attachmentid=1628103439] [attachmentid=1628103440] [attachmentid=1628103441]

Afise din alta epoca.

[attachmentid=1628103442] [attachmentid=1628103443]

Tavalug folosit pentru spargerea bulgarilor de pamant.

[attachmentid=1628103444] [attachmentid=1628103445]
gibonu
Sambata, 06.04.2019 - Partea a VII-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Urmeaza etajul muzeului, plin de exponate interesante, grupate tematic.

Fieraria.

[attachmentid=1628103781] [attachmentid=1628103782] [attachmentid=1628103783] [attachmentid=1628103784]

Atelierul de tamplarie.

[attachmentid=1628103785]

Scola.

[attachmentid=1628103786] [attachmentid=1628103787] [attachmentid=1628103788]

Bacania.

[attachmentid=1628103789] [attachmentid=1628103790]

Pentru cei mai tineri, ce se vede in poza de mai jos este o lampa cu gaz.

[attachmentid=1628103791]

La o lampa asemanatoare imi faceam lectiile pe la finalul anilor '80, atunci cand se intrerupea furnizarea curentului electric. Treaba asta se intampla zilnic, nu in vreun sat izolat, ci intr-un cartier din periferia Bucurestiului.
Noi atunci nu stiam, insa Ceausescu era un vizionar: sarbatoream Ora Pamantului in fiecare zi, cateva ore.

Primaria.

[attachmentid=1628103792]

Apel catre agricultorii din tinutul Marea.

[attachmentid=1628103793]

Tinutul Marea se vede identificat pe harta de mai jos.

[attachmentid=1628103794]

Spre rusinea mea, pana acum nu stiam de existenta tinuturilor din Romania Mare.

Trepied pentru "hotarnicie".

[attachmentid=1628103795] [attachmentid=1628103796]

24 Apr 2019, 23:58:
Sambata, 06.04.2019 - Partea a VIII-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Posta.

[attachmentid=1628103818]

Centrala telefonica.

[attachmentid=1628103819]

Ultima pe care am prins-o functionala a fost la Anina, prin anii '95-'96.

Despre centralele telefonice, centraliste si mai ales [ultimul paragraf] despre japonezi si tehnologia arhaica in RO.

[attachmentid=1628103820]

Masina de scris Mercedes

[attachmentid=1628103821]

si povestea acesteia.

[attachmentid=1628103822]

Fetele de la Posta.

[attachmentid=1628103823]

Cantar la Balanta Sibiu.

[attachmentid=1628103824]

Pledoarie pentru cartea postala.

[attachmentid=1628103825]

Cuptorul mobil.

[attachmentid=1628103826] [attachmentid=1628103827]

Doamna custode mi-a spus ca acesta se putea folosi si la gatit carnea sau legumele, nu doar pentru paine.
Practic, ce se vede in poza de mai sus este un fel de clopot din lut, care odata incalzit degaja suficienta caldura, simiar unui cuptor.

Frizeria.

[attachmentid=1628103828] [attachmentid=1628103829]

Ceasornicaria.

[attachmentid=1628103830] [attachmentid=1628103831]
einstein1984
saracia aia de clopot din lut e ca un tzest? testul stiu ca era din pietre de rau, dar idee similara, nu?
gibonu
@einstein1984
Pai chiar țest este. Scrie si in poza explicativa de langa.
Nu mai pricep, nu stiu cum arata țestul din piatra de rau. Pana acum am vazut doar din lut uscat.

26 Apr 2019, 00:21:
Sambata, 06.04.2019 - Partea a IX-a
Gara Ciulnita - Slobozia
29 km

Dupa muzeu a urmat o portie de mici la Kaufland. Ideea a fost sa mananc ceva repede, insa gresala totala. Am stat aproape 30 de minute la coada pentru ca cei din fara mea cumparau mancare in cantitati industriale: 10 portii de mici / carnati plus situatia aproape tragica cand a fost facut anuntul "nu mai avem ceafa".
N-am reusit sa inteleg ce faceau cu atata mancare.

Locomobil la intrarea in oras [langa Kaufland].

[attachmentid=1628103875]

Cimitirul eroilor

[attachmentid=1628103876]

pe care din pacate l-am gasit inchis.

[attachmentid=1628103877]

Statuia lui Mihai Viteazul.

[attachmentid=1628103878] [attachmentid=1628103879]

Mai aveam vreo ora si ceva pana la tren, ideal pentru o carte buna pe o banca la soarele bland de primavara.

[attachmentid=1628103880]

Gara,

[attachmentid=1628103881]

al carei interior arata foarte bine.

[attachmentid=1628103882] [attachmentid=1628103883]

Ca in aproape fiecare gara din RO, zeci de tone de fier vechi care ruginesc aiurea in loc sa fie valorificate.

[attachmentid=1628103884]

Regio 8585 [o Sageata albastra] intre Slobozia si Ciulinita.

[attachmentid=1628103885]

In Ciulnita, unicul vagon al trenului Regio spre Calarasi si retur.

[attachmentid=1628103886] [attachmentid=1628103887]

Inapoi la Bucuresti Obor cu trenul Regio 8024.

[attachmentid=1628103888]

In gara Bucuresti Obor inca n-au aparut coltii babei, asa ca am scapat fara pana.
Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
bygy007
de cand n-am mai fost prin oras s-au schimbat multe , gara era o darapanatura , peroanele vai de mama lor , acum vad ca sint acoperite gara modernizata , apa de acolo tot puternic gust de clor are?
gibonu
@bygy007
Daca nu ma insel, fara a fost modernizata prin intermediul unui program la nivel national si [posibil] cu ceva fonduri europene. Ceva similar s-a intamplat si cu gara Resita [cu siguranta mai sunt si altele].

Apa din Slobozia nu am baut, am avut o sticla de 2 litri cumparata din Bucuresti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.