Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jante Talisman
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Pages: 1, 2
cosmins2000
In prezent am doar rotile de vara pe jante de aliaj de 18'' Duetto : 245/45ZR18, 7.5Jx18 ET46, 5x114.3, M12 x 1.5, CB 66.1.

Vreau să iau pentru iarna ceva pe 17".

Renault dă pentru această dimensiune anvelope 225/55ZR17 și jante 7Jx17 ET43.

Eu am gasit ceva aftermarket, identic, dar cu ET fie de 40 , fie 50. Afecteaza cumva comportamentul normal al masinii aceste valori ale ET-ului gasite de mine?

Cat ar putea fi abatere ET-ului, pentru ca la ET fix de 43 nu prea sunt opțiuni de jante.
madhorsefuzzy
Sunt ok cele cu ET 40. Nu afecteaza comportamentul normal. Nu o sa simti nimic diferit daca au aceeasi greutate jantele + anvelope.
cosmins2000
Mulțumesc. Să înțeleg că cele cu ET 50 le exclud?
papa_mulo
Cam da.
RobyBoy
si eu am cautat, insa aftermarket nu gasesti nimic cu et43. Pana la urma am avut noroc si am gasit unele originale.
O optiune mai e sa intri pe renault la accesorii si acolo gasesti originale, sunt 590 RON bucata.
henrywallace
Et 43 e la jantele de 17. La cele Duetto 18 este ET 46. Iar eu aftermarket am gasit cu ET 45 (18 inch).
madhorsefuzzy
Conteaza si latimea jantei in toata ecuatia: 7 la 17" vs 7.5 la 18".

Ideea e ca ansamblul janta+cauciuc sa nu atinga pe interior in arc/amortizor si pe exterior in aripa.
Volverine
ET, exprimat in milimetri, e distanta dintre flansa de fixare (cu prezoane) a rotii si axa rotii. O valoare diferita fata de valoarea originala influenteaza pozitia rotii fata de caroserie. Adica daca roata e pozitionata mai in interior sau spre exterior.

C in imagine. Cativa milimetri nu influenteaza semnificativ, cand valoarea e prea mica se poate compensa cu distantieri.


[attachmentid=1628094333]
RobyBoy
QUOTE(henrywallace @ 8 Oct 2018, 19:58)
Et 43 e la jantele de 17. La cele Duetto 18 este ET 46. Iar eu aftermarket am gasit  cu ET 45 (18 inch).
*



Cosmin a spus ca vrea de 17. Eu am tot 18 si la fel ca el m-am gandit si eu, pentru rotile de iarna sa trec pe 17.
Gill_ro
Găsiți de origine jante 100% compatibile atât pe 16 cat și pe 17 inch undeva la 590 lei TVA inclus pentru cele pe 17. Vedeți pe site-ul Renault la secțiunea Talisman https://accesorii.renault.ro/#!/detail/...aa-2c02c7845ef6
cal
Imi poate da cineva un link pentru jante pe 18 la Talisman? Ce valori ET sunt acceptabile la Talisman?
cosmins2000
Are cineva vreo poză reală sau un link cu imagini cu jantele Tiraka de 17 de pe accesorii Renault? Pozele de pe acest site sunt făcute în Photoshop iar Google nu a auzit de aceste jante.
crs_ica
Sunt de asemenea in cautare de jante pe 17 pentru iarna.
Am gasit un link unde pot fi comparate vizual doua marimi de roti (janta plus anvelopa) luand in considerare inclusiv offset-ul.

https://tiresize.com/wheel-offset-calculator/

Cred ca daca ansamblul anvelopa/janta pe 17 se incadreaza ca pozitionare in interiorul volumului pe care l-ar ocupa rotile pe 18 sau 19(cu dimensiunile standard Renault), este in regula.

Dimensiunile standard ale anvelopelor si jantelor livrate de Renault pe Talisman conform brosurii lor sunt:

215/60R16 95H 6.5Jx16 ET41 5x114.3 2.3 / 2.1
225/55ZR17 101W 7Jx17 ET43 5x114.3 2.3 / 2.1
245/45ZR18 100W 7.5Jx18 ET46 5x114.3 2.3 / 2.1
245/40ZR19 98Y 8Jx19 ET49 5x114.3 2.3 / 2.1

De remarcat ca jantele pe 16 sunt disponibile doar pentru versiuni diesel de putere mai mica (probabil are legatura cu viteza maxima constructiva).
dantes
Un cod pentru jantele de 19" de pe initiale paris?
Ma cam bate gandul...

Merci
Cristilica
Uite aici:
https://www.cdn.renault.com/content/dam/Ren...%20Talisman.pdf
Gill_ro
@dantes - pe 19" - 403003754R sau chiar de 20" (de Scenic ) - 403003803R
cosmins2000
Oare se pot muta senzorii de presiune anvelopa de pe o jantă pe alta? Ma refeream să nu fie lipiți pe interior și detașarea să ducă la o deteriorare.
dantes
Da. Doar ca daca le tot desfaci e o garnitura de cauciuc la valva care se va deteriora.
cosmins2000
Dar o singură mutare e ok, nu?
dantes
Senzorul se tine in valva si are o garnitura de cauciuc sa etanseze. Cu timpul ea se va deforma si nu va mai etansa perfect. Nu sunt nostradamus sa stiu cum e garnitura respectiva. In mod normal de cateva ori nu se supara, depinde si cat de tare a fost stransa valva aia.
CatalinAB10
Buna ziua! Stie cineva ce dimensiune are roata de rezerva la Talisman? Stiu ca unele modele au in dotare si roata de rezerva dar din pacate ă mea nu are si am facut pana de 2 ori. Multumesc
crs_ica
Salut.

La mine este anvelopa T135/80R17 103M cu janta 4.5JxB17 ET45 5x114.3 CB 66.1.
ioan37
Buna seara. Dacă cumpăr un set de roți complet jante+anvelope se pot monta senzori de presiune pe ele? Dacă se vor seta pe talisman la toamnă mașină va recunoaște senzorii de pe jantele de vara care sunt acum sau trebuie mers la reprezentanta. Mulțumesc
Cristilica
Eu am luat 4 senzori de presiune originali pentru jantele de iarna si nu trebuie sa mergi la reprezentanta, masina identifica singura pozitia lor. Verifica daca senzorii de presiune sunt compatibili cu masina.
ioan37
De unde i ai cumpărat senzorii, cât costă? Mașină ia recunoscut singura?. Mulțumesc
ioan37
Mulțumesc.
cosmonwo
Pina la urma ce jante ati luat?
Jantele de la Renault accesorii nu pot fi aduse. M-am rugat de ei o luna.
Inclusiv vocea clientului nu poate face nimic.
adoase
S-au potrivit de minune jante Renault originale 17" ET47 de Laguna 3. Nu se simte nici o diferenta, consum mai mic fata de 19".
chivereanumarian
QUOTE(cosmonwo @ 12 Nov 2019, 11:50)
Pina la urma ce jante ati luat?
Jantele de la Renault accesorii nu pot fi aduse. M-am rugat de ei o luna.
Inclusiv vocea clientului nu poate face nimic.
*





Orice model de jante poti sa iti aduc de pe situl de accesorii renault la Prețuri mult mai mici

Ceva pe stoc ieftin am.un model de pe koleos

7 Feb 2020, 21:52:
https://accesorii.renault.ro/#!/home


Adică orice este aici !
Andrius
Salut,

Am luat de curand un Talisman 2016 Initiale Paris. Are jantele originale de 19 inch cu cauciuri de iarna.
Dupa cam 2 saptamani de condus in RO mi se pare ca masina pleaca destul de greu de pe loc si si se cam simt toate gropile din drumurile patriei.
Avand in vedere ca trebuie sa imi iau cauciuri noi ma gandesc sa trec la jantele de 17.
Intrebarea mea este, a trecut cineva de la 19 la 17 si daca da, a simitit ceva in comportamentul masinii?

Multumesc!
speedman
Poți pune pe 17, fără probleme... Suspensia îți va fi recunoscătoare, consumul o idee mai mic... biggrin.gif
mars
Dar in cartea masinii sunt trecute si cele de 17”?
speedman
Pe Zen merg sigur. Am în carte 18 și 19, însă rotile de iarnă sunt pe 17...
dantes
Sunt trecute... 225/55/17 101W

Or fi alea pe 19 mai putin confortabile sau or consuma mai mult, dar imi plac mult cum arata iar stabilitatea pe curbe si manevrabilitatea are mult de castigat. E mai lipita de asfalt.

Cele pe 18 imi par compromisul perfect, dar personal tot cele pe 19 wub.gif
adoase
@Andrius: Sunt perfecte cele de 17'', au exact acelasi diametru, vitezometru indica la fel ca pe cele de 19''. Este foarte bine daca gasesti cu ET43 (se gasesc mai greu). Daca nu, merge si cu ET mai mare dar nu mai mare de 49. Cu ET mai mare e mai stabila dar iti toceste anvelopele mai mult spre interior. Cu ET mai mic nu recomand, intra prea mult sub masina si scade din stabilitate.

Aici e un calculator pentru anvelope: https://tiresize.com/wheel-offset-calculator/

Cauta neaparat jante originale Renault. Nu umbla cu porcarii de adaptoare CB, inele de centrare, distantiere ET si alte tampenii. Janta trebuie sa fie fix pe fix. Nu gasesti noi (calitate, garantie), ia macat SH dar verifica-le atent la o vulcanizare sa nu bata si asteapta-te sa pui plumbi mai multi...

La trecerea de la 19'' la 17'' castigi comfort, se simt mai bine, economie cam 0,5 l/%, zgomot de rulare mai redus. Daca mergi normal, nu simti diferente de stabilitate. Daca obisnuiesti sa intri mai tare in curbe, in special stanga-dreapta rapid gen serpentine, simti un pic de balans mai mare chiar si pe sport. Dar nu te rastorni, stai linistit. Deci avantaje sunt.

Iar un avantaj important e pretul. O anvelopa de 19'' e peste 1000 lei, una de 17'' e aprox. 700 lei. Cauta anvelope aderenta A, carburant A sau macar AB, vei simti diferenta uriasa fata de anvelopele de buget si te tin mult mai mult. Si neaparat DOT din anul curent.
grig1960
Salut, @adoase vezi ca esti un pic in confuzie si derutezi si pe altii. La ET este exact invers fata de cum ai zis tu, cu cat ET este mai mare janta intra mai mult spre interior si scade ecartamentul si cu cat ET este mai mic sau chiar negativ janta iese mai in exteriorul masinii si creste ecartamentul.
madhorsefuzzy
Si in plus ET-ul nu toceste cauciucuri.
pishky
nu, dar nici bine nu le face.
nu stiai ca ET-ul cauzeaza? radmasa.gif
ALPINAs
La jante aftermarket sunt slabe șanse să găsești diametrul găurii de centrare la fix.Se face mai mare pentru a se potrivi la cât mai multe mărci prin utilizarea inelelor de centrare.Singura janta 17x7, 5x114.3 cu CB 66.1 pe care am găsit-o la un moment dat este Momo Win Pro, având ET 49.
adoase
@grig1960: Ai dreptate, asa este. Nu sunt in confuzie, stiu ce este ET, am gresit ca m-am grabit. Multumesc de atentionare.

@madhorsefuzzy: ET-ul mic (roti iesite in afara) toceste o idee mai mult cauciucurile pe interior pe rotile viratoare (la Talisman Initiale Paris vireaza toate 4). Vorbesc de aceeasi geometrie reglata corect, nu daca ai vreo roata fugita. Stiu ca pare ciudat conform fizicii, ca centrul de greutate nu se modifica cu mult si teoretic n-ar trebui ca rotile sa-si schimbe mai mult unghiul vertical indiferent ca sunt mai aproape sau mai departe de caroserie. Dar probabil acel procent infim, in mii de km se observa. Cert este ca sunt diferente, eu am asa ceva (aceleasi cauciucuri, dar jante cu ET diferit, dupa 40.000 km se observa diferenta). La final de anvelope (eu le tin cam 70.000 km pana se apropie de semn) se vede cu ochiul liber diferenta.
madhorsefuzzy
Tu vorbesti de experienta de la Logan cu tocitul cauciucurilor?

Eu am Laguna 3 cu 4Control ca si Talisman-ul si nu se tocesc cauciucurile pe interior nici pe fata si nici pe spate unde vireaza si alea cu maxim 3,5 grade.

Si am folosit jante cu ET-ul mai mic decat cele de origine cu cauciucurile de iarna si nu am vazut tocire pe interior la nici un cauciuc. Poate mai mult pe exterior din cauza curbelor luate mai in viteza (deh 4Control-ul cauzeaza).
seedone
Salut!
A montat cineva pe jantele de 18" cauciucuri cu balon mai mare decât specificația originală, adică 245/40? A încercat cineva 225/55 sau alte combinații?
ALPINAs
Din fabrica vine cu jante 7.5Jx18 si pneuri 245/45R18, singura dimensiune permisa in cazul jantelor pe 18.Chiar daca poti monta 225/55R18 (deoarece latimea jantei permite acest lucru), este o alegere total nefericita din mai multe puncte de vedere, incepand cu faptul ca NU ESTE LEGAL.

Diametrul rotii in cazul folosirii 225/55/R18 este cu aproximativ 27mm mai mare (2x0.55x225-2x0.45x245=27) fata de 245/45/R18, daca se considera o deformare similara a pneului.

225/55/R18 iti ofera o roata mai grea fata de 225/55/R17 (care este o dimensiune permisa), singurul avantaj fiind o lungime a petei de contact usor mai mare, datorita diametrului mai mare al rotii.

Prin urmare, daca alegi 225/55/R18, garda la sol se va mari si vei avea roti cu inertie mai mare, iar performantele dinamice ale autoturismului vor scadea.

Iti recomand sa alegi din dimensiunile permise, adica 245/45/R18 sau 225/55/R17.

adoase
Pentru iarna eu recomand roti pe 17''. Sunt mult mai ok decat pe 18-19''.
Eu simt diferenta mare intre 19'' si 17'' cand vine vorba de dat prin gropi sau denivelari, amortizeaza mult mai bine cele de 17''. Si atat cele pe 19 cat si cele pe 17'' sunt umflate ca la carte, adica 2,6 cu 2,4 bari.
In plus, se simte placut si la buzunar diferenta de pret intre 17 si 19.
Pentru iarna recomand cu caldura Bridgestone LM005 225/55/17. Sunt clasa A aderenta si B consum. Se simt extraordinar de bine.
seedone
@ALPINAs: mulțumesc pentru lămuriri.


25 Dec 2020, 16:33:
@adoase: și eu înclin spre 17" pentru iarnă, dar deocamdată abia am achizitionat cauciucuri de iarnă noi, pe 18". Deci 3 sezoane...înghit în sec și le port pe astea. Nu mă mai complic cu revânzarea lor.
77sky
Eram ferm convins ca anvelopele cu care era dotat auto sunt all-season. Am inceput sa caut diverse elemente, combinatii, jante originale, anvelope, etc
Multumita acestui post, de mai jos, am avut detaliile cele mai importante:

QUOTE(cosmins2000 @ 8 Oct 2018, 08:11)
In prezent am doar rotile de vara  pe jante de aliaj de 18'' Duetto :  245/45ZR18, 7.5Jx18 ET46, 5x114.3, M12 x 1.5, CB 66.1.


Am ajuns sa cumpar jantele din imagine (daca imi poate spune cineva numele acestora, ii sunt recunoscator biggrin.gif ).
Sunt mai mult decat mi-as fi dorit: calitate OEM, relativ usoare (11 kg), pret f ok si, mai ales, cotele nu ma asteptam sa fie de o asemenea coincidenta: 18 5x114,3 7, 5J 66.1 mm
ET: 39 (pentru un montaj de vara este f bine!)

Coroborand cu cele scrise mai jos, cred ca am fost norocos rolleyes.gif

QUOTE(ALPINAs @ 10 Aug 2020, 15:23)
La jante aftermarket sunt slabe șanse să găsești diametrul găurii de centrare la fix.Se face mai mare pentru a se potrivi la cât mai multe mărci prin utilizarea inelelor de centrare.

ALPINAs
Arată bine.Intuiam că sunt de la Brock (am văzut destul de multe modele pe olx).Am căutat codul KBA 49992 și într-adevăr, modelul este de la Brock, B32 KS (crystal silver) :
https://www.brock.de/en/felgen/brock-b32-en/
Foarte bună valoare la ET.De curiozitate, cat ai dat pe ele ?

LE : sigur au 39 ET ? Nu le găsesc cu valoarea asta pe site.
77sky
In mod cert provin de pe un model Renault, din Germania; sigla Renault are inscrisuri in acesta limba.

Sunt ideale, dupa ce am studiat si visat toate aceste cote, despre care nu m-a intersat cu anii smile.gif.

Da, sunt ET 39, am inserat o fotografie cu stanta producatorului. Se observa foarte bine aceasta valoare. Anvelopele sunt GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 245/45R18 100Y XL, se aseaza absolut perfect! Cu mult mai stabila aceasta configuratie decat cu ET46.

Cat priveste costul, jantele aduse acasa-1850. Au fost echilibrate, acolo aveam niste dubii, dar au cerut prea putin plumb, absolut decent, pana in 30 gr. Intr-adevar nu sunt lovite, zgariate, etc. Arata excelent.

Cand am pus in balanta achizitia acestora, cu o calitate OEM, versus unele noi, dar de provenienta dubioasa, am decis, evident cu unele rezerve.
mars
Nu par jante originale (capacele cu sigla Renault cu atat mai putin). La ce te referi cand zici “OEM”?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.