Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consuma ulei
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
Frasineanu
Salut!
Am si eu un scenic II 1.9 dci 120 CP din 2003 si imi consuma ulei, cam 0.4-0.5l la 1000km
Am fost la un service si am verificat turbina nu are nimic, mașina trage , porneste ușor. De la ce ar putea fi?
cj98czh
Segmenti uzati, semeringuri de supapa, etc .

Cei de la service nu au facut un test de compresie?
Frasineanu
Nu au facut că eu am dus.o mai mult sa verifice turbina. Daca erau segmenti nu pornea greu si se auzea un zgomot la motor?
cj98czh
Nu, pe timp de vara ... se poate sa simti ceva pe timp de iarna ... sau poate ai probleme doar pe un piston si atunci compenseaza ceilalti 3 ...

Un test de compresie este sfant in cazul tau ... daca spui ca turbo este ok ...

Fum albastrui scoate ? ca la asa consum de ulei ar trebui sa se vada binisor ..
Frasineanu
Nu scoate fum albastrui deloc si nici nu miroase a ulei.
Si iarna ce ar trebui sa se intample, pornire grea?
alinica2001
Eu tocmai am gasit infundata scurgerea din decantorul de ulei ( cilindrul in care condenseada uleiul din gazele recirculate ). Bineinteles ca aveam un consum mare de ulei si in turatii foarte mari uneori vedeam ceva fum gri la spate ....
Frasineanu
Da pai si la mine in turatii mari scoste putin fun undeva la 150/160 km/h, si desigur creste si consumul de ulei.

Imi poti da o poza cu ce ai gasit infundat sa ma uit si eu
Magic4Ce
@Frasineanu
Aceleasi simptome le am si eu. Consumul insa e mai mare, dublu chiar. Fum la turatii mari, gaze de carter, masina trage bine, porneste usor, compresia a iesit ok.

20 Jun 2018, 15:34:
QUOTE(alinica2001 @ 19 Jun 2018, 20:47)
Eu tocmai am gasit infundata scurgerea din decantorul de ulei ( cilindrul in care condenseada uleiul din gazele recirculate ). Bineinteles ca aveam un consum mare de ulei si in turatii foarte mari uneori vedeam ceva fum gri la spate ....
*



Vorbești despre epurator? huh.gif
alinica2001
Da, vorbesc despre epurator.
Cand l-am dat jos de pe masina am gasit aproape jumatate de litru de ulei in el ... Era plin cu ulei.
L-am desfundat, l-am curatat .... dar nu am avut timp sa curat si furtunul care se conecteaza la el si duce uleiul in carter. Si ala avea depuneri mari pe el si cred ca trebuie curatat si el .... Consumul de ulei s-a redus simtitor si la fel si fumul pe care il da masina din cand in cand ( functie de cum se varsa uleiul din epurator ) la turatii mari. Pe loc nu scoate deloc fum indiferent cat de mult o turez.
Maine o sa desfac din nou epuratorul , o sa curat toate furtunele si o sa incerc sa-i curat si EGR-ul care probabil ca e varza. Masina are 240.000km si nu s-a curatat EGR-ul la ea in ultimii 150.000 km. La sfarsit o sa-i fac si un engine flush pentru ca e totul negru in interior ( revizii facute numai la 30.000 km sad.gif ).

EU abia am luat masina si pe primii 1200 km a consumat cam 1 litru si un pic de ulei ...
Va tin la curent.
ovy_barosanu85
Salutare. Voi cu ce spalati epuratorul de gaze ?
Scenicul meu in 6000 km de la schimbul de ulei a consumat 3,5 litri. blink.gif
alinica2001
Azi am curatat din nou epuratorul. Am folosit benzina si a iesit brici.
De data asta am dat si furtunul de sub epurator jos. Era obturat. Am constatat ca si stutul in care intra acel furtun in blocul motor era aprope obturat. Mai ramasese can 1/3 din el neobturat.
Intrucat am vazut ca e foarte multa mizerie in motor ( schimburi de ulei la 30.000km ) am bagat un engine flush de la Wynns si am schimbat uleiul. Cel vechi avea doar 5000km dar era negru ca smoala . Asa cum am zis am curatat epuratorul si furtunul de sub el, am desfundat stutul in care se scurge uleiul in blocul motor si am pus ulei 5W40 de la Total.
Am de gand sa il schimb peste 500km si sa trec pe ELF 5W40. Am facut deja 100km dupa schimbul de ulei. Masina merge perfect. IN afara nu am mai vazut deloc fum desi nu am menajat-o. In Bucuresti am observat o singura data o urma de fum cenusiu la o accelerare mai accentuata. In rest nimic. Am verificat nivelul uleiului dupa 100km si pare ca a ramas la fel.
Recomand cu multa caldura sa verificati epuratorul de gaze, furtunul de sub epurator si stutul din blocul motor. Operatiile sunt extrem de simple si nu dureaza decat 5 min sa demontezi/montezi piesele pe masina. Dureaza mai mult sa cureti cu benzina epuratorul si furtunul.
cj98czh
Total sau Elf cam acelasi drac, Total este proprietarul Elf ...

Ca idee ... orice diesel face uleiul negru in primii km ...
argon
Nu e adevărat, la mine la 7000 km e ușor maroniu foarte departe de negru. La Dacia euro 6 după 6000 km e aproape curat ca la benzinar.
cj98czh
sigur ca da ... lasa joja de culoare galbena ca te prosteste .. pune un servetel si vezi ce culoare are ..
kato
zici tu ca-i de la joja? rolleyes.gif
cj98czh
eu nu am vazut diesel fara ulei negru ... si daca nu se face negru ar trebui sa va ingrijoreze ... ca uleiul nu isi face treaba ...
alinica2001
stiu ca uleiul la diesel se face negru foarte repede .... dar la mine era deja clar ca aveam depuneri mari in interior ... uleiul nou arata destul de bine dupa 100km ....
alinica2001
update: am deja 400km de cand am schimbat uleiul si nivelul acestuia a ramas constant.
Mai an foarte rar ceva urme de fum cenusiu la forja dar cred ca de vina este admisia si EGR-ul care au fost imbacsite de uleiul scurs din epurator. O sa incerc sa o forjez mai mult in perioada urmatoare ca sa ii curat cat de cat admisia.
Magic4Ce
Am curatat si eu astazi epuratorul, era curat in schimb teava care intra in baie era infundata. Voi urmari consumul de ulei.
alinica2001
update: dupa 500km a scazut nivelul cam cu 1 mm pe joja. Diferenta este foarte mare comparat cu inainte.

@Magic4Ce: sub epurator exista un furtun de cauciuc care uneste epuratorul cu o teava prinsa in blocul motor. Ai verificat atat furtunul cat si teava aia ?
Ai gasit ulei in epurator cand l-ai dat jos ?
Eu am gasit foarte mult ulei in el ( 0.5 l ) in clipa in care l-am dat jos prima data , fapt care a confirmat ca e infundata scurgerea....
Magic4Ce
Teava aia de care zici tu era infundata. Am bagat o sarma, apoi una mai groasa si tot asa pana am reusit sa o desfund. In epurator nu am gasit ulei, nici prea murdar nu era. Sub el in schimb, la conexiunea furtunului cu teava ce duce in baie (aia infundata) era destul ulei cu mazga... Vad care e situatia cand o sa am de alergat, momentan masina sta parcata.

27 Jun 2018, 23:45:
P.S. cred ca bag un engine flush si fac un schimb de ulei luna viitoare.
alinica2001
pai daca teava aia era infundata, e clar ca uleiul nu se intorcea in baie ..... probabil ca uleiul iti curgea pe la conexiunea tevii cu furtunul .... Probabil ca o sa gasesti scutul ud de ulei .... Am facut RAR-ul si noxele au fost super ok.
Magic4Ce
Pe scut am putin ulei... Prea putin fata de cat am tot "completat". Niciodata nu am gasit pata sub masina... Om vedea ce se intampla.
Eu banuiesc segmentii dar pana nu fac un test de compresie calumea, nu am de unde stii.
Magic4Ce
Dupa aproximativ 500 km s-au dus 4 liniute din bord... Consuma in continuare.
Sunt 90% convins ca segmentii cocsati sunt cauza dar parca mi-e frica sa ma gandesc la o segmentare in viitorul apropiat.
alinica2001
Salut,

Nu te mai lua dupa liniutele din bord ca nu sunt precise ....
Cea mai sfanta masuratoare e joja.
E clar ca iti consuma in continuare .
Aceeasi problema o am si eu. Imi consuma in continuare ulei.
Am facut programare la reconditionat turbina intrucat desi masina merge impecabil, am in continuare consum mare de ulei si gasesc ulei in admisie dupa intercooler.
Am folosit diferite stiluri de mers dar consumul de ulei ramane la fel.
Poate scap doar cu turbina reconditionata fara segmentare.

Cand o turezi pe loc scoate fum ? La mine nu scoate nimic pe loc.... Am observat ca scoate ceva fum mai mult in forja la inceput numai dupa ce am mers o perioada mai "linistit" cu masina ... Probabil ca se acumuleaza ulei pe admisie si pleaca in cilindri in clipa in care maresc presiunea in admisie ...
Magic4Ce
Scoate fum ca orice diesel daca merg mai mult timp doar in oras. Daca fac un drum mai lung, gen autostrada, nu mai fumega decat daca sar de 3500 rpm, si atunci in limitele normale.
alinica2001
vin cu un update legat de consumul de ulei. Am reconditionat turbina desi nu aveam joc foarte mare in ax. Am zis ca daca tot am dat-o jos e mai bine sa o reconditionez.
Dupa reconditionare masina consuma in continuare ulei si am in continuare ulei destul de mult in admisie.
Am gasit un material super interesant legat de valva PCV care ar putea fi vinovata de consumul mare de ulei. Sunt mai multi care au confirmat ca dupa schimbarea valvei PCV sau dupa desfundarea gaurii de deasupra valvei problema consumului de ulei s-a remediat.
O sa verific si eu valva aia si o sa incerc sa o schimb daca e defecta. Aveti vre-o idee daca o pot gasi pe undeva separat fara sa cumpar si furtunele cu care vine de la reprezentanta ? Practic e doar o diafragma de cauciuc in interior si un arc.

https://www.meganeownersclub.co.uk/forum/vi...php?f=2&t=24764
Magic4Ce
Salut. Azi am verificat si eu valva. E sparta. Suflu cu usurinta prin ambele orificii. Partea nasoala e ca nu o gasesc de cumparat...
alinica2001
am verificat si eu azi valva .... e sparta si la mine smile.gif Trebuie sa gasesc pe undeva diafragma aia de cauciuc ca sa o schimb. Aveti idee de unde o pot cumpara ?

@Magic4Ce : Vezi ca in mod normal ar trebui sa poti sufla usor in ambele sensuri cand furtunul nu e pe masina. Cel mai bine desfaci capacul usor cu doua surubelnite late si scoti membrana de cauciuc sa vezi daca intradevar e sparta.
Magic4Ce
Am desfacut-o. Membrana nu exista, a ramas doar arcul... Nu-mi vine sa iau una sh si sa fie coapta, sa se duca in jumatate de an. Noua nu se gaseste pe nicaieri? Nu pot pune de pe alta masina?
alinica2001
Salut!

Am cautat si eu doar membrana noua dar nu am gasit-o.
Exclus sa cumpar furtunul cu tot cu supapa datorita costului nesimtit.
In schimb, am fost astazi la un centru de dezmembrari si am gasit o supapa de Clio Symbol/Dacie Logan la 20 RON. In interiorul supapei membrana este IDENTICA si se potriveste la supapa de pe masina mea. In concluzie, am luat membrana si am transferat-o in interiorul supapei de pe masina mea. Astept sa vad cum e cu consumul de ulei in continuare.
Revin cu detalii dupa ce o sa mai merg cu masina.

Codul de pe supapa donatoare de unde am luat membrana este : 39 111 17 919

Magic4Ce
Noua este in jur de 400 lei. Un rahat de plastic cu doua furtune. Nici macar nu pot sa gasesc doar supapa, fara furtunele aferente. Am incercat sa obturez supapa dar mi-a suflat furtunul din doua pedale. Acum ma tem ca presiunea din carter nu va lasa vre-o data supapa sa stea inchisa. Am sa iau una la 50 lei de la dezmembrari. Unde ai gasit pe Dacie membrana aia, in ce piesa? Poate gasesc piesa noua la pret decent fiind pentru Dacia.
alinica2001
salut.

Eu am luat-o de la CLAUNIC dezmembrari din Brasov. Sunt sigur ca o mai gasesti si prin alte locuri la dezmembrari.

Mai jos este un link cu o imagine similara cu ceea ce am luat eu (partea de evacuare dinspre admisie/turbo este in jos dar nu conteaza pentru ca membrana in interior este identica ).

https://www.pieseauto.ro/filtru-epurator/da...1276866829.html


mai jos e un link unde se vede supapa desfacuta

http://www.tutorialexxx/2011/12/tutor...veti-vre-o.html
myhay1208
Am si eu nevoie de un sfat. Desi nu e forumul dedicat, masina in cauza e o Skoda Octavia 1, 1.9 TDI.

Porneste bine, trage normal dar peste 3500 de ture incepe sa scoata fum albastru. Cat timp se merge cu ea pana in 3500 uleiul ramane in motor. Cum trage de ea peste 3500 se vede putin fum albastru si in 1000-2000-3000km scade uleiul vizibil. Nu da fum negru indiferent de turatie.
Chiar daca e nu e Renault, ma puteti ajuta cu un sfat ? Ce se intampla ? E problema din turbina cumva?
Asta e singura varianta la care ma gandesc. Si mai exact la ceva semering(uri) care nu mai etanseaza.

Ar mai putea fi altceva? Am nevoie de 1-2 indicatii ca sa stiu daca mai trag de ea sau o dau la remat... Momentan face treaba in gospodarie.
einstein1984
Circiuit reaspirare vapori de ulei, e o supapa acolo care poate rasufla. Debranseaza furutunul ala din admisie, il bagi intr-o sticla sa nu dea peste tot si astupi gaura ina dmisie. O ambalezi si vezi daca tot face fum. Daca tot face, posibil turbina si trebuie verificata.
Uleiul e la nivel, nu e peste maxim?
myhay1208
Uleiul s-a completat, intotdeauna, sub nivelul maxim pe joja. Masina sta mereu in aceeasi pozitie la verificarea nivelului si am observat usor diferenta. Uleiul a fost acelasi intotdeauna, schimbat inainte de intervalul recomandat de producator cu 1000-2000km.

Multumesc pentru pont!
einstein1984
daca lipsa compresie de la segmenti uzati.... posibil sa sufle uleiul in admisie la ture mari.
myhay1208
Revin pentru masina de mai sus (Skoda 1.9 TDI). @einstein1984, cred ca aveai dreptate in privinta supapei.
Nu am avut timp sa ma ocup de ea. Masina inca circula (mai rar ce ii drept si pe distante scurte).
Am inceput sa caut sursa problemei si am observat ca in zona turbinei / blocul motor (evacuare / admisie) e mult ulei. Si e ulei proaspat. Pentru ca e rece afara nu prea am avut timp sa desfac ce e acolo si am preferat sa ma uit putin prin documentatie. Zona respectiva are multe garnituri care ar putea ceda. Si cred ca au cedat deja, pe alocuri.

Inainte sa ma apuc de desfacut, mai am nevoie de cateva sfaturi de la cei care au DCI. Banuiesc ca principiul e acelasi indiferent de producatorul motorului.
Furtunele care intra in turbo (cele groase) se afla undeva in partea din spate a motorului. Unul este in partea stanga a motorului iar al doilea este in spatele motorului.
Ambele furtune sunt acoperite cu ulei (mai proaspat, mai vechi).

Din ce am urmarit eu, ele duc spre un radiator in partea din fata a masinii (si nu sunt cele de racire lichid). Sunt destul de convins ca sunt cele care duc la intercooler (sper sa nu le incurc).

Acum, intrebarea mea este: Ce trebuie sa circule pe furtunele respective?
Majoriatea au cleme metalice care se deschid cu cleste papagal. Nu am umblat la ele si nici n-am facut poza (nu m-am gandit la momentul respectiv).

Planul meu e sa demontez turbo mai spre primavara cand se face cald (sau chiar mai devreme daca e vremea calda) si sa inlocuiesc garniturile (in primul rand).

Am facut o diagnoza a motorului si nu zice nimic de turbo. Pare ca lucreaza inca bine si daca o demontez nu cred ca am ce sa dereglez la ea. In rest nu pica ulei pe nicaieri pe motor si inca merge bine.

Deci ce curge prin furtunele care duc la radiatorul intercooler ? Ulei ?
cj98czh
aer circula pe acolo cu vapori de ulei ... daca ai ulei mult de tot prin furtunele alea .. turbo este catre moarte .. daca mai scoate si fum albastru ... eu zic ca sigur ai o problema la turbo ..
MyKe89
Demontează turbo mai repede, până nu o ia pe ulei mașina.

Adică așa:
https://www.youtube.com/watch?v=KI7Xbrakozs
Oldredlady
Tutbina, axul tutbinej mai precis, pierde ulei si se duce pe partea de admisie aer...in cilindri. Normal ca la peste 3000 ture ca uleiul are presiune , turbina invarte tare, si scaparile de ulei sunt mai mari ca la 2000 ture.
myhay1208
Pai in cazul asta, cum vine vremea buna, ii dau jos turbina. Dupa, fac inventarul cu cw trebuie. Daca iese un pret decent o mai tin, daca nu ia calea rematului. Are deja vreo 350.000 km...
Multumesc pentru raspunsuri!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.