Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ploiesti - Tinosu - Cojasca - Scrovistea
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

Sambata, 30.03.2019
Ploiesti - Strejnicu - Tinosu - Sirna - Habud - Bujoreanca - Cojasca - Ologeni - Scrovistea
72 km

Bucuresti Nord - Ploiesti Vest cu trenul Regio 16031 operat de catre Regio Calatori.

[attachmentid=1628102770] [attachmentid=1628102771]

Vagoanele cu locuri pentru biciclete erau deja pline, plus un biciclist cam agresiv care, vazandu-ma cu bicicleta pe peron mi-a spus "nu mai este loc aici" desi n-am schitat niciun gest ca as vrea sa ma inghesui cu el in tren.

Bicicleta a stat foarte bine pe culoar, in primul vagon.

[attachmentid=1628102772]

Biletul l-am cumparat direct in tren, de la nas. 11,60 Lei pentru mine si 2,90 Lei pentru bicicleta.

[attachmentid=1628102773]

In Ploiesti mi-am luat o cafea de la un chiosc din gara pe care am baut-o langa taximetristi iar cu ocazia asta am aflat ca "in timpul saptamanii n-ai loc sa arunci un bat de chibrit in zona garii" din cauza masinilor parcate.
Am banuit ca cei care parcheaza masinile sunt ploiesteni care lucreaza in Bucuresti unde vin cu trenul, lucru confirmat de taximetrist.
Cand l-am intrebat despre transportul in comun din Ploiesti, omu' mi-a spus "e de kkt".

Mi-am terminat cafeau, i-am salutat pe baieti si am plecat spre Strejnicu pe DJ 129G.

[attachmentid=1628102774]

Chiar inainte de intrarea in Strejnicu se afla un monumet care marcheaza locul in care a fost gasit, in dimineata zilei de 27.11.1940, cadavrul lui Nicolae Iorga, asasinat de catre legionari.

[attachmentid=1628102775] [attachmentid=1628102776] [attachmentid=1628102777]

A fost o ocazie buna pentru a revedea filmul "Drumet in calea lupilor", despre perioada premergatoare asasinarii savantului.

https://youtu.be/CAkPcphEoTM

Cum spuneam, monumentul se afla la aproximativ 100 de metri de intrarea in Strejnicu, pe partea stanga venind dinspre Ploiesti.

[attachmentid=1628102778]

4 Apr 2019, 00:59:
Sambata, 30.03.2019 - Partea a II-a
Ploiesti - Strejnicu - Tinosu - Sirna - Habud - Bujoreanca - Cojasca - Ologeni - Scrovistea
72 km

Imediat dupa intrare in Strejnic se afla Aerodromul George Valentin Bibescu

[attachmentid=1628102822]

si Aeroclubul Gheorghe Banciulescu.

[attachmentid=1628102823]

George Valentin Bibescu a fost unul dintre promotorii aviatiei din Romania iar Gheorghe Banciulescu a fost primul pilot din lume care a zburat cu proteze la ambele picioare [amputate datorita unui accident aviatic].
Mai multe detalii despre cei doi:
https://ro.wikipedia.org/wiki/George-Valentin_Bibescu
https://ro.wikipedia.org/wiki/Gheorghe_B%C4%83nciulescu

Tractor produs in comun de Audi si Renault.

[attachmentid=1628102824] [attachmentid=1628102825]

DJ 140, intre Strejnic si Negoiesti.

[attachmentid=1628102826]

Statie de autobuz dotata cu aer conditionat

[attachmentid=1628102827]

si usa automata [am verificat, era functionala].

[attachmentid=1628102828] [attachmentid=1628102829]

Brazi. Sala polivalenta

[attachmentid=1628102830]

si scoala gimnaziala.

[attachmentid=1628102831]

Spre Sirna pe DJ 101G.

[attachmentid=1628102832]

Conacul Nicolau vazut de la distanta.

[attachmentid=1628102833]

In curte nu se poate intra iar santierul care se vede in poza nu stiu la ce foloseste.

Sala polivalenta vazuta de la distanta.

[attachmentid=1628102834]

Recunosc cinstit, de Antonie Voda din Popesti n-am auzit, noroc ca bustul lui se afla in curtea primariei din Brazi.

[attachmentid=1628102835]

Munca [mecanizata] a campului.

[attachmentid=1628102836] [attachmentid=1628102837]
gibonu
Sambata, 30.03.2019 - Partea a III-a
Ploiesti - Strejnicu - Tinosu - Sirna - Habud - Bujoreanca - Cojasca - Ologeni - Scrovistea
72 km

DJ 101G in stare foarte buna, plus un fel de pista de bicicleta pe margine.

[attachmentid=1628102881]

Fantana cu cupana care nu mai parea sa fie functionala.

[attachmentid=1628102882]

Inainte de intrarea in Pisculesti exista un canal de irigatii functional, curgea apa prin el.

[attachmentid=1628102883]

M-am bucurat sa vad un canal de irigatii functional. Pana acum, toate canalele pe care le-am vazut erau colmatate sau pline de vegetatie.

Prahova, la iesirea din Pisculesti.

[attachmentid=1628102884]

Amonte

[attachmentid=1628102885]

si aval.

[attachmentid=1628102886]

In Tinosu am virat dreapta, spre Sirna.

[attachmentid=1628102887]

Probabil grau, abia incoltit.

[attachmentid=1628102888]

Intre Sirna si Habud DJ 101G ramane in stare perfecta.

[attachmentid=1628102889]

Albina la treaba.

[attachmentid=1628102890]

Si fara albine.

[attachmentid=1628102891]

Daca nu ma insel, un platan in Habud.

[attachmentid=1628102892]

Am schimbat judetul.

[attachmentid=1628102893]

Ialomita, inainte de Bujoreanca.

[attachmentid=1628102894] [attachmentid=1628102895]

A urmat vizitarea unui prieten din Cojasca pe care nu-l mai vazusem de vreo doi ani. Am ajuns la fix cand gratarul era deja facut. Mici si carnatii au fost buni, insa ardeii capia prajiti au fost un deliciu.

Inapoi spre halta Scrovistea prin Bujoreanca, Ologeni si Burias nimic deosebit si nimic schimbat comparativ cu noiembrie 2018 cand am trecut ultima data pe aici [venem de la zimbraria Neagra din Bucsani].

Mersul trenurile din halta Scrovistea, scris cu markerul direct pe tabla adapostului pentru calatori.

[attachmentid=1628102896]

Tren [Regio 5010, operat de CFR Calatori] era dotat cu vagon cu locuri pentru bicicleta, desi in mersul trenurilor nu apare optiunea asta.

[attachmentid=1628102897]

Nasul, super de treaba, m-a intrebat cat vreau rest la cei 10 Lei pe care i i-am dat pentru mine si pentru bicicleta. A fost foarte placut surprins cand i-am spus ca nu vreau nimic.

Din tren.

[attachmentid=1628102898]

Trenul oprea la Bucuresti Basarab, asa ca pana in Gara de Nord am mers, calare pe bicicleta pe covorul rulant, care tot in stare de paragina este.

[attachmentid=1628102899]

Conteaza mai putin faptul ca acest covor rulant este marca Thyssen Krupp, adica a costa o gramada de bani.

[attachmentid=1628102900]

In concluzie, covorul rulant este inca un exemplu de eficineta romaneasca si de alocare ineficienta a fondurilor disponibile.

A urmat ocolul pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei si apoi drumul spre casa.

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
centurion
Interesante aceste calatorii, este un mod de a descoperi tara.
E bine ca ai timp, energie si vointa.



QUOTE(gibonu @ 3 Apr 2019, 00:35)

George Valentin Bibescu a fost unul dintre promotorii aviatiei din Romania iar Gheorghe Banciulescu a fost primul pilot din lume care a zburat cu proteze la ambele picioare [amputate datorita unui accident aviatic].

*




'[amputate DIN CAUZA unui accident aviatic].'

"Datorita" este diferit de "din cauza".
gibonu
@centurion
Multumesc pentru apreciere.
Timpul, energia si vointa tin de disponibilitatea fiecaruia.

Personal si fara pretentia ca am dreptate, plimbarea cu bicicleta este modul ideal de a descoperi lumea. Dar asta este deja alta poveste.

Revenind la date concrete, costul plimbarii a fost 24,50 Lei (pretul biletelor de tren) pentru ca masa de pranz a fost moca, la prietenul din Cojasca.

Corect, "din cauza" mergea mai bine in fraza respectiva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.