Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pinion vibrochen motor 1.4, 1,6 16 V
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
ADIMK3.5
Stie cineva dacă se poate pune pinion vibrochen cu pana la motoarele 1.4 si 1.6 16v? Ce cod ar avea ?Trebuie înlocuită si fulia?

Multumesc!
xmisterx
Pai arborele are canal de pana??

edit: Din cate stiu eu pinioanele fara canal de pana sunt bagate pe arbore la cald, temperatura pinionului aprox. 300 de grade.
ADIMK3.5
Are canal pe arbore;pinionul se scoate usor.din 2009 am inteles ca au pus si la 1.6 16v cu pana
xmisterx
Dar pinionul are canal??
ADIMK3.5
Salut,

Pinionul nu are canal, dar arborele are.
Uite aici poza fara pana ca la mine http://www.tomberdanslespoires.com/calage-...ane-16-16v.html si aici https://www.drive2.ru/l/3636348/ cu pana la acelasi tip de motor
Vreau sa pun si eu cu pana dar nu stiu codul sa il caut

Bafta!
xmisterx
Ok, tu zici ca pinionul tau iese usor cu mana, cum naiba pui distributia la punct??
espacern
La montaj curea distribuție se imobilizează arborele cu tija specială și axele cu came cu dispozitivul in forma de potcoava....și GATA poți monta cureaua liniștit!
ADIMK3.5
Ma gandeam ca ajuta un pinion cu pana in caz de doamne fereste intra ceva la distributie.
Nu stiu insa daca trbuie schimbata si celebra fulie arbore cu elastomer.
Ne puteti ajuta cu un cod Renault pentru pinionul cu pana?

Multumesc
League
Se poate monta pinion cu pana, insa cand te apuci sa-i schimbi distributia vai si amar ca nu mai intra cureaua. Ca sa se monteze usor cureaua pinionul de jos de la vibrochen trebbuie sa se invarta foarte usor pentru usurarea montajului curelei de distributie. pe urma este strans cu fulia ce angreneaza accesoriile si nu mai ai nicio treaba, plus ca pe curelele de 1.6 16v nu au semne, deci degeaba pui un pinion cu pana.
gastorro
Am vazut si pinion cu pana pentru** K4M si K4J insa nu cred ca vei reusi sa urci cureaua peste el... Vei avea nevoie de ghiare de otel nu degete !
user posted image
Mai multe detalii despre pinionul cu pana gasesti aici . Mie imi pare ca geometria dintilor pinionului cu pana este un pic diferita fata de original...
Pentru a pune distributia la punct (100% perfect), trebuie sa slabesti si suruburile de fixare ale celor doua fulii dintate de sus (la K4M una este defazoare), astfel incat sa se invarta liber pe axurile lor cu came, care axuri sunt la randul lor deja intzepenite/fixate de manerul MOT 1496.
Este vorba de procedura nr.2 ( REPOSE - PROCÉDURE 2 care incepe la pagina 11A-12) din acest manual [attachmentid=1628094602]
Ai nevoie de patru unelte:
1) MOT 1489 - Surub de calaj Punct Mort Superior ( PMS se refera la cilindrul 1); are lungimea de 69,5mm

2) MOT 1496 - "Maner" de aliniere si blocare axuri cu came.

3) MOT 1490-01 - Placa pentru alinierea fuliilor dintate ale axurilor cu came; totodata placa asta te ajuta sa slabesti/strangi suruburile de prindere a acestor doua fulii dintate (Adica tine contra. Nu va bazati pe 'contra' tinuta de manerul MOT 1496 caci forta de rasucire e foarte mare si distrugeti fantele axurilor)

4) O surubelnita lunga solida ca sa imobilizezi volanta/vibrochenul ca sa nu se invarta in sens invers/antiorar (nu*** exista scula MOT de blocare volanta); surubul MOT 1489 impiedica rotatia doar in sens orar. Altfel, daca nu blochezi volanta si cu surubelnita, cand te chinui sa urci cureaua pe pinionul vibrochenului, fara sa vrei o sa rotesti antiorar si o sa fuga de la Punctul Mort Superior.
ADIMK3.5
Multumesc gastorro,

O explicatie mai mult decat completa.

Am optat intre timp pentru pastrarea pinionului vechi sad.gif
Am lasat masina la service, ei au cumparat piesele si au schimbat distributie si accesorii cu origine Renault iar pompa de apa Hepu.
Vad ca pe cureaua de accesorii scrie cu verde Made in Brazil si are sigla Renault.Nu pot decat sa sper ca e de origine.

Numai bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.