Dupa luni de cercetari si postari pe aici am gasit in sfarsit cauza:
Desi eu credeam cu tarie ca este un contact imperfect undeva(tipic renault) si ca acest comportament este strict electric...dupa luni de zbateri si de intrebari pe diverse forumuri, dupa studiu aprofundat al sistemului de racire la megane 2 , finally am gasit problema !
Tot comportamentul anormal avea drept cauza primara apa.
Mai exact am fost cu masina la "alimentat cu freon" dar verificata etanseitatea inainte (care era ok, nu erau pierderi).
Intreb- Pai atunci de ce am pierdut freonul sau pe unde?
Mecanicul- Exista o supapa de suprepresiune care iti da freonul afara cand in instalatie creste presiunea inadmisibil...zice- ia porneste sa vedem ventilatorul....- vezi...nu merge treapta 2 ...zic - pai mergea!
Opresc si repornesc si ...surpriza !...merge treapta 2.
In fine, fericit ca am rezolvat ma urc in masina si plec spre meleaguri mai aglomerate cu AUTO ON ..ca acum eram barosan, imi dadeam eu mie aere
Mi-am dat aere timp de 10 min pana m-am oprit in coloana unde compresorul a inceput sa se deconecteze-reconecteze constant.Fix ca inainte dar acum stiam cauza.
Trag pe dreapta,AUTO ON, cobor fara sa opresc motorul, ridic capota si observ ventilatorul pe treapta 1...eram deja fericit ! gasisem partial motivul comportamentului anormal.
Ajung acasa si decid sa demontez panoul de sigurante si relee de la motor ca sa vad exact cauza.
Demontez bateria, suportul ei, ECU, apoi destul de greu desfac cutia de plastic in care vine acel modul cu relee si sigurante...Scot modulul si verific daca a intrat apa si a corodat ceva.Observ in dreptul unui releu contactele incinse si decid sa-l testez.L-am alimentat pe bobina si am pus buzzerul pe pinii de contact.Era ok.
In cutia modulului nu a patruns apa iar sigurantele erau toate ok.
Apoi dupa ce am demontat toate mufele de pe modul am depistat care este alimentarea ventilatorului si am alimentat direct din baterie.
NIMIC....
Ma uit mai cu atentie masor din nou si alimentez iar...NIMIC...ventilatorul nu se misca.
Dau bara jos , desfac traggerul, slabesc cele 2 suruburi desfac mufele si scot cu greu ansamblul ventilator in sus .
Il pun pe banc si-l alimentez direct in mufa motorasului cu 12 V...NIMIC !
Era clar deja...Ma uit pe net si iau de la dezmembrari un ansamblu ventilator in stare foarte buna .Bineinteles ca am fost acolo si mi-am ales din 4 buc pe cel mai silentios si fara defecte. Cost 200
Inainte sa depistez problema am platit 150 freonul...pe care i-am ....pierdut.
Montez ansamblul,verific continuitatea, alimentez din mufa de la modul si merge perfect.
Montez totul la loc cu grija si atentie sa nu rup ceva si sa nu intre apa pe viitor acolo si pornesc...
TURBOJET FRATE! se auzea ventilatorul mai tare decat motorul !:)
Am reincarcat cu freon si acum nu mai decupleaza compresorul.Baga rece chiar si daca a stat la soare toata ziua la 35 grade in ...cateva secunde.
Acum ca am rezolvat problema zic sa caut cauza defectiunii:
Sesfac vechiul motoras sa vad de ce nu functioneaza.In interiorul lui era plin de rugina.Axul era ruginit si abia se mai misca in lagare iar bobinajul era negru deci ars.
Cauza: Apa infiltrata in motorul electric al ventilatorului...Probabil de la spalarile repetate cu jetul in spalatorii.
Ma astept si la alternator sa cada din aceleasi motive.
Pacat ca nu am facut poze dar sper ca detalierea a fost ok.