Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema clima megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
altruista
Nu stiu daca s-a mai intamplat cuiva până acum. Am o problemă la clima baga aer rece doar pe turatii sub 2200, in rest baga aerul de afara. Mă poate ajuta cineva?
Daca conteaza, megane 2, 96 kw, 131 CP an 2007. Multumesc celor care imi vor raspunde.

30 May 2018, 02:28:
Up
ProfiBv
QUOTE(altruista @ 29 May 2018, 17:44)
Nu stiu daca s-a mai intamplat cuiva până acum. Am o problemă la clima baga aer rece doar pe turatii sub 2200, in rest baga aerul de afara. Mă poate ajuta cineva?
Daca conteaza, megane 2, 96 kw, 131 CP an 2007. Multumesc celor care imi vor raspunde.

<span class='edit'>30 May 2018, 02:28:</span>
Up
*


Cantitate prea mica de freon.
altruista
UPDATE:
Am fost la doctor, reincarcare cu freon, aveam 520g freon si 13 ml ulei. Am bagat 550 g + 15 ml ulei. Nu s-a schimbat nimic, aceleasi probleme, baga rece pana in 2000-2200 turatii. Am pus tester can clip si arata ca la turatie mai mare de valorile acelea creste presiunea in instalatie si se opreste compresorul. Daca presiunea scade (turatii mici) porneste iarasi compresorul. Nu stie nimeni ce se intampla. Vă rog poate stie cineva. Multumesc.
ProfiBv
Spala radiatorul din fata foarte bine.Dai cu jetul pe el cu motorul si a/c pornit si daca are cine sa-l si tina turat macar la 1500 si mai bine.
A doua varianta, scoti filtru de polen si te uiti in locasul lui daca nu cumva este colmatat vaporizatorul sau poate face gheata pe suprafata .Cu ocazia asta verifica si scurgerea condensului din carcasa aerotermei .Tre sa fie un furtun care pleaca din partea de jos a carcasei si iese sub masina.

31 May 2018, 19:34:
Aaa , ventilatorul din masca fata l-ai auzit pornit ?
altruista
Radiatorul e curat, l-am spalat si suflat cu aer, a fost schimbat anul trecut impreuna cu presostatul si radiatorul de antigel (martie anul trecut). Nu e de-acolo. Iar la filtru de polen - de ce pe turatii mici ale motorului la aceiasi ventilatie a climei baga rece iar pe turatii mari nu mai baga rece? O sa ma uit maine acolo dar nu cred. Ventilatorul din masca porneste. Am tot cautat ce rol are acel presostat dar n-am gasit, am vaga impresie ca el ar fi problema. Nu stiu daca are rolul de a regla presiunea in instalatie. Pe tester cand presinune crestea oprea compresorul.
mnm
La o temperatura ambianta>25 grd. C lasa masina pe loc, la ralanti, cu AC pornit, setat pe 20 grd. C pe asfalt/ beton uscat min 10 min. Pe mijloc in dreptul vaporizatorului AC din bord sau la sfarsitul galeriei de evacuare din motor/inceput toba trebuie sa apara picaturi de apa pe asfalt/ beton uscat....si dupa mai mult timp o balta de apa. Daca in interior AC se simte si nu apare balta de apa... scurgerea centrala de ape pluviale este infundata si vaporizatorul este imersat in propriul condens.
altruista
Si daca nu curge condensul se ridica presiunea in instalatie? Sa spunem ca e infundata scurgerea, asta e cauza?
mnm
Daca nu curge condensul instalatia AC merge cum vrea ea.
Eu vorbesc din experiente personale si dupa 2 luni de vara fara ploaie m-am trezit cu mocheta uda pana in port bagaj iar la bancheta din spate baltea apa...acum fro 7 ani.
ProfiBv
Cel care a incarcat instalatia ar fi trebuit sa vada pe ceasuri si la ce presiune se decupleaza compresorul , ca sa elimini posibilul defect de presostatului .
Presostatul are rol de protectie a instalatiei .
Condensul nu va balti ci va ingheta pe vaporizator astfel nu se face schimbul de temperatura ....
Aerul de afara trece prin filtru de polen ,apoi prin vaporizatorul (radiatorul de A/C intern) unde este racit si ,atentie , USCAT , apoi intra in radiatorul de incalzire .....
altruista
Astept si alte pareri. Senzori ceva, de ce creste presiunea?
Dreamer
Eu as recomanda sa incerci sa scchimbi senzorul de presiune si sa maresti cantitatea de ulei din compresor si sa folosesti functia "search" a forumului ....
Uite ce am gasit eu la o cautare rapida ..
[attachmentid=1628087655]
greny
fyi
marian24gam
Salut !
La mine altă problemă. Nu mai bagă aer rece, când stã în ralanti(pur și simplu ,intră aerul de afară).
Cum accelerez un pic ,peste 1000 turații , pornește ventilatorul și începe să bage aer rece.
?????
altruista
Dreamer senzorul este bun deoarece sesizeaza presiunea ridicata si opreste compresorul, altfel ar plesni conductele. Uleiul la incarcare descarcare de freon il ia pe cel din conducte nu il ia si pe cel din compresor.
budspencer07
In primul rand vezi sa nu ti patineze ambreiajul compresorului.
In al doilea ar cam trebui schimbate sau curatate filtrul respectiv supapa de expansiune.
In al treilea rand ar trebui curatata toata instalatia si verificat compresorul.
valikris2002
La mine facea gheata pe conducte dupa ultima incarcarea cu freon, si nu mai baga aer rece. Concluzia ca s a bagat prea mult freon, dar robotul ala baga in functie de modelul de masina. Pana nu opream aerul 5 minute sa se dezghete nu mai baga rece. Dupa 2 ani cred ca s a mai pierdut din freon ca nu mai face figuri sau inca nu e foarte cald afara sa mearga la maxim, ac manual pe masina.
meg2s
@budspencer07: ce experiente anterioare ai cu filtrul uscator si la ce te referi cand spui "curatarea instalatiei"? Crezi ca simptomele pe care le-am descris in postul #25 aici:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=315...dpost&p=4744471
pot avea legatura cu ceea ce sugerezi tu? Dupa cum am scris acolo, cei de la Renault masoara temperatura si-mi spun ca e doar impresia mea ca nu merge aerul...
ProfiBv
Spala bine faguri de la radiatoare .
Verifica si cantitatea de freon intr-o firma specializata in sisteme frigorifice .Cere acolo recuperare ,in vederea aflarii cantitatii avute , vacumare 20 min , umplere 550G freon si ulei 20-50ml .
Uita de functia auto .
Seteaza temperatura cu 5 grade mai jos ca afara ,treapta 2 sau 3 la ventilatie si dirijat aer pe grilele frontale ,nu pe parbriz nu la picioare .Cand e sufocant in masina dai putin si recirculare dar nu la drum lung.
Iti dau PM cu firma specializata in Bucuresti daca tu nu sti vreuna .
budspencer07
Daca vrei sa ai un randament bun al instalatiei ar fi f. bine sa inlocuiesti filtrul uscator. Deasemenea o cantitate prea mare de ulei in instalatie iti poate scadea randamentul.
mnm
QUOTE(ProfiBv @ 12 Jun 2018, 20:52)
..........
Uita de functia auto .
Seteaza temperatura cu 5 grade mai jos ca afara ...
.........
*



O chestie interesanta sesizata ieri de mandea la mers prin Bucuresti la 2000~3000 rot/min.:
La 30 deg. C afara, clima setata pe 22 deg. ...brehaia... nu prea isi facea treaba.
Clima setata pe 25 deg. C... era perfect in masina.
??? O idee buna !
ProfiBv
Se recomandă asta pentru randamentul oamenilor din mașină , după ce coboară și nu pentru eficienta sistemelor de a/c.
Că să mă înțelegeți mai bine , stați vreo 5 minute in zona de mezeluri sau carne în hipermarket și apoi mergeți lângă mașină , în parcare la soare tot vreo 5 minute și să nu-mi spuneți că nu v-ați înădușit cheers.gif
dangeorge007
am un zgomot de motor obosit cand pun ac ul ..uleiul incepe sa se prelinga pa peste tot...atunci cand sta in parcare ac porneste numai pe rece, daca vreau mai cald nu vrea, o las in garaj, spatii inchise, nici o problema merge si mai caldut...o fi vreo siguranta ceva?! facut distributie, schimbat compresor..
dangeorge007
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=316...dpost&p=4748652, dreamer din brasov, o intrebare ca vad ca le mai stii..
un megane 2 din 2007, 1.6, 16 v care are o problema cu ac ul, astfel la mers in oras cu 15 grade pe auto, tureaza la maximum dar nu raceste cum trebuie decat daca ii pun recirculare si nici atunci daca stau pe loc in aglomeratie; freon maximum, nu pierde nimic..compresor nou, radiator nou, o gramada de parale schimbat piesele astea degeaba, el tot nu merge cum trebuie..un sfat daca ai !
ProfiBv
QUOTE(dangeorge007 @ 24 Jun 2019, 20:10)
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=316...dpost&p=4748652, dreamer din brasov, o intrebare ca vad ca le mai stii..
un megane 2 din 2007, 1.6, 16 v care are o problema cu ac ul, astfel la mers in oras cu 15 grade pe auto, tureaza la maximum dar nu raceste cum trebuie decat daca ii pun recirculare si nici atunci daca stau pe loc in aglomeratie; freon maximum, nu pierde nimic..compresor nou, radiator nou, o gramada de parale schimbat piesele astea degeaba, el tot nu merge cum trebuie..un sfat daca ai !
*


Daca nu te supara , pana apare vecinul ,...
Fluxul de aer prin grila de ventilatie este puternic si mult mai puternic la trecerea pe recirculare ?
Tubulatura , filtru de polen curate , verificate ?
Si ultima posibila problema , clapeta de mixare cald-rece din aeroterma .La clima e controlata de un servomotoras electric si e cam greu si inghesuit spatiul de diagnosticat fizic.
Pe manual ,Low la temperatura si treapta 2 de ventilatie simti rece langa aeratoare ?
dangeorge007
schimbat motorasul cu pricina, degeaba, acelasi comportament..si nu a fost deloc ieftin..cat despre 15 grade si viteza la 1/2 se simte un pic rece si cu recirculare creste turatia si scade un pic temp..compresorul huruie saracu...
tubulatura, filtru curate ...ce i drept la un moment dat am dat jos filtru de la vaporizator si am mers fara el....era mai respirabil aerul si parca baga ceva mai bine..dar nu este bine sa merg fara el, trebuie sa fie ceva care opune rezistenta sau care il strica imediat cand ajunge la inghesuiala si creste temp...se aude cum in loc sa scada turatia motorului si a compresorului, brusc o iau la galop incercand sa bage rece probabil dar degeaba, baga aer cald.....insa, cum am trecut de 35 km/ora cum baga frumos, prea rece chiar daca e la 15 setat, adica asa cum ar trebui..nu mai stiu ce sa mai zic, un sfat, un mester ceva ..
Dreamer
Nu ai suficient freon in instalatie ... si daca huruie .. nici ulei suficient ...
tr_viorel
Functionare aleatoare AC. Legatura interna de masa arsa la calc. de aprindere. Remedierea prin legatura directa la masa (baterie).
dangeorge007
QUOTE(ProfiBv @ 24 Jun 2019, 22:04)
Daca nu te supara , pana apare vecinul ,...
Fluxul de aer prin grila de ventilatie este puternic si mult mai puternic la trecerea pe recirculare ?
Tubulatura , filtru de polen  curate , verificate ?
Si ultima posibila problema , clapeta de mixare cald-rece din aeroterma .La  clima e controlata de un servomotoras electric si e cam greu si inghesuit spatiul de diagnosticat fizic.
Pe manual ,Low la temperatura si treapta 2 de ventilatie simti rece langa aeratoare ?
*


a fost motorasul de la aeroterma, deci cel responsabil cu sus jos...de fapt treaba este de la cutia de viteze care are o problemuta cu check gear box si blocatul la rece cand trozneste si provoaca un soc destul de urat in masina...maine o duc la service, schimb valva presiune...o caruta de parale..
Dj_captainu
Legat de functionarea la turatii mici, problema la mine a fost firul de sub compresor care era intrerupt.
megan2
Salut .Am si eu o problema cu clima, megane 2.2 .Cand apas auto nu mai porneste la max (sau aproape max) ca inainte ventilatorul ci sta la aceeasi turatie mica (cea mai mica).Compresorul functioneaza, baga rece dar nu mai variaza turatia.Aceeasi problema la cald, daca apas auto baga cald, variaza temperatura dar viteza ramane acceasi(cea mai mica).Nu creste viteza nici in mers, nici mai tarziu, in nici o situatie.Sunt nevoit sa o cresc manual apasand butonul dedicat.Daca folosesc incalzirea sau racirea manual merge perfect.
Ce se intampla de nu mai merge "AUTO" asa dintr-o data?
skorpio_bog
Daca viteza aerotermei se schimba manual de pe bord dar nu merge pe auto e posibil sa fie senzorul de temperatura din habitaclu. Din cate imi amintesc este in plafon, intre parasolare.
megan2
Altceva?A mai intalnit cineva acest defect?Vreo rezolvare in afara de cea evidenta cu senzorul?( apropo nu e aia).

megan2
Exista releu separat pentru ventilatia pe AUTO?
xmisterx
Aici ai schema completa pt clima automata.
sebiang2001
auto merge DOAR pe clima .
megan2
Revin cu problema mea.Nu functioneza AUTO (si DA stiu ca auto este CLIMA) nici pe rece nici pe cald desi stau bine pe aceste reglaje pe manual(adica pe manual functioneaza si temperatura setata si ventilatia).


Nu este de la senzorul vietii dintre parasolare(verificat, schimbat cu alti 2 si acelasi comportament).

Intre timp am bagat freon ca pornea A/C doar la turatii mari si acum merge continuu.

Insa AUTO tot nu functioneaza. NICI pe RECE NICI pe CALD.

Reiau simptomele : Cand apasam AUTO pornea ventilatorul habitaclu la max daca era prea cald si isi varia turatia in functie de cat de repede se racea , in final ramanea la o turatie constanta mica.
La fel facea si iarna pe cald.


ACUM NU MAI PORNESTE ventilatorul deloc desi scrie AUTO si AC dar ventilatia nu o ia.Din cand in cand asta iarna a mai mers .Sporadic....ceea ce ma face sa cred ca este o mufa/contact.Care si unde ar putea fi?
megan2
Dupa luni de cercetari si postari pe aici am gasit in sfarsit cauza:

Desi eu credeam cu tarie ca este un contact imperfect undeva(tipic renault) si ca acest comportament este strict electric...dupa luni de zbateri si de intrebari pe diverse forumuri, dupa studiu aprofundat al sistemului de racire la megane 2 , finally am gasit problema !

Tot comportamentul anormal avea drept cauza primara apa.

Mai exact am fost cu masina la "alimentat cu freon" dar verificata etanseitatea inainte (care era ok, nu erau pierderi).
Intreb- Pai atunci de ce am pierdut freonul sau pe unde?
Mecanicul- Exista o supapa de suprepresiune care iti da freonul afara cand in instalatie creste presiunea inadmisibil...zice- ia porneste sa vedem ventilatorul....- vezi...nu merge treapta 2 ...zic - pai mergea!

Opresc si repornesc si ...surpriza !...merge treapta 2.

In fine, fericit ca am rezolvat ma urc in masina si plec spre meleaguri mai aglomerate cu AUTO ON ..ca acum eram barosan, imi dadeam eu mie aere smile.gif

Mi-am dat aere timp de 10 min pana m-am oprit in coloana unde compresorul a inceput sa se deconecteze-reconecteze constant.Fix ca inainte dar acum stiam cauza.

Trag pe dreapta,AUTO ON, cobor fara sa opresc motorul, ridic capota si observ ventilatorul pe treapta 1...eram deja fericit ! gasisem partial motivul comportamentului anormal.

Ajung acasa si decid sa demontez panoul de sigurante si relee de la motor ca sa vad exact cauza.

Demontez bateria, suportul ei, ECU, apoi destul de greu desfac cutia de plastic in care vine acel modul cu relee si sigurante...Scot modulul si verific daca a intrat apa si a corodat ceva.Observ in dreptul unui releu contactele incinse si decid sa-l testez.L-am alimentat pe bobina si am pus buzzerul pe pinii de contact.Era ok.

In cutia modulului nu a patruns apa iar sigurantele erau toate ok.
Apoi dupa ce am demontat toate mufele de pe modul am depistat care este alimentarea ventilatorului si am alimentat direct din baterie.

NIMIC....

Ma uit mai cu atentie masor din nou si alimentez iar...NIMIC...ventilatorul nu se misca.

Dau bara jos , desfac traggerul, slabesc cele 2 suruburi desfac mufele si scot cu greu ansamblul ventilator in sus .

Il pun pe banc si-l alimentez direct in mufa motorasului cu 12 V...NIMIC !
Era clar deja...Ma uit pe net si iau de la dezmembrari un ansamblu ventilator in stare foarte buna .Bineinteles ca am fost acolo si mi-am ales din 4 buc pe cel mai silentios si fara defecte. Cost 200

Inainte sa depistez problema am platit 150 freonul...pe care i-am ....pierdut.

Montez ansamblul,verific continuitatea, alimentez din mufa de la modul si merge perfect.
Montez totul la loc cu grija si atentie sa nu rup ceva si sa nu intre apa pe viitor acolo si pornesc...

TURBOJET FRATE! se auzea ventilatorul mai tare decat motorul !:)

Am reincarcat cu freon si acum nu mai decupleaza compresorul.Baga rece chiar si daca a stat la soare toata ziua la 35 grade in ...cateva secunde.

Acum ca am rezolvat problema zic sa caut cauza defectiunii:

Sesfac vechiul motoras sa vad de ce nu functioneaza.In interiorul lui era plin de rugina.Axul era ruginit si abia se mai misca in lagare iar bobinajul era negru deci ars.

Cauza: Apa infiltrata in motorul electric al ventilatorului...Probabil de la spalarile repetate cu jetul in spalatorii.

Ma astept si la alternator sa cada din aceleasi motive.

Pacat ca nu am facut poze dar sper ca detalierea a fost ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.