Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stergatoare fata blocate,
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
pumala
Aseara, dupa ce am curatat masina de zapada + raschetat parbriz, dau sa stropesc parbrizul si pleaca stergatorul incet, chinuind si se opreste pe la 1/3 din cursa, si se tot chinuie, chinuie.
Misca putin sus, putin jos. Am oprit masina ca altfel se tot chinuia (scos cartela, deschis usa). Ma uit daca e ceva la stergator, nimic, dau cu solutie de dezghetat pe la tija, da nimic.
Cum se pune contactul motorasul de la stergator se tot chinuie si consuma de se vede pe luminile de bord.

A mai patit asa ceva cineva ?

Oare stergatorul are siguranta separata ?
cipman
Acum vreo 3-4 zile mi-a spus un vecin de o chestiune similara. N-am apucat sa intru in detalii (pt. ca eu eram pe fuga si ne-am incrucisat in drum) asa ca redau doar franturi netrecute prin filtru: blocat motoras stergator din cauza de mizerii, frunze si apa, intrate pe la nu stiu ce gaurica (de scurgere?) infundata sau neinfundata nu stiu de pe unde, nu stiu ce service renault i-a spus ca-l costa 8 mil motorasul (+manopera?), rezolvat la alt service cu 1 mil. manopera, nu s-a schimbat nimic, s-a curatat de mizerii p-acolo.
Traducerea ar fi ca sunt sanse ca motorasul sa fie blocat de mizerii si gheata si ca se poate remedia doar cu manopera. Trebuie desfacut si vazut la fata locului. Nu-i complicat.

P.S. Daca vrei sa afli mai multe detalii, ma pot duce sa vorbesc cu vecinul si sa aflu mai multe detalii.
kappa_ii
eu am patit de citeva ori ceva similar
pe linga faptul ca se misca greu ! cite o data nu mai pornea deloc stergatoru !
dupa citeva ore a inceput pur si simplu sa functioneze corect !
masinile astea cred ca sint facute de niste timpiti
pumala
Dupa o zi de soare, stergatorul merge ca inainte biggrin.gif

Curios ca nu era gheata afara, ci probabil inauntru, la mecanism.
netvim
Salut la toata lumea ... e primul meu post, chiar daca va urmaresc de vreun an.

Din pacate (pentru mine) am aceasi problema cu stergatoarele. Mergeam pe ploaie, si pur si simplu nu au mai functionat (destul de nasol la 120Km/h). Dupa aprox. 1-2 ore au inceput sa mearga exact ca mai sus -- foarte foarte greu si in suturi. Dupa 2-3 ture chinuite iar nu au mai mers vreo cateva ore. Asa ca de vreo 2 zile nu am stergatoare utilizabile.

Am fost la un service Renault si mi-au zis (fara macar sa se uite la ceva) ca trebuie schimbat motorasul si ca este aprox 9milioane (presupun ca fara manopera).

@cipman: mai poti lua legatura cu acel vecin pentru detalii ? (ce, cum, unde a demontat si daca/cum a reparat problema). Parca nu-mi vine sa dau asa 10 milioane degeaba.
cipman
La vecinu' a fost o chestie de zapada/gheata amestecate cu frunze care impiedica mecanic rotatiile si translatiile pieselor p-acolo. Defectul n-am mai revenit iarna trecuta. Poate iarna asta smile.gif. Acum n-am cum sa-l intreb ca nu-i in localitate si nu revine decat in noiembrie (e la pensie pe caz de boala si-i plecat la tratament sau ceva).

Exista sanse sa fie motorul de vina. De cazut au mai cazut. De aceea ai primit acel raspuns la service.
Mai intai incearca sa scoti grila si sa vezi care-i treaba. Vezi daca vine tensiune la motor (verifica ambele trepte) atunci cand nu merge. Ai tutorialul pt. reglat stergatoare ca sa vezi cum incepi. Ce urmeaza e sa scoti piesele (oarecum) triunghiulare care vin peste colturile de jos ale parbrizului si care te impiedica sa scoti grila. Sunt mai "tricky" de scos dar te descurci tu.
Spor la treaba.

Turkish
Am impresia ca sunt doua probleme diferite (eu stiu in detaliu si de una si de alta).

1. Prin gaurica de scurgere de langa stergatoare intra mizerie - combo de apa cu frunze si gheatza - si se gripeaza mecanismul axului stergatorului. Curatat insistent isi revine si se repara. Am patit asta iarna la o masina.

2. Crapa motorasul si trebuie schimbat. aprox 12 mil cu tot cu manopera. Am patit in vara la alta masina. CEo de la Mach nu au fost deloc surprinsi cand le-am zis de problema.
netvim
Gata, am rezolvat -- nu a fost motorasul. Si nici frunze, noroi sau altceva. Pur si simplu mecanismul dintre motor si stergatoare se gripase din cauza ca nu mai avea vaselina (probabil ca este normal dupa 3 ani de functionare).

Am desfacut tot, am gresat toate piesele care se misca si le-am pus la loc. Toata operatiunea mi-a luat cam 2 ore. Cel mai greu a fost sa scot tot ansamblul de piese (care nu se poate desface pe bucati decat DUPA ce se da jos de pe masina).

Bine ca n-am revenit la service ca eram cu 10milioane mai usor ...
kappa_ii
nu stiam eu de ce nu mai merge- ma gindeam ca poate au venit soriceii si mi-au ros cablurile !
dar cind colo motorul este ars -
daca stie cineva unde pot gasi un motor mai ieftin ?
la reno nu ma duc ca aia sint hotomani
padre
Ai incercat la Augsburg? In reteaua Meteor? La Al Padrino?
kappa_ii
m-am uitat pe internet pe site - dar nu am gasit nimic - nici nu ma asteptam !

ma gindeam ca poate daca a schimbat cineva imi poate recomanda !
cipman
Esti sigur ca e ars? Nu de alta dar mai e cineva pe forum caruia i s-a spus la service ca motorasul trebuie schimbat cand, de fapt, cauza nefunctionarii stergatoarelor a fost griparea mecanismului. http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=441...ndpost&p=704388

kappa_ii
sint sigur
il am in fata si este facut scrum
bobinajul este realmente ars
kappa_ii
dupa cum am spus si mai sus-=astia care au facut reno sint niste retardati

la mine s-a ars motorul - este scrum

22 Jun 2007, 09:29:
cum este posibil ca motorasul asta sa coste 9 mil ?
astia chiar sint hoti
cipman
Care dintre "astia"? Valeo care-l fabrica, Renault care-l furnizeaza sau concesionarul care-l vinde?
Cam asta-i pretul. Teoretic, intre 225 si 290 de euro cu tot cu TVA.
Incearca la dezmembrari daca te-ar multumi unul SH, poate gasesti o masina mai noua facuta armonica.

Sau adapteaza unul de dacie ca e 70 de lei 04.gif
kappa_ii
pai sincer as adapta dar nu cred ca se poate
cipman
Era o gluma.... Desi, ai putea apela la baietii astia si te rezolva biggrin.gif

Ia unul SH daca nu vrei sa dai banii pe unul nou. De rebobinat nu stiu daca se poate si nu se stie ce iese.

kappa_ii
gata
azi l-am schimbat singur
m-a costat totul 2.5 mil
in loc de 9 fara manopera la reno


- am reusit sa imi repar semnalizarea fata - cit si becurile de frina spate

orcum astia nu prea fac treaba de calitate -
Hack
Detalii, detalii... de unde ai luat motorul? Ai facut niste poze? Poate faci un tutorial blush.gif .
rommax2
Pentru cei care au patis-o (apropo si eu am patit la fel, dupa zapada au plecat lent si apoi deloc) vestea proasta este ca se rup dinti din interiorul sistemului de stergatoare si apoi bobina invartindu-se in gol se arde intreg ansamblul inclusiv si cipul pe care il are in interior.

Solutii ar fi schimbarea motorului (care este incapsulat cu toate componentele mentionate mia sus) la reprentanta (900-1200 ron cu tot cu manopera, 200e pe ebay) sau incercati pe

http://www.dezmembrari.ro


Sau oriunde dezmembrari sau chiar pe net eu am gasit la:

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=97789&hl=dezmembrez

Mentionez ca l-am si cumparat cu 200 ron cu tot cu manopera.
Roller
Salutare!

Cam aceleasi probleme cu stergatoarele. Adica intr-o buna zi cand s-a pus ploaia, au pornit si mergeau foarte greu. Dupa care au inceput sa mearga numai cand le convenea lor. Dupa care nu le-a mai convenit...

Desfacut pe acolo, curatat, pus vaselina, uns articulatii cu ulei (vezi poze, n-am timp sa le transform intr-un tutorial)... fericire mare, merge. Dimineata cand sa plec, ploaie, pauza stergatoare. De atunci am mai repetat operatiunea de cateva ori, am curatat vaselina ca m-am gandit ca nu mai fac lamelele contact (parca vaselina e izolator, dar era destula si prima oara cand am desfacut).

Cand pun totul la loc, porneste de obicei doar daca dau pe viteza maxima. Dua ce merge o vreme pe maxim, accepta sa functioneze si pe restul de pozitii (mai tuseste la temporizare, adica se opresc, dar dupa ce le dau un vant pe maxim isi revin. Toate bune si frumoase, curatarea o fac in general seara, le las functionand perfect (fara ezitari, deci nu e blocat motorul sau ceva), iar dimineata nu mai misca deloc, nici macar pe viteza maxima.

Poate cineva sa ma lamureasca? Deja am intrat in pana de idei, sunt depasit...

Multumesc!
19vik
Din pozele tale, eu intleg ca ai umblat doar la reductor, acolo unde sunt contactele de capat de cursa. Se opreau in pozitii aiurea, sau nu se opreau? Ca altfel nu acolo e problema. Motorasul l-ai desfacut?
vladd1923
da, ar trebui desfacutra si "cutia neagra", mie aia mi-a desfacut si a curatat-o, era plina de mizerie (vasilina neagra smile.gif ) apoi a mers fara prbl
asorin2000
Chiar ca sunt facute de tampiti. la ce probleme am avut .... o sa scap cat mai repede de ea. Cine o vrea oare?

3 May 2008, 11:49:
La mine cred ca este comutatorul de stergator defect.

Pe viteza mare merge perfect. Pe viteza mica merge cand vrea el, la fel si pe temporizare.
Roller
Aha! Deci trebuie desfacuta si cutia neagra... am zis sa nu-i scot chiar toate matele! :-) Nu-i, problem, o jumulesc si va zic care mai e situatia...

asorin2000:
vezi ca s-ar putea sa ai aceeasi problema, dar intr-un stadiu incipient; pe viteza mare baga tensiune mai mare pe motor => putere mai mare si merge (pana si la mine mai merge uneori).
Pe trapta 1/temporizare in schimb, la mine porneste doar uneori, daca apuc sa prind mergand pe treapta 2 si il las sa mearga ~15 min, sa se incalzeasca... deci parerea mea sa pregatesti cheie de 16, surubelnita dreapta si tubulara de 10 wink.gif
51lvu
Si eu am avut probleme cu stergatoarele, dar de fapt problema reala a fost o siguranta care este in cutia neagra de langa baterie. Am fost la reno, au diagnosticat "problema" si am cumparat alt motoras si alt bloc de lumini (pt ca daca vrei sa schimbi ceva la bord, trebuie sa schimbi tot). Deci, ca urmare a "defectiunii" am ramas cu una bucata motoras si una bucata bloc de lumini functionale si schimbate degeaba. Daca are nevoie cineva, sa dea un PM. Motorasul e cu tot mecanismul.
Roller
Am incercat sa desfac carcasa neagra a motorasului, dar fara succes deocamdata. Adica am scos cele doua suruburi de prindere si ma asteptam sa iasa, dar nci nu se clinteste. Inainte sa apelez la metode de "convingere", e vreo smecherie anume ca sa o demontezi? Banuiesc ca ar putea sa iasa cu tot cu surubul primar din reductor, dar chiar si asa ar trebui sa miste un pic...

O sa ma uit pentru siguranta si la sigurante. Nu am facut-o pana acum, deoarece lamine functioneaza cu intermitente (adica dupa ce desfac ansamblul si il pun la loc, il mai misc un pic, porneste cel putin pe treapta 2, ba chiar si pe 1 uneori). Dar nu strica o privire, nici nu am desfacut capacul de pe acolo (si eu ma gandeam ca imi iau masina straina si pot sa dau sculele la sarmanii cu dacie...)
Roller
Am reusit pana la urma sa desfac carcasa motorasului, nu era nici o smecherie doar ca e lipita cu mastic si magnetica pe deasupra, deci iese mai greu. Cu rabdare se poate...
Intr-adevar, se vede ceva jeg pe acolo (cum o fi intrat?). Curat maine, pun la loc si va mai povestesc...
rommax2
deci ce sa-a mai intamplat ?
Roller
Scuze ca nu m-am tinut de cuvant sa spun cum a fost... mai usor scri un post in care ceri ajutorul! smile.gif
Deci, dupa ce am curatat motorul (din cutia neagra) totul merge ca uns. Sigur, carbunii par cam uzati, probabil ca o sa ceara schimbati odata si odata. Dar deocamdata lucrurile merg foarte bine, recomand tuturor cu aceasta problema sa incerce curatarea pana sa mearga la service sa de multi bani pe un nou motor..
rommax2
Cred ca am un scurt la mufa de pe motoras.

De ce cred asta: Nu imi merg deloc cand dau de "maneta" sa le pornesc pe nici o pozitie, deschid capota, si misc un pic mufa care intra in motoras, imi pornesc dar pe viteza maxima indiferent pe ce pozitie le pun. Apoi daca dau pe pozitia 1 merg cu temporizare si pe senzorul de ploaie numai ca la cilu dus intors o singura data au viteza mazima.

Cand imi e lumea mai draga chiar si in timp ce ploa si la 50 km/ora (ca exemplu) se opresc pe jumatea parbrizului, cum misc un pic de mufa isi revin.


SI TOT ASA!!!

Sa fie de la mufa, de la releu (daca tot merg pe viteza maxima) sau de la "maneta" acolo se respecta pozitiile. ?????
cj98czh
Ai incercat sa cureti contactele de acolo? Eu cred ca sunt oxidate... da cu un spray de contac si vezi pe urma...
rommax2
Contactele de sub capota sau cele de la maneta din habitaclu,

Mentionez ca motorasul m-am schimbat ca celelat mi se arsese, si am pus mufa mi-au lasat-o la fel pe cea vehe.

O sa incerc si varianta ta, multam.
19vik
Evident ca mufa de sub capota, aia care intra in motoras si de care daca misti, pornesc, ce treaba ai cu maneta din habitaclu? Sau pot fi chiar contactele din mecanism, alea de cap de cursa, daca zici ca se opresc la jumatatea parbrizului (mufa intra chiar in mecanismul ala), inteleg ca ai schimbat motorasul cu unul SH.
vladd1923
rommax2 daca citeai tot topicul (are numai 2 pagini)stiai ce ai de desfacut si de curatat.

aceasi prbl am avuto si eu, se opreau la jumatate! desfa motorasul si curata jegul, vezi poze in prima pagina a topicului
rommax2
19vik,

Este SH motorasul, de cand l-am pus a avut problemele cu clema 2 din imagine, am incercat sa o pun in toate pozitiile si tot degeaba, clema 1 este intradevar cea care detecteaza capul de cursa dar unde trebuie sa atinga clema 2 (care sete un pic cam indoita) ?


Pozele sunt luate din pag 1, nu am avut timp sa pozez motorasul meu dar e sigur asa cum spun,
vladd1923
rommax daca vrei sa iti mearga desfa si partea neagra a motorasului, vezi poze pagina 1 ! si mie tot la jumatatea parbrizului mi se opreau... zici ca erau nebune, porneau cand vroiau si se opreau la fel. nu mai mergeau la "comanda"
19vik
Din cate imi dau eu seama din poze, atat lamelele 1, cat si lamela 2 din prima poza, trebuie sa vina in contact cu sectorul de alama din a 2-a poza, evident cand acest sector e in dreptul lamelelor respective.
rommax2
Am sa incerc ambele variante si va tin la curent

Multumesc
rommax2
Am incercat si nimic, cred totusi ca lamela "2" din postul meu de mai sus are mare importanta.

Ma poate ajuta cineva cu o schita a interiorului motorasului sau poate o poza live in care sa se vada unde se asaza clema respectiva?

La mine e indoita aiurea.

nimeni ?
rommax2
nimeni ?
vladd1923
ai curatat si ce ti-am spus eu? si tot nu merge?
rommax2
Am curatat tot dar ti-am spus, lamela aia e indoita si nu stiu unde face contact, daca misc de capac merg bine ceva timp, deci, zic eu, este de la clema aia nenorocita.
rommax2
nimeni ?
rommax2
Am rezolvat in cele din urma prin insistente cu sprai contact pe mufa.
nadanecostel
mecanismul de stergatoare fata de la Logan se potriveste la megane2
lico
Eu am probleme cu treapta 2 de la stergatoare.Cand comut pe ea se opresc pur si simplu acolo unde sunt in clipa aia.Ce poate merge (nu merge) rau? Poate fi din mufa?
Danezu
De ceva vreme am si eu un huruit cand pornesc stergatoarele.Cred ca este de la motoras.... Stergatoarele functioneaza bine deocamdata,adica nu dau semne de oboseala,masina are 2,5 ani.
Sa incerc sa ung cu vaselina angrenajul? A mai patit careva asa ceva? Doar huruit?

Bafta!
19vik
In primul rand, scoti stergatoarele cu tot cu brat, desfaci grila de plastic a parbrizului si ungi axele pe care se monteaza bratele stergatoarelor. Vezi ca au deasupra o siguranta si un o-ring, nu mai retin exact cum e, dar la toate masinile e cam la fel... te descurci tu... scoti siguranta si o-ringul, tragi axul in jos, cureti si ungi, aici apare prima data gripajul/rugina, apoi ungi toate articulatiile parghiilor. Angrenajul reductorului lasa-l pe mai tarziu, in ala intra mai greu apa.
Bafta!


LE: Fara sa scoti tot mecanismul, nu poti sa scoti axele de tot dar e suficient si asa. Daca vrei sa faci treaba ca lumea, scoti tot mecanismul, nu-i greu, o mufa si trei suruburi, mai greu e sa-i gasesti pozitia in care sa poti extrage ansamblul afara.
Danezu
Am inteles,merci! O sa incerc sambata sa vad ce iese....

Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.