Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Comportament aer conditionat/climatronic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos > Renault Koleos
claur
Salutare colegi posesori Koleos.
De curand am achizitionat un Koleos I ph 2 din 2011 (spre sfarsit), 2.0 dci 4x4, 150 cp, euro 5 , cutie manuala. Ca si dotari climatronic, keyless entry/go, scaune incalzite, navigatie. Are (din pacate, ca nu am stiut inainte de a-l cumpara) aproape 350 000km reali dar inca se comporta foarte bine. Tinuta de drum este destul de buna, putini "greieri" etc.

As dori sa aflu de la alti posesori de koleos daca aerul conditionat se comporta la fel ca la mine: compresorul cupleaza si decupleaza tot timpul, face foarte frig in interior totusi. Ceea ce pare sa se intample dupa multe ore in service: Compresor porneste, misca freonul, evaporatorul din habitaclu (daca asa se numeste smile.gif ajunge la zero grade, ecu opreste compresorul, evaporatorul se incalzeste cateva grade, ecu re porneste compresorul si ciclul se reia.

Am fost la service si am schimbat valva de expansiune cu una noua de origine si compresorul (cel vechi facand exact acelasi lucru dar ceva mai mult zgomot - cei din service au spus ca dupa parerea lor este inca bun) si re-umplut instalatia cu 550g. Cei de acolo au spus ca nu stiu de ce se comporta asa, doar ca au mai vazut auto din gama renault, noi fiind si facand acelasi lucru...

Asadar, ale voastre tot asa fac? Eu gasesc destul de deranjant comportamentul deorece nu rareori simti cand cupleaza si ia din forta motorului... Dar nu m-as mira sa fi facut asta pentru un consum ceva mai redus (care nu stiu daca se obtine...)
Multumesc
mariusscout
Asa functioneaza, e ceva gen ,,mod eco" , da un search, s-a mai discutat problema.
Hyper
Și la mine funcționează la fel. L-am luat nou in 2009. Nu m-am atins de ac, funcționează perfect.
grig1960
Va salut,
Claur te rog sa detaliezi un pic problema, adica ce intelegi tu prin orprirea si pornirea repetata compresorului, se stinge ledul galben de la butonul AC ? Compresorul merge fara intrerupere atat timp cat este apasat butonul AC si este aprins ledul galben de pe buton. Intermitent functioneaza ventilatoarele, si la mine cand pornesc se observa o usoara scadere a turatiei la relanti, in mers nu-mi dau seama. Ventilatoarele pornesc pe treapta 1 sau 2 in functie de temperatura freonului si a agentului de racire si nu e nici o problema daca merg intermitent. Compresorul poate fi oprit din butonul AC sau poate fi oprit de calculator pentru protectia instalatie in cazul lipsei freonului, a cresterii presiunii peste o anumita limita, etc. In ambele cazuri oprirea se face prin decuplarea ambreiajului electomagnetic de la compresor.

Cu stima.
claur
Multumesc pentru raspunsuri! Ok deci nu am ce ii face, asta e design-ul smile.gif probabil ma voi obisnui cu el smile.gif
@grig1960 Cand compresorul se opreste, ledul ramane aprins in bord...practic, compresorul se opreste odata cu ventilatoarele.
Poti sa iti dai seama uitandu-te la partea din mijloc a fuliei compresorului: cand nu se invarte, compresorul este oprit. La mine, pot sa imi dau seama cand porneste si se opreste intrucat se modifica putin mersul motorului, scade/creste turatia o ideea, scad/cresc vibratiile.
La mine, cand compresorul functioneaza, poti sa auzi un sunet dinstinct, ceva de genul "UUUUUU":) Cred ca se amplifica prin conducte zgomotul compresorului caci in exterior nu il sesizez.

Multumesc inca o data tuturor pentru raspunsuri. Ma scutea de multa bataie de cap daca ma interesam inainte de a face reparatiile smile.gif
grig1960
Va salut,

Claur ai dreptate, multumesc pentru lamuriri, am fost acum la masina si m-am convins. In ciclul "asa face toate" si la masina mea functionarea AC-ului este identica, adica atat timp cat se aud ventilatoarele ( de fapt ventilatorul, pentru ca porneste unul singur, cel din dreapta cum stai cu fata la masina) merge si compresorul, cand s-a oprit ventilatorul decupleaza si ambreiajul compresorului, daca stai cu ochii atent pe fulie se vede si se si aude cand cupleaza, din masina se simte numai cum scade turatia motorului. Eu de cand am masina (aprox. 1 an) n-am fost curios sa vad cum functioneaza sistemul, am constatat ca baga rece ca lumea si am lasat-o in pace.

Cu stima si drumuri bune.
Bicicleta galbena
QUOTE(grig1960 @ 21 Sep 2018, 17:26)
am constatat ca baga rece ca lumea si am lasat-o in pace.
*


Nu prea baga, aia e. Compresorul oprit - pune mana sa simti aerul cum se incalzeste, nu mai e rece; compresorul porneste -in cateva secunde simti aerul rece. It sucks. mad.gif

In mers nu prea bagi de seama - ventilatorul merge, e trafic, mai una-alta.




claur
QUOTE(grig1960 @ 21 Sep 2018, 16:26)
Va salut,

( de fapt ventilatorul, pentru ca porneste unul singur, cel din dreapta cum stai cu fata la masina)
Eu de cand am masina (aprox. 1 an) n-am fost curios sa vad cum functioneaza sistemul, am constatat ca baga rece ca lumea si am lasat-o in pace.



Trebuie sa mearga ambele ventilatoare nu doar unul smile.gif problema asta am avut-o si eu, l-am dat jos pe cel din stanga cum te uiti la masina, scuturat bine prin lovituri tot praful de carbune din motor, bagat ceva spray de contacte in motor si acum merge....Pentru cat timp, nu prea stiu smile.gif merge de 2 saptamani:) de inlocuit...motorul costa circa 1100 lei si nu se gaseste in Romania decat pe original...Oricum probabil si un singur ventilator ar fi de ajuns...
Cat despre AC, nici eu nu l-as fi bagat in seama insa la mine, mergand constant, simteam destul de tare cand pornea compresorul. Se simtea ca o intrerupere a motorului. Dupa schimbarea compresor nu se mai simte. Probabil la cel vechi era obosit ambreiajul.

QUOTE(Bicicleta galbena @ 21 Sep 2018, 20:05)
Nu prea baga, aia e. Compresorul oprit - pune mana sa simti aerul cum se incalzeste, nu mai e rece; compresorul porneste -in cateva secunde simti aerul rece. It sucks.  mad.gif

In mers nu prea bagi de seama - ventilatorul merge, e trafic, mai una-alta.
*


in general confortul e bun, doar ca e deranjant uneori cand tot mai smti cum iti scade puterea motorului cand cupleaza compresorul si invers, creste puterea cand decupleaza (in general se simte la mers la limita de subturat)

grig1960
Va salut,
O sa verific treaba cu ventilatoarele, multumesc pentru lamuriri. Apropo de cat de des se fac regenerarile la FAP,cum iti dai seama in mers cand a pornit regenerarea?

Cu stima.
claur
QUOTE(grig1960 @ 28 Sep 2018, 12:44)
Va salut,
O sa verific treaba cu ventilatoarele, multumesc pentru lamuriri. Apropo de cat de des se fac regenerarile la FAP,cum iti dai seama in mers cand a pornit regenerarea?

Cu stima.
*



ventilatorul care nu merge cel mai probabil va porni daca lovesti usor motorasul in timp ce e celalalt pornit.

in mers, tin consumul curent(instantaneu) afisat pe bord si mai arunc cate un ochi cand sunt in frana de motor. In mod normal, cosumul aratat pe bord in frana de motor este 0 dar daca este in regenerare filtrul, consumul aratat pe bord in frana de motor este >0
grig1960
O sa aplic solutia cu lovit usor ventilatorul care nu merge si poate se rezolva problema prin curatare contacte, sa vedem. In legatura cu regenerarea FAP, se stie ca nu trebuie oprit motorul daca acest proces nu este terminat. Aici e o mare dilema (discutata si aici si pe alte forumuri), daca nu ai cat de cat habar "cu ce se mananca" motorul Diesel cu FAP, nu ai de unde sa stii daca a inceput sau s-a terminat regenerarea, opresti motorul, iar porneste regenrarea si iar opresti motorul fara sa se termine si tot asa de mai multe ori pana cand se aprinde in bord beculetul martor adiacent care zice ca filtrul este partial infundat. Eu asta nu inteleg, de ce nici un producator de Diesele cu FAP nu pune un martor ceva care sa indice acest lucru, trebuie sa vezi cunsumul instant, daca a pornit dezaburirea luneta, daca miros altfel gazele de esapament, etc.

Cu stima si drumuri bune.

P.S. Pana la urma, cred ca ne stresam prea mult in legatura cu acest aspect si cum spunea stefan dinescu, noi nu trebuie decat sa conducem masina si sa lasam computerele sa-si faca treaba.
adistnsc
Salutare tuturor,
Am o defecțiune la AC și nu știu care e motivul. Am mers vreo 700km, am oprit și când am plecat , toți am sesizat un miros neobișnuit în mașină. A doua zi nu a mai răcit instalația. Am ajuns acasă și având un vecin care repara frigidere mi-a zis că a pierdut freonul și a băgat el din butelie R134a. A mers 3 zile...eram pe la Dedeman și când am pornit mașină a dat pe gurile de ventilație cu gaz(inițial am crezut că e fum) după care iar nu a mai funcționat AC. Toată lumea a dat verdictul: evaporator spart! Ieri m-am dus că un service, l-au cuplat la aparat și au făcut ciclul de etanșeitate și reumplere, completând 400 Gr de freon. Se pare că ține presiune dar nu se știe de ce creste foarte mult la un moment dat și da afară. De ce sa afară freonul și pe unde?
Mulțumesc anticipat pentru răspuns.

PS.Dupa verificarea de la service mecanicul era contrariat că instalația cuplează/decuplează des dar i-am arătat posturile pe forum că așa face acest model.
claur
teoretic nu poate creste presiunea in instalatie mai mult decat suporta instalatia... Exista un senzor care decupleaza compresorul cand presiunea devine prea mare.
Daca a iesit gazul prin grilele de evacuare as zice ca evaporator are o fisura...poate tine ceva presiune dar nu suficienta. Statiile de incarcare nu baga cine stie ce presiune in instalatie...fac un test de vacuum si cam atat din ce stiu eu.
Cand este cald sau masina sta in soare, presiunea in instalatia AC creste destul de mult. poate fi si motivul pentru care a mers si dintr-o data a iesit gazul...
adistnsc
In ambele cazuri a pierdut freonul la pornire, AC fiind lăsat pornit la oprire.
florinurs
Bună ziua! Am un Koleos fabric 2008 2.0 dci 127 kw. (175cp). Anul trecut iarnă când porneam motorul porneau si ventilatoarele amândouă. Fost în reprezentanța service si stabilit că ar fi fost ceva din cablaj. Acum merge normal dar mai nou, dacă pornesc climatizarea si o opresc la un moment dat, nu se mai opresc ventilatoarele decât atunci când se oprește si motorul. Dacă repornesc motorul pornesc concomitent si ventilatoarele fără a fi pornită clima. Asta toată ziua. Abia a doua zi dim când pornesc motorul rece, nu pornesc si ventilatoarele. Dar odată ce acționezi climatizarea problemă reîncepe. Practic ventilatoarele parcă rămân cuplate si nu se opresc decât odată cu motorul. Are cineva o părere?
grig1960
Salutare. Functionarea ventilatoarelor este gestionata de UPC, care primeste "semnal" de la senzorul presiune freon din instalatia AC sau de la senzorul de temperatura din instalatia de racire. Pentru inceput ar trebui verificati cei doi senzori si cele doua relee care cupleaza fiecare cate un ventilator si daca totul e in regula trebuie o scanare cu CanClip pentru depistarea erorilor.
eugen_euu
As avea și eu o întrebare: a avut cineva pe koleos probleme cu ventilatorul din interior, nu merge nici o treapta când ii dau comanda de pe climatronic, mulțumesc
grig1960
Salut, controleaza in tabloul de sub bord sofer siguranta nr. 9 de 10A si siguranta nr. 21 de 15A, modulul de rezistente (pe modul e un tranzistor care se arde frecvent) si butonul de actionare.
eugen_euu
Multumesc frumos ! Am sa incerc

29 Dec 2020, 21:36:
Modulul de rezistențe a fost vina, l-am înlocuit tot cu unul Valeo, nou. Mulțumesc de ajutor.
grig1960
Salut, bine ca ai rezolvat problema si ne-ai spus si noua cum anume. Sarbatori fericite!
sorinpop2014
Salut,
am cumparat un Koleos din 2012, 2,0/150 cp, 4x4, motorul merge perfect dar AC-ul nu porneste. La diagnoza rapida, era inainte de Paste smile.gif , a aratat presiunea de freon de 0,06 bar, desi s-a facut umplerea inainte. Stiti pe unde se gaseste senzorul de presiune agent racire si daca ati mai intalnit problema, cum ati rezolvat-o? Sau poate niste sfaturi, deoarece atunci cand cuplezi AC se aude o comanda catre compresor, dar e clar ca nevazand presiune de freon nu porneste.
Multumesc.
blackcatt
Salutare! Am si eu probleme cu Ac. Koleos ph2 150cp 4x4. Schimbat ventilatoare, radiator, compresor. Ac-ul funcționează când vrea el, deși ventilatoarele pornesc la apăsarea butonului ac. La service nu se stie de unde poate fi problema. Pe tester nu apar erori legate de ac.
grig1960
Salut, sistemul AC de la Koleos are o functionare "mai aparte", asa zisul mod Eco, adica dupa ce ai apasat butonul AC din bord, chiar daca acesta sta aprins continuu compresorul si implicit ventilatoarele functioneaza intermitent, adica merg cateva secunde, stau cateva secunde si ciclul se repeta. Se poate si vedea daca te uiti atent la ambreiajul compresorului (se aude si un clamp) cand cupleaza si concomitent porneste si ventilatorul. Deci daca asta era problema nu iti face griji degeaba, este normal sa faca asa.
Daca nu cupleaza deloc verifica bobina de la ambreiajul compresorului, daca este arsa nu da nici-un fel de eroare pe tester. Se poate masura continuitatea cu un multimetru sau se poate alimenta direct si vazut daca cupleaza.
Daca cupleaza numai cateodata cand vrea el, verifica inca odata presiunea freonului, verifica si senzorul de presiune freon de pe condensator (radiatorul AC) sa nu fie dus si daca da valori aiurea da totul peste cap. De asemeni si daca ventilatoarele functioneaza aiurea, automat se inhiba si cuplarea compresorului. Daca te ajuta cu ceva, eu pot sa iti pun aici si schemele electrice aferente.
blackcatt
Mulțumesc pentru sfaturi și pentru că ți-ai făcut timp pentru răspuns. Ac-ul funcționează intermitent, inițial am suspectat si eu senzorul de presiune freon, numai că radiatorul a fost schimbat și mă gândesc ca e putin probabil să aibă senzorul defect. Ce am putut observa, dar nu se întâmplă in 100% din cazuri, e că problema apare când e foarte cald afară sau când mașina a mers mult și e foarte cald in compartimentul motor. Din păcate, in Galați abia in ultima vreme au apărut mai multe Koleosuri, așa că experiența nu e prea mare prin serviceuri.
grig1960
Daca vrei sa aprofundezi problema, iti pun atasat sectiunea din manualul de service care trateaza verificarea sistemului AC automat de pe Koleos 1. Vezi in special cum se testeaza senzorii presiune feon, temperatura exterioara, temperatura habitaclu, evaporator, toti au legatura cu functionarea AC.
blackcatt
👍 Mulțumesc frumos!
johan
Salut grig1960,

La Koleosul din semnatura compresorul este zgomotos in momentul in care este conectat. Functioneaza in mod normal fara probleme adica raceste suficient.
Din experienta ta la ce probleme ar trebui sa ma astept, adica daca pot sa-l folosesc in continuare sau exista anumite riscuri.

Multumesc anticipat
Johan

grig1960
Salut Johan.
Daca zgomotul e ca un huruit continuu in zona fuliei (adica se aude si cand ambreiajul este cuplat si cand nu este cuplat) e vorba de rulmentul de la fulie, care poate fi inlocuit. Fulia se roteste permanenet atat timp cat motorul este pornit.
Daca zgomotul se aude doar in momentul cand cupleaza ambreiajul si implicit axul compresorului incepe sa se rotesca, atunci e complicat pentru ca e vorba de probleme la partea din interiorul compresorului si nu prea se baga nimeni la reparat. Poti verifica cu motorul oprit cat de greu sau usor se roteste axul compresorului si faci comparatie cu alta masina fara probleme, asa ca sa-ti faci o idee. Cauze pot fi mai multe, una ar putea fi nefunctionarea compresorului o perioada mai lunga si degradarea uleiului din sistemul AC. Eu iti sugerez sa mergi la un service specializat pe climatizare care are statie speciala pentru verificat sistemul, cu ea se poate scoate tot freonul si uleiul, se masoara si se analizeaza fiecare si se inlocuieste sau se completeaza, dupa caz. Cantitatile normale sunt 550 grame la freon si 120 mililitri la ulei.
johan
Multumesc de raspuns !
Din pacate zgomotul se aude doar in momentul cand cupleaza ambreiajul si implicit axul compresorului incepe sa se rotesca.
Este adevarat compresorul nu a fost functional timp indelungat din cauza unei conducte fisurate. Dupa inlocuirea conductei s-a incarcat cu freon si ulei in cantitatile sugerate de tine.
Fuctioneaza in parametrii normali de circa 1 an.
Singura problema este zgomotul si teama sa nu se gripeze si sa se rupa cureaua de accesori si sa provoace alte daune mai grave.
Din pacate un compresor nou pentru motorul pe benzina ajunge la aproape 1000 Euro.

O zi placuta in continuare !

Johan
grig1960
Salut, compresorul este acelasi si la 2.0 dci M9R si la 2.5 I 2TR, nu are de ce sa fie mai scump la benzinar. Pe origine nu e mai mult de 250 de euro, echivalent chiar si mai ieftin.
johan
Multumesc mult de informatie !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.