Revin – se pare ca nu este acel senzor…
Chestiunea cu garnitura este incheiata – dar intrucat la pornirea la rece – pateam relanti neregulat, tendinta de oprire – si uneori se aprindea intermitent martorul sistem anti-poluare – m-am dus la serus.
Vezi video:
https://www.youtube.com/watch?v=0xs45I6JGWoLasat masina marti seara – venit miercuri dimineata. Am pornit la rece – dar nu se aprinde martorul. Am avut filmulet pentru a demonstra ce se intampla.
Se descopera 2 erori din trecut acum 100km: Misfire Cilindru 4 si 2.
Se sterg erorile – se verifica bujiile – vezi poza – se decide inlocuirea bujiilor de pe masina NGK cod ILKAR7F7G cu bujii piese de origine cod 224019133RUV1
ILKAR7F7G - am gasit ca se potrivesc la motorul 1,2 Tce 130cp
224019133RUV1 - pe nomenclator piese auto, autokarma - am gasit ca se potrivesc la motorul 0.9 Tce - dar nomenclatorul Renault - spune ca se potrivesc si pe 1,2 Tce - mi s-a parut ciudat - dar OK.
Se muta bobinele de pe cilindrii 4 si 2. Mi se spune clar ca nu are nici o legatura cu garnitura cazuta in interior
Plec cu ea – nu am simtit nici o diferenta la cum trage masina. Acasa dupa 7 ore in parcare – pornesc masina de verificare si dupa 20 secunde se aprinde iar martorul. Pffff!!!… Deci nu era de la bujii desi arata uzate din cauza arsurii pe ceramica…
Astept o zi – vineri pornesc – prima pornire merge nitel si se opreste efectiv. A doua la fel . La a treia – merge neregulat, dar nu se mai opreste dar in scurt timp se aprinde martorul care apoi se stinge dupa vreo 2 minute de aprins intermitent.
Vezi video -
https://www.youtube.com/watch?v=1QBk2x-T558Deci facea si mai urat.
Ma duc iar la service. Se suspecteaza pompa de benzina. Se verifica cu manometru – pare ok.
Se gasesc depuneri de calamina si se curata clapeta. Primesc instructiuni sa conduc mai mult timp, pe distante mai lungi si turata la ~3000rpm = de aici si uzura prematura a bujiilor. Se porneste la rece masina – nu se aprinde martorul.
Plec sportiv cu ea - Masina se simte ca trage o idee mai bine. Merg tare vreo 5km – si la semafor – iar se aprinde martorul pentru vreo 30 de sec… Pffff…
O sa conduc pe distante mai lungi si mai turat – sa vad daca se mai reproduce.
Colac peste pupaza – acum la rotirea volanului cu o cursa mai mare –se aude zgomot distinct ca un vajaiit.
(