Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cruise control dezactivat Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2
nervoptik
Buna seara,
Am incercat sa gasesc problema mea pana pe la pagina 12 a acestui forum, ca sa nu deschid topic nou, insa nu am reusit.
Am cumparat de 1 saptamana a doua mea Laguna (prima fiind Laguna 2 Extreme 1.8 benzina). O Laguna 3 Dynamique TomTom 2.0 dci din 2011. Are 155.000 mile ceea ce ar veni cam 255k km. Sunt foarte multumit de ea, insa am observat ca butonul de Cruise/limitare de langa cotiera nu se activeaza pe nicio pozitie. In bord nu se aprind martorul de cruise dau limitare. Dealtfel nu se aprind nici atunci cand pun contactul. Nu sunt sigur daca martorii trebuie sa se aprinda la punerea contactului "check up" asa ca v-as ruga pe cei cu sistemul functional sa-mi confirmati sau infirmati.
Am citit pe forumurile din UK ca ECU dezactiveaza in mod automat Cruise/Limitarea daca exista o eroare repetata si pe termen lung a intreruupatoarelor de pe pedalele de ambreiaj/frana, chiar si erori de DPF ale sistemului de injectie. Din cate inteleg, sistemul se poate reactiva, insa nu am nicio idee cum. Majoritatea au fost la dealeri, sa reseteze sistemul, dar ma intrebam daca este o cale mai românească si mai ieftina prin care sa fac asta.
Multumesc.
chivereanumarian
Nu contează eroare ,trebuia sa îți apară în bord și dacă nu mergea pilotul îți apărea eroare check
nervoptik
Momentan nu am nicio eroare in bord.
Am gasit chitante vechi in care apare ca s-a schimbat presostatul de la turbo si ca s-au sters erorile vechi.
Ma gandesc ca cruise controlul s-a dezactivat sigur cu mult timp in urma.
andru1973
Daca ai pe cineva cu ddt4all ,can-clip sau poate ai tu vezi acolo în uch că e posibil sa fie dezactivat

<span class='edit'>2 Jan 2019, 23:02:</span>
Normal daca ai eroare el tot trebuie să îți arate cu eroare sau mesaj
Alxseb
Eu am pățit să se dezactiveze în urma unui update de soft la injecție dar se poate activa cu clip-ul
andru1973
dacă ai ELM327 îți las o poza sa vezi dacă acolo îl ai dezactivat ,e încercuit cu negru ,dacă în amândouă căsuțe apare "sans" e dezactivat
marius80_eugen
QUOTE(nervoptik @ 2 Jan 2019, 22:33)
Are 155.000 mile ceea ce ar veni cam 255k km. Sunt foarte multumit de ea, insa am observat ca butonul de Cruise/limitare de langa cotiera nu se activeaza pe nicio pozitie.
*


Ai cumparat-o din UK si o folosesti in UK sau ai venit cu ea in tara ?
nervoptik
QUOTE(andru1973 @ 3 Jan 2019, 08:01)
dacă ai ELM327 îți las o poza sa vezi dacă acolo îl ai dezactivat ,e încercuit cu negru ,dacă în amândouă căsuțe apare "sans" e dezactivat
*


Multumesc mult pentru informatie, insa nu am ELM327.
Eu am WOW 8.0 de la Wurth, insa nu am vazut sa am control asupra setarilor, sa activez sau dezactivez, insa oricum nu apare nimic legat de cruise control sau speed limiter. Au fost doar niste erori vechi legate de tensiune scazuta la niste componente, insa dupa ce le-am sters nu au mai aparut.
O sa incerc la service si va tin la curent.

QUOTE(marius80_eugen @ 3 Jan 2019, 17:54)
Ai cumparat-o din UK si o folosesti in UK sau ai venit cu ea in tara ?
*


Locuiesc in UK, dar daca nu rezolv pana in iunie cand vin in tara in concediu, probabil exista cineva pe forumul asta care are priceperea si software-ul la care sa pot apela.
Multumesc.


Momentan nu ma deranjeaza foarte rau, insa imi lipseste comoditatea asta pe autostrazi. Nu am nici pe Laguna 2, insa am avut un Jaguar x-type de la servici pentru 2 luni si a fost absolut magnific.

3 Jan 2019, 19:41:
Inca o intrebare va rog la cei care se pricep ...
Am gasit un can clip second hand cu echivalentul a 350Ron. Este unitatea si CD-ul, insa nu ma pricep daca versiunea 166V e buna (sau include) modelele 2011+
Se merita sa il iau?
Va multumesc.

[attachmentid=1628098164]
tek_IDs
@ initiator - scoate butonul si vezi daca mufa este bine pusa, papucii sunt ok. Apoi cu testerul pe care-l ai verifici functionalitatea . Nu se dezactiveaza singur !
Toate bune.
nervoptik
Un mic update de azi.
Am fost la un service vis-a-vis de locul meu de munca si i-am rugat sa schimbe uleiul si filtrul si sa vada daca softul lor de diagnoza poate sa vada ceva.
Aparent nu este nicio eroare in sistem, si din pacate functiile de activare din softul lor le permite multe alte prostii (gen activarea geamurilor, actuatorilor, etc ...) dar nu au gasit nimic care sa activeze/dezactiveze CC/SL.
Si ei m-au indrumat catre un service autorizat Reno.

Referitor la buton, o sa incerc sa-l scot maine, dar pentru ca iluminarea functioneaza la el, m-am gandit ca nu prea ar avea cum sa fie scoasa mufa din el.

Apropos de buton, trebuie sa demontez toata consola? Sau reusesc sa-l ridic usor in sus cu o surubelnita plata?
Multam.
marius80_eugen
Daca butonul activeaza ambele functii pe bord, este clar ca NU este de la el. Ai erori in ECU memorate sau active care sunt incompatibile cu activarea CRUISE-ului. Orice problema pe injectie, FAP, turbina , senzori pedale (ambreiaj si frana) duce la dezactivarea functiei Cruise. Verifica cu ocaza asta macar pedala si stopurile de frana daca functioneaza ok.
Inca o treaba : daca ai probleme cu panglica de la volan se dezactiveaza aleator Cruise-ul si vezi ca el se poate activa numai la peste 35 km/h si se dezactiveaza daca apesi ambreiajul sau frana, indiferent cat de putin.
radunre
Initiatorul a specificat ca ¨butonul de Cruise/limitare de langa cotiera nu se activeaza pe nicio pozitie. In bord nu se aprind martorul de cruise dau limitare. ¨

@nevroptik, pentru a ajunge la buton, demontezi partea din fata a consolei, capacul, prin ridicare, dupa ce ai extras ornamentul schimbatorului. Dupa aceea vei avea acces la buton.

Din propria experienta cred ca problema este din soft ECU. Ar merita o investigare/update soft in reprezentanta.

Daca preferi varianta diy, diagnoza cu ELM327 este mult mai ieftina, ~10 lire pentru interfata, softul este gratuit. In sectiunea tutoriale gasesti toata informatia.
nervoptik
QUOTE(radunre @ 6 Jan 2019, 14:22)
Initiatorul a specificat ca ¨butonul de Cruise/limitare de langa cotiera nu se activeaza pe nicio pozitie. In bord nu se aprind martorul de cruise dau limitare. ¨

@nevroptik, pentru a ajunge la buton, demontezi partea din fata a consolei, capacul, prin ridicare, dupa ce ai extras ornamentul schimbatorului. Dupa aceea vei avea acces la buton.

Din propria experienta cred ca problema este din soft ECU. Ar merita o investigare/update soft in reprezentanta.

Daca preferi varianta diy, diagnoza cu ELM327 este mult mai ieftina, ~10 lire pentru interfata, softul este gratuit. In sectiunea tutoriale gasesti toata informatia.
*



Radunre, multumesc mult de tot. Am verificat acum conectorul switchului si este ok.
Prin ELM 327 merge si cel prin bluetooth? Il am pe ala, dar nu l-am folosit decat la Laguna 2 benzina cu aplicatia Torque. Nu stiam ca merge si la diesel si ca poate sa si activeze functii in ECU. ?!?!?!
Am gasit info la sectiunea tutoriale -
Multumesc de 1000 de ori, tocmai ce ma simt norocos ... in reprezentanta m-ar costa 200 lire (tarif standard in orice reprezentanta) sa se conecteze si sa corecteze erorile de software.
andru1973
Prin ELM poți și cu cablu usb și cel cu bluetooth,descarcă programul ddt4all cu el intri in uch

<span class='edit'>6 Jan 2019, 23:02:</span>
Îl găsești pe net daca nu îl ai îți dau link și îl descarci

<span class='edit'>7 Jan 2019, 09:37:</span>
pentru cei care nu au noua versiune de DDT4ALL (poate o aveti ),dar eu va las link-ul in pm

nervoptik
QUOTE(andru1973 @ 6 Jan 2019, 22:01)
Prin ELM poți și cu cablu usb și cel cu bluetooth,descarcă programul ddt4all cu el intri in uch

<span class='edit'>6 Jan 2019, 23:02:</span>
Îl găsești pe net daca nu îl ai îți dau link și îl descarci

<span class='edit'>7 Jan 2019, 09:37:</span>
pentru cei care nu au noua versiune de DDT4ALL (poate o aveti ),dar eu va las link-ul in pm
*



Multumesc mult.
Daca ai timp, te rog pune linkul intr-un PM.
Multumesc.

L.E. - nu mai trebuie, gasit. acum il instalez.

L.E. 2 - Am reusit instalarea si conectarea la EML, dar din pacate nu am baza de date cu ECU ... sau ceva nu merge bine. Practic pot sa imi selectez masina din drop-down menu ddt4all, dar dupaia nu imi mai apare nimic in boxul de jos ... nu pot sa aleg nimic.
Mai caut ... poate cineva pune un link la o baza de date? sau e ceva ce fac eu gresit ?
Merci

[attachmentid=1628098392]
[attachmentid=1628098393]

Am downloadat baza de date DDT2000, dar nu stiu cum sa o import in DDT4ALL ... aparent nu am decat optiunea import XML, iar baza de date downloadata are o structura mai ciudata ... gasesc XML la fiecare ecu sad.gif
Ceva nu stiu sa fac .


9 Jan 2019, 12:21:
Multumesc mult Andru. O sa instalez diseara ce mi-ai dat pe PM.
Momentan nu pot sa dau reply la mesaje, dar iti multumesc aici.
einstein1984
sa nu aiba cutia de voiteze schimbata.
radunre
Pentru baza de date, tot ce trebuie sa faci este sa copiezi folder-ul "ecus" in radacina folder-ului ddt4all.

Concret, daca instalarea ddt4all este in folder-ul original C:\Program Files (x86)\ddt4all
este necesara copierea in acea locatie a folder-ului "ecus" din arhiva ddt2000, doar folder-ul "ecus", numic altceva.

La final, folder-ul ddt4all trebuie sa arate ca in imaginea atasata.[attachmentid=1628098477]

Dupa aceasta operatiune, rulezi ddt4all, selectezi portul interfetei, tipul interfetei, bifezi atentionarea "I am aware..." si apesi connected mode.
In dreptul listei "all" ai un buton cu o lupa, il apesi si selectezi CAN, astfel programul incepe sa scaneze reteaua CAN si-ti va lista computerele si fisierele corespunzatoare (daca sunt) din baza de date.
Dupa scanare, in a 2-a fereastra din coloana stanga, selectezi computerul pe care vrei sa-l accesezi si i-ti apare o lista de "screens" in a 3-a fereastra din coloana stanga, cu diverse pagini de configurare a respectivului computer.
Selectezi "screen" in fereastra mare din dreapta si ai acces la respectivele configuratii si informatii.
andru1973
Din linkul pus de mine in privat nu mai trebuie să copiați folderul ecus ,face el totul,are instrucțiuni de instalare ,respectați cum se instalează și merge perfect

10 Jan 2019, 12:37:
Are baza de date din 20.12.2018

10 Jan 2019, 12:40:
Dar tind să cred că ai probleme pe software, poate sa umblat la software și clar aici ai pierdut Cruise control (zic și eu)au mai fost cazuri
radunre
Scuze, nu am stiut de "pachetul complet" smile.gif
nervoptik
radunre si andru va multumesc de o mie si o mie de ori ca incercati sa ma luminati, si bine inteles celorlalti multe multumiri.
Nu am avut timp ieri si alaltaieri sa fac nimic ca am fost foarte opcupat, insa in seara asta am avut 10 minute sa ma conectez (treburi de tatic).
Nu am avut posibilitatea sa instalez softul dat de Andru, dar am reusit sa copiez directorul ecus in versiunea pe care o aveam deja instalata.
Acuma ... daca dau click pe lupa aia, am o bara de progres care urca pana la 100% ... insa nu imi afiseaza nimic.
M-am dus eu cu drop-down menu si am ales X91 ... bla-bla-bla ... fix ca in poza pe care a pus-o Andru acum o saptamana in care a incercuit cu negru ...
Acuma ... aici nu imi apare ca si lui. Si atasez ce imi apare pentru ca nu stiu daca e normal si nu am mai continuat.

[attachmentid=1628098524]

In poza originala pusa de Andru, apare la coloana LECTURE datele la fiecare optiune, dar mie imi apare NO DATA.

E o problema cu ecu meu? poate nu am fascut ceva cum trebuie ... e ok sa fie asa?
Ma mancau degetele sa selectez RL/LV si sa intru in expert mode si sa dau scriere ... dar daca fac pe dracu si devin pieton?
O alta intrebare, daca modific sa zic doar din Galoane in Litri ... imi modifica doar acea optiune daca dau pe butonul galben din dreptul lui? sau imi modifica toata coloana? Asta a fost frica mea, pt ca eu avand NO DATA la fiecare in parte, daca optiunile de scriere sunt doar la misto si eu dau scriere si phoote tot ...

Multumesc mult ca aveti rabdare cu mine baieti.
O seara faina
andru1973
nu sunt expert ,dar zic și eu, sunt doua posibilități,ori ddt4all nu e bun ,ori ai probleme pe ecu(sa încercat vreo data sa se rescrie un soft la ea )la mine ce nu am instalat pe masina in ecu intrade-var apare no data,deci poate nu stii sa te conectezi ,poate nu e bun ddt4all,poti schimba nu ramai fara masina,doar nu umbli la parametrii motor ,umbli la ceasuri
radunre
In fereastra de jurnal apare "blocked ELM request", asta e o problema.

Bun de citit: https://github.com/cedricp/ddt4all/issues/14

Daca sunt campuri cu "no data" este indicat sa nu fortezi scrierea sau modul expert. "no data" inseamna de cele mai multe ori o incompatibilitate intre versiunea sw computer si versiunea din baza de date sau comunicatie defectuoasa.
O scriere fortata cu date incomplete de cele mai multe ori duce la blocarea acelui computer.

Daca ai posibilitatea, incearca cu alt adaptor ELM.
nervoptik
Am reusit sa ma ocup mai mult astazi si am incercat diverse chestii, insa se pare ca ori ELM nu e bun, ori eu ... unu dintre noi clar e defect smile.gif

Am scanat iarasi cu lupa de mai multe ori, insa nicodata nu mi-a gasit el masina, a trebuit sa o introduc eu din drop-down menu ... apoi scroll la UTD, etc.

In primul printscreen este incercarea de a gasi singur ECU masinii (lupa), chiar daca este deja selectat, este pentru ca il selectasem eu inainte.

[attachmentid=1628098574]

In urmatorul printscreen, este incercarea mea, dupa ce am selectat manual masina, sa citesc datele din UTD, iarasi ca si data trevcuta am clar cu rosu NO DATA, desi in connection statement apare ca ELM este conectat.

[attachmentid=1628098575]
Atentie ... ceea ce este foarte curios, este ca de undeva a obtinut datele cum ca combustibilul este diesel, ca volumul este in Galoane UK, consumul este distanta/volum (Miles per galon) si alte chestii marunte, cu exceptia limbii, care pare ca ar fi germana, desi e clar ca eu pe bord am mesajele in engleza si cu exceptia masurii distantei care apare km, desi eu am mile.
SI pana la urma, vad ca implicit la RL/VL , el arata ca este ACC/VL ?!?! ce naiba inseamna asta?

Urmatoarele 2 printscreenuri sunt alte incercari din alte functii ale masinii, alese total aleatoriu sa vad daca le citeste, din pacate acelasi rezultat catastrofal ... NO DATA

[attachmentid=1628098576]

[attachmentid=1628098577]

O sa incerc saptramana viitoare sa imi iau jumatate de zi libera si sa merg la un atelier care se ocupa in principal de Renault si Nissan. Am vorbit in prealabil cu ei la telefon si au zis ca au sistem de diagnoza special pentru renault si se vor uita sa vada ce pot face.
Oricum, eu cred ca ma opresc aici, ca ma depaseste. CU tot ajutorul vostru, am o presimtire ca mai bine nu ma apuc sa fac ceva la care nu ma pricep ...
O sa va tin la curent.
Multumesc inca o data tuturor.
Oricum daca e vreo greseala evidenta de conexiune sau de folosire a softului, va rog comentati, dealtfel si daca aveti idee de unde a gasit programul datele implicit ale masinii desi in campul de citire a datelor indica NO DATA.

Asta este ELM pe care il am eu. gasiti descrierea in link.
https://www.ebay.co.uk/itm/New-MINI-ELM-327...f05bd:rk:1:pf:0
andru1973
O posibilă cauză cred că ai probleme pe soft de la mașina sa încercat o resoftare și nu e bun acel soft(zic și eu nu sunt expert)
nervoptik
QUOTE(andru1973 @ 12 Jan 2019, 11:26)
O posibilă cauză cred că ai probleme pe soft de la mașina sa încercat o resoftare și nu e bun acel soft(zic și eu nu sunt expert)
*



Nu tind sa cred asta din 2 motive destul de puternice:
1. Din 2011 pana in 2014 masina a fost de uz executive a unei companii. Adica a fost a unui director. Cum se vede si din cartea de service, pana la 124.000 mile (acum are 155.000) service-ul a fost facut doar la un singur dealership Renault, carte stampilata la fiecare service.
2. Urmatorul proprietar, nene de 80 de ani (decedat in prezent, eu am luat masina de la familie) a avit-o din 2014 pana in decembrie 2018 si a facut cu ea 30.000 mile in tot acest timp si ultima stampila de service, tot la Renault, dar in alta localitate e la 145.000 mile.

Masina arata absolut ca noua, scaunele din spate nici nu par a fi folosite, singura uzura pe care o are sunt butoanele de dezaburire parbriz si +/- de la ventilator, in rest tapiteria arata formidabil, suspensia si directia impecabila ...

Nu cred ca firma respectiva, si nici nenea asta ar fi avut vre-un motiv sa remapeze ECU. E adevarat, nu poti stii niciodata, dar undeva la 95% sunt convins ca nu s-a alterat nimic la soft. Nu vad motive.

xmisterx
Nu functioneaza interfata elm, si eu am tot o chinezarie de elm 327 cu chip ch340 care la fel nu comunica cu nici un ecu, am incercat cu mai multe versiuni de ddt4all si pe mai multe masini din gama renault atat cu protocoale pe can cat si kkl si nimic. Treaba e ca eu am comandat una de pe aliexpress cu chip PIC18f25k80( care cica asta ar functiona bine) si am primit tigania de ch340.
nervoptik
QUOTE(xmisterx @ 12 Jan 2019, 12:48)
Nu functioneaza interfata elm, si eu am tot o chinezarie de elm 327 cu chip ch340 care la fel nu comunica cu nici un ecu, am incercat cu mai multe versiuni de ddt4all si pe mai multe masini din gama renault atat cu protocoale pe can cat si kkl si nimic. Treaba e ca eu am comandat una de pe aliexpress cu chip  PIC18f25k80( care cica asta ar functiona bine) si am primit tigania de ch340.
*



Foarte posibil, si eu ma tot gandeam la asta, insa nu stiu voi ce folositi. Aparenent orice ELM327 mai mare de versiunea 1.4 merge conform tutorialelor.
Citisem mai devreme in fuga pe topicul de tutoriale cu cei care pun switchul ala pentru comunicatii diferentiate, si am gasit cautand CHIP-ul scris de tine ceva ce pare a fi bun...

https://www.ebay.co.uk/itm/Pic18F25K80-chip...3.c100505.m3226

O sa-l comand si va zic daca merge.

radunre
@nervoptik
E interesant acest comportament, personal nu am patit-o, din fericire smile.gif
Intreb, pentru orice eventualitate, scanarea o faci cu optiunea "CAN" ?
Scanarea cu "CAN new method" nu functioneaza la mine.
"Connected" inseamna ca modulul ELM este conectat cu ddt4all si nu se refera la conexiunea cu reteaua masinii (CAN).

Exista diverse posibilitati pentru nefunctionare:
- cea prezentata de colegul xmisterx, probleme cu interfata
- barbar dar posibil, s-a umblat la softul masinii, poate la Km si s-au taiat firele din mufa CAN (sau ceva asemanator) pentru a evita verificari cu diagnoza
- am si uitat sa intreb, ai pus contactul ? cartela in slot, schimbatorul in viteza (nu neutru), fara a apasa pe ppedale, apesi si mentii start pentru cateva secunde sau faci scanarea cu motorul pornit ?

Merita sa incerci interfata pe un alt Renault, orice, doar scanare, daca nici asa nu functioneaza, sunt mari sanse sa fie o interfata busita.

Referitor la postul 24 si 25, re-softarea ECU (injectie) nu poate impiedica comunicarea cu celelalte computere. Daca ar fi asa, masina nu ar mai porni fiindca diverse computere comunica permanent in reteaua CAN, atat la deblocare, pornire, in mers cat si dupa incuierea masinii.

Despre acest aspect: "Atentie ... ceea ce este foarte curios, este ca de undeva a obtinut datele cum ca combustibilul este diesel, ca volumul este in Galoane UK, consumul este distanta/volum (Miles per galon) si alte chestii marunte, cu exceptia limbii, care pare ca ar fi germana, desi e clar ca eu pe bord am mesajele in engleza si cu exceptia masurii distantei care apare km, desi eu am mile."
pot spune ca acelea sunt un fel de valori implicite ale acelui "screen" si nu reprezinta informatii citite din computer. Informatiile citite sunt in coloana "Lecture".

Daca tot nu functioneaza si nu-l faci bucati smile.gif , ar fi o treaba interesanta sa-l demontezi si sa postezi cateva imagini cu interiorul, coduri de pe cip-uri etc.
nervoptik
Salutare si multam de pareri.
Aseara am avut mai mult timp si m-am jucat un pic.

Cloncluzie:
Nici ELM si nici interfata OBD nu sunt bushite.
Am conectat acelasi ELM + inca unul luat de la un coleg de serviciu si DDT4ALL face exact acelasi lucru, in toate campurile de citire imi da NO DATA.
Apoi am instalat aplicatia free de android TORQUE si m-am conectat foarte elegant la masina. Imi arata throttle position, boost la turbo, RPM, tempoeratura la antigel, engine load, etc ... Bine inteles cu acea aplicatie nu pot sa intru in detalii si nici sa fac activari in alte computere, decat cel de motor, dar merge.
Apoi m-am conectat cu WOW Snooper + (Aplicatie si OBD plugin de la Wurth care este foarte destept, are micro controllere in el si relee) dar din pacate nu e 100% compatibil cu frantzuzoaicele.
Din pacate niciuna din activarile pe care le poate face WOW nu functioneaza pe masina. Nu le-am incercat pe toate, insa am incercat sa pornesc luminile de ceatza, am incercat sa aprind lumina de interior, dar mereu imi da mesaje de atentionare ca softul nu se poate conecta sa faca activari. Probabil din cauza ca e piratat si nu functioneaza asa cum trebuie si nu are nici update-uri.
Pun niste printscreenuri cu check-urile facute de el si erorile date.
[attachmentid=1628098589]
[attachmentid=1628098590]
[attachmentid=1628098591]

De senzorul de ulei mi-am dat seama ca face fitze pentru ca mi-a mai dat mesaje de genul "Top up oil level" din cand in cand... si apare in descriere cand faci click pe eroarea respectiva ca este intermitenta ... desi nivelul pe joja e ok.
De eroarea cu thermoplunger no2, nu stiu ce e, am incercat s-o caut pe net, dar nu gasesc nimic. si aia tot intermitenta apare in sistem, dar pe bord nu am nicio eroare.
Restul, cele cu Unknown, pare sa fie interpretari gresite ale Wurth pentru ca nu e 100% compatibil, cel putin asa ziceau unii pe forumurile legate de WOW Snooper ca si ei gaseau asa ceva.

Cam atat pentru azi. Cred ca saptamana viitoare o sa merg la garajul ala care au soft pentru renault si vedem ce se intampla.
the_dodita
Încearcă sa găsești o baza de date DDT 2000 mai noua, poate nu ai ECU-ul din 2011 in baza pe care o folosești acum...
radunre
La scanare trebuia sa apara cel putin un computer, nu conteaza care.
Cauza e ceva banal, cred eu, dar inca nu s-a gasit smile.gif
marius80_eugen
Intrebare : s-a mai intamplat cuiva ca la un drum (un singur drum pana in prezent, iar in ultimele a mers ok), sa se dezactiveze CRUISE-ul cand dai spritz-uri la stergatoare ? Adica NUMAI la sprituri de pulverizare, fara nici un fel de eroare a bord, pur si simplu se dezactiva Cruise-ul ca si cum il dezactivam manual sau apasam vreo pedala. Daca nu dadeam spritz , mergea perfect ... Dupa acel drum, totul a mers perfect in alte cateva iesiri si chiar prin Buc. As fi spus ca era panglica, dar acum totul merge ok ...
andru1973
QUOTE(marius80_eugen @ 19 Jan 2019, 21:23)
Intrebare : s-a mai intamplat cuiva ca la un drum (un singur drum pana in prezent, iar in ultimele a mers ok), sa se dezactiveze CRUISE-ul cand dai spritz-uri la stergatoare ?  Adica NUMAI la sprituri de pulverizare, fara nici un fel de eroare a bord, pur si simplu se dezactiva Cruise-ul ca si cum il dezactivam manual sau apasam vreo pedala. Daca nu dadeam spritz , mergea perfect ... Dupa acel drum, totul a mers perfect in alte cateva iesiri si chiar prin Buc. As fi spus ca era panglica, dar acum totul merge ok ...
*


Da mie mi sa întâmplat,era de la senzorul pedală ambreiaj,la mine acolo a fost cauza,schimbat și de atunci fără probleme

20 Jan 2019, 00:01:
Și tot de la el mi sa aprins cheița și check injecion,pina am depistat a durat ceva timp ,nici prin cap nu îmi dădea că e de la senzorul de pedală ambreiaj,pe test îmi spunea ,îl ștergeam și apărea cînd începea să dezactiveze CC cînd ștergeam geamul
marius80_eugen
Am citit de probl ta, dar la mine NU am probl cu pedala, la mine pompa de ambreiaj + senzorul sunt NOI si repet ca la mine s-a manifestat intr-o singura zi si NUMAI cand dadeam spritz la stergatoare, atat, fara nici o alta atingere de nimic.
xmisterx
marius80_eugen da sunt noi dar cursa la intrerupator trebuie reglata bine.
andru1973
Ce treabă are pompa de ambreiaj,eu am spus de senzor,el e problema, așa pățeam și eu exact cum spui,cînd sprituiam apa.la.parbriz se dezactiva CC,după ce activam la loc am probat sa văd și am dat de ștergătoare,la fel dezactivat CC,chiar daca e nou înăuntru nu face contact bine,am pățit cu 3 senzori de pedală ambreiaj,nu am mai sta sa povestesc că am schimbat 3 senzori,acolo e buba

20 Jan 2019, 10:03:
Cursa o face întrerupătorul automat ,dacă îl ai în mână și tragi de partea mobilă (cea care face contact)se deplasează acea parte apoi montezi pe pedală ( pedală sa fie apăsată un pic) cînd dai drumul el își face cursa exact , problema e înăuntru,eu am desfăcut
xmisterx
andru1973 reglajul automat nu este asa bun, cand pedala este in pozitia initiala contactorul nu ramane liber 100% poate ramane putin apasat sau chiar la limita si poate genera erori de contact, eu recomand reglarea manuala.

P.S. eu am reconditionat singur ambi contactori(ambreiaj si frana) acum aprox un an de atunci nu mai am probleme cu CC-ul.
andru1973
Da corect cred că la mine asta se întâmpla acum numai am probleme nici eu
marius80_eugen
QUOTE(xmisterx @ 20 Jan 2019, 10:49)
marius80_eugen da sunt noi dar cursa la intrerupator trebuie reglata bine.
*


Am testat toate situatiile si comenzile cat timp mergeam cu masina ... nu puteam opri in acel moment si trebuia sa merg continuu , da in timp ce mergeam am tot apasat, resetat Cruise-ul si tot ce se putea.
Nu s-a dezactivat Cruise-ul decat cand dadeam spritz la stergatoare, atat, nu cand schimbam treapta stergatoarelor. Apoi in urmatoarele zile, am tot testat si ambreiajul si frana functionau ok, adica, ca si inainte, trebuiau apasate ambele pedale, nu e vb de contact imperfect. Dupa aceasta zi/ calatorie , in urmatoarele zile si pana in prezent , au trecut cam o sapt si jumatate, timp in care am folosit Cruise-ul normal si nu s-a mai manifestat probl.
MihaiCosmin
Salut, am si eu o problema legata de Cruise Control.
Mi-a aparut mesajul de "Check Cuise Control", cand am pornit masina a disparut si CC a mers dupa ce am depasit 30km/h.
La 2 saptamani desii era afisat ca pot seta viteza, butonul de pe volan nu mergea. Am verificat si cu limitarea, acolo butonul de pe volan functiona fara probleme.
Acum am doar mesajul "Check Cuise Control".
Exista ceva verificari care le pot face fara sa duc masina in reprezentanta? Am citit ce au postat si ceilalti pe acest topic si ce am putut verifica am verificat si nu am rezolvat.
Multumesc.
cj98czh
nu ai alt maror apins in bord ?
Alxseb
Dacă mașina a fost în service și s-au șters erorile, poate au făcut și un update de soft pe injecție. În acest caz, trebuiesc activate ulterior funcțiile de limitator și cruise control, asta am pățit și eu. Caută pe cineva cu Clip și se face într-un minut.
MihaiCosmin
Nu am alt martor aprins in bord.
Sigur nu a fost la service/resoftare, iar limitatorul functioneaza perfect.
Am vorbit cu un prieten care are un tester poate apare acolo ceva.
Multumesc.
andru1973
Verifică senzorul pedală ambreiaj,și cel de frînă,posibil de acolo
MihaiCosmin
Am verificat senzorii de la pedale, sunt ok.
Ieri mi-a aparut ca pot seta viteza pe CC si dupa 20 de apasari pe butonul de pe volan a mers 1 data. Cand am incercat a din nou nu a mai vrut.
Pe tester nu apare nimic.
andru1973
ca senzor si eu ziceam ca e bun si defapt ala imi creea probleme,când apeși sa pui cc îți arata in bord?dacă da ,mai verifica sau schimba senzorul dacă ai pe cineva cu Megane 3 sunt la fel senzorii de ambreiaj
geo_graful
Salut!
Întreb și eu la acest topic, scuze dacă nu e potrivit.
Am un Renault Laguna din 2010, pot activa cruise control-ul,
fuctionează, însă nu mi se aprind becurile în bord, nici la
pornirea motorului, nici la activarea functiei și nu pot vedea viteza setată.
De asemenea, limitatorul de viteză pare sa nu functioneze
la apasare, nu pot seta nimic... Ce probleme or fi?
Limitatorul de viteza nu ma intereseaza foarte tare (desi ar fi super sa mearga si ala), dar cruise control-ul il folosesc des si as vrea sa mi se aprinda toate becurile in bord, sa vad si eu ce setez...
Mulțumesc!
tek_IDs
Eu tot nu inteleg, functioneaza sau nu CC / SL?.In locul tau asi incepe cu o diagnoza sa vezi ce coduri de eroare ai sau ce minunatii sunt pe acolo, asa in globul de cristal nu apare nimic!
Toate Bune!
geo_graful
Mulțumesc pentru răspunsuri, atât aici, cât și prin PM (nu pot trimite PM momentan...). Da, cruise control-ul merge, adică dupa ce apăs butonul, pot seta viteza din butoanele +/- și mașina o ține constant. Însă spuneam că nu mi se aprinde în bord becul de cruise control și nici nu pot vedea viteza setată, decât pe vitezometru. Azi am descoperit că funcționează și limitatorul de viteză, dar are aceeași problemă, nu văd în bord becul aprins și limita de viteză setată. O să o pun pe tester, poate se rezolvă.
Mersi!
AdR!@N
Sunt sanse mari sa ai tabloul de bord schimbat... sau (slabe sanse) cineva s-a jucat cu un tester si l-a dezactivat aiurea.
CC-ul se activeaza si in ECU si in tabloul de bord. La tine nu e activat in tabloul de bord si de aia nu afiseaza nimic.
Cineva cu un tester te poate rezolva.

Dupa faza asta te poti intreba care sunt km reali ai masinii.... pentru ca ce afiseaza sunt km inregistrati pe o alta masina.

Numai bine!
Adrian
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.