alex1988
31 May 2018, 22:09
Salut, acum 2 luni am folisit spuma de clima si a intrat in UCH, imediat dupa ce am dat cu spuma au ramas plafonierele aprinse si becul rosu dintre ceasuri, dupa ce s-a uscat sia revenit, acum mia aparut electronic fault in bord si nu mai merge pilotul si nici plafonierele. Caut un electronist bun in bacau sau prin zona care ma poate ajuta
31 May 2018, 22:11:
am curatat si am ajuns cam asa cu placa
cj98czh
31 May 2018, 22:28
Te-a mancat in fund sa fie curata, acum este lacrima .... da nefunctionala ..
alex1988
31 May 2018, 22:49
ideea e ca am dat in aeritoare si nustiu cum a ajus pana in uch
Intrebare,
Nici dezinfectarea systemului de clime la renault nu este recomandat? sau ei nu flosesc spuma?
alex1988
1 Jun 2018, 21:08
nu am idee cum a putut ajunge acolo spuma
1 Jun 2018, 21:10:
am facut poza inainte sa il dau jos si se vede in stanga cum a curs acea spuma
xmisterx
2 Jun 2018, 00:28
Daca nu sunt intrerupte traseele pe placa eu zic ca se poate face, din poze se intelege ca lipiturile sunt cele mai afectate, lipiturile se pot face din nou, daca erai din BV ti-l reparam eu.
gastorro
3 Jun 2018, 14:08
Freaca bine zona aia cu o periuta de dinti si isopropanol (cel mai bun ptr curatat de cablaje electronice)
Merge si cu acetona (dizolvant lac de unghii) dar se evapora mai lent.
alex1988
3 Jun 2018, 19:24
imi vede ca e frana apasata, pirneste cand e pe liber fara sa apar nici o pedala si nu merge pilotul automat, limitatorul in schinb merge, vreau sa o vada si un alt electronist
xmisterx
3 Jun 2018, 19:30
Verifica comutatoarele de la pedale( ambreiaj si frana), pilotul este in legatura directa cu acele comutatoare.
alex1988
3 Jun 2018, 20:41
stopurile de frana functioneaza corect
gastorro
3 Jun 2018, 21:47
Repet, curata bine cu acetona cablajul si piesele din zona afectata si o sa mearga.
Spuma aia nu pote coroda cuprul sau SMD-urile de pe placa (care trasee sunt oricum acoperite cu o vopsea imposibil de dizolvat).
Scurturile prin spuma (care au probabil in jur de 1...10KOhmi) se formeaza mai ales intre pinii integratelor sau R C urilor (pe lipituri),
ca intre trasee nu are cum caci sunt protejate de vopseaua aia verde (d'aia se si vopsesc cablajele..).
Asa ca freaca bine cu acetona & periuta de dinti peste tot ca nimic util de pe placa nu se va dizolva/strica.
Am o rugaminte totusi.. cand termini de curatat, fa-i niste poze de foarte buna calitate (fata si verso); pune-ti iPhone-ul in modul macro. Apoi uploadeaza-le undeva si pune linkurile aici.
Te rog.
alex1988
7 Jun 2018, 15:21
am scos mufa de la pedala de frana si tot porneste ca si cum ar fi apasata feana, deci nu e din acel intrerupator ma gandesc, problema e tot din uch
alex1988
11 Jun 2018, 15:04
am rezolvat problema prin schimbarea uch ului, totul e ok
tr_viorel
13 Jun 2018, 14:36
Aceeasi problema o am si eu. Mi-a aparut Electronic Fault si Service. Motorul porneste fara apasare pedala frana (cand e pe liber), sau ambreiaj. In plus nu mi se mai aprind plafonierele, lampile din usi, luminile de la butoanele geamurilor si nici lumina rosie de la blocaj usi spate. In rest motorul porneste, luminile exterioare (semnalizare, pozitie, stop frana, mers inapoi, faruri, functioneaza normai. Totul a aparut in mers, fara avea o manifestare anterioara. Am demontat si verificat sigurantele din compartiment motor, sigurantele din interior si a ramas de verificat UCH-ul. Daca ai timp, scrie-mi mai in amanunt cum se demonteaza-nu am gasit un tutorial despre asta, sau o descriere a demontarii. Cat a costat UCH-ul? Mentionez ca in urma cu 3 ani, am facut o curatire a AC-ului cu o solutie speciala, lasata sa fasaie pe podeaua masinii, cu AC-ul pornit (mirosea urat, dupa tratament mirosul a disparut). Cand inchid/deschid din inchiderea centralizata, stand in masina, pentru o fractiune de secunda (la trecerea deschis/inchis si invers), se aprind toate aceste lumini interioare. Scuze pentru lungimea postarii, dar am vrut sa fiu cat mai explicit.
alex1988
13 Jun 2018, 17:28
uch urile sunt pe 3 nivele de echipare, eu am avut nevoie de nivel 3 avand keyless, uch a costat 200 lei iar programatul a costat 150 lei. in prima faza as recomanda sa se uite un electronist priceput, daca nu are rezolvare il schimbi. de demontat nu e foarte greu e undeva sub volan si trebuie sa desfaci plasticul de deasupra pedalelor si coloana aia de aer si cutia aia mica de sigurante, apoi ele e prin intr un surub si are 6 mufe. succes
skorpio_bog
19 Jun 2018, 16:50
QUOTE(alex1988 @ 31 May 2018, 23:49)
ideea e ca am dat in aeritoare si nustiu cum a ajus pana in uch
Conducta aeratorului de la sofer trece pe deasupra UCH-ului, pe acolo a curs spuma. S-a discutat asta de acum multi ani, nu se baga spuma in aeratoare chiar daca asa arata astia pe tuburile de curatat. Spuma aia se transforma in lichid si se scurge pe la imbinarile conductelor de aer pe diverse componente electrice, la Megane cel mai des pe UCH.
Corect se desface pe la picioare la pasager, se scoate filtrul de polen vechi, se rupe elementul filtrant de pe capacul de plastic si se baga spuma pe la filtru direct pe evaporator, dupa care se pune capacul de la filtrul vechi pentru a obtura gaura. Se mai poate baga si in partea din fata a evaporatorului, se desface conducta de aer care merge la torpedou si se umple cu spuma si acolo. Apoi se da drumul la ventilatie usor pe treapta 2-3 ca sa impinga spuma printre lamelele evaporatorului pana incepe sa se scurga lichid sub masina. Dupa ce s-a "topit" toata spuma, se da drumul la ventilatie pe treapta mare pana se duce tot lichidul sub masina.
tr_viorel
30 Jun 2018, 18:58
Revin cu UCH-ul. Am facut verificarea la Renault Service din Craiova, la un cost de cca. 200 lei (d.c. cca. 150 lei a costat testul CLIP). L-am comandat si vineri s-a montat in cca. 2 ore. La costuri s-a aplicat o reducere de 20%, pentru manopera si piesa (promotie pana pe 30 Iunie). Cu piesa si manopera a costat 1800 lei. Costul UCH-ului este in depozit de 1700 lei. Acum totul functioneaza. Mentionez ca vizual pe placa electronica, a celui inlocuit, nu se vede absolut nimic, in neregula.
Alin2225
1 Jul 2018, 00:38
foarte foarte scump pentru o asemenea lucrare. eu m as fi gandit de cateva ori inainte sa dau 1800 de lei mai ales cand exista solutii alternative cu piese mai ieftine. UCH uri second, baieti priceputi care programeaza etc etc. vorbim de un Megane 2 nu?? sper sa nu ma insel.
oricum...daca merge...c'est la vie.
La chesti de gen si eu as merge pe origunal/nou.
Pui uni secondai poate iti mai traieste 3 luni si ai aruncat bani afara aiurea...
Eu mi-am schimbat UCH-ul pe motiv de incompatibilitate, dupa schimbarea motorului 1,6->2L. Am cumparat unul second cu 150 lei, l-am virginizat si apoi l-am reprogramat (15min) cu totul. Deci nu merita unul nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.