Hai noroc la toata lumea.
Tura a fost una mai lunga, a inclus [partial] si canalul Main - Dunare care va veni intr-o poveste separata.
Detalii tehnice.
Zbor, cu bicicleta in avion si inca un bagaj de cala, Bucuresti - Stuttgart si retur, operat de Blue Air, pret 1065 lei [bilete luate in ianuarie 2018].
La Blue Air a ramas tariful standard de 25 de Euro pentru bicicleta pe segmentul de zbor.
In euro inseamna aproximativ 230 euro, adica 115 euro / segment de zbor, ceea ce mi se pare rezonabil, cu bicicleta si bagaj de cala.
Cazarea a fost in intregime la cort, in camping, fara nicio seara de hotel / pensiune.
Costul total pentru 9,5 zile in Germania a fost de 412 Euro, adica sub 44 Euro / zi.
Asadar.
Vineri, 01.06.2018
Avionul decola la ora 07:05, asa ca prin bunavointa unui prieten am ajuns la ora 05:00 la aeroportul Henri Coanda.
Sacul de rafie in care am avut toate bagajele [gentile laterale, cortul, salteaua, trusa de scule] si bicicleta in husa pentru transport.
[attachmentid=1628088895]
La plecarea de la Bucuresti, omul de la ghiseul Blue Air mi-a facut formalitatile de imbarcare, dupa care m-a insotit la liftul pentru bagaje voluminoase. Initial am crezut ca vrea sa fie sigur ca gasesc liftul, insa omul a urcat cu bicicleta in lift si dupa doua minute s-a intors, fara bicicleta si mi-a spus ca totul este OK.
Frumos din partea lui. Nu stiu daca omu' a fost foarte de treaba sau daca s-a schimbat procedura pentru bagaje voluminoase de la Blue Air / aeroportul Henri Coanda.
In plus, am si depasit la sacul de rafie limita de greutate de 20 kg, insa cel de la ghiseu mi-a spus ca nu-i nicio problema.
Comparativ, anul trecul la plecare in tura din Normandia, am mers singur la lift si unul dintre cei din lift s-a intors sa confirme ca totul este OK.
Zborul a decurs normal, fara nicio problema sau intarziere.
Limba turca pare ca este a doua limba vorbita in Germania.
[attachmentid=1628088896]
Bun venit la Stuttgart.
[attachmentid=1628088897]
Bicicleta am montat-o la aeroportul din Stuttgart, apoi husa, sacul de rafie si mare parte din bureti am lasat-o intr-o cutie speciala pentru depozitat bagaje, similara cu cele existente prin gari, doar ca aici se putea lasa marfa pe o perioda maxima de 2 saptamani [cel putin asta mi-au spus prin e-mail nemtii de la aeroport].
Denumirea in germana [cuvantul mai lung] a locul unde se afla cutiile pentru bagaje.
[attachmentid=1628088898]
Indicatoarele de directionare.
[attachmentid=1628088899]
Dimensiunea cutie care costa 2 [doi] euro pe zi. Cu putin efort intra juma de bicicleta acolo.
[attachmentid=1628088900]
Husa si sacul de rafie pentru a se vedea mai bine dimensiunile lor comparativ cu locul oferit de cutie.
[attachmentid=1628088901]
Instructiunile de folosire ca cutie pentru lasat bagaje.
[attachmentid=1628088902]
Concret, se plateste taxa pentru o zi, apoi, daca cutia este folosita mai multe zile, se plateste diferenta.
Tichetul eliberat de aparat.
Fata.
[attachmentid=1628088903]
Si verso.
[attachmentid=1628088904]
Cel mai important este tichetul cu cod de bare, pentru ca doar in baza acestui tichet se poate efectua plata zilelor ulterioare si se poate deschide usa cutiei.
Plata se poate efectua cu fise, bancnote de 5 sau 10 euro sau cu cardul bancar.
Dupa ce am rezolvat problema depozitarii husei si a buretilor pentru bicicleta, am plecat cu S-Bahn-ul, linie directa de la aeroport la gara centrala din Stuttgart, aproximativ 30 de minute.
Biletul costa 4,20 euro.
[attachmentid=1628088905]
Bicicleta in S-Bahn se poate lua gratis in timpul saptamanii [in afara orelor de varf] si in week-end.
[attachmentid=1628088906]
Clasa I-a in S-Bahn [la Berlin in 2016 nu tin minte sa fi vazut asa ceva].
[attachmentid=1628088907] [attachmentid=1628088908]
Interiorul unui vagon.
[attachmentid=1628088909]