Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: greierasi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2
criv
Deschid acest topic cu mahnire, neinchipuindu-mi pana acum ca "noul " Megane e un mediu prielnic, la numai 30 000 km, ptr asa zis greierasi, adica diferite zornaituri, zumzeturi, zgomote , ce apar in diferite colturi ale masinii. De vreo 2 zile, un asfel de sunet de zornait a inceput sa-mi apara in bord, la accelerare ,in mers sau stand pe loc. La relanti nu se aude nimic, dar cum accelerez putin, in zona ceasurilor de bord (ai zice ca undeva in spatele lor) se aude un zornait continuu ... cam ca o musca intr-un pahar ... prima zi am zis ca mi se pare, dar acum incepe chiar sa fie enervant si deranjant. A mai aparut la cineva chestia asta...ceva rezolvare stie cineva? daca ma duc la reprezentanta sa reclam faza asta...parca aud pe vreunul pe-acolo spunand "clientul e prea pretentios'...desi la fostul M2 cu 265 000 km n-am avut asa ceva...
speedman
la mine inca nu au aparut, am 22500 km...mai am un m2 dci cu 164 k...la fel, nu are zgomote...
myreno4me
Sa nu fie acel zgomot de "supapa" , tubulatura descoperit de francezi si prezent in videoclipurile de pe topicul de defectiuni. Pana nu se misca ceva oficial slabe sanse sa rezolvi ceva in reprezentanta. Daca nu face tare , ignora-l, eu il aud doar cand opresc rlink-ul si sunt atent la el.
Eu am 6500 km si initial l-am descoperit pe la 3000 cred si am uitat de el...
cj98czh
Renault nu o sa scape in veci de vechile metehne .... ciudat este ca au ajuns sa vi se para si normale si de acceptat ....
criv
QUOTE(myreno4me @ 12 Dec 2018, 19:59)
Sa nu fie acel zgomot de "supapa" , tubulatura descoperit de francezi si prezent in videoclipurile de pe topicul de defectiuni.
*



la 1,6 dci?
jbn
La mine vibreaza parasolarul soferului. Mai exact capacul ce acopera oglinda loveste in plafoniera de sub parasolar. Dar se intampla rar si la denivelari dese (gen vibrator), nu la accelerare. Dar nu strica sa testezi si asta. In rest mai am un pocnet/trosnitura la hopuri/denivelari pronuntate undeva in zona spate dreapta. Am mai avut un zgomot din zona plasticului negru unde ar veni maneta pt. reglarea oglinzii exterioare de pe usa dreapta fata, dar l-am rezolvat cu niste burete autoadeziv pe acolo.
criv
QUOTE(jbn @ 12 Dec 2018, 20:39)
In rest mai am un pocnet/trosnitura la hopuri/denivelari pronuntate
*



m-a pus draqu sa-mi iau masina cu trapa...pai nici nu va pot spune ce mai pocneste din toate incheieturile trapa aia sau acoperisul sau ce-o fi...pe la denivelari...
mnm
Fi umil si multumeste Celui de Sus ca nu ploua in masina.
BioHazarD
Mie de cateva zile imi pocneste bordul cand merg cu caldura pe maxim. Nu des, dar te sperie putin ca te ia prin suprindere. Imi imaginez din cauza diferentei de temperatura...
criv
QUOTE(BioHazarD @ 13 Dec 2018, 08:48)
imi pocneste bordul cand merg cu caldura pe maxim. ... Imi imaginez din cauza diferentei de temperatura...
*


nu cred ca-i o simptoma caracteristica....s-ar intampla la toti...
BioHazarD
N-am idee, imi dau si eu cu presupusul, mai ales ca eu n-am clima.
DAAS
QUOTE(BioHazarD @ 13 Dec 2018, 08:48)
Mie de cateva zile imi pocneste bordul cand merg cu caldura pe maxim. Nu des, dar te sperie putin ca te ia prin suprindere. Imi imaginez din cauza diferentei de temperatura...
*



Si eu patesc la fel, dar se aude doar cand e masina rece pana se incalzeste putin. Mie imi mai croncane cand dau cu spatele din ambreiaj, dar la pornitul de pe loc nu se aude nimic. Similar cu croncanitul care se aude in sarcina la 70kmh+. Si uneori imi mai baraie plafoniera. 1.5dci intens 2018
old_jhon
La 1.6 dCi intra ceva in rezonanta cand accelerez moderat pe la 2300 rpm pana la 2500 rpm. Daca accelerez mai tare sau tin constanta acceleratia la 2500 rpm nu mai zornaie nimic.

Are apucaturi sportive, apasati mai tare acceleratia si nu mai zornaie nimic tongue.gif

Cand zornaie ceva ma gandesc asa: Trebuia sa mai dau 6000 euro in plus sa iau un golf cu aceleasi dotari si imi trece imbratisare.gif
criv
QUOTE(old_jhon @ 13 Dec 2018, 15:46)
Cand zornaie ceva ma gandesc asa: Trebuia sa mai dau 6000 euro in plus sa iau un golf cu aceleasi dotari si imi trece  imbratisare.gif
*



parc-ai fi aia de la reprezentanta...tot timpul iti lasa impresia ca nu trebuie sa ai asteptari mari de la masina asta...de parca le-am fi luat gratis...
MSteel
QUOTE(old_jhon @ 13 Dec 2018, 15:46)
Cand zornaie ceva ma gandesc asa: Trebuia sa mai dau 6000 euro in plus sa iau un golf cu aceleasi dotari si imi trece  imbratisare.gif
*



Fix la asta ma gandesc si eu:). Si vorbesc foarte serios. Am 5500km, si greierasi in scaunul pasagerului si in bord, in fata pasagerului. Dar ce sa-i faci ? Daca voiam golf cu keyless, bord digital, clima automata, camera spate, senzori fata/spate/lateral/unghi mort, scaune incalzite, "magic trunk" - ha ha, etc etc, trebuia sa scot din buzunar inca 6000 euro. Si cine imi garanta ca golful ala e cricketproof ? smile.gif

Stiu, e frustrant. Dar asta e. Nu merge cu dotari de ultima generatie, la pret de entry level, si cu pretentii de masina din clasa superioara.
florinozy73
Astfel de vibratii la anumite turatii aveam si eu si pareau ca vin din bord , dar asa cum a spus si JBN ele erau date de vibratia capacului de la oglinda .Cred ca este o boala pentru ca si la M3 am avut aceeasi problema .
lcc
Eu am fost si am facut test cu Golful. L-am avut 2 zile.Exista cineva care a facut lucrul acesta ? Pe langa M4 este caruta. Zdruncina, vibreaza pe piatra cubica si este ingramadit la interior. Astept reactii.
jbn
Eu am mers doar in Golf 4 acum cativa ani si Golf electric, in ultimul an prin Norvegia. Referitor la "inghesuiala", daca Golf-ul cu motor cu combustie interna are aceeasi caroserie ca Golful electric (aici ma refer la ultimul model de Golf, nu stiu la cat au ajuns, la 8??), atunci confirm ca este foarte inghesuit atat in fata cat si in spate. Referitor la troncaneli si alte alea, din pacate sau fericire, luati-o cum vreti, in Norgevia drumurile sunt destul de bune, fara gropi si zorzoane. Pe deasupra se circula 99% regulamentar, deci, chiar daca ar exista acele gropi sau devinelari, acestea ar fi lovite cu viteza redusa. Asadar, nu am sesizat greierasi.
clic
Salut.
10mi km cu sedan business
Greierasi doar la capacul plafonierei cu lampile de iluminat partea dispre oglida parbriz.am rozolvat cu o banda de burete subtire aplicata intre plastic si plafon spre parbriz.
Se mai aud zgomote in buzunarele usilor doar knd sunt lucruri acolo si merge sistemul audio.de obicei tin cat mai goale buzunarele usilor.
Gionitornado
Să-l auziți pe al meu, cârâie la schimbatul treptelor, ronțăitul în partea stânga te scoate din minți, zgomot la plafonieră,în treptele a 2 și a 4 trepideaza ceva în bord, pe spate se aud niște pocnituri, din când în când scaunul din dreapta scoate niște sunete ciudate parcă este un pisic care miaună, în zona centrală a bordului parcă am un purceluș care grohaie , dacă dai basul mai tare îmi vibrează toată ușa.
Țeapă mare megane 4.
mnm
QUOTE(Gionitornado @ 20 Sep 2019, 20:15)
------
Țeapă mare megane 4.
*


La care M4 va referiti ?
Gionitornado
Megane 4 berlina, TCE 140 Cp, achiziție 18.04.2019.
Vocea clientului 0000, le-am scris, am sunat nici o rezolvare.
Reprezentantă renault 0000, personal slab pregătit, care nu doresc să îți rezolve problema.

20 Sep 2019, 20:55:
Am înregistrat toate sunetele ciudate care le scoate, au fost trimise la Renault, răspunsul a fost că nu au mai întâlnit așa ceva și nu au nici o soluție.
mnm
QUOTE(Gionitornado @ 20 Sep 2019, 21:53)
Megane 4 berlina, TCE 140 Cp, achiziție 18.04.2019.
Vocea clientului ''''''''
*


Eu am M2 sedan made in Turcia in 2005 si nici un fel de probleme de acest fel.
Am si un M4 hatch luat de gura nevestii ...nu are greierasi dar se observa clar reducerile de costuri Renault....cel putin la trenul de rulare.
Despre servicii Renault in Romania...nu comentez...."Astia sunt oamenii... cu astia defilam !" vorba profului meu de istorie din secolul si mileniul trecut (care nu se referea la Renault/ Dacia) .
mircea_aq
Poti sa dezvolti un pic ce anume ai observat la trenul de rulare ?
mnm
QUOTE(mircea_aq @ 20 Sep 2019, 22:56)
Poti sa dezvolti un pic ce anume ai observat la trenul de rulare ?
*


Off topic :

Puntea din spate... parca nu are ulei in amortizoare la M4.

Este mai zgomotoasa la denivelari....masina are tendinta de a-si schimba traiectoria in curbe +/- denivelari pe dr./ stg dupa ce trec rotile din spate prin acelasi obstacol relativ si la puntea din fata dupa cum am mai scris pe forum.

Nu am apucat sa ma duc inca la coltul blocului la un service cu elevator cu un mecanic scolit in Franta cand s-a lansat M1 si care incearca articulatiile/ suspensia cu o ranga cu gura de lup.

Geometria suspensiei pe spate la M4 pare similara cu M2....dar in functionare este inferioara.
mnm
QUOTE(mnm @ 21 Sep 2019, 16:24)
Off topic :

Puntea din spate... parca nu are ulei in amortizoare la M4.

..........

Geometria suspensiei pe spate la M4 pare similara cu M2....dar in functionare este inferioara.
*



Azi am fost la coltul blocului...si mecanicul mi-a confirmat ca amortizoarele spate -desi Monroe-nu lucreaza ca un amortizor !

De luni o sa caut un service agreat Renault.
marius.liliana
mnm la ce te referi cand spui ca nu lucreaza ca un amortizor?
eu am fost la reprezentaanta cu a mea si au spus ca trebuie inlocuite amortizoarele spate, pe garantie. au trecut aproape 2 luni si nimic . am sunat la vc si tot nimic.luni o sa ii sun din nou.ma gandesc sa reclam la opc.
speedman
In ce constă testul de amortizoare? Mersi
mnm
QUOTE(speedman @ 16 Nov 2019, 13:07)
In ce constă testul de amortizoare? Mersi
*


In service autorizat... nu stiu.
Off topic M4:

Amortizorul demontat sau luat de nou de pe raft trebuie :
1. La comprimare sa mearga usor.
2. La destindere sa mearga mult mai greu.

Idea este... masina cand ataca o piatra cu o roata.... amortizorul sa nu infraneze arcul la comprimare.
Cand masina ataca o groapa cu o roata.... amortizorul sa infraneze arcul la destindere.

Sper ca m-am facut inteles.
Fan Megane
Bravo domnule Manea! Salutari de la Pitesti!
Balthazar
Testul de amortizoare se face pe linia de ITP. Cine a stat langa masina la ITP a observat ca la un moment dat rotile masinii stau pe niste placute patrate de metal care vibreaza rapid. Nu stiu sa va explic altfel. In acel moment se verifica eficacitatea amortizoarelor. Daca sunt peste 50% sunt OK(ideal sa fie peste 60%), daca este necesara inlocuirea se inlocuiesc perechi stanga + dreapta.
speedman
Ok, inseamna ca tb sa schimb service ul..la meridian vest chestiile alea nu sunt functionale.
tatimeu
atentie mare la testul de amortizoare
trebuie tinut cont daca masina a fost ridicata
madhorsefuzzy
Detalieaza un pic.

Daca mergi pe piatra cubica o tura inainte sau pe un drum cu denivelari influenteaza?
Balthazar
Un clip unde se vad diferentele intre amortizoarele bune si unele uzate test.
tatimeu
madhorsefuzzy

pe mine m-ai intrebat?

la reprezentanta in Brasov s-a cerut un test de amortizoare (au vrut sa ma frece ca au schimbat pe garantie bieletele - nu iesisem din curte si am auzit zgomotele specifice).
in momentul respectiv cel ce opera standul a intrebat? vine din hala? a fost ridicata pe elevator?
raspunsul da
a calibrat ceva la aparat si doar apoi a facut testul

nu ma pricem dar zic cum a fost
speedman
Mda...masina mea nu balanseaza, este stabila....doar am zgomote ciudate pe puntea fata...am discutat cu cineva care vindea pe olx amortizoare de gt si spunea ca le a schimbat din cauza unor zgomote ...insa vinovate ar fi fost flansele. Vad ce spun cei din service, pt ca am mers cu un nene de la ei...masina bocanea si el spunea ca n are nimic, sunt zgomote normale de suspensie...sau incerc si in alta parte.
Balthazar
@speedman intreaba cat costa un test de amortizoare si faci o verificare. Bataile apar din cauza flanselor sau a amortizoarelor. Cauta un drum, o strada cu macadam si-ti dai seama singur si la service mergi la sigur. Pe asfalt nu ai cum sa auzi zgomotele.
sigmax
QUOTE(speedman @ 18 Nov 2019, 18:22)
Mda...masina mea nu balanseaza, este stabila....doar am zgomote ciudate pe puntea fata...am discutat cu cineva care vindea pe olx amortizoare de gt si spunea ca le a schimbat din cauza unor zgomote ...insa vinovate ar fi fost flansele. Vad ce spun cei din service, pt ca am mers cu un nene de la ei...masina bocanea si el spunea ca n are nimic, sunt zgomote normale de suspensie...sau incerc si in alta parte.
*



Iti bat mereu sau doar cand este frig afara? Iti bat pe orice denivelare sau doar pe anumite tipuri (gen mici si repetitive)? Nu cred sa ai probleme la amortizoare, mai degraba flanse.
Iar clasicul "nu aud nimic in neregula" din service este deja laitmotiv.
speedman
Nu are legaturi cu frigul, pe anumite drumuri (sunt cum spui tu mici si repetitive). As schimba flansele...pe cheltuiala mea.
b76bgaarh
Pe loc nu face?
bgdrenault
Sa nu fie din etrieri
speedman
Pe loc nu.. o sa verific si etrierii
mnm
QUOTE(Balthazar @ 19 Nov 2019, 09:12)
@speedman intreaba cat costa un test de amortizoare si faci o verificare. Bataile apar din cauza flanselor sau a amortizoarelor. Cauta un drum, o strada cu macadam si-ti dai seama singur si la service mergi la sigur. Pe asfalt nu ai cum sa auzi zgomotele.
*



35 de lei costa la un ITP langa mine. Maine ma duc sa-l fac ca mi-am luat liber de la serviciu.

Off topic:
Masinaria ante-mentionata de D-vs. cred ca o aveau cei de la AMG prin 2002 cand aveam Dacia Supernova in garantie si au suit-o de fro 3 ori dar ziceau ca totul este perfect.

Era defecta bucsa bara antiruliu dreapta fata (un manson de cauciuc rascopt)...diagnosticata la un service autorizat Renault cu o ranga cu gura de lup.(AMG era atunci autorizat Dacia si Daewoo !).
Poty
Flansele se manifesta prin trosnit la rotirea volanului pe loc sau mai grav la rotit volanul in mers si se aude efectiv ca un trosnit/pocnit. Am schimbat eu flansa stanga fata, cand luam stanga maxim de volan pocnea
bgdrenault
Si da, din etrieri poate aparea acel zgomot. Nu neaparat ca ar fi de acolo, dar e o posibilitate
Balthazar
@mnm sa le ceri sa-ti printeze rezultatul testului. Au prostul obicei sa nu faca acest lucru si doar spun verbal ca este ok sau nu. "sueta" este buna la o bere sau cafea nu la teste smile.gif . Cu acel print poti sa mai intrebi si in alta parte daca este ok.
mnm
[attachmentid=1628111651]

Azi facui testul cu rezultatele incercuite.
Din explicatiile domnului care a facut testul:

100% eficienta....amortizorul este gripat (intepenit)
80% eficienta... amortizorul este nou din fabrica.
sub 50% eficienta... amortizorul este uzat/ trebuie schimbat.

Concluziile mele:
Valori mai mici cu 2-4 % pe partea dreapta sunt datorate edililor nostrii.
Amortizoarele spate in 1 an si 3 luni/ 11000 km sunt pe duca.
tatimeu
la tine totul e ok
meg2s
@mnm: cum se explica degradarea amortizoarelor spate in timp atat de scurt (masina din 2018 conform semnaturii)? Ai avut incarcare mare pe masina? A fost un lot de amortizoare cu probleme? Cati km are masina?
La mine la M2 - la varsta de 9 ani a masinii - amortizoarele spate erau pe la 60-70%. Cele fata erau duse, dar aveam 190.000 km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.