Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema furtun buclucas - Ajutor!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Prowlers
Uitandu-ma azi intamplator sub capota - constat o pata si apoi un furtun care nu este fixat deloc! si se poate scoate cu mana din locul in care ar trebui fixat etans.

Nu remarc modul de fixare - probabil ceva cu "bradut"?!


La ce foloseste si ce lichid curge prin el?
Antigel? (cand am luat masina am sesizat ca in vasul de antigel - e putin sub nivelul de minim - si am mai completat.


Ultima revizie uzuala la 34000km in mai 2018 la AutoCobalcescu (ca de altfel toate) - facuta de vechiul proprietar. In prezent 38000km.
Eu proprietar din noiembrie - nu am verificat atunci ce e sub capota. Vina mea clar!


Nu am idee cand s-a intamplat - daca am cumparat masina cu acest defect sau a cedat intre timp.

Nu am idee cum sa il fixez cat de cat - pana sa ajung cu ea la service


Va rog indrumati-ma ce sa fac.

<span class='edit'>31 Dec 2018, 16:32:</span>
+ ...ultima poza...
user123
Salutare, nu antigel circula prin el, ci vapori de ulei (gaze de recirculare)...

E face legatura intre chiulasa- capacul ei si galeria de admisie....mai exact gazele de recirculare ti le arunca in admisie sa le arda, ca sa scada noxele etc etc....

Poti improviza cu orice, din ce vad in pozele tale mai degraba a sarit stutul ala din capacul chiulasei- probabil iti trebuie un nou stut, asta ori sa fisurat ori e prea moale.....sau scapa compresie mult, ceea ce ma indoiesc....

Ai incercat sal fixezi in gaura din chiulasa, intra fest sau joaca? daca sare din locul ala trebuie stut nou....

Zici de improvizatii....ai grija sa nu intre ceva pe gaura aia din chiulasa, de la praf la orice pt ca iti va va face probleme cu chiulasa, arbori si supape.....

Poti incerca sa bagi stutul in gaura cum era si apoi cu o sarma moale sa-l acorezi sa impinga in acea gaura.....nu stiu cum sa-ti explic cu alte cuvinte....

L.E : uite cu o sarma moale, faci un lat in jurul stutului, nu strangi tare sa-l taie, doar sa-l fixeze, cum tiam desenat in poza... lasi liber 1 cap sau chiar 2 ale latului..

Bagi stutul in gaura apoi cu capetele libere il strangi de brida aia din foto...atat cat sa stea fest, vezi sa nu prinzi fire electrice sau alte chestii...legi doar de brida aia de metal...

Scuze pt desenul de rahat, nu stiu sa desenez
Prowlers
Multumesc pentru raspuns!

Inseamna ca din cauza acestui furtunel am problema descrisa aici: http://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=142&...dpost&p=4803389

Stutul de forma trunchi-conica sta in lacas, dar nu sta fest. O sa il fixez cu o sarma moale apoi direct la service.

Zau ca nu imi dau seama cum este el gandit sa se fixeze acolo... Nu remarc sa se fi ciobit vreo clema etc...
user123
Daca nu sta fest inseamna ca ori plasticul e de rahat ( unde am mai scris asta la reno? biggrin.gif ) ori ai presiune acolo mare ( de la gazele de recirculare)....

Nu cred sa fie decat de la stut in sine, trebuie sa cauti stutul ca atare si sa-l schimbi....

Il poti schimba chiar tu, nu-i mare filosofie....piesa o poti lua de la dealer, sau codul de la cei cu dialogys....


Acolo sta fixat printrun guler conic, odata ce trece de marginea orificiului teoretic nu ar trebui sai dea voie sa iasa.....dar plastic prost, de la incalziri/raciri repetate se inmoaie si il arunca afara....

Daca e de la stut problema cu eroarea, ar trebui sa se remedieze odata ce il bagi acolo si sta etans....probabil cand iti sare iti detecteaza aer fals in galerie, iti creste turatia de relanti si incepe sa faca circul care il descrii.....

vezi cum il ancorezi acolo si cum faci cu piesa noua....


L.E : bobine eldor....grozav reno, nu se putea mai bine... doh.gif
Prowlers
Da, stutul pare sa de de vina.

Am incercat sa il depistez pe site-ul autokarma dar fara succes.
Cumva ma puteti ajuta cu un cod sau link la produs...?

Multumiri pentru ajutor.

Posibil ca problema asta sa fie legata de consumul desul de ridicat - 11.5l/100km in orascondus f economic.

La Multi Ani cu bine!!!
user123

Salut,


Nu am acces la dialogys acum ( nul am instalat) si oricum cred ca versiunea mea e prea veche pt cat de noua e masina ta...

Deci daca sunt colegi cu versiuni mai noi de baza de date.....tiar putea gasi un cod pt piesa aia.

Altfel, poti incerca pe net insa in orb si cu putine sanse.....masina ta e prea noua ca sa apara acea piesa; daca nu si nu, atunci poti lua codul de la dealer.....


Da e posibil sa iti consume mult din cauza ei, daca iti trage aer fals pe acolo ( banuiesc ca nu are supapa de sens) atunci va manca mai mult....asta se poate tigani un pic si temporar insa e carpeala doar si nu rezolva orificiul din chiulasa si gazele de ardere.....cel mai bine incearca sa o fixezi cu o sarma moale acolo pana gasesti piesa....e posibil sa nu mai ai nevoie de stutul nou wink.gif

Si numi mai vb cu dvs, ma simt ca naiba, sunt un om ca si tine, nui nimic special la mine.
azaghorth
Schimba o-ring-ul din stut
Prowlers
@user123 - am tot cautat - dar fara a stii codul - e o bajbaiala.

Caut in continuare cod piesa // nume piesa. Momentan masinuta asteapta redeschiderea magazinelor de piese auto.

Gata, fara "dvs"! Multumesc pentru ajutor.

azaghorth
Stutul de plastic nu are cum sa se strice insa o-ringul-din cauciuc se oboseste in timp si nu mai etanseaza.De aia ai tu scurgeri...
Dar tu batman batman, schimba stutul...trebuie sa traiasca si magazinele de piese dupa cineva wink.gif
user123

Depinde ...

Daca are o-ring, nu prea il gasesti separat de stut....

Eu nu vad o ring in foto si vad un stut conic, ala etanseaza pe con si asa si intra fest....poate avea un o ring la baza insa in foto nu se vede...

In reprezentanta aflii cel mai exact codul piesei care trebuie schimbate....daca stiu si aia sa caute...
Laurentziu83
118268542R e codul conductei de vapori ulei. Sau mai vechi 118269777r sau 118266356r. Vreo 200 de lei cred.

Nu stiu insa daca vine si cu racordul de capac, desenul din Dialogys arata doar un furtun chior cu un colier metalic.

Cauta poze pe net dupa codurile date, poate te lamuresti mai bine.
dan_g
118100M300 asta e codul gasit de mine.
Si 1181241B00 pt garnitura care ar trebui sa fie acolo, probabil iti trebuie doar asta.
Prowlers
Am vb ieri la un magazin mic de piese auto pt comanda doar garnitura (19RON) cu livrare in 3-5 zile! Booooo - pana la acest moment nici o confirmare de la furnizor.

Ca idee - Cica stutul costa 60 RON ?!?!


Tipul mai spune ca din poze - crede ca la mine s-a rupt garnitura si ca nu mai are partea prin care se face fixarea pe gaura...

M-am uitat la ea si nu arata ca si cum ar fi rupta... doar culiseaza pe stut si arata coapta/umflata...


Sper sa nu se fi rupt din ea si sa fi cazut inauntru!



Au cautat codul 1181241B00 - dar nu gasesc piesa in nomenclatorul vreunui furnizor. - probabil se comanda via alte cataloage.
azaghorth
QUOTE(user123 @ 3 Jan 2019, 00:12)
Depinde ...

Daca are o-ring, nu prea il gasesti separat de stut....

Eu nu vad o ring in foto si vad un stut conic, ala etanseaza pe con si asa si intra fest....poate avea un o ring la baza insa in foto nu se vede...

In reprezentanta aflii cel mai exact codul piesei care trebuie schimbate....daca stiu si aia sa caute...
*


Poate tocmai de aia curge,ca nu are o-ring...
Gasesti destule de ex la Rolling
De aia nu-l vezi pentru ca de obicei (adica 99.99%) o-ring-urile sunt la interior biggrin.gif
La mine asa arata, e cel verde cool.gif
Prowlers
Azagorth - pozele pe care le-ai postat se refera la celalalt capat al furtunului.
Vezi pozele postate de mine.
Prowlers
A venit piesa dupa 6 zile.

Vestea buna este - ca am reusit montarea garniturii noi cu largul concurs - al unui vecin binevoitor, mare mester.

Vestea proasta este ca intradevar jumatate din garnitura veche a cazut inauntru.

Care ar putea fi posibilele probleme si cum stiu sa le recunosc...?

E posibil ca aceasta garnitura sa se topeasca pur si simplu...? (a fost proiectata sa reziste totusi la temperaturi mari...)
user123

Depinde cum ti-e norocul....

Nu problema topitului in sine conteaza, ci faptul ca poate sa-ti infunde diverse orificii de ungere, in functie de constructia chiulasei.....sau sa blocheze diverse (culbutori hidraulici banuiesc) dupa topire etc....

Ar fi trebuit desfacut capacul chiulasei si aruncata o privire.....dar cum ai mers atata timp cu ea si nu s-a intamplat nimic......cred ca esti "home free" biggrin.gif

Eu am patit la tigaie ceva similar cu tine....am rupt senzorul de presiune aer si o bucata de 1 cm cilindrica mi-a cazut direct in admisie si a fost aspirata in motor.....cand l-am pornit a avut o mica poticneala ( cand a intrat in supapa si a ars bucata) apoi a scos un pic de fum albastru ( singura data in istoria masinii ) dupa care si-a revenit la normal.....


Deci daca mergi de mult timp cu bucata aia picata inauntru, cel mai probabil nu prea mai are ce sa se intample, cred ca e topita/arsa/ facuta bucati etc deja.....daca iti merge bine, asta e
Prowlers
Vineri seara dupa montarea garniturii am condus 5km - totul aparent ok.

Vineri seara au fost -8
Sambata seara au fost -13.

Pornesc masina duminica la ora 14.30. Masina porneste normal - dar se aprinde intermitent becul "MARTOR Luminos de control al sistemului antipoluare". In carte zice: reduceti turatia motorului pana la disparita clipirii... ?! altceva nu am gasit sa scrie. A mai aparut anterior acest mesaj si l-am pus pe seama faptului ca nu era etansa garnitura buclucasa. Deci acum stim ca nu era de la asta.

Stationez pana inceteaza clipirea (1 minut).

Pornesc usor - merg ~100m si masina incepe sa trepideze // sa dea in nas // si turatia scade - in bord se aprind becurile:
CHEIE = Avertizare MERS LA SERVICE
Masina care derapeaza = "Martor Luminos dispozitive de corectare conducere"
Mesaj "Check ESC" (Electronic Stability Check)

turatia si scade si motorul se opreste.

Stau nitel - apas buton pornire.
CHEIE = Avertizare MERS LA SERVICE
Masina care derapeaza = "Martor Luminos dispozitive de corectare conducere"
Mesaj preliminar - Check Hill Assist apoi
Mesaj "Check ESC" (Electronic Stability Check)
iar trepideaza si se opreste.

Am mai stat 3 minute si pe urma am putut porni - dar aceste becuri raman aprinse in bord. Motorul nu a mai dat in nas... dar parca nu accelereaza cum trebuie si se simte mai putin agila // intepenita...

Sa fie vreo legatura cu vremea rece...?

Posibil cel putin un senzor din sistemul ESC - nu functioneaza cum trebuie... dar de ce a dat in nas motorul?!
user123

Trebuie mers la service/reprezentanta unde test/clip + verificare manuala a racordului aluia si/sau in functie de ce gaseste la clip, desfacut capac chiulasa etc....

Din acest moment orice dat cu parerea nu te ajuta cu nimic iar cumparatul pieselor aiurea sunt doar bani aruncati, daca nu stii exact ce cauzeaza asta

E posibil ca acel furtun sarit sa fie doar un efect al unei cauze care nu a fost remediata- deci prioritatea este sa descoperi intai de la ce anume si apoi dai bani pe piese ( daca e cazul)

Sa ne tii la curent cu mersul lucrurilor !
Prowlers
Enervat pe ea - tocmai am dat o tura cu masina - si se pare ca s-a rusinat.

Pornire la rece - totul in regula - am mers vreo 3 km - comportament normal. Nici un bec de avertisment nu s-a aprins - calculatorul raporteaza totul ok la verificarile de start-up.

Nu mai inteleg nimic.
user123

biggrin.gif


Sau s-a intamplat ce ti-am scris mai sus- a prins restul ala de garnitura "l-a mestecat, rumegat si inghitit".....

Daca vrei liniste, mergi macar pt un test/clip sa vezi ce erori are memorate- sa nu risti sa ai probleme tocmai cand ai nevoie mai mult de ea.....

Altfel, daca nu e singura masina pe care sa te bazezi, poti merge cu ea mai departe daca si-a revenit...
Prowlers
Din cand in cand la pornire - se mai aprinde intermitent Martorul luminos de la sistemul antipoluare si vad ca cineva a gasit buba:
https://www.youtube.com/watch?v=PLfHjqGj9Oc

Un senzor care ramane blocat si raporteaza aiurea - si uneori influenteaza si ESC si alte sisteme.

Senzorul pare ca se numeste senzor presiune aer sau senzor presiune gaze evacuare

https://www.autokarma.ro/piese-auto-renault...0presiune%20aer

Prowlers
Revin – se pare ca nu este acel senzor…

Chestiunea cu garnitura este incheiata – dar intrucat la pornirea la rece – pateam relanti neregulat, tendinta de oprire – si uneori se aprindea intermitent martorul sistem anti-poluare – m-am dus la serus.

Vezi video: https://www.youtube.com/watch?v=0xs45I6JGWo

Lasat masina marti seara – venit miercuri dimineata. Am pornit la rece – dar nu se aprinde martorul. Am avut filmulet pentru a demonstra ce se intampla.
Se descopera 2 erori din trecut acum 100km: Misfire Cilindru 4 si 2.
Se sterg erorile – se verifica bujiile – vezi poza – se decide inlocuirea bujiilor de pe masina NGK cod ILKAR7F7G cu bujii piese de origine cod 224019133RUV1

ILKAR7F7G - am gasit ca se potrivesc la motorul 1,2 Tce 130cp

224019133RUV1 - pe nomenclator piese auto, autokarma - am gasit ca se potrivesc la motorul 0.9 Tce - dar nomenclatorul Renault - spune ca se potrivesc si pe 1,2 Tce - mi s-a parut ciudat - dar OK.

Se muta bobinele de pe cilindrii 4 si 2. Mi se spune clar ca nu are nici o legatura cu garnitura cazuta in interior

Plec cu ea – nu am simtit nici o diferenta la cum trage masina. Acasa dupa 7 ore in parcare – pornesc masina de verificare si dupa 20 secunde se aprinde iar martorul. Pffff!!!… Deci nu era de la bujii desi arata uzate din cauza arsurii pe ceramica…

Astept o zi – vineri pornesc – prima pornire merge nitel si se opreste efectiv. A doua la fel . La a treia – merge neregulat, dar nu se mai opreste dar in scurt timp se aprinde martorul care apoi se stinge dupa vreo 2 minute de aprins intermitent.

Vezi video - https://www.youtube.com/watch?v=1QBk2x-T558

Deci facea si mai urat.

Ma duc iar la service. Se suspecteaza pompa de benzina. Se verifica cu manometru – pare ok.
Se gasesc depuneri de calamina si se curata clapeta. Primesc instructiuni sa conduc mai mult timp, pe distante mai lungi si turata la ~3000rpm = de aici si uzura prematura a bujiilor. Se porneste la rece masina – nu se aprinde martorul.

Plec sportiv cu ea - Masina se simte ca trage o idee mai bine. Merg tare vreo 5km – si la semafor – iar se aprinde martorul pentru vreo 30 de sec… Pffff…

O sa conduc pe distante mai lungi si mai turat – sa vad daca se mai reproduce.

Colac peste pupaza – acum la rotirea volanului cu o cursa mai mare –se aude zgomot distinct ca un vajaiit. sad.gif(


silvanu96
Un senzor pe admisie da valori aiurea.
La punerea contactului ,calculatorul verifica toti param si da ok. Dupa pornire se intampla ceva. Dupa pornire calculatorul ajusteaza functionarea motorului regland cantitatea de benzina si de aer. Aici ai o problema. Posibil din cauza umiditatii, contact imperfect.
Oricum dupa aprinderea marorului galben tu ai mesaje stocate in calculator ,mesaje ce trebuiesc citite.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.