Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tutorial remediere vajait, fosnit acelerare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
brandy_tdi
Salut, la cererea colegilor care au dorit un tutorial pentru remedierea problemei cu fosnitul/haraitul sau zgomotul de frunza in partea stanga spre parbriz in timp ce acceleram si uneori si un mic carait la schimbatul treptelor, rezolvarea este urmatoarea:

- conducta cod: 308519230R care face legatura intre pompa de ambreiaj (cilindrul emitator pedala cod: 306105606R) si cilindrul receptor de pe cutia de viteze este din plastic rigid care are tendinta sa vibreze in 3 cleme de plastic in special ca motorul si cutia fac un oarecare balans in frana de motor si accelerare iar aceasta conducta isi schimba pozitia in prindere care conduce la zgomotul de fosnit/zornait/vajait.

-clemele respective in care rezoneaza conducta, sunt 3 la numar: 2 cleme sunt fixate pe cutia de viteze fix sub baterie si inca una spre parbriz.

-Rezolvarea in cazul meu: , am bagat banda dublu adeziva de preferat alba in cele 2 cleme de pe cutia de viteze fara sa fie nevoie sa demontez bateria si am repozitionat aceasta conducta tragand foarte putin de ea dinspre parbriz catre radiator. Zgomotul a disparut aproape de tot.(dar este o pozitia foarte dificila care se lasa cu julit de maini, locul fiind foarte mic intre motor si baterie)

- Datorita faptului ca pedala de ambreiaj imi facea un zgomot de frecat/scartait la 2000 de km, am ajuns la service pentru inlocuirea cilindrului emitator de la pedala de ambreiaj care a necesitat demontarea bateriei. Asa ca fiind loc berechet conducta a fost prinsa mai bine in cleme (se poate folosi: banda izolatoare, ori banda dublu adeziva ori garnituri de cauciuc) si drept urmare a disparut complet fosnitul respectiv, inclusiv caraiala cand schimbam treptele.

Clemele si pozitia conductei sunt exact ca in pozele de mai jos.
VioT
Multumesc/multumim mult pentru tutorial! 017.gif worship.gif aplauze.gif valuri.gif
papa_mulo
Buna treaba. Ca si parere personala cred ca "cea mai responsabila" pt sunetul neplacut e clema dinspre parbriz, ceea ce duce la desfacerea bateriei pt o remediere completa.
nazz
QUOTE(brandy_tdi @ 5 Mar 2019, 22:41)
Salut, la cererea colegilor care au dorit un tutorial pentru remedierea problemei cu fosnitul/haraitul sau zgomotul de frunza in partea stanga spre parbriz in timp ce acceleram si uneori si un mic carait la schimbatul treptelor, rezolvarea este urmatoarea:

- conducta  cod: 308519230R care face legatura intre pompa de ambreiaj (cilindrul emitator pedala cod: 306105606R) si cilindrul receptor de pe cutia de viteze este din plastic rigid care are tendinta sa vibreze in 3 cleme de plastic  in special ca motorul si cutia fac un oarecare balans in frana de motor si accelerare iar aceasta conducta isi schimba pozitia in prindere care conduce la zgomotul de fosnit/zornait/vajait.

-clemele respective in care rezoneaza conducta, sunt 3 la numar: 2 cleme sunt fixate pe cutia de viteze fix sub baterie si inca una spre parbriz.

-Rezolvarea in cazul meu: , am bagat banda dublu adeziva de preferat alba in cele 2 cleme de pe cutia de viteze fara sa fie nevoie sa demontez bateria si am repozitionat aceasta conducta tragand foarte putin de ea dinspre parbriz catre radiator. Zgomotul a disparut aproape de tot.(dar este o pozitia foarte dificila care se lasa cu julit de maini, locul fiind foarte mic intre motor si baterie)

- Datorita faptului ca pedala de ambreiaj imi facea un zgomot de frecat/scartait la 2000 de km, am ajuns la service pentru inlocuirea cilindrului emitator de la pedala de ambreiaj care a necesitat demontarea bateriei. Asa ca fiind loc berechet conducta a fost prinsa mai bine in cleme (se poate folosi: banda izolatoare, ori banda dublu adeziva ori garnituri de cauciuc) si drept urmare a disparut complet fosnitul respectiv, inclusiv caraiala cand schimbam treptele.

Clemele si pozitia conductei sunt exact ca in pozele de mai jos.
*



Multumim mult, brandy!

Observ ca esti si tu tot din Bucuresti. Imi poti spune la ce service ai fost pentru remedierea problemei la apasarea ambreiajului? Eu am fost acum o luna la Serus pe bd. Timisoara si au zis ca nu au vreo solutie oficiala si nu recomanda sa dezasambleze in cautarea problemei.

Mersi anticipat smile.gif
brandy_tdi
Fix la ei.😂
Incearca sa dai cu spray cu vaselina alba cu litiu in burduful cilindrului care se afla sub pedala de ambreiaj.
LaurM4bussinesTce
Am fost azi la Meridian vest exact cu aceeași problema, dat și cu alta pb. Au zis ca mașina nu are nimic. Am plecat plin de nervi. Le-am spus ca am filmare. Sau uitat puțin dar a zis ca prea aude exact ce zgomote face în plus.Mie mi-au schimbat și planetarele deoarece la fiecare viraj st și dr scartia. După 2 sapt. iar Scartie și azi când am fost la ei nu mai scartia. Au zis ca nu are nimic mașina. Am sunat la vocea clientului și le-am spus ca dacă nu fac nimic sa îmi rezolve pb. O sa ajung și la știri. Poate ii sperii puțin. Mare teapa am luat cu Renault.

6 Mar 2019, 17:41:
Aaa și pentru zgomotul de aer miau schimbat și chederele de la ușa stg șofer. Și nimic tot asa face.
renmeg42017
Salut Brandy,
Care este "statusul" problemei cu fasaitul provenit de la conducta de ambreiaj, au reapărut simptomele?

Mulțumim pentru tutorial.
brandy_tdi
Nu. E silentioasa, doar ca dupa schimbarea pompei de ambreiaj tot scartaie pedala. Nu inteleg cauza. O sa revin la marca anterioara din pacate.
Lypy
Multumim mult Brandy, am rezolvat problema cu acest sunet care ma sacaia, datorita tie.

alex1018
Lypy, cum ai rezolvat? La reprezentanta? Le ai aratat ce tre' sa faca pe baza tutorialului (Kudos Brandy) sau tu singur? Eu am scris la Vocea Clientului de vreo 3 zile sa ma plang de masina lor proasta și frumoasă si sa cer sa ma programeze la service sa rezolve problemele pe care le am. Cap de lista la nemulțumiri este vajaitul asta idiot. Știe cineva in cat raspund cei de la VC?
Marius avacaritei
Salut!!!
de aproximativ o luna am un megane 4 sedan si la cateva zile am remarcat un vajait in partea din stanga fata a masinii, la nivelul grilei de climatizare din stanga.initial am crezut ca este de la climatizare,ca poate fiind pe auto la cresterea vitezei de deplasare creste si cea a aerului de la aeroterma.
mie mi se pare ca aud un vajait mai ales dupa ce depasesc cam 40 de km/h si seamana cam cu un zgomot de aer.nu am remarcat daca doar in accelerare.mie mi se pare ca este prezent si la mers constant.
voi l-ati remarcat doar in accelerare?
s--a confruntat cineva cu aceasta situatie si daca da a rezolvat-o in service sau in alta parte?

multumesc!

o seara buna, eventual fara vajaieli.
Lypy
QUOTE(alex1018 @ 18 Mar 2019, 20:18)
Lypy, cum ai rezolvat? La reprezentanta? Le ai aratat ce tre' sa faca pe baza tutorialului (Kudos Brandy) sau tu singur? Eu am scris la Vocea Clientului de vreo 3 zile  sa ma plang de masina lor proasta și frumoasă si sa cer sa ma programeze la service sa rezolve problemele pe care le am.  Cap de lista la nemulțumiri este vajaitul asta idiot. Știe cineva in cat raspund cei de la VC?
*


Am rezolvat singur, urmand instuctiunile din acest tutorial. La mine acea conducta erea iesita din clema de la mijloc. Doi ani am umblat prin reprezentante si nu am rezolvat nimic. Mereu acelasi raspuns: zgomot tehnologic....
goguspan
Bravo ! MAi trebuie sa gasim bataia de pe spate ca fier pe fier si e ok smile.gif
megene 4 tce 140 ovi
Lypy, te rog spune- ne daca a trebuit scos acumulator si suportul acestuia( mai ales pt. clema de sus ).
Multumesc.
nazz
Sunt singurul care nu gaseste nenorocita aia de conducta la 1.3 TCE 140? Cred ca am belit ochii la motor 15 minute si nu am reusit sa o identific, nu seamana deloc cu poza urcata aici parca smile.gif)
goguspan
cred ca e pe acolo unde i filtru de aer, parere personala, dai jos tot din jur, baterie etc si o vezi. Si eu m am uitat asa fara sa desfac nimic si n am vazut o.

21 Mar 2019, 10:35:
In poza daca te uiti se vede ca i sub borcanas ul de lichid de frana, deci trebuie desfacut

21 Mar 2019, 10:43:
poate o identifici aici
megene 4 tce 140 ovi
Si eu cred ca trebuie demontat acumulatorul si suportul acestuia, eu nu am scule sau experienta necesara....CONDUCTA SE VEDE DOAR CU LANTERNA CHIAR SI ZIUA.
Lypy
QUOTE(megene 4 tce 140 ovi @ 20 Mar 2019, 19:42)
Lypy, te rog spune- ne daca a trebuit scos acumulator si suportul acestuia( mai ales pt. clema de sus ).
Multumesc.
*


Salut,
Nu am demontat nimic, comducta erea iesita din clema de la mijloc si am ajuns la ea.
La clema de sus nu poti sa ajungi fara sa demontezi bateria. Azi am facut acelai lucru unui coleg de serviciu , acesi masina M 4 Sedan, si tocmai ce mi-a transmis ca sunetul a disparut. Ideea este ca acea conducta trebuie fixata bine in cleme sa nu trepideze, iar acest lucru se poate face doar in service, parerea mea....
goguspan
in service is varza toti smile.gif)))) crede ma, la ei toate normale pentru ca nu au solutii, problemele astea s chilipir mai bine le faci tu, crede ma pe cuvant
megene 4 tce 140 ovi
La mine nu pare iesita din clema din mijloc si tot vajaie. Cred ca la mai multi este prinsa conducta in toate cele trei cleme si tot se aude vajaitul, deci trebuie apelat la un mecanic sa demontam bateria, supotul si sa punem ceva cauciuc sa banda izolatoare intre conducta si cleme...
goguspan
Nu i greu de făcut, sâmbătă o fac și eu sau maine și va pun poze, detaliate smile.gif

22 Mar 2019, 17:19:
Salutare, azi am facut operatiunea , intr adevar nu mai apare caraitul acela. Adevarul ca daca nu iei filtru de aer jos si suportul bateriei e cam greu, nu recomand celor care nu sunt finuti la mana smile.gif

22 Mar 2019, 17:24:
si conducta cu pricina

22 Mar 2019, 17:25:
Si aceasta i conducta cu pricina

22 Mar 2019, 17:27:
Am pus dublu adeziv pe conducta si le am clipsat inapoi, eu unu nu mai aud sunetul acela deocamdata.... Deci e ok. Colegu ! La mecanic iti va spune sec, e ceva normal , e de fabrica
jbn
Daca dai bateria jos, exista vreun risc de resetare/decalibare etc a vreunui sistem, care ar necesita interventia cu laptopul? Gen ESP, vreun senzor ceva etc.
mnm
Off topic:la M2 trebuia sa re-bagi pin-ul sistemului audio.. In rest. ...nimic.
La M4.... habar nu am.
Sistemul meu audio chior....nu mai are pin.
papa_mulo
Cel mai sigur iei doua fire din casa si lasi bateria conectata desi o dai jos si o pui langa masina.
lcc
QUOTE(jbn @ 22 Mar 2019, 17:41)
Daca dai bateria jos, exista vreun risc de resetare/decalibare etc a vreunui sistem, care ar necesita interventia cu laptopul? Gen ESP, vreun senzor ceva etc.
*


Adică dacă schimb bateria trebuie să-mi fac programare la service sau să o duc acolo pe platforma. Exclus. Am mers cu cinci mașini și nu am avut vreo problema de genul asta.
mnm
QUOTE(lcc @ 22 Mar 2019, 20:46)
Adică dacă schimb bateria  trebuie să-mi fac programare la service sau să o duc acolo pe platforma. Exclus. Am mers cu cinci mașini și nu am avut vreo problema de genul asta.
*


Toate 5 erau M4 ?
Cu Renault contemporan nu prea esti sigur de nimic pe parte electrica !
papa_mulo
Baietii destepti specializati pe vanzari baterii si montarea lor fac ce ti-am zis eu, fara discutii si complicatii.
Cei mai puturosi te intreaba intai: aveti cunostinta de ceva pe masina care cere cod dupa reconectare? Mai departe dialogul poate continua in n feluri in functie de situatie.
mnm
QUOTE(lcc @ 22 Mar 2019, 20:46)
Adică dacă schimb bateria  trebuie să-mi fac programare la service sau să o duc acolo pe platforma. Exclus. Am mers cu cinci mașini și nu am avut vreo problema de genul asta.
*


Toate 5 erau M4 ?
Cu Renault contemporan nu prea esti sigur de nimic pe parte electrica !
megene 4 tce 140 ovi
Pai la reprezentanta desigur nu iti face operatiunea, doar la un mecanic pe care il platesc, el avand sculele si dexteritatea necesare, imi desface orice pe banii mei smile.gif

22 Mar 2019, 20:26:
Cu vajaitul pare rezolvarea relativ simpla, dar off topic: cum stati cu turatia motorului la pornire cand motorul este cald si ati oprit 10- 15 min., acum fiind cald si afara, tot sta turat vreo 30 sec.? eu am 4300 km si tot se tureaza vreo 30 sec. la 1400 rot./ min a proasta la pornire motorul fiind cald.
goguspan
Nu se întâmplă nimic, mie mi a rămas și setarea de condus ceasul tot, se resetează consumul atat
23Marius
Salut! Astazi am realizat si eu operatiunea , cu banda alba dublu adeziva; nu am dat bateria jos, doar filtru de aer si am incercat si pe sub masina,pe langa roata stanga fata, ridicata in prealabil pe cric. Am dat cu banda, la toate 3 prinderile, zgomotul s-a redus cam 50%, inca este acolo si haraitul la schimbarea vitezelor, insa exista o imbunatatire. Am sa incerc sa ancorez conducta cumva cu un "soricel" si poate sa mai dau un rand de banda. O seara buna!
megene 4 tce 140 ovi
HARAIT la schimbarea vitezelor? Adica problema pe care o au alti colegi cu pompa de ambreiaj?
La mine se manifesta doar VAJAITUL dar poata o am si aia cu ambreiajul dar nu am sesizat- o dry.gif
23Marius
Nu,haraitul ala nu e de la pompa de ambreiaj, este tot de la conducta aia nenorocita care vibreaza...
goguspan
Eu mai am un sunet aiurea la 2000 de ture, f enervant
alex1018
Salut,

Pe 27 martie duc gunoiașul franțuzesc la service. Am făcut reclamație la VC pentru mai multe mici probleme pe care le are mașina (cu doar 4000 km la bord), printre care și vâjâitul ăsta. M-au programat ei direct in reprezentanță. Am să le arăt tutorialul ăsta și am să le cer să facă întocmai (cu dat jos baterie). Sunt curios să văd ce iese. dacă mai plec cu vreun sunet neadecvat la bordul mașinii, o să fac și plângere la OPC, Renault Group, Dumnezeu.
goguspan
pana la urma sa merga morotul bine, sa nu avem probleme cu motorul, acestea s probleme minore. am o bataie ca fier pe fier in spate, la service mi a zis ca i telescopul, le am ras in fata. o remediez eu numai sa am timp sa o gassc, o sa postez si acea problema ca am auzit ca au mai multe acea problema, e o bataie ca fier pe fier puntea spate., dar masina merge f bine, consumul e ok, deci sa fim sanatosi smile.gif
alex1018
Goguspan, nu sunt de acord smile.gif. Nu am platit doar un motor, am platit toata mașina. Nu e normal sa vâjâie, cârâie, bată, vibreze nimic la o mașină ieșită pe poarta uzinei. Mai ales la o mașină aflată in producție de serie de 3 ani. Chiar nu pricep de ce nu sunt mai atenți cei de la Renault la calitatea asamblarii. Nu vorbesc aici de materialele folosite, sunt cat se poate de ok pentru gama asta de preț, dar la naiba, strânge domne' toate șuruburile, pune toate felturile, alineaza chederele.
goguspan
daca era facuta in Franta stai linistit ca era calumea. logan ul e mai bine facut pe cuvantul meu
alex1018
Salut,

Am fost la reprezentanta. Foarte OK omul care s-a ocupat de masina, intelegator si deschis. Problema cu vajaitul nu a disparut 100%, insa este mult imbunatatita. Practic, se mai aude doar cand ridic piciorul de pe ambreiaj, dar nu sunt sigur daca este aceeasi problema. Cred ca sunt 2 sunete diferite. Va incurajez sa apelati la VC daca nu gasiti deschidere la reprezentante. Bine, eu am gasit deschidere la cei din Brasov si tot am apelat la VC smile.gif, dar am facut-o pentru ca mi se pare normal sa primeasca cat mai multe reclamatii pentru problema asta si sa transmita o varianta oficiala de remediere in toata reteaua de service-uri.

@Goguspan: nu stiu ce sa zic cu facutul in Franta. Ma rog, in cazul Meganului oricum nu se pune problema de facut in Franta, ci in Spania (SW si hatch). Cel putin problema asta cu vajaitul nu are legatura cu locul in care e asamblata masina. E pur si simplu o problema de constructor.
megene 4 tce 140 ovi
Si a pus mecanicul la reprezentanta banda dubluadeziva in cele 3 cleme de la conducta de ambreiaj, a demontat bateria si filtru de aer, toate astea gratuit, pe garantie?
alex1018
Bateria a fost data jos, altfel accesul este foarte greu. Nu stiu daca si filtrul de aer. Nu am stat de la inceput langa masina. Am intrat doar 2 minute sa vad si eu conducta cu pricina. Nu am vrut sa il incurc pe om. Nu am platit nimic si nici nu mi-am pus problema de a plati ceva. Masina avea un zgomot nepermis (si destul de puternic in cazul meu), este in garantie, trebuia remediat. La ce e buna garantia altfel?
myreno4me
Poti da mai multe detalii ? Ce anume ai reclamat la VC, ce numar are solutia aplicata ?
Sa vorbim toti aceeasi limba cand sunam !
alex1018
Le-am scris pe site in zona in care completezi sesizarea catre VC urmatoarele:

"Masina are doua zgomote ciudate care se aud doar in zona soferului:

1) Pedala de ambreiaj scartaie
2) La viteze de peste 70 Km / h , se aude un vajait / gajait / rontait metalic. Urmarind niste forumuri din Romania si din Franta, se pare ca problema are urmatoarea rezolvare: conducta cod: 308519230R care face legatura intre pompa de ambreiaj (cilindrul emitator pedala cod: 306105606R) si cilindrul receptor de pe cutia de viteze este din plastic rigid care are tendinta sa vibreze in 3 cleme de plastic in special ca motorul si cutia fac un oarecare balans in frana de motor si accelerare iar aceasta conducta isi schimba pozitia in prindere care conduce la zgomotul de fosnit/zornait/vajait.

-clemele respective in care rezoneaza conducta, sunt 3 la numar: 2 cleme sunt fixate pe cutia de viteze fix sub baterie si inca una spre parbriz."

Copy paste din solutia lui Brady. Am fost sunat 10 zile mai tarziu de la VC si mi s-a comunicat ca delearul din Brasov a fost anuntat de catre ei si ca urmeaza sa fiu sunat direct din service pentru o programare, in vederea remedierii problemelor semnalate. Am fost sunat in aceeasi zi de la dealer, am agreat ziua si ora m-am prezentat ieri si resutl am scris mai sus.

Azi am fost sunat de catre cei de la VC, sa imi ceara feedbackul. Le-am spus ca problema a fost rezolvata in proportie de 80%, in limita solutiei cu banda dublu adeziva. Le-am spus ca sunt multumit de service dar problema tine de constructor si ca trebuie remediat definitiv cu o solutie tehnica din partea celor de la Renault.
I-am dat doamnei cu care am vorbit codul conductei inca o data. Ea a spus ca transmite mai departe si ca ramane sa ma sune inapoi cand va avea un raspuns.

Eu sunt ferm convins ca Renault cunoaste problema si este doar o chestiune de timp (si probabil bani) pana cand sau daca vin cu solutia oficiala. De aceeas sustin ca, cat mai multe reclamatii la VC vor ajuta la rezolvarea problemei.

Nu am un cod de reclamatie. Nu am fost pe faza aici. Daca sunati, si obtineti un cod/descriere oficiala, va rog impartasiti aici.
cornel73
Buna ziua,
Dupa ce am schimbat la Autocobalcescu pe rand astfel :
1.Pompa ambreiaj
2.Conducta ,nu stiu care
Problemele persista la fel ...a ramas ca acum pe timpul meu , nervii mei sa schimbe tot angrenajul de ambreiaj, masina noua,1600 km,1.3 tce benzina..
Astept iar 2 saptamini pina vine din Franta. : mad.gif
alex1018
Adica aveai acelasi vajait/gajait de care se plange lumea pe aici si ti-au schimbat ambreiajul?
cornel73
Mie incepea sa scartie rau, face si acum, cand dadeam mai multe pedale , cand se incalzea.La rece era normal.Si ambreiajul cu totul urmeaza sa il schimb..astept cel putin 2 saptamini.
goguspan
Se pare ca au ceva abreajele, si la mine daca las pedala de ambreaj mai din truna parca pocneste ceva si in viteza la 2000 de ture asa parca miauna daca ma joc scurt din acceleratie, pe liber nu face in mers.
kodiak23
Am si eu pe Talisman ceva vibratie la acceleratie , e cu cutie automata , pare sa fie din aceiasi zona , o sa ma uit si eu sa vad daca e ceva similar .
Zgomotul apare la turatie mai mica , dupa ce a ajuns la viteza de croaziera nu se mai aude nimic .
goguspan
incearca la 2000 de ture si peste, vezi, ca si eu am un sunet cam la 2000 de ture
ionel Marcel
QUOTE(megene 4 tce 140 ovi @ 22 Mar 2019, 21:14)
cum stati cu turatia motorului la pornire cand motorul este cald

La mine face la fel, se tureaza aiurea,!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.