Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope Kadjar
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Kadjar
Pages: 1, 2, 3
127.0.0.1
Stiu ca s-a discutat in topicul de jante si despre anvelope dar cred ca are sens sa avem un topic dedicat.

Pentru iarna, pe Kuga am pus Nokian A4 (235/55R17) acum doi ani si sunt multumit, pentru Kadjar am vazut ca exista optiunile D4 sau Suv 4 (recomandat si de Vianor, cei la care am schimbat si gazduit anvelopele in ultima vreme). Din cate vad D4 are caracteristici mai bune si un pret mai mic, Suv 4 suporta o incarcare mai mare (dar Kadjar nu este un SUV mare/greu). Exista alt motiv pentru a alege Suv 4 in detrimentul lui D4?

Cu alte marci/modele ce experiente ati avut?
johnyboy
Specifica si pentru ce dimensiuni vrei, eu am vazut ca difera performantele in functie de R.

Pentru 215/60/R17 sunt nehotarat intre Dunlop WINTER SPORT 5 SUV si NOKIAN WR D4
Din ce am vazut pe forum cica ar fi probleme la Nokian produse in rusia. Nu stiu daca si cele cu DOT 2018 mai au probleme. Cele mai bune cred ca sunt continental dar sunt cu 100ron/bucata mai scumpe.
127.0.0.1
Am uitat sa precizez: dimensiunea standard pentru echiparea Zen, 215/60R17.
Massor
Am doua ierni cu SUV4. Absolut nimic de reprosat.
ValMara
QUOTE(127.0.0.1 @ 12 Oct 2018, 13:00)
Am uitat sa precizez: dimensiunea standard pentru echiparea Zen, 215/60R17.
*



Buna ziua

Ati putea sa-mi precizati unde anume scrie ca standardul pentru Zen este 215/60 R17?
Va intreb deoarece in CIV-ul Kadjar-ului meu de 1.6 dci Zen din 2018 dimensiunea anvelopelor inscrisa la pct. 19.1 si 19.2 este 215/65 R16 98 H / 6.5Jx16, si doar pe verso la Mentiuni sunt inscrise ca Anvelope optionale: 215/60 R17 96 H respectiv 215/55 R18 99V.

Sa fie cei de la RAR Bucuresti-D.O.T. atat de lipsiti de profesionalism?
Remicade
Kadjar 1.2 TCE 2018
In Cartea de identiate se precizeaza: 215/65 R 16 98 H / 6.50J x 16 iar pe spatele cartii 215/60 R17 96 H si 215/55 R18 99 V.
Masina a venit cu 215/60 R17.
Bogladen
Eu am Michelin Alpin 5, nu am ce sa le reprosez.
127.0.0.1
QUOTE(ValMara @ 13 Oct 2018, 09:35)
Ati putea sa-mi precizati unde anume scrie ca standardul pentru Zen este 215/60 R17?


Buna seara, ma refeream la echiparea standard Zen din oferta Renault, stiu ca sunt mai multe dimensiuni omologate dar nu am de gand sa cumpar si jante deocamdata.

[attachmentid=1628094569]
romeo_id
Cea mai uzuala dimensiune oferita de renault e cea de 17". In carte sunt trecute R16, R17 si R19.
Personal am preferat sa pastrez rotile de vara, cele de 17" cu anvelopele continental (foarte bune) si pt cele de iarna am coborat pe 16". Diferenta de pret mi-a permis sa iau niste jante de otel cu 100E toate 4, s.h. (de la un qashqai) si anvelope noi continental TS850, care s-au dovedit a fi foarte bune in cele 2 ierni prinse deja. Anvelopele m-au costat la vremea respectiva circa 1.700 de lei.
In total cu tot cu montaj si echilibrat, setul de iarna a iesit la ~2.300 lei.
Iustin70
Aceasta este varianta ideală în opinia mea. Jantele de tablă se pretează mai bine decât cele de aliaj la mizeria de pe șoselele patriei, iarna. Bonus, mașina se simte mai moale pe suspensie, grație talonului jantelor. Din păcate am apucat să cumpăr cauciucuri de iarnă noi R17, încântat fiind de o promoție din vară...
Cum ai rezolvat problema senzorilor? Văd că nu ai amintit nimic de ei.
romeo_id
Intr-adevar e confortul mai bun cu rotile de 16, dar se reduce un pic stabilitatea pe curbe, nu e o tragedie insa daca nu alergi de regula.

Nu am cumparat senzorii. Merg fara ei. Am in fiecare toamna, 2-3 saptamani program de acomodare cu cheita aia aprinsa. Mai deranjant e noaptea, insa pentru ~1000 de lei cat ar fi costat 4 senzori, pentru mine merita. Nu afecteaza cu nimic functionarea masinii si nu am avut probleme cu presiunea pana acum, fiind rotile noi si jantele in stare f buna.
alexpslr
Și eu am ales aceeași varianta: table de 16 și anvelope BfGoodrich de care am fost mulțumit iarna trecuta și fără senzori. Dacă nu ai pitici te obisnuiesti cu cele doua becuri din bord. Ma bătea gândul sa investesc în senzori când schimb rotile dar ar însemna să demonteze rotile de iarna.
laurdan
am si eu o intrebare: mi-am adus de curand un kadjar productie 2017 si am pe masina, din fabricatie acele cauciucuri all seasons vector4seasons dar sunt nemultumit de zgomot, care mi se pare usor cam mare...vroiam sa stiu daca si voi v-ati lovit de acelasi lucru....fac precizarea ca am fost cu ele la un service si am verificat cauciucurile si sunt echilibrate, nu au galme deci nu de aici ar proveni acel zgomot care mie mi se pare suparator....
Marian Constantin
Mai multi s-au plans de cauciucurile all seasons. Nu neaparat de zgomot dar mai ales de aderenta. La mine este OK si o singura data mi s-a parut ca pierd aderenta la o frana pe un inceput de ploaie - dar poate ca si conditiile meteo au influentat.
127.0.0.1
QUOTE(romeo_id @ 14 Oct 2018, 11:22)
Cea mai uzuala dimensiune oferita de renault e cea de 17". In carte sunt trecute R16, R17 si R19.
Personal am preferat sa pastrez rotile de vara, cele de 17" cu anvelopele continental (foarte bune) si pt cele de iarna am coborat pe 16".
[...]


Azi am primit si CIV de la Serus, masina a fost omologata cu 215/60R1796H si are trecute optional doar 215/55R1899V. Am intrebat si cei de la Serus au insistat sa nu imi pun jante de 16 pentru ca lovesc in etrier, oricum nu as pune ceva neomologat chiar daca merge ok.
romeo_id
Am dubii mari ca jantele pe 16" vor lovi in etrieri. Am dubii ca au schimbat ceva la etrieri din 2016 si pana in 2018. Dovada ca suntem cativa care folosim fara probleme jantele pe 16".

Dar sunt de acord ca daca nu sunt trecute in cartea masinii (neomologate) nu e indicat sa le folosesti. Te opreste vreodata RAR-ul cu politia si, pe langa amenda, cred ca ti se retine si talonul.
alexpslr
Roata de rezerva pe cât e ? A mea e pe 16. Au schimbat-o pe 17? Pentru ca dacă e pe 16 tehnic nu ai voie sa o pui pe mașină. Și dacă te oprește RAR cu toată de rezerva.... Nasol.
johnyboy
Roata de rezerva e alta poveste, doar sa nu mergi cu 4 roti de rezerva simultan wink.gif

Pe de alta parte, aceste informatii sunt trecute doar in cartea de identitate, nu si in certificatul de inmatriculare. Deci problema poate aparea doar la RAR cand te duci sa o inscrii/reinscrii si ai ceva neconform pe masina.
cj98czh
la orice control in trafic RAR+politie daca baga nr de inmatriculare sau VIN le apare tot ce trebuie sa stie ..
johnyboy
Am inteles, nu am prins niciodata un control rar pe sosea.
Deci nu are importanta cat este roata de rezerva, cu ea esti oricum obligat sa circuli temporar si restrictiv pana repari problema.
alexpslr
Cel mai probabil nici unul din noi nu o sa fie oprit pe strada de RAR.
Ideea era ca dacă la mașinile noi nu se potrivesc jantele de 16 inch pentru ca lovesc în etieri, asta înseamnă că și roata de rezerva dacă e de 16 o sa loveasca în ei. Nu contează ca mergi 1 sau 5000 m cu ea. Astfel încât dacă e adevărat ce zic cei de la reprezentanta atunci nici roata de rezerva de 16 nu e potrivita mașinii. De asta am întrebat dacă au schimbat-o.
Evident nu recomand montarea altor variante decât cele scrise în CIV sau COC (cartea de conformitate a mașinii).
johnyboy
Mai era cineva care zicea ca are trecuta pe portiera si R16. M-am uitat si eu acum si este trecuta dar e in dreptul rotii de rezerva smile.gif . Este o sageata care pleaca de la roata de rezerva catre aceasta dimensiune. Nu e foarte sugestiva insa.
johnyboy
Am luat pana la urma DUNLOP WINTER SPORT 5 SUV 215/60R17 96H de aici:
https://www.anvelodrom.ro/dunlop-winter-spo...-60r17-96h.html
Pana pe 30 noiembrie au voucher de 250 lei pt 4 anvelope dunlop sau goodyear >16 inch.
silvyu
Sunt foarte multumit de dunlop winter sport 5 si pretul mi se pare bun.
ValMara
Azi am montat anvelope de iarna 215/65 R16 (prima dimensiune inscrisa in CIV la un Kadjar din 2018) cu jante de tabla R16 si totul e OK. Masina ruleaza perfect, iar la bord nu s-a aprins nici o cheita desi n-am pus si senzoti. Doar atunci cand ajung in computer la senzori nu mai indica valori de presiune in cele patru pozitii in stanga si dreapta autovehiculului stilizat, ci doar cate 2 liniute.
De altfel si estetic nu e mare diferenta.

alexpslr
Si eu am la fel. La mine a apărut becul de la presiunea în roti și cheia după câteva zeci de km. Ce-i drept mașina mea e din 2017 a ta din 2018. Poate au mai schimbat ceva în soft.
ValMara
QUOTE(alexpslr @ 27 Oct 2018, 22:24)
Si eu am la fel. La mine a apărut becul de la presiunea în roti și cheia după câteva zeci de km. Ce-i drept mașina mea e din 2017 a ta din 2018. Poate au mai schimbat ceva în soft.
*



A aparut si la mine ieri.
Nu stiu daca dupa un anumit numar de kilometri sau la o anumita viteza. Pentru ca atunci cand la bord aveam mesajul: "Verificati presiunea in pneuri" si apoi a aparut cheia si simbolul pentru presiune, tocmai ieseam din localitate si accelerasem (aveam 95 km/h).
Cat despre stabilitatea mai redusa in curbe cu jante R16 (vezi posturi anterioare) eu personal nu am sesizat nici o diferenta, desi am mers si pe autostrada (Sibiu-Deva).
Iar aspectul exterior este OK.

romeo_id
Pe Sibiu - Deva mergi aproape drept... e normal sa nu simti vreo diferenta
johnyboy
Eu am trecut de la r19 la r17. Masina este mai manevrabula la viteze mici si amortizeaza mai bine in cazul gropilor. Nu merg la limita in curbe dar evident este stabilitatea afectata. Dar nu cred ca este cazul la majoritatea soferilor sa ajunga in zona aia. Si da, nu pe autostrada se testeaza stabilitatea ca nu merge nimeni cu viteza mare si face manevre riscante.
KADJAR ZEN
Salut domnilor ! Pentru iarna am cumparat jante aliaj pe 16, cauciucuri Nokian SUV, de 215x65x16, iar senzorii i-am colectat după internet, toți 4 la 70% din prețul unuia la reprezentanță, funcționează perfect, sunt la a doua iarnă, la fiecare schimb de senzori, trebuie dat reinițializarea senzorilor și presiunii. Nu știu dacă există senzor pe roata de rezervă,oricum am pus-o în vânzare. Toate bune domnilor !
127.0.0.1
Eu am mers pana la urma pe varianta Michelin Alpin 5 215/60R17 100H XL. Am luat doar anvelopele si le-am pus pe jantele standard. Initial senzorii raportau pana dar, dupa reset si mers cativa kilometri, acum arata presiunea corect.

Pe usa masinii este trecuta la rezerva si dimensiunea jantei de 16 dar, nefiind trecuta in CIV, nu m-am riscat:

[attachmentid=1628095696]
poiuytr
am din 2016 Dunlop Grandtrek AT3 all season. Mare gresala. Nu cumparati all season. peste 110km/h apare o vibratie generala a masinii. Am crezut ca sunt ale mele proaste dar am facut test drive zilele trecute cu Duster echipat din fabrica all season Continental. Identic ca la mine, acelasi disconfort apare.
All season o mare pacaleala! Sunt excelente pe noroi dar nu am parcurs mai mult de 5 km pe noroi in un an.
constantin.s
Tocmai am primit CIV pentru Kadjar Zen Energy TCE 131 EDC si sunt trecute doar:
- 215/60 R17 96H / 7.00J x 17
Si la optionale:
- 215/55/R18 99V
Deci fara R16! Bine ca nu le-am cumparat!
DeusX
Asta mi s-a parut interesant si la Qashqai, fratele mai batran al Kadjarului.
Versiunea entry level are 16, 17 si 18 in talon in timp ce versiunea de top are 17, 18, 19.

Eu mi-am luat Continental WinterContact TS 850P, 215/60/17, marcate "SUV" (au margine protectie), 100H, XL. Au iesit bine la reviewuri (top).
Remicade
Ce mi-ati recomanda dintre
Falken Eurowinter HS01
Hankook Winter i cept RS2
Uniroyal MS+77
Semperit Master Grip 2
Nexen Winguard Snow
Kleber Krisalp HP3 ?

dandobre
Crezi că a mers cineva măcar cu 2 dintre cele enumerate de tine, că să poată recomanda una in defavoarea alteia? smile.gif
Eu folosesc Hankook și pot spune că sunt destul de bune in majoritatea situațiilor mai puțin pe zloată unde am avut nici probleme la plecarea de pe loc, în sensul că mașina dădea impresia că alunecă 5-10 cm in lateral până prindea aderență. Pe uscat, ud sau zăpadă nu mi-au dat emoții dar nici nu le-am folosit la limita aderenței. În teste am văzut că sunt destul de lăudate.
Părerea mea e că toate din listă sunt bune, în sensul că își merită banii, cu plusuri și minusuri inerente....
Iustin70
Eu am Hankook, made in Hungary, sunt noi, nu am făcut nicio iarnă cu ele ca să îmi pot face o părere. Poate te ajută testul acesta: http://www.testanvelope.eu/iarna-automotor...-215-60-R17-SUV
sau acest site: https://www.tyretest.com/web/pages/winter-tyres
De regulă, prețul reliefează calitatea...
Remicade
Acuma vad sus imaginea aia, daca pun de 215/65 R16 la ce presiune se umfla rotile ? 2.6 bari ?
alexpslr
Nu vad de ce ar fi diferite.Suprafața pe care trebuie sa calce roata e aceeași iar forță e tot aia indiferent de roata, depinzând de încărcare.
Eu le-am ținut la fel pe rotile de iarna care sunt pe R16 - 2.3 fata și spate 2.1/2.6 dacă era încărcată.
presiuni kadjar
VladUrsu
Salutare.
Îmi puteți spune, va rog, care ar fi problemele pe care le-aș putea avea dacă montez pe mașină anvelope cu dimensiuni diferite fata de cele omologate, listate în CV-ul mașinii. De exemplu 225/55/r17 în loc de 215/60/r17. Mulțam anticipat pentru păreri.
cj98czh
Prima ... risti sa ramai fara talon + amenda ... + daca mergi la ITP cu asa ceva te respinge.
VladUrsu
Mulțumesc cj98czh pentru răspunsul rapid și f clar. Rămân pe dimensiunile standard.
ntn742003
Unde ați găsit senzori roti pentru un kadjar din 2019.
In afara de reprezentanta.
Vreau pentru viitoarele jante de iarnă.
alexpslr
Eu am gasit pe OLX. Dar încearcă sa te interesezi, sau dacă cineva știe sa scrie, dacă sistemul TPMS a rămas tot direct (cu senzori pe roata) sau la facelift au pus sistem indirect (fără senzor în roata). Dacă e direct îți trebuie senzor, dacă e indirect nu mai e nevoie.
davidus
QUOTE(ntn742003 @ 31 Mar 2019, 19:20)
Unde ați găsit senzori roti pentru un kadjar din 2019.
In afara de reprezentanta.
Vreau pentru viitoarele jante de iarnă.
*


salut
daca gasesti ceva, posteaza si aici pls.
in mai trebuie sa imi vina si mie kadjarul si sunt interesat de solutie.
multumesc.
nicu suciu
eu am luat cu extended grip si all season...m-am scos...miercuri ma duc la dealer sa il iau
127.0.0.1
Foarte bune all-season + 4wd sau advanced traction control pana trebuie sa cobori o panta mai abrupta pe ghetus/polei. Been there, done that! Am prins o dimineata cu polei pe coborarea din Poiana Brasov. Masini in sant, un Logan de politie care nu putea urca nici cu lanturi. Am urcat lejer pe langa ei cu Kuga, anvelope all-season si 4wd. Dar la coborare s-a dus si morcovul si iepurele si vanatorul dupa el la prima incercare de a incetini (de la 25-30 de km/h), cand am vazut ca fac patinaj artistic langa o rapa. Am coborat cu viteza I (si m-a prins si depasit doar un Touareg cu anvelope de iarna) iar a doua zi mi-am cumparat anvelope de iarna.

Sezonul asta am fost foarte multumit de Michelin Alpin 5 XL pe Kadjar, n-am avut nicio clipa emotii. Dar mergand in paralel si cu Kuga Mk 1 si cu Kadjar, imi place mai mult controlul tractiunii de la Kuga, mai ales in curbe.
nicu suciu
am citit de all season...nu sunt mai bune decat cele de vara sau iarna performante,dar cine isi cumpara anvelope performante...majoritatea isi iau anvelope la pret mediu,si sunt si multi care iau la cel mai mic pret...
127.0.0.1
A testat un amic: niste no-name (Nexen parca) de iarna au fost mai bune la franare pe zapada/gheata decat niste anvelope premium (Continental) all-season. Masina era o Mazda 6, el facea 25-30 de mii de km pe sezon si prefera sa isi puna no-name noi in fiecare iarna.
AndreiMR
Nexen nu sunt chiar no-name, sunt un producator de gume medii coreean. Care pune anvelope de prima echipare (din fabrica) inclusiv pe anumite modele din grupul VW, anumite modele Mercedes, ba chiar si pe Porsche Macan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.