QUOTE(user123 @ 9 Dec 2018, 17:56)
Da man, exista de mult oil catch can- insa la origini nu a fost conceputa pt depunerile de care zici tu.
Si da, previne intr-o masura relativa acele depuneri, dar nu asta e totul.
Practic acele depuneri nu prea poti sa le previi complet, ele depind in primul rand de modul de constructie al motorului cat si parametrii si harta de injectie pt care a fost conceput sa mearga.....asta nu prea o poti influenta, nu poti schimba la cat grade ai avans la pms sau cat sta deschisa admisia....sau timpii de injectie.....
Exista ceva ce pot face utilizatorii, ca sa ajute ca acele depuneri sa fie in limitele prevazute de fabrica sau chiar mai mici :
-o ardere buna si completa ( asta presupune benzina de calitate - adica proaspata in primul rand si apoi cifre octanice si para octanice si ce mai vreti voi
- tot la punctul anterior - aprindere buna - mai exact schimbul bujiilor la timp sau chiar ceva mai devreme...vad ca reno la mine recomanda la 60 000, interval bun pt bujii cu iridium ( banuiesc ca din astea are)
- schimbul consumabilelor la timp sau chiar mai devreme - filtru de aer in special, din moment ce un filtru de aer imbacsit stiti bine ce face asupra timpilor de injectie etc etc..
- cel mai important - uleiul.....puteti sa va puneti si mama oil catch can-ului, daca aveti de gand sa-l lasati 30 000 km....da, o sa tina cat e garantia, dar conteaza si cum tine si in ce stare e motorul ; oricat de bun ar fi uleiul si oricat de optime conditiile in care mergeti, 30 000 e interval de marketing- am mai scris asta, promovat sa tina fix cat e garantia si apoi D-zeu cu mila...sa tina in conditii de mers normal, fara stop&go la greu, forja, carburant ca la romani etc etc...
Si bineinteles acel oil catch can......care daca il veti monta acum, pierdeti garantia
Dar nu inteleg ceva: uleiul chiar nou pus in motor, sau mai bine spus intregul motor fiind nou, cum este cazul la meganul meu din semnatura care are doar aproape 3.000 km, am folosit doar beazina de 98, putin mai scumpa, de la Rompetrol ( in nici un caz parteneri Rompetrol ), totusi, daca nu am inteles eu prostii de pe youtube si google, se produc vapori de ulei care sunt recirculati si ajung impreuna cu gazele recirculate, pentru minimalizarea poluarii etc., la supapele de admisie...
Habar n-am de chimie, dar presupun ca vaporii de ulei sunt lipiciosi- uleiosi si gazele recirculate contine ceva " funingine " sau ce o fi si astea se lipesc de supape????!!! oare oi fi inteles ceva corect, nu sunt sigur... daca este asa de ce nu sunt puse din fabrica oil catch can- uri? ar fi ca si cum nu ar recunoaste fabricantii de motoare ca exista aceastra problema a depunerilor pe supape la motoarele cu injectie directa.... sau nu le pasa pentru ca atata timp ca sunt in garantie nu prea creaza probleme si dupa aceea urmeaza sa faca bani prin service-uri?!
Repet, nu sunt sigur ca am inteles corect procesul acesta de depunere pe supape, dar daca am inteles corect eu cred ca pe langa combustibilul de calitate superioara, schimb ulei si filtru aer la maxim 10.000 km, bujii la timp, AM PUTEA CONTRIBUI LA BUNA MENTINERE A MOTORULUI SI CU CUTIILE ASTEA DE CONDENSARE A VAPORILOR DE ULEI...
Daca aveti cunostinte mai vaste si ma puteti lumina, va multumesc.