Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Săndica - Sandero Stepway Prestige 0,9 Tce Easy-R
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Bobses
Sunt 9 zile de când, după 2 luni și 1 săptămână de așteptare, Săndica și-a făcut apariția în micul meu regat. smile.gif Săndica, sau Dacia Sandero Stepway Prestige 0,9 Tce cu Easy-R, este noul mijloc de transport oficial al regatului sus-menționat. Timp de 7 săptămâni, după eutanasierea vechiului și bătrânului Matiz, locuitorii din Bobsesland s-au deplasat cum au putut: taxi, tramvai, autobuz, pe jos...

Nu știu de ce unii numesc acest model de mașină Săndel - dacă tot e să folosim personificarea, eu o văd mai degrabă de genul feminin, minionă, delicată și robustă în același timp, cu forme destul de voluptuoase. De aceea, pentru mine va fi Săndica. 🙂

Easy-R

Săndica mea are cutie de viteze robotizată Easy-R - da, știu că nu e cutie automată clasică, ci o manuală un pic mai altfel (cu un chinez mic-micuț ascuns undeva sub bord, care manevrează ambreiajul și schimbă vitezele la apăsarea accelerației), dar din punctul de vedere al șoferului, care folosește doar 2 pedale (accelerația și frâna), piciorul stâng nefiindu-i util în manevrarea vehiculului, cred că putem spune, fără să greșim prea mult, că e o Dacie cu cutie automată. Se simte un pic de întârziere la plecarea de pe loc (uneori și la schimbarea vitezelor, mai ales din viteza a 2-a într-a treia), dar nefiind o mașină de curse, cred că putem trece cu vederea acest mic lag. Pot spune, cu mâna pe inimă, că este o adevărată încântare să conduci această mașină cu pilotata Easy-R! Dacia Sandero Stepway Prestige cu Easy-R este destinată șoferilor care conduc prudent și relaxat.

Cei care vor să elimine aceste mici întârzieri de care am vorbit în paragraful anterior, pot trece pe modul Manual - viteza se schimbă prin impulsuri, + și -. Dar va lipsi experiența trăită pe modul Drive...

Dacă în primele 2-3 zile o mai bruscam, neputând anticipa exact când să apăs accelerația pentru o schimbare optimă a vitezelor, acum cred că pot spune că Săndica mea rulează lin, înfingându-se în trafic exact cât trebuie și când trebuie.

Infotainment

MediaNav-ul are un meniu foarte intuitiv. Din păcate, cei de la Dacia nu s-au obosit să facă upgrade la ceea ce aveau ei: hărțile de pe mașină sunt Here Q2.2016, deși a apărut, între timp, și setul de hărți Q1.2018. Mă rog, timp de 90 de zile după achiziția mașinii se poate face actualizare gratuită, prin intermediul unui simplu stick USB - văd că pe site-ul lor, MediaNav oferă actualizare la 2017.Q4. Mai aștept un pic, poate vor veni și cu 2018.Q1. Partea proastă e că, dacă nu folosesc sistemul lor pentru actualizare, se pierde garanția.

La sistem se pot conecta maxim 5 telefoane prin bluetooth; folosind ecranul tactil, se poate răspunde la apeluri, dar se poate și apela orice contact aflat în memoria telefonului. Folosind aceste funcții, nu mai este nevoie de un sistem adițional pentru hands free.

Merită să menționez că toate aceste funcții multimedia au și comenzi integrate imediat sub volan, despre a căror utilitate nu mai vorbesc, căci este de la sine înțeleasă.

Ah, mă enervează faptul că sistemul nu citește decât mp3 și wma, așa că flac-urile trebuie să le convertesc în mp3 înainte de a le copia pe memoria USB (maxim 32 GB).

Pro și Contra

Înțeleg că sistemul Start&Stop este un must have pe majoritatea mașinilor moderne, dar am început să-l detest: la fiecare oprire la semafor (și e plin Iașul de semafoare mai mult sau mai puțin sincronizate) sau când se merge în coloană, motorul se oprește. Așa că mi-am făcut un automatism: înainte de plecare, după slăbirea frânei de mână, dezactivez și sistemul Start&Stop (butonul se află chiar sub frâna de mână).

Aș critica zdravăn și cotiera: este îngustă, nu are loc să-și pună cotul și pasagerul din dreapta, iar cotul șoferului tot are tendința de a aluneca și a ieși de pe suprafața cotierei. Nu seamănă absolut deloc cu cea din configuratorul de pe siteul Dacia. Nu cred că i-ar fi costat prea mult o cotieră mai de calitate...


Modul de ajustare a spătarelor scaunelor mi se pare cam primitiv (o rozetă obișnuită...), dar trecem peste, căci își face treaba.

Oglinzile retrovizoare exterioare se reglează electric și sunt și degivrante. Din păcate, probabil pentru a limita costurile, plierea lor nu se face electric, ci manual: după ce ai coborât din mașină și dacă ești pe o stradă sau într-o parcare îngustă, este recomandat să pliezi oglinzile, să nu le ia înainte vreun bizon.

Altele

Impresia generală asupra acestui model este mai mult decât favorabilă: are prestanță pe șosea (de la distanță pare un Duster, dar când se apropie vezi că e doar un pui de Duster, fiind cu 26,1 cm mai scurtă), iar opționalele cu care a venit sunt satisfăcătoare și ar trebui să mulțumească orice șofer fără pretenții exagerate. Menționez senzorii de parcare spate care, împreună cu camera video la mers înapoi, ar trebui să nu facă probleme nimănui - ar fi fost mai bine dacă ar fi fost vizibilă și traiectoria.

Garda la sol este mare, iar cauciucurile 205/55/R16 fac din Dacia Sandero Stepway o mașină stabilă, care trece fără probleme peste obstacolele obișnuite, putând fi urcată lejer peste bordurile din Iași (probabil și peste bordurile din majoritatea orașelor țării, căci primarii se pare că s-au înfrățit și au achiziționat bordurile de la același fabricant).

Aerul condiționat automat monozonă lucrează și își face treaba cu brio - sunt mai mult decât mulțumit de funcționarea lui și de temperatura obținută în interiorul habitaclului.

Am fost puțin sceptic asupra funcționării asistenței la plecarea din rampă; asta până când am testat-o la ieșirea din parcarea de la Palas Mall: oprit în rampă cu declivitate mare, după ridicarea piciorului de pe frână mașina stă imobilizată timp de 2-3 secunde, timp în care șoferul are timp suficient să apese accelerația pentru a pleca de pe loc.

Bordul arată bine (nu e ca la mașinile de 25 - 30.000 €, dar e plăcut privirii). La fel, cromatica tapițeriei este bine aleasă, asortându-se cu culoarea exterioară a mașinii. Portbagajul nu e la fel de mare ca al Loganului MCV, dar e încăpător și suficient pentru un concediu obișnuit al unei familii de 3 persoane.

Nu am condus încă în modul ECO, dar am înțeles că, cel puțin pentru oraș, economia de combustibil este nesemnificativă, iar pierderea de forță destul de mare. La fel, nu am avut ocazia să folosesc pilotul automat - am s-o fac la vară, pe autostradă.

Sper ca peste 6 luni sau 1 an să am aceleași păreri bune despre Săndica. 🙂

------------------------

În altă ordine de idei, mă gândesc s-o foliez (îmi place cum arată mașina lui Dragos81 smile.gif ).
Am trimis email câtorva dintre atelierele autorizate RAR din Iași pentru a obține prețuri orientative: de la 250 de lei, la 450. Cel cu oferta de 250 nu mi-a mai răspuns când l-am întrebat de tipul de folie și garanție. Am mai avut unul care, probabil la mișto, a zis că-mi dă 25 de ani garanție - clar, ăstuia nu i-am mai răspuns eu.
Unul singur mi-a oferit toate detaliile în răspuns - 380 lei, garanție 10 ani la montaj și la folie, folie Llumar, filtru UV 99%, antiefractie, 5 ore durata lucrării. Probabil la ăsta voi apela când mă voi hotărî.
Bicicleta galbena
Sandica - copyright CTP! smile.gif

Dar el nu e membru al forumului (cred), deci ramai tu cu numele...

Eu am trecut cu Loganul II de 40k fara nici o problema tehnica, e drept cutie manuala si motor aspirat. Si greieri inca n-au aparut excl.gif

Un neajuns major e aerul conditionat care dupa 29-30 grd e depasit, poate pe tine n-o sa te deranjeze. Inteleg ca e aceeasi arhitectura si pe modelul tau.

Multi kmp!

Bobses
Aerul condiționat e automat - din ce l-am testat până acum, își face treaba cu brio (chiar și la 30 - 32 de grade afară). Nu știu cum o să fie la temperaturi exterioare de 40 de grade...

La cât mai mulți kilometri cu Loganul tău!

Edit: îmi place avatarul tău. smile.gif
MoneyTalks
Sa te folosesti cu placere de ea, fara evenimente neplacute.
Bobses
Mulțumesc!
Bwwlan
Felicitari pentru masina, e foarte frumoasa smile.gif s-o stapaniti sanatosi si fara neplaceri.

Cateva mici observatii, daca imi dai voie:

1. Plierea oglinzilor. Lasa-le nepliate. Si eu le pliam, pana mi-a zis unu' o treaba: bah, bun, vine un bou si-ti rupe oglinda, ca n-o vede. Daca e pliata si bizonu' vede, zice "hai ca incap". Daca totusi ii prost si nu incape, iti freaca tot lateralul. Cu oglinzile nepliate, iti rupe maxim oglinda. Presupun ca iti convine sa platesti o oglinda, decat inlocuit/chituit si vopsit aripi si portiere. Tu alegi...

2. Folie Llumar. Folia buna e scumpa. 250 lei ii o gluma proasta. In Iasi gasesti doi dealeri autorizati Llumar: A.G.E.R. Service Glass SRL si Corporation PC SRL. Restul nu stiu ce vand...

In rest, paie, apa si bataie cat incape smile.gif

Bobses
Mulțumesc!

1. Mda, la asta nu m-am gândit...
2. Cel la care vreau să merg este AGER și care oferă 10 ani garanție atât șl folie, cât și la manoperă. smile.gif Dar probabil prin iulie sau august.
Bwwlan
Eu mi-am pus folie Llumar la Cluj, la Masterfol, la doua masini pana acum: la o Corsa C si la fostul C5. Folie cu tenta verde. Cand zic "verde", nu e verde ca firul ierbii, e usor verzuie. E buna pentru ochi ca sparge lumina intr-un fel foarte odihnitor. Eu tot de-aia mi-as lua si pe viitor, ca alea negre mi se par prea coca-style, da' nu e musai sa le placa tuturor ceea ce imi place mie wink.gif
Bobses
Cu tentă verzuie n-am văzut... pare mișto, dar depinde ce vor avea ăia când mă voi duce la foliere. Totuși, aș vrea să și văd înainte cum arată pe o mașină.
andreig1982
Bwwlan s-ar putea sa se refere la Llumar AIR 75.
Bwwlan
Nu stiu cat de bine se vede in poza asta, insa de aratat, arata bine si dinauntru, si din afara.
Bobses
Da, se observă o tentă verziue - arată fain.
madhorsefuzzy
Uite aici cum arata Llumar AIR 80 pe fata (la test scade la 68% transparenta fata de legalul de 70% minim). Pe spate pe langa fumuriul de fabrica am aplicat si Llumar AIR 80.

Eu as pune Llumar AIR 80 peste tot, inclusiv fata fara nici un sticker pe geam. Nici nu o sa isi dea seama cineva ca ai folie si nici nu o sa te opreasca pentru intrebari. Da, recunosc ca e un risc, dar mi-l asum si de 4 ani nu m-a intrebat nimeni de sanatate.
Bwwlan
La tine se vede mai bine si e mai edificator contrastul cu gri, asa cum are el.
Bobses
Din ce văd aici, Llumar Air Geen/Blue sunt indicate pentru parbriz și geamuri față, din cauza transparenței ridicate.
alexutz23
Legat de folie, am ramas cu o parerea foarte buna dupa ce am fost la Folieri Design(nu SDesign!), langa Granit . Si taica-miu a cumparat de curand acelasi model, culoare dar cutie manuala ...
Bobses
Folieri Design se pare că sunt aceiași Corporation PC menționați de Bwwlan într-un post mai sus (conform lui tata Google) - mi-au zis că prețul este 350 de lei, dar fără absolut niciun alt amănunt: folie folosită, garanție, etc.
Răspunsul cel mai amănunțit l-am primit de la AGER.

Așadar, pe lista finală rămân doar 2 foliatori recomandați: AGER și Folieri Design (sau Corporation PC).
Dragos81
Felicitari pentru masina, e foarte frumoasa s-o stapaniti sanatosi si fara neplaceri.
Ai facut o alegere foarte buna motorasul ala si dotarile oferite fac toti banii.
Cu folie am un vecin cu culoare ca a ta si arata foarte bune.
Bobses
Mulțumesc, la fel! Deocamdată sunt foarte încântat de achiziția făcută. smile.gif Peste 2 săptămâni am s-o scot la o plimbare mai lungă și am să văd ce poate (vreo 400 km dus - întors).

Vecinul tău, care are mașina cu aceeași culoare ca a mea, ce fel de folie are: neagră sau verzuie?
Dragos81
Salut,
este neagra ca la mine doar ca o nuanta mai deschisa.
marksman
QUOTE(andreig1982 @ 1 Jun 2018, 18:40)
Bwwlan s-ar putea sa se refere la Llumar AIR 75.
*


Intr-o vreme se punea Llumar AT 35 GN, dadea acelasi rezultat ca si optiunea "privacy glass" de la VW. Acum vreo 2 ani am intrebat la un atelier care se ocupa de folieri si mi-au zis ca nu se mai produce/importa.
Bobses
Am o nelămurire: sistemul multimedia este MediaNav Evolution versiunea 9.1.1. Din ce am citit și în carte, dar și ai pe diverse forumuri, ar trebui să afișeze temperatura exterioară în dreapta sus, lângă ceas și informațiile despre telefonul conectat. Ei bine, această temperatură exterioară nu este afișată și, oricât am controbăit prin setările sistemului, n-am văzut nicăieri nicio opțiune de activare.

Are cineva vreo idee? O fi prea veche versiunea? Oricum vreau să-i fac o actualizare, dar mai sper să apară hărțile 2018.Q1, nu 2017.Q4, care sunt oferite acum.

LE: hm, se pare că trebuie activat un anumit modul Eco2 pentru MediaNav Evolution din computer, modul care este dezactivat by default de Dacia. În plus, ca să trimită datele din senzori către MediaNav, ar mai fi necesar un multiplexor. Iar în momentul în care faci lucrarea asta, se pierde, evident, garanția... Și parcă nu-mi vine să fac asta la câteva zile după achiziționare, când mai am "doar" 5 ani de garanție...

Ce aiurea: comand mașină cu toate opțiunile incluse, dar, de fapt, o parte din ele sunt dezactivate. smile.gif Cu ce-i deranjează cele 3 caractere în plus pe ecranul MediaNav-ului, de au trebuit să dezactiveze chestia asta? Dacă tot afișează temperatura pe computerul d ebord când apăs maneta aia de sub volan, de ce se feresc s-o afișeze peranent pe ecranul MediaNav? Chiar nu înțeleg...

Prin iulie vreau să fac actualizarea la MediaNav + hărți. Dacă nu-mi va apărea nici atunci opțiunea, voi scrie la Vocea Clientului Dacia, poate voi primi informații suplimentare.
Lord Hades
Felicitări pentru achiziție. O mașina noua este mereu un eveniment deosebit.

Anumite opțiuni neactivare din software din de politică de marketing. Toți fac la fel.
Poti activa unele dintre ele relativ ușor. Daca de impune instalare de hardware intreaba la dacia cat costa.

Pentru folie verifica cu cat rwsuxr UV si IR ... ca sa obții un confort real de pe urma lor.
Bobses
Mulțumesc!

Am să văd ce-mi instalează următorul upgrade, apoi am să mă adresez celor de la Dacia, să văd ce spun și ei.
VladSoare
QUOTE(Bobses @ 2 Jun 2018, 10:02)
Dacă tot afișează temperatura pe computerul d ebord când apăs maneta aia de sub volan, de ce se feresc s-o afișeze peranent pe ecranul MediaNav? Chiar nu înțeleg...
*


Din motive de costuri, evident.
Eu am problema inversă la Mondeo. Îmi afișează temperatura pe ecranul navigației și n-o pot dezactiva, și mă deranjează că e redundantă, pentru că o am și pe tabloul de bord. Aș vrea ca pe ecranul navigației să am numai informații utile, nimic în plus.
Bobses
Ei, la mine nu apare permanent pe tabloul de bord - dacă ar apărea permanent, n-aș mai vrea s-o văd pe ecranul MediaNav. Ca să văd temperatura exterioară pe calculatorul de bord, trebuie să apăs de câteva ori o manetă de lângă volan - fiecare apăsare a acestei manete afișează informații diferite (kilometraj total, kilometraj parțial, cât mai pot merge până la alimentare, presiune pneuri, temperatură exterioară...).
RDK
Felicitări pentru achiziție!
Ce consum ai în urban ?
Bobses
Mersi!

Îmi arată 9 și ceva la sută, dar nu știu cât e de edificator, în condițiile în care am doar vreo 250 km și am forjat mașina cât am putut. Sper să se regleze după 1000 km.
RDK
Citisem 9 luni la începutul topicului..
Eu sunt interesat de ceva similar (Logan sau Sandero) cu cutie robotizată, exclusiv pentru urban.
Sper să ne ții la curent.
Bobses
Azi am făcut actualizarea firmware-ului MediaNav Eco de la 9.1.1 la 9.1.3 - după cum era de așteptat, tot nu apare temperatura exterioară pe ecran și nu apare nici butonul Vehicul, ca să pot accesa DrivingEco2.

Nu am actualizat încă hărțile - actualizarea gratuită oferită este 2017.Q2, iar cu bani pot actualiza la 2017.Q4, în condițiile în care au apărut deja hărțile 2018.Q1. Sper (dar cred că sper degeaba) ca peste 1 lună și ceva, când o să am nevoie într-adevăr de hărți, să fie ceva mai nou de 2017.Q2. Sincer, simt că am fost păcălit când am dat bani pe hărțile MediaNav pentru Europa... păi cum să oferi tu, la actualizare, hărți de acum 1 an, în condițiile în care eu am achitat acum câteva săptămâni pachetul complet? Credeam măcar că vor pune ultimele hărți disponibile...

În altă ordine de idei, am scris la Vocea Clientului Dacia și i-am întrebat de temperatura exterioară pe ecranul MediaNav și acel buton Vehicul - din carte nu rezultă că ar fi opționale, cum e cazul Pornirii la distanță a motorului. Sunt foarte curios dacă și când vor răspunde.

@RDK - sigur că voi mai posta date despre consum, dar cred că abia după 1000 km vor însemna ceva.

3 Jun 2018, 17:47:
Am intrat astăzi în modul test al MediaNav Evolution. Am activat AHA - i-am dat pe ON, dar fără succes (nu-mi apare posiibilitatea de a selecta aplicația AHA când caut prin media atașate).
Aici am mai văzut un buton TEMP, care era setat pe No Display - l-am schimbat și pe ăsta să afișeze temperatura în grade Celsius, în speranța că va rezolva problema mea cu afișarea temperaturii pe ecran - tot fără succes și aici.
Dragos81
Salu,
nu te mai stresa cu temperatura si cu AHA cu nu sunt disponibile pe masinile de la noi.
Si au am scris la vocea clientului iar pentru AHA raspunsul a fost ca nu mai au contract cu producatorul aplicatiei.
Legat de temperatura iti trbuie un multiplexor asa se numeste deviceul iar acesta face legatura intre calculator si Medianav.(nu este disponibil pe piata din Romania asta a fost raspunsul de la vocea clintului).Poti sa il montezi tu separat dar pierzi garantia.
Bobses
În cazul ăsta, am să dau cele 2 valori la starea lor inițială...

Mi-e ciudă că temperatura pe ecranul MediaNav este specificată foarte clar în manual. Măcar ar trebui să scoată chestia asta de la varianta în limba română a manualului. Sunt curios ce-mi vor răspunde și mie.

Edit: nici eu nu aș vrea să instalez nimic suplimentar (în cazul ăsta multiplexorul respectiv) la nici 2 săptămâni de când am mașina.
VladSoare
Păi chiar tu ziceai așa:
QUOTE(Bobses @ 2 Jun 2018, 10:02)
În plus, ca să trimită datele din senzori către MediaNav, ar mai fi necesar un multiplexor.
*

În condițiile astea, e evident că nici o setare pe care o faci în soft n-are cum să aibă vreun efect. Degeaba muți butoane și schimbi meniuri, dacă informația nu ajunge unde trebuie din motive de hardware.
AR-18-MOS
Se pare că și în 2018 a rămas valabilă o mare vorbă spusă de-un membru prin anul 2004, și anume:
QUOTE
Cumparandu-ti Dacia, e ca si cum te-ai duce la curve dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu singur, bagand bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot.
Bobses
Asta e... Mă las păgubaș de astea 2 opțiuni...
torquemada
QUOTE(Bobses @ 2 Jun 2018, 11:02)
Am o nelămurire: sistemul multimedia este MediaNav Evolution versiunea 9.1.1. Din ce am citit și în carte, dar și ai pe diverse forumuri, ar trebui să afișeze temperatura exterioară în dreapta sus, lângă ceas și informațiile despre telefonul conectat. Ei bine, această temperatură exterioară nu este afișată și, oricât am controbăit prin setările sistemului, n-am văzut nicăieri nicio opțiune de activare.

Are cineva vreo idee? O fi prea veche versiunea? Oricum vreau să-i fac o actualizare, dar mai sper să apară hărțile 2018.Q1, nu 2017.Q4, care sunt oferite acum.

LE: hm, se pare că trebuie activat un anumit modul Eco2 pentru MediaNav Evolution din computer, modul care este dezactivat by default de Dacia. În plus, ca să trimită datele din senzori către MediaNav, ar mai fi necesar un multiplexor. Iar în momentul în care faci lucrarea asta, se pierde, evident, garanția... Și parcă nu-mi vine să fac asta la câteva zile după achiziționare, când mai am "doar" 5 ani de garanție...

Ce aiurea: comand mașină cu toate opțiunile incluse, dar, de fapt, o parte din ele sunt dezactivate. smile.gif Cu ce-i deranjează cele 3 caractere în plus pe ecranul MediaNav-ului, de au trebuit să dezactiveze chestia asta? Dacă tot afișează temperatura pe computerul d ebord când apăs maneta aia de sub volan, de ce se feresc s-o afișeze peranent pe ecranul MediaNav? Chiar nu înțeleg...

Prin iulie vreau să fac actualizarea la MediaNav + hărți. Dacă nu-mi va apărea nici atunci opțiunea, voi scrie la Vocea Clientului Dacia, poate voi primi informații suplimentare.
*




E generație 3, firmware-ul e 9.1.1 acum 9.1.3(cu date lipsă în eco2drive pentru a rezolva problemele de la TdB de Duster ph3)

AHA trebuia comandat cu mașina, nu se face retrofit
Eco2drive, temperatura exterioară și informațiile AC nu sunt disponibile e Dacia X52, doar Duster ph3 care primește și 4x4info, Eco2drive și temperatura exterioară fiind și prima Dacia cu multiplexor
Temperatură motor nu e activată în plus în manualul 01/2018 e scoasă

Dacă ai medianav nu ai ceas pe TdB
Dacă ai Temperatură ext. pe medianav nu o mai ai pe TdB

Hărțile oficiale sunt 201x Qy iar actualizarea va fi 201(x+1) Qy, cum Dacia livrează acum(aprilie/mai 2018) 2016Q2 rezultă că vei primi maxim 2017Q2
Bobses
Asta cu AHA care trebuia comandat cu mașina... n-am știut-o. N-ar fi trebuit să-mi spună de la dealer toate opțiunile astea minore? Oricum, în manualul meu nici nu mai apare referire la AHA.

Ba îmi apare temperatura pe computerul de bord la a nu mai știu câta apăsare a tastei 2 din manual (litera m din fișierul atașat de tine, afișajul A - temperatura motor, într-adevăr, nu o arată; și mi se pare că nici ora, dar e suficientă pe MediaNav) - s-ar putea să vorbim, totuși, de lucruri diferite (când te referi la tabloul de bord, înțelegi o afișare dedicată a temperaturii, care o arată în mod permanent?).

Cu multiplexor ar funcționa afișarea temperaturii exterioare pe MediaNav? Întreb pentru când se va termina garanția, peste 5 ani, că acum n-am de gând s-o pierd pentru ceva minor.

Deci cu hărțile m-am lămurit: mai noi de 2017.Q2 anul ăsta nu voi avea. Există vreo posibilitate de a le pune pe cele mai noi fără pierderea garanției?
torquemada
Eu vorbesc de temperatura motorului (t 111111) nu temperatura exterioară. Cea exterioară se poate scoate de pe TdB și o lași pe Medianav, dacă ai multiplexor

TdB = Tablou de Bord
Bobses
Bun, iar montarea unui multiplexor inseamna pierderea garantiei pentru MediaNav, nu?
Bobses
QUOTE(Bobses @ 3 Jun 2018, 12:46)
În altă ordine de idei, am scris la Vocea Clientului Dacia și i-am întrebat de temperatura exterioară pe ecranul MediaNav și acel buton Vehicul - din carte nu rezultă că ar fi opționale, cum e cazul Pornirii la distanță a motorului. Sunt foarte curios dacă și când vor răspunde.



M-au sunat azi de la Vocea Clientului și mi-au făcut programare în service să vadă ce și cum e cu solicitările mele. Dar, după ce mi s-a spus pe forum, slabă șansă să-mi activeze chestia asta... Oricum, merită să încerc, că doar nu e cu bani.

@koldun, mulțumesc pentru link, dar nu pot să-ți răspund la mesaj că cică n-am destule postări pe forum.
MoneyTalks
QUOTE(AR-18-MOS @ 3 Jun 2018, 19:33)
Se pare că și în 2018 a rămas valabilă o mare vorbă spusă de-un membru prin anul 2004, și anume:
*


Ala parca era Marty din cite tin minte...
Bobses
Am fost azi la service Dacia cu masina pentru butonul Vehicul, meniul DrivingEco2 si temperatura afisata pe ecranul MediaNav: dupa ce a pus testerul pe ea, mi-a confirmat ceea ce stiam deja de pe forum - se poate face cu ajutorul acelui multiplexor/BIC, dar doar dupa ce masina iese din garantie.

Cum sistemul de navigatie nou cica ar costa vreo 1400 de lei (asta in caz ca fac in alta parte interventia si pierd garantia daca se strica ceva, candva, la sistemul de navigatie), renunt deocamdata la temperatura afisata pe ecranul MediaNav - nu e ceva fara de care nu pot conduce...

In alta ordine de idei, am intrebat daca mi-ar fi util un set de becuri si de sigurante pentru masina (la vechiul Matiz schimbam destul de frecvent becuri si de vreo 2 ori am schimbat chiar sigurante) - mi-au spus ca nu, caci e destul de incomod de ajuns la ele...
Sunt curios, voi v-ati cumparat asa ceva? In caz ca da, de cate ori ati schimbat becuri la faruri/semnalizatoare sau sigurante?
Bwwlan
Nu înțeleg de ce îți place să îți complici inutil viața. Setul de lămpi de rezerva nu e obligatoriu, conform Codului Rutier. Dacă se arde una, asta e, o schimbi când vii acasă. Ce iei la set e calitate medie, tocmai fiindcă vine la set. Dacă vrei becuri bune, Osram sau GE, îți iei un set de doua lămpi din magazin când e cazul. Dacă le ții inutil după tine, sa n-ai surpriza, când vrei sa schimbi becul, că din cauza șocurilor ăla nou are filamentul gata rupt.
Faci cum vrei, însă ține minte că oamenii care se stresează puțin trăiesc mai mult smile.gif
Bobses
Dupa cum am spus, la masina veche am carat dupa mine setul de becuri si de sigurante. Privind in urma, nu cred ca era ceva fara de care nu puteam pleca cu masina - cand am schimbat ceva, tot acasa, in parcare, o faceam...

Ce spui tu confirma si ceea ce spuneau cei de la service: e o bataie de cap suplimentara. Multam!
bgdrenault
Cred ca am inlocuit vreo 4 becuri de lumina de intalnire de cand am masina.
Primul, stanga fata, dupa vreo 3 ani, la ora 3 dimineata in ultima benzinarie Mol inainte de intrarea in Ungaria pe la Bors. Aveam la mine un bec din fiecare, l-am inlocuit, la fata locului, la lumina lanternei, cu cartea in mana. Si pentru ca plecam la Roma si rezerva se terminase am cumparat unul din acea benzinarie Mol, cu 40 de lei, acelasi bec Osram, numai ca , cu 22 de lei mai mult decat cel avut, de preturi de benzinarie.
Probabil s-a mai ars vreo unul intre timp, dar altul notabil a fost in 2015, la pensiune in Mlini, Croatia, tot pe stanga, si tot asa s-a inlocuit ca aveam rezerva, de data asta doua bucati, vorba aceea, rezerva rezervei. Proprietara pensiunii cand m-a vazut cu farul in mana m-a intrebau daca nu vreau sa imi trimita un mecanic.

Ma rog, tu hotarasti, dar un bec de rezerva iti poate salva cateva ore de concediu. Pe mine nu cred ca ma primeau ungurii cu bec pe partea stanga ars, mai ales ca la ora respectiva DRL-urile nu erau suficiente si faza mare faceam radiografie in vama.
Bobses
Ideea e ca, in caz de vreo urgenta, pot gasi un bec in aproape orice benzinarie, nu?
bgdrenault
Sigur ca da, evident la pret dublu. Si sa nu ai ghinionul ca urmatoarea e la cca 70 de km, si sa o ratezi din cauza aglomeratiei. Si chiar sa ai nevoie de acel bec din cauza conditiilor(noapte, ceata, etc). Cel putin cel de faza de intalnire(care ars fiind pe stanga nu prea ai voie sa circuli noaptea, ziua te mai salveaza DRL) eu l-a purta in torpedou.
Bobses
Deci oricum as intoarce-o, e bine sa ai un bec de asta de rezerva. smile.gif
Iulikk
Costa 30 de lei un set de becuri si sigurante de rezerva de la Osram / Philips. Cutia este cat pumnul si cantareste cam 500 de grame. E chiar asa mult? Eu am in masina, intr-o cutie separat: 2 triunghiuri, vesta (nu e obligatorie, dar e mai bine sa fii vazut), stingator, trusa de becuri si sigurante.
Bobses
Pai nu e mult - tocmai de aceea am vrut sa-mi cumpar azi de la un service Dacia, dar mi-au spsu ca nu merita. Deci e clar, voi cumpara becuri si sigurante. smile.gif
Iulikk, tu de unde ai luat becurile si sigurantele?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.