Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grad de satisfactie Talisman
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Pages: 1, 2
vizitiug
Buna ziua,

Va propun, daca sunteti de acord, un topic, in care sa ne spunem parerea despre cat de incantati suntem de achizitia facuta si cum se comporata masinutile nostre! Incep eu, prin a spune ca mie imi place enorm cum arata si cum se comporta masina. Dupa parerea mea este o limuzina, poate nu de top, dar o limuzina!! wub.gif wub.gif wub.gif
dantes
Iarasi cuvantul limuzina asociat talismanului. Nu mai argumentez in totalitate, dar e doar o berlina medie care nu are a face cu cuvantul limuzina.
Ptr cineva care a sarit din logan in talisman sa zicem (nu e vb de cineva anume, doar vreau sa evidentiez ceva), da, in ochii aceluia e limuzina. Dar saraca masina nu e!
Ca si grad de satisfactie, ptr banii dati e suficienta masina sa merite si personal inca imi place. Dar e doar o taraba pe roti, nicidecum limuzina.
bejanmarinel
Sunt multumit de talismanul meu, socotind bine costurile totale si beneficiile pe care le aduce. Am cumparat-o ca ma simt bine in ea, imi place. Desi sunt constient ca o sa ma intalnesc cu unele deficiente marunte si enervante, cu toate astea costurile sunt mai mici ca la VAG.
radu_catalin
Personal ma asteptam la mai mult.. Si ma refer strict la interior, acolo unde de fapt ne petrecem timpul smile.gif Daca o compar cu Velsatis e departe...chiar si fata de Latitude... Nu stiu... parca e facuta "din saracie"... Parca ma astept tot timpul sa scartie, sa zdrangane, desi inca nu au aparut greierii smile.gif Nu am senzatia aceea de "bine facut", de inchegat. Poate e doar in creierul meu, cine stie...
kodiak23
Daca compar la interior cu vechiul Megane parca imi lipsesc ceva spatii de depozitare rolleyes.gif . Dar in rest imi place interiorul . Imi lipsesc mult butoanele pentru reglarea turatiei ventilatoarelor si a zonei pe unde sa dea aerul .
Cand m-am pus sa caut la ce masina sa trec am alocat un buget de ~40K euro , dar nu am gasit nimic altceva care sa imi placa . Eu lucrez in Automotive , design si productie de borduri si interioare pentru marcile de lux (BMW / Daimler / JLR / Tesla / Maserati si altele) si pot sa confirm ca si la case mai mari sunt probleme destule (chiar si cu zgomote) , pentru ca timpul de dezvoltare e de obicei foarte scurt . Implicit am condus sau fost in interior la aceste masini , unele care inca nici nu sunt lansate .
Nu pot sa ma pronunt pentru masinile mai vechi de 3 /4 ani , dar comparativ cu cele noi eu zic ca Talisman sta destul de bine .
Din cate stiu la Talisman interiorul e facut de o firma concurenta cu cea la care lucrez , care insa face interioare si pentru Audi deci Renault si-a dat oarecum silinta .
vizitiug
Nu prea se inghesuie lumea sa zica ceva de bine de Talisman?? De ce oare???
zdrunovai
Pentru ca la.sfarsitul zilei e doar o masina cv mai buna ca megane ul de rand. Nu depaseste feeling ul pe care Laguna il lasa...sau sa se apropie de robustetea VW...rafinamentul Audi sau Bmw...asa ca...e doar o masina bunicica ce arata bine dar cam atat. Sper ca in viitor Renault sa invete cat mai multe din Talisman. E pe un drum bun dar mai trebuiesc eforturi multe si mari ca sa devina cu adevarat comletitiva cu "greii" Europei.
dantes
Dupa 2 lagune 3 pot spune ca talismanul e peste...chiar ani lumina!
Feelingul la laguna era de o masina de jucarie si nu se compara cu talismanul. Chiar si modul cum abordeaza gropile sa zicem e complet diferit!
Am destul de des pe mana si un passat din familie. Pai pot spune ca face pipi pe pisatul ala la muuuulte capitole...unul fiind scaunele! Ca robustete...pana mea..sunt acolo amandoua. Poate sa zici "spartana" la pisat, care e un highline destul de bine echipat dar degeaba. Niciodata nu am putut intelege de ce e diferenta ca de la cer la pamant intre pisat si phaeton. Intre a6 si a8 sau 5ar si 7ar nu e asa mare diferenta cum e la astea.
Ma rog, revenind... talismanul e o masina corecta, inca imi pune zambetul pe buze si e destul de comfortabila. Privind inapoi, as mai da banul pe ea? Categoric da!
s_j_teo
Dantes te imbeti cu apa rece atata tot !
gabize
Bordul mi se pare puțin prea îndrăzneț, tableta aia pare nefiresc prinsă pe consola centrală iar dunga luminoasă amintește de manele - în ton cu nefericitele stopuri prelungi care numai eleganță nu conferă.
Despre comportament și confort nu am de spus nimic pentru simplul motiv că n-am avut plăcerea s-o conduc.
Îmi place în schimb fața, deși urmează o linie deja consacrată. E echilibrată, cu condiția să nu fie aprinse luminile de zi. Acolo am încă o problemă de acomodare, par ostentative.
Nu dați, e doar o părere neavizată! tongue.gif
icsfails
Dantes, te imbeti cu apa rece, atata tot. Spune si tu ca e nasoala rau, atunci o sa iti dea lumea dreptate biggrin.gif
speedman
deși nu sunt posesor...încă, imi place masina asta foarte mult...si am inclus o pe lista scurtă. Referitor la problemele ei, cred ca pot fi trecute cu vederea...
dantes
QUOTE(s_j_teo @ 19 Dec 2018, 08:50)
Dantes te imbeti cu apa rece atata tot !
*


Ataca idei, nu persoane.

La cate masini am detinut si la cati km am mers si cu alte masini precum si in total, basca faptul ca detin acum un talisman (masina al carui grad de satisfactie e in discutie acum), cred ca pot sa emit ceva pareri, care imi apartin si pot sa convina sau nu unora sau altora.

Nu-ti place? Nu cumpara! Eu sunt f multumit de ea. La comfort si dinamicitate o pot compara cu ultimele 2 masini principale detinute, o laguna 3 cu bva si un phaeton.
La mine masinile nu stau mai mult de 1 an ptr ca ma plictisesc de ele. Phaetonul a fost exceptia cu aproape 6 ani iar talismanul cred ca va mai sta o vreme lunga la mine ptr ca dupa 1 an jumate de "ownership" NU m-am plictisit de ea! Deci gradul de satisfactie e unul foarte pozitiv.

Referitor la probleme...nu stiu care probleme! O bieleta si o baterie moarta? Shit happens! La A8-ul cuiva din familie, luata de noua, dupa 3 ani i-a facut papuci la cate belele a avut cu masina aia. La 100k + dati pe ea ar fi trebuit sa fie flawless dar nu a fost. La 30k+ ce asteptari poti avea? Ghici ce...a depasit absolut toate asteptarile. Din toate masinile detinute si/sau conduse minim 1000km, phaetonul oferea cel mai bun comfort, apoi S apoi...tananana...talismanu' ! si a surclasat in opinia mea: A8 locul de la sofer, A6, seria 5, passat...si altele mai slabe.

Dar na...e reno si trebuie sa fie naspa!
clio4edc12
Eu am condus acum vreo luna un Talisman cateva zeci de km. 1.6 tce edc, full.

Este o masina frumoasa, multe dotari, sunt convins ca exista si oameni multumiti.

Ce mi s-a parut insa, e faptul ca masina e nascuta batrana. In era digital cockpit, instrumentarul e oarecum depasit. Tableta se vede ca e conceputa in 2012. Volanul parea foarte tocit dupa 30.000 km iar proprietarul avusese deja multe probleme de fiabiltiate cu ea. Si vad ca si pe net sunt multi cu probleme.

Acum, asta nu e o problema, inteleg ca e tot mai greu sa faci o masina fiabila. Problema e cand cei de la service nu au atitudinea potrivita. Daca masina are o problema iar ei o rezolva repede, asta e, pentru asta e garantia. Dar cand si aia sunt prafalai, mai neplacut. Mai ales daca te-ai si scremut ceva ca sa cumperi masina.

Desi pe hartie masina pare rapida, in practica, din cauza cuplului anemic, nu prea se simte de 200 de cai. E adevarat, e si grea.

In final, mie mi-a placut masina, fara indoiala e o masina buna. Problema e ca exista alte masini, si mai bune. Si asta se vede chiar si la vanzari.



brotakul
E o masina ok, la un pret ok.

Fata de masini din generatiile trecute care iti dadeau senzatia de tancuri, mari si din "fer", de Talisman nu stiu ce sa zic. Aripi de plastic, capota de aluminiu, perceptia e de masina firava, in ciuda gabaritului. Nu contest rezistenta materialelor, dar spun ca asta este perceptia, ciudata de altfel. E poate un trend, sunt avantaje si dezavantaje pentru astfel de solutii tehnice, insa parca dispare senzatia aia de la Audi 100 ca daramai un zid de caramida cu ea daca dadeai neatent prea mult cu spatele biggrin.gif

Si la interior sunt combinate senzatiile, de la impresiile initiale majoritar pozitive, pana la cosmetica uzurilor diverselor elemente si zone (ex: textura pielii de pe "cotiera" usii care se tabaceste si contrasteaza urat cu restul suprafetei, pielea prea sensibila pe volan si care se uzeaza prematur). Sunt lucruri ce se intalnesc si la masini mai scumpe, e adevarat. E poate singura consolare.

Cum au spus si alti colegi mai sus, sunt bube si la alti producatori mai consacrati, mai nemti. Si la Skoda se poate, ca la o masina noua, cu mai putin de 5000km, sa o ia razna iluminatul interior si sa porneasca de nebun dupa inchiderea masinii, multimedia sa crape din senin in mers si sa se restarteze complet de mai multe ori (soft cu probleme), inchiderea haionului la break sa cedeze (urmeaza service), martorul Check Engine sa se aprinda si sa se stinga intermitent fara erori salvate in calculator, toate astea la o singura masina, dar au probleme de exemplu de soft la multimedia care afecteaza in egala masura Octavii si Superburi, sau sisteme de fixare a spatarelor banchetei sa cedeze si la o frana mai din scurt sa te trezesti cu bagajele din portbagaj in habitaclu (am patit-o eu cu Octavia 3 noua). Superb-ul are un bord simplu dar desenat cu gust, insa ecranul montat inexplicabil de jos care face de-a dreptul periculoasa utilizarea navigatiei in mers. Mondeo are finisaje la unele plastice de interior demne de Logan. La Insignia scartaie cotiera si misca stanga-dreapta de zici ca-i aftermarket. Deh, sunt bube peste tot, doar ca proprietarii in general isi apara achizitiile si nu zic toate lucrurile astea.
Am avut Laguna 3, Talisman cred ca e un pas sanatos in directia ce-a buna, dar Reno are mult handicap de imagine de recuperat dupa Laguna 2. Laguna 3 a fost destul de fiabila si mai germanizata dupa gusturile pietei, Talisman as zice ca nu sta rau nici el, insa perceptia pietei inca e de marca low cost si "nedemna" de lupta corp la corp cu nemtoaicele. Asta aud peste tot in jur, asta spun oameni care dau bani pe alte masini din segmentul D si care fac vanzare la Passat, Superb, Mondeo. Desi multi din ei recunosc ca cel putin ca design, Talismanul e unul din cele mai frumoase masini din segment. Dupa fiasco-ul Laguna 3, Reno avea nevoie de o masina frumoasa si asta ma bucur ca e apreciata chiar de unii care au cumarat masini nemtesti.
Volverine
Dupa 10 luni de posesie si 17000 km facuti Talismanul meu arata si se comporta la fel. Nu croncane, nici nu scartaie, nu probleme, zgarieturi in parcare de la binevoitori, de aia am o placere deosebita sa-l conduc. O placere deosebita sa-l spal, intretin. Singurele upgrade-uri facute sunt tuning chip la motor(o fita pe care mi-am permis-o chiar daca 160cp si 380Nm sunt de ajuns), setarea R-link cu excluderea ESP(foarte folositoare la plecarea de pe loc cand ai nevoie de motor), eliminare scartait punte spate(am prins modelul cu scartait), un set cauciucuri de iarna Top(Nokian WR D4 240/45/R18), harti noi V1712.

Sincer sunt placut impresionat de LIPSA problemelor! Talisman e o masina noua, platforma noua, sisteme noi, motorul doar rodat pe alte modele deci rasverificat, in mod normal te poti astepta la mici probleme ce se elimina in timp. Dar chiar nu sunt probleme(am batut in lemnul bordului).

Atu-uri? Raport calitate/pret foarte avantajos. Masina confortabila, silentioasa si sportiva in acelasi timp. Design INCA spectaculos. Inca intoarce lumea capul cand trece ).
As cumpara-o in fiecare zi!!

Defecte? Apartine Renault, intr-o tara in care exista preconceptia ca doar nemtoaicele merita cumparate! Si asta o penalizeaza foarte mult la nivel de imagine.
Dar daca te doare in cot de trend-ul nemtesc, vrei personalitate chiar cu devalorizare, nu urmezi carari batatorite, tii la prestigiul tau de a nu avea BMW sau Passat, atunci poti sa o cumperi. Sau orice altceva ce ti se potriveste!

mars
Bravo! Nu pot spune ca sunt 100% de acord cu treaba cu “prestigiul”, mai ales ca nu se pupa cu ultima afirmatie.
cal
QUOTE(icsfails @ 19 Dec 2018, 11:12)
Dantes, te imbeti cu apa rece, atata tot. Spune si tu ca e nasoala rau, atunci o sa iti dea lumea dreptate biggrin.gif
*



60000km!E mai nasol fara ea decat cu ea!😀
kodiak23
A venit in sfarsit si a mea pe la sfarsitul lui Noiembrie , deja am facut vre-o 8000KM . Masina e din Decembrie 2017 si avea deja 11000Km .
Cei de aici de la Service din germania m-au surprins in mod placut , imi luasem roti noi si trebuiau echilibrate , tehnicinul a testat masina pe un drum cu denivelari si se auzea ceva la suspensie in partea stanga fata , mi-a spus ca e o problema cu vechiul furnizor (Getrag) si mi-au dat comanda de piese de la noul furnizor Bosh pe ambele parti in fata , si asta fara sa cer eu . Din cate am vazut aici service-urile sunt evaluate direct de Renault cumva (am primit formular de evaluare pe email de la Renault) , pot spune ca am fost foarte multumit de cum s-a rezolvat o problema pe garantie .
Eu am ocazia foarte des sa utilizez masini "scumpe" pentru ca lucrez la o companie care produce interiorul pentru marcile "de lux" .
Pot sa spun ca singura masina ce mi-a placut mai mult ca talisman a fost Range Rover Velar , dar a avut multe probleme electronice si deja e la pret dublu .
Cumva Talismanul s-a potrivit perfect cu toate cerintele mele , dar poate e de vina si acomodarea mea cu Renault , pentru fiecare din BMW , VW , Mercedes , Audi , Skoda etc am foarte multe motive de neplacere la interior . Toate sunt ba cu prea multe butoane , ba prea invechite , ba un design foarte plictisitor sau multimedia pe cat de mare pe atat de urat .
Singura mea problema e Android Auto care nu e pe tot ecranul , motiv pentru care utilizez mai mult navigatia integrata a masinii .
Daca ai fi pus toate masinile pana in 50K euro in fata mea fara sigla , sunt sigur ca pe asta as fi ales-o .
Chiar am vrut sa fac un efort acum ca stau in Germania sa iau masina nemteasca , dar mereu cand eram pe autostrada intorceam capul doar dupa Megane si Talisman , luminile de zi fata si farurile spate sunt geniale .
Sotia e si ea foarte bucuroasa ca se poate uita la documentare pe consola centrala pentru ca am putut debloca video in mers , deci nu mai trebuie sa se chinuie cu telefonul .
De sarbatori am consumat diesel de 208 Ron din Munchen pana in Timisoara .
Cruise controlul adaptiv a fost fenomenal , cu aglomeratia care a fost pe drum pot sa spun ca a fost o placere sa conduc .
Cat despre fiabilitate pot spune ca la orice masina poti avea ghinion , si pe forumuri de obicei intra oamenii care au probleme , eu asa am ajuns la forum , avusem mici probleme cu Megane si am gasit aici rezolvari .
Cineva care nu stie si intra pe forum crede ca sunt doar probleme cu masina asta , sau cu masinile renault in General , dar stati linistiti ca si pe celelalte forumuri e la fel .
Am luat decizia sa iau Talisman dupa ce am vazut un clip , un pasionat din America care cumparase o barca , sfatul lui a fost sa iti iei barca care iti place si te atrage nu barca care e cea mai buna / fiabila . Toate vor avea probleme , dar daca iei una care nu iti place si dupa mai ai si probleme nu mai bine o luai direct pe cea care ti-a placut ?
NordicN
Talisman 160 dci edc Initiale Paris.
Pro:
- sentiment unic la conducere datoria 4Control (din ce am condus pana acum)
- dotari multe la un pret decent
- suspensie si scaune foarte confortabile la drum lung
- faruri excelente
- motorul nu imi da impresia de subdimensionat pentru stilul meu de condus. Am atins viteza de 205 pe autostrada (germania), punct in care viteza crestea dar mai greu. Consider ca e de ajuns.
- spatiu interior mare

Contra:
- sistemul de inchidere portbagaj nu imi place deloc
- motorul masinii din posesie va fi scos din productie de catre Renault, care introduce 1.7 si 2.0 diesel. Dezavantaj pentru mine ca individ, avantaj pentru viitorii clienti.
- egr stricat la 40.000 km
- lipsa capac de protectie boxe (la optiunea Bose)

Cum a spus si kodiak, masina asta s-a cumparat cu inima si nu cu capul, avand de ales intre ea si un audi a4 190cp quattro automat.
Sa ramanem realisti totusi si sa nu sarim la comparatii cu a6/seria5/E-Klasse (acelasi an de fabricatie) pentru ca nu isi au rostul. Antifonarea, calitatea materialelor din interior si sentimentul la conducere la marcile premium enumerate mai sus sunt superioare.
ninja87
va salut , azi am comandat un Talisman Grandtour S edition, 225tce , in aprilie imi vine , abia astept sa o conduc ! citeam mesajele de mai sus si sunt aproape sigur ca imi va placea !
valid
In Romania nu se vinde S edition (inca), de unde ai comandat si care a fost pretul? S-o stapanesti sanatos!
ninja87
am comandat din belgia , pretul a fost de 40.000 euro dar cu discount si cu masina veche la schimb am scoso la 30.000 , abia astept sa testez motorul de 1.8 , am auzit ca e f bun , apropo stie careva daca distributia e pe lant? stiu ca la tce200 este si ma gandesc si ca la tce225 ar trebuii sa fie ..
gabriel0
Cu ocazia împlinirii a 10.000 km , împărtășesc și eu părerile de posesor , nu din auzite sau testate cum văd că se practica in unele postări , nu poți să spui gradul tău de satisfacție în urma unui drive-test sau că ai vorbit cu vecinul la o shaorma cu detoate care ți-a spus că un văr de-al lui a avut un Renault Megane 1.5 dCI prin 2000' și a avut probleme cu injectoarele așa că prin concluzie Talisman e nașpa că e tot dCI și are injectoare și mai are și rombul ăla in fata care enervează pe cei care respira și expira doar aer made in Deutschland pe toate orificiile .

Nu pot sa fiu chiar obiectiv , fiind poate un fan-boy Renault după istoricul de mașini deținute , la care mă și raportez , nu am deținut că alții avioane insa au fost luate toate noi in echipare de top la momentul respectiv :Renault Clio Bicorp 2006 ( făcut dauna totala intre doi pomi) , Skoda Fabia 2008 ( mașina care m-a făcut să îmi doresc iarăși franțuzești ) , Audi A3 2010 ( this has got to be the worst deal in the history of deals, maybe ever.) Laguna Coupe 180 GT 2012 ( aici m-am îndrăgostit de 4controll ), Nissan Qashqai II 4X4 ( o mașină foarte buna, dar nu pe gustul meu ) și dintr-o întâmplare am ajuns la Talisman .

Renault Talisman 1.6 dCI EDC Intens ,10.000km recent împliniți ,cumpărat în Septembrie 2018, toate pack-urile , fara trapa .

Pe forum-uri nu prea intra oamenii să își laude mașinile , intra mai ales cei care au tras lozul cu ghinion care e cam valabil la toate mărcile , așa că încep cu minusurile și defectele apărute ( pe care le consider minore totuși )

- senzor deschidere portbagaj cu piciorul defect ( a fost defapt calculatorul responsabil cu deschiderea acestuia , insa a fost înlocuit pe garanție tot ansamblul )
- mocheta desprinsă langa consola centrala ( înlocuit pe garanție )
- pielea de pe volan are 4-5 bobite de vopsea in partea de sus ieșite în relief ( comandat volan, se va înlocui pe garanție )
- reglare portbagaj , la închidere trebuia trântit cam tare , daca nu se deschidea la loc
- chederele duble au cam înghețat când a fost acea ploaie înghețata in București ( dar ce nu a înghețat... )
- când plouă și deschizi portbagajul foarte repede , multa apa se scurge in interior .
- camera spate nu are spălător și se murdărește repede pe drumurile mioritice

Plusuri :

- consum mediu 8.2 ( viteza medie 30km/h ) 40% București, 60% Autostrada + depășiri , nu am incercat până acum sa merg la consum .
- sistemul 4controll și amortizorele variabile în modul confort cu active noise cancelation sunt o adevărată plăcere la drum lung combinate cu masajul și scaunele ventilate pe timpul verii , sau volanul încălzit pe timp de iarna ( daca ar fi fost și volanul ventilat ... )
- spațiul interior și portbagajul sunt enorme.
- sistemul audio Bose are o calitate cu mult peste ce am avut până acum .
- atenția la detaliile de la interior și finisajele ( pielea pare calitativă , cusăturile făcute cu grija , până și panelurile decorative sunt lemn adevărat nu autocolant ), un mare plus pentru micul frigider din cotiera în care au loc două sticle de 0.5lt numai bune de băut vara.
- cruise control adaptive foarte eficient mai ales pe autostrada ( nu cred că am mai frânat singur de când am învățat cum să-l folosesc ), in schimb frânarea automata in caz de urgenta e mai ciudată , la Nissan intra imediat ce sesiza o frânare in fata ta , avertiza sonor și până să apuci tu să apeși frana deja lua masuri de reducere a vitezei, am înțeles că talismanul o face doar un cazul unei coliziuni iminente așa că la fel ca in cazul airbag-urilor o sa-i cred pe cuvânt și nu am de gând să sa testez funcționalitatea.
- vizibilitate foarte buna a farurilor , head-up display ajuta foarte mult pe timpul nopții.

O recomand ? Cu siguranță!

Sfatul meu este că orice mașină ai cumpăra , fie ea franțuzeasca , nemțească , japoneza , coreeană sau de ce nu românească , oricer marca ar fi , in era noastra bazată pe consum, joci la loteria auto ,așa ca niciodată sa nu cumperi mașina la lansare , aștepți 1-3 ani până modelul este destul de matur , poate chiar o ediție finala chiar daca e greu să îți stăpânești dorința de a avea mașina după lansare ....
kodiak23
Salut , dupa 15000 km un update si din partea mea
De cand il am consumul total 5.61 (masurat plin la plin) , detalii in sectiunea de consum .

Ma pregatesc probabil intr-o luna de revizia de la 30000 km .

Probleme / inconveniente pana acum :

- cand erau temperaturi mici se auzea un scartait de cauciuc la viteza mica la volan ;
- uneori la anumite turatii care induc vibratii / rezonante se aud si niste zgomote / greierasi , dispar de indata ce accelerez ;
- stropitorile pentru parbriz sunt jalnice , trebuie sa dedic niste timp sa le rezolv in service sau acasa ;
- viteza ventilatoarelor reglabila doar din touchscreen deranjat / periculos ;
- senzorul / radarul pentru cruise control devine rapid nefunctional in caz de vreme rea de iarna (temperaturi sub 2 grade + lapovita / ninsoare) ;
- problema amortizoare cu zgomot metalic la gropi , rezolvat pe garantie ;

A fost o perioada cam cu mult vant in ultimele saptamani si am prins o piatra in parbriz , sper sa nu fie probleme la inlocuirea lui care e programata pe vineri .

In total foarte multumit pana acum , cand gasesc putin timp o sa fac si o lista lunga de lucruri care imi plac .
LauCalin
Daca vi se pare ca acestei masini ii lipseste aerul tipic Renault, nu va inselati. Spre deosebire de seria Laguna, Talisman e o masina globala, facuta in colaborare cu Samsung Motors. Motivul a fost unul simplu: limitarea costurilor intr-un segment care nu mai prezinta un interes asa mare, ca acum 10, 15, 20 de ani.
Si fiind conceputa de doua natii cu viziuni si perceptii diferite despre masini, trebuia cumva sa impace si capra, si varza. Inclusiv designul masinii a fost gandit asa. Defapt cred ca Renault a fost foarte inspirat cand nu a numit-o Laguna. Pentru ca nu e chiar un urmas al Lagunei.
speedman
pai nu e urmasul Lagunei...mai degraba al lui Latitude...
Alexandar
Nu chiar, pentru ca Latitude era segmentul E.
dantes
Adica in aceeasi clasa cu S-ul radmasa.gif
Cristilica
Ce nu-mi place la aceasta masina (de 35000 euro)si daca stiam inainte nici nu o cumpăram:
1. Nu afișează treapta de viteza in modul automat.
2. Toate "impuritatile" din asfalt se aud in caroserie, de, asa sunt drumurile noastre. Amortizoarele sunt ok, dar puteau sa atenueze mai bine acest tip de zgomot.
3. Peste 120-130km/h zgomotul in habitaclu e destul de mare si provine de la oglinzile laterale.

Asta fără a lua in calcul problemele pe garantie. Si vad ca tot apar probleme.
mircea_aq
Ce masina ai avut inainte ?

Te intreb pentru ca nemtii de la adac au masurat 66.9db la 130 kmh pentru varianta diesel. Posibil ca benzina sa fie chiar cu 0.x db mai silentioasa.

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest..._Intens_EDC.pdf

Mie la megane cu acelasi motor si cutie imi afiseaza treapta de viteza.
Cred ca e o chestie care s-ar putea rezolva din soft cu putina pricepere.
Cristilica
E doar pretentia mea despre o masina de 35000 de euro.
Numai la GT exista posibilitatea de afisare a treptei, as fi vrut-o si e eu.
Poti sa-mi spui daca la GT cand esti pe Drive, poti schimba vitezele din padele? Nu inteleg de ce la voi exista.
Este posibil sa mai completez lista dupa ce mai fac cateva verificari in service sa vad daca mai exista probleme sau asa face masina din fabrica.
RenaultR27
Da, la GT poti sa schimbi din padele vitezele si in Drive.
Cristilica
Deci cum pacalesc ca am padele!!!!! Asta-i intrebarea. fara sa le cumpar, nu-mi plac.
dantes
Eu cred ca ti-e dor de cutie manuala tongue.gif
Am avut nevoia asta sa stiu in ce treapta e masina cand am avut prima masina cu automata. Acum pur si simplu nu imi pasa... 2 pedale, p/r/d si aia e... o sa-ti treaca.

Vad ca mai sunt colegi cu scaune zgomotoase dar la mine jur ca e stas si am ceva kile...doar stii...si nu macane al naibii scaun...nici pas nu zice...poate daca esti mai slab nu se preseaza toate elementele scaunului laugh.gif

Spor!
Cristilica
Masajul la sofer are un element care trosneste, de fapt cred ca sare ceva, aluneca. iar la pasager scartie si fara nimeni pe scaun. Apropo de cutia de viteze, cand o trec pe manual si schimb viteza, exista o latenata mare, c-am o secunda pana cupleaza. Nu pot s-o folosc, ma enerveaza. La voi tot asa este? Asa o fi si la F1!!!!!

Si da, urmatoarea masina va fi fara cutie de viteze!!!!!
mircea_aq
Din padele schimba instant si in sus si in jos.
Schimbatorul de viteza in manual e insa o mare porcarie, actionarea e foarte ciudata. De bagat il bagi in M, problema e ca atat in sus cat si in jos cursa e nefireasca, se simte aiurea, n-as putea sa o conduc asa.

La F1 e fix cum iti doresti, cutia e cuplata atat la motorul electric cat si la cel termic.
Michael_9N
La Talisman nu se poate activa din soft afisarea treptei de viteza.
pantsless
Am si eu cateva intrebari, in special pentru posesorii de Talisman:

1) nu sunt submotorizate masinile?
Adica, cel mai puternic diesel (160cp) e mediocru pentru segmentul in care se afla masina. Vorbim totusi de varful de gama! In conditiile in care VW, de exemplu, au pus si motoare de 240, 270cp pe Passat.
Momentan am un VW CC (nu, nu-s fan VW) la 177cp si nu as vrea sa fac downgrade la putere. Din specificatii, Talismanul pare mai lent.
Benzina, ok 200cp, cuplu destul de mic, si recunosc ca mi-ar lipsi. E o senzatie incredibila sa urci la deal cu o masina plina si sa simti cum trage in forta. Culmea, sunt fan benzina - dar cu un cuplu dus pe la 300 - 350nm ar fi ideal. Mai mult, la tce200 au pus EDC-ul ala "naspa" cu probleme.

Am avut ocazia sa conduc un Talisman de 110cp, diesel. Faina masina, dar puturoasa rau. Sper ca nu supar pe nimeni care a ales motorizarea asta. Dar nu inteleg cum au putut pune asa un motor slab, pe o caroserie atat de mare. Sunt curios cum se comporta cel de 160.

2) Exista optiunea de led adaptiv? (orientarea fasciculului luminos in functie de trafic)

3) Adaptive cruise control - e in stare sa franeze pana la 0, si sa plece iar? Sau sub o limita pur si simplu se dezactiveaza si te lasa pe tine sa pui frana?
meg2s
Poti verifica direct pe configurator:
https://www.renault.ro/autoturisme/talisman...%2FBAc2%2FA9fvo

1) cel mai puternic diesel actual este 200cp/360Nm (EDC6), iar la benzina ai 225cp/300Nm (EDC7). Nu mi-e clar din postul tau daca cei 300 Nm ti-ar fi suficienti, insa ma indoiesc de faptul ca la oricare din cele doua motorizari nu ai putea urca un deal in forta cu masina incarcata. Te "pui" frumos in sport si edc-ul o sa-si faca treaba.
QUOTE
EDC-ul ala "naspa" cu probleme
nu cred ca mai este cazul de 1-2 ani, poate doar situatii izolate.

2) daca prin "orientarea fasciculului luminos in functie de trafic" te referi la tehnologia de tip LED-matrix in care masina din sens opus este protejata print-un con de umbra (prin stingerea anumitor led-uri din matrice) - NU are. Daca te referi la comutare automata faza lunga - faza scurta, DA - adaugi pachetul "Asistenta la condus"

3) a priori as spune ca da, in realitate n-am verificat.
Flatron
3. Se dezactivează.
zdrunovai
1) - eu i am pus un cip ce duce 160 la 190+ cp - pt un diesel biturbo e perfect parerea mea. La 110cp chiar si 130 cp e cam puturos motorul intr adevar...dar la 160cp e mai mult decat decent (eu i am facut chip tuning mai mult pt consum mai redus - timp un pic mai scurt de accelerare si implicit ajungerea la viteza de croaziera mai devreme)

2) - e doar comutare automata faza lunga - scurta cand detecteaza masini si/sau lumini puternice din sens opus

3) - ACC se poate folosi doar in plaja 40km/h - 150km/h ...in rest de dezactiveaza si te anunta prin martori in bord + sunet
Francais
Subscriu la parerile de mai sus, dar cat de curand va aparea si facelift-ul. Daca ne uitam la Espace FL si la chiar la Clio V :
1. Motoarele varf de gama deja cunoscute: 1.8 tce 225 CP si 2.0 dci 200 cp, cuplu si performante suficiente dpmdv. In plus Clio are si padele pe volan pe transmisia EDC, posibil si Talisman FL

2. Espace FL are faruri matrix LED, cat de performante sunt vedem dupa review.

3. ACC mult mai bun, detectie pietoni, biciclisti, franare pana la oprirea masinii, traffic jam assist. Si extraoptional se poate adauga lane guidance (nu doar warning), deci devine "autonoma de nivelul 2".
De la jumatatea lui 2020, cel mai devreme.
dantes
Eheeee...2020 inseamna 2023 ptr o shk9...deci nu prezinta interes informatia tongue.gif

"Fraierii" care cumpara de nou, da, e interesant, desi dupa ce ai luat un Talisman e cam greu sa il cumperi pe al 2-lea fix la feislift...mai trebuie sa il freci pe cel luat si poate la un Talisman 2 sau 2FL, te bagi iar...
sigmax
De ce spui ca e asa interesant? Tce225 este cu doar 0,2 sec mai rapid fata de Tce200 insa vine cu un consum cu 30% mai mare.
ACC-ul tau poate fi hack-uit sa-ti miste masina cu distanta fata de cel din fata de la 10 km/h.
Altfel corect ce ai spus si de Shk9 dar si de faptul ca mai nimeni nu-si va da Talisman-ul nou faza 1 pe un altul faza 1.2.
PS: padele pe volan aproape nule sanse. Pe espace V FL nu au pus padele (genii aia de la Renault).
PS2: evolutia Matrix adevarata este Laser Matrix, nicidecum Led Matrix. Matrix doar are o faza lunga ce lumineaza in secvente, insa calitatea fascicolului este aceeasi ca la Pure Led. Laser Led Matrix are cu totul alta tehnologie si alta calitate.

https://www.osram.com/am/specials/trends-in...ology/index.jsp
mars
QUOTE(Francais @ 26 Nov 2019, 20:11)
Espace FL are faruri matrix LED, cat de performante sunt vedem dupa review.
*


O fi sau nu tehnologia LED depasita, daca farurile LED Matrix se comporta ca in filmuletul de aici, par sa fie o optiune foarte utila si interesanta, in comparatie cu simpla comutare intre faze, si probabil ca va fi disponibila si pe Talisman, poate chiar intr-o varianta mai avansata. Un must have pentru cei care conduc noaptea, as zice wink.gif.
speedman
Am făcut zilele trecute un drum de aproximativ 500 km. Ce pot spune este faptul ca mașina sta bine pe sosea, indiferent de viteza cu care rulezi (bine 150 maxim în cazul meu), motorul la viteza de croaziera nu se aude (doar cand o calci simți ca ai diesel), manevrabila, frâne ok, însă motorul de 160 cp este slăbuț din punct de vedere al performantelor. Trage bine, dar nu este wow, comparativ cu 1.6 tce de pe gt, care trăgea într un mare fel, fără sa exagerez. Singurul lucru de apreciat la motorul diesel este consumul mic și cum rulează la viteza constanta, pt ca nu l auzi. De asemenea, mașina este bine antifonata.
mars
Compari si tu mere cu pere, tractor cu 160 CP vs. benzinar cu 205 CP, cu vreo 130 kg mai usor: link blink.gif.
speedman
Asa e, n au nici o treabă... Comparația era mai mult de amorul artei, cu mașina deținută anterior... Oricum erau useri super încântați de cum trage talismanul de 160 cp, nea Fane spunea ca e rachetă biggrin.gif
Bine, nu aveam mari așteptări, pt ca am mai mers de vreo 2 3 ori cu asa ceva, însă am zis ca poate mi se pare ca nu e asa rapidă... Oare cu un Power box o pun pe chituci? Soft nu vreau, am avut la alte mașini și nu mai vreau. Dacă nu se simte mare lucru, Power box ul îl dau jos și gata...
madhorsefuzzy
De ce nu mai vrei soft? Experiente proaste? Pana acum am avut numai experiente reusite cu soft pe masini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.