Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL Clio 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Pages: 1, 2
bazate
Proaspat proprietar de Clio 4 1,2 75 am instalat deja GPL (3200RON)...Tomasseto STAG 4 BASIC cu injectoare Hana, rezervor toroidal 42 litri in locul rotii de rezerva....inca intampin mici probleme cu emulatorul pentru indicatorul de benzina (am incercat deja 2 modele si nu reusesc sa pacaleasca masina ca nu merge pe benzina) pe care sper sa le rezolv zilele astea...dar in rest masina merge super pe gaz...mai ales ca e inca in rodaj.
Primul drum pe GPL....am facut deja 580 km in afara localitatii, 2 adulti si 2 copii, bagaje light, si abia a intrat pe rosu...deci probabil consumul e sub 6% pe GPL.
papa_mulo
Interesant. Sotia are masina asta si la un moment dat cand am cautat oferte scria ca nu se instaleaza toroidal pe clio 4 datorita unor norme care prevad ca distanta intre rezervor si asfalt trebuie sa fie mai mare de X cm...si clio 4 nu s-e incadra. Sti ceva de asta, cum s-a rezolvat problema?
bazate
Cred ca e mai mult mit chestia cu distanta. Regula RAR e ca instalația sa nu fie mai joasa decât puntea...Mai degrabă cei din service inventează motive sa nu monteze toroidal pt ca e mult mai mult de lucru....Și e mult mai simplu sa puna un cilindric in portbagaj. Se decupează practic conul de prindere al rotii de rezerva....Iar rezervorul se prinde în niște suporți de platbanda...roata de rezerva se pune intr-o husa textila și intra f Bine în portbagaj....În golul ei au loc cricul și alte mărunțișuri astfel ca portbagajul rămâne utilizabil...Iar în caz de ceva lasi rezerva acasa.
Masina este oferită cu gpl în Italia și Franța...Iar la busonul de benzina chiar e un loc standard de montare mufa alimentare gpl.
La un consum de 10 pe GPL în București. ..40 km pe zi...investiția merita din plin.
bazate
Stie cineva valorile rezistentei plutitorului de la rezervor?
Citisem undeva pe acest forum valorile pentru Logan 2 dar nu bat caci al meu la plin are 0.05...si ar trebui sa scot cate 10 litri sa vad valorile pentru 3/4, 1/2, 1/4 si gol. Se pare ca cele 3 variante de emulator gpl recomandate de producator (Stag 4) nu merg pe noul clio...desi merg pe Logan 2 si Clio 3 cu acceasi motorizare....Altfel spus acum de benzina coboara ca si cum ar merge pe benzina si se reseteaza numai la alimentare.
torquemada
Păi e normal la Logan II și Clio4 joja e citită doar la pornire în rest se merge pe fuel flow, deci și pe gaz TdB primește informație de la injecție că mănâncă benzină
bazate
Știu de problema cu nivelul indicat pentru benzina...De asta am comandat emulator. Problema e ca nu da rezultate nici acesta și încerc sa identifice o soluție de la stag precum și modul de instalare la clio 4. Firma unde am montat nu e chiar mica. ..initial montatorul nu a respectat instrucțiunile și a luat plus de la pompa...ulterior a corectat problema dar fără rezultate. Producatorul mi-a cerut valorile rezistentei plătitorului pt a găsi o soluție și am nevoie de un sfat privind modul de măsurare. Am un aparat de măsură și în felul ăsta vreau sa evit sa merg la montator sa îmi măsoare ei de fiecare data când scade o liniuță. ..Pot face eu ăsta acasa. Initial mi-a măsurat o valoare de 0.05 pt plin...dar am dubii ca e corect și vreau sa fac plinul și sa refac măsurarea. Se face cu contactul pus? Cu mufa decuplata sau cu ea pe poziție? PUn plusul pe firul sondei și minusul pe minunul pompei? Oricum suspectez ca emulatorul cu 4 fire montat initial era bun dar trebuia alimentat nu de pe pompa inxlusiv minusul.Merci
Liviu82
O adresa unde ati montat gpl?multumesc
bazate
QUOTE(Liviu82 @ 2 Jun 2018, 09:17)
O adresa unde ati montat gpl?multumesc
*


Toporasi 2-6, Bucuresti...e a 4-a masina pentru care montez GPL la ei si nu as fi revenit daca nu aveam incredere in ei, desi se poate monta usor mai ieftin in alte ateliere mai mici...ce iau piese de la ei. Baietii au mai montat acceasi instalatie pe CLIO 4...al meu e insa din 2018 si ceva da cu virgula....Avantajul e ca firma are o relatie directa cu producatorul si in cele din urma va apare si solutia. Celalalt cu Clio montat odata cu mine in acelasi loc era din 2016....aceeasi problema cu emulatorul.

<span class='edit'>2 Jun 2018, 10:23:</span>
QUOTE(papa_mulo @ 21 May 2018, 07:01)
Interesant. Sotia are masina asta si la un moment dat cand am cautat oferte scria ca nu se instaleaza toroidal pe clio 4 datorita unor norme care prevad ca distanta intre rezervor si asfalt trebuie sa fie mai mare de X cm...si clio 4 nu s-e incadra. Sti ceva de asta, cum s-a rezolvat problema?
*



In Bucuresti imi consuma in jur de 10....am facut 758 km cu un plin, din care 610 in afara si restul in Bucuresti...la un pret de 83 lei.[attachmentid=1628087624] [attachmentid=1628087625] [attachmentid=1628087626] [attachmentid=1628087627]
Liviu82
QUOTE(bazate @ 2 Jun 2018, 09:08)
Toporasi 2-6, Bucuresti...e a 4-a masina pentru care montez GPL la ei si nu as fi revenit daca nu aveam incredere in ei, desi se poate monta usor mai ieftin in alte ateliere mai mici...ce iau piese de la ei. Baietii au mai montat acceasi instalatie pe CLIO 4...al meu e insa din 2018 si ceva da cu virgula....Avantajul e ca firma are o relatie directa cu producatorul si in cele din urma va apare si solutia. Celalalt cu Clio montat odata cu mine in acelasi loc era din 2016....aceeasi problema cu emulatorul.

<span class='edit'>2 Jun 2018, 10:23:</span>
In Bucuresti imi consuma in jur de 10....am facut 758 km cu un plin, din care 610 in afara si restul in Bucuresti...la un pret de 83 lei.[attachmentid=1628087624] [attachmentid=1628087625] [attachmentid=1628087626] [attachmentid=1628087627]
*


Nu va suparati dar cum eposibil sa faci 760 km cu 35 litri de gpl?, daca in Bucuresti consuma 10% si ati parcurs 150 km =15 l gaz, rezulta ca, cu 20 l ati parcurs 600 km??????? adica sa fim seriosi 3l/100km doar daca masina era tractata smile.gif)))
bazate
Nu am nici un interes sa inventez chestii..Și nici nu cred ca ironiile își au rostul. ....spun doar ca am alimentat cu GPL...Și am mers destul de constant., continuu, noaptea și cu maxim 100 la ora afară. La revenirea în București aveam 600 și ceva de km și mă asteptam sa se termine....Gazul a cedat la 758km. În medie iese sub 5....Pe CB arata 5.6. As mai adaugă că în București acești km i-am făcut preponderent noaptea intre 2100 și 0400 pe distante lungi gen Dr.Taberei ieșire A1(adică reprize de 30-40 km)..ulterior am alimentat 36.97 litri....adică vreo 83 de lei....Ce e drept butelia e de 47 si probabil intra vreo 42 dar la atât a intrat la mine....posibil ca consumul sa fie mai mare. Intre timp acum am 1217 km pe bord (deci peste 450 km de la 758) mers doar in Bucuresti și mai am o bulina la gaz ....Pe CB am 10.2% acum. În weekend mai fac probabil un drum de 700 km și fac iar consumul. Ca idee pe R& Go am scor eco 96/ 100 pentru perioada ăsta. ...Iar gazul intra în maxim 500 metri....
papa_mulo
Da, mai fa niste km si mai revino, poate ti-a scapat ceva. Si mie mi se pare ireal de mic consumul...din ce stiu pe gaz iti consuma ca si nr de litri mai multi decat pe benzina. Eu chiar sunt curios si interesat despre ce poate face o instalatie de gaz bine montata pe masina si motorizarea asta. Te urmaresc in continuare cu interes.
bazate
Intra-adevar e o necunoscuta: Am montat GPL la 5.9 KM...cei de la service au pus de 30 de lei..si au facut reglajele iar eu am completat la plin fara sa tin cont cat intra....La 758 km s-a golit si imediat am alimentat la clic cu aproape 37 litri.,.e posibil sa fi consumat mai mult decat atat! Pe butelie scrie in acte 47 litri! Acum am 1267 km...si nu a intrat inca pe rezerva de GPL...deci am aproape 500 km de mers doar in Bucuresti, de data asta si in conditii de trafic aglomerat....ce e drept sta ultima bulina aprinsa de la 1100.
Oricum Stag 4 basic cu injectoare Hana se misca bine, fara diferente intre gaz si benzina...in curand voi sti exact cat consuma!
Singura dezamagire e ca nu am o solutie pentru emulatorul de benzina....cel indicat de producator nefunctionand. Trebuie sa mai consum ceva benzina ...pt a alimenta 8 litri...ca sa resetez plutitorul si sa masor valoarea reala a rezistentei in plutitor.
Liviu82
Urmeaza sa montez si eu GPL, am mai sunat la o firma dar mi au sugerat sa tai/sudez eu tabla la roata de rezerva.Intrebarea mea e daca in cei 32 mil la dumneavoasta s au ocupat inclusiv de ce tine de mecanica/ decupat etc.multumesc


4 Jun 2018, 20:07:
Legat de emulator, sunt 2 frati care monteaza gpl la Buzau, super profesionisti care mi au zis ca emulator lor functioneaza (cei drept ca pe stag 200+). SEBIGAZ ii gasiti pe net poate le adresati o intrebare legat de problema dumneavoastra.
bazate
In banii astia au facut totul la cheie...inclusiv astupat cu silicon intre rezervor si tabla masinii, aplicat un strat de grund si ulterior aplicat un strat de vopsea. Remarc faptul ca desi am vazut in Polonia ca rezervorul venea prins doar in cele 4 suruburi de podeaua portbagaj...aici s-a mers pe un sistem suplimentar cu 2 bucati de platband.


Il stiu pe Sebi...am locuit in Buzau si am instalat la ei 2 kituri. Problema cu emulatorul e una neasteptata, aceleasi emulatoare fiind instalate de firma pe Logan 2 si Clio 3 cu aceeasi motorizare. In plus piesa este platita si solutia este aproape. Mingea este in curtea mea, urmand sa verific valorile rezistentei plutitorului..si sa le confrunt cu ce au ei pt acceasi masina....La Megane 2 cu Stag 200 macar se reseta singur plutitorul dupa 3 ore de functionare sau 200 km si nu aveam nevoie de emulator.
bogdi12001
Nu ti-au anulat garantia la motor pentru ca ai pus gaz?
bazate
Inițial dealerul a zis ca e OK sa pun GPL....ulterior nu am mai intrebat...Oricum nu cred ca motorul e cu risc la masina ăsta. ...ca paranteza am garantie extinsa pe masina adică 5 ani. Mă preocupa chestiile scumpe ce se pot strica: compresor ac, alternator...diverse butoane. Pt restul am casco.
La vopsea și caroserie ...Iar garanția e inutila căci apar tot felul de ciupituri și zgârieturi. ...Am avut sentimentul ăsta de teama pt garanție motor pana sa îmi pun gpl prima data pe o mașină. ...dar m-am decis ca e ok după ce am văzut un logan 1.4 cu gpl și 440k fără probleme. ..De atunci am avut 5 masini cu gpl și sute de mii de km fără probleme pe gaz...
bogdi12001
Eu am pe clio 2 gaz si acum cand am luat megane-ul 1.6 sce de la Bucuresti de unde am cumparat-o mi-au spus ca imi anuleaza garantia pe motor daca pun gaz. Mai astept putin sa ii termin de facut putin rodaj si o sa merg si la Bradov la reprezentanta sa ii intreb. Mi se pare ciudat pt ca motorul asta vine din fabrica cu gaz pe Duster.
De la firma de gaz mi s-a spus ca trebuie sa iti scrie la reprezentanta in cartea de service ca nu iti pierzi gatantia in caz de montezi gaz.
bazate
Am reușit în weekend sa fac niște consumuri pe gpl...undeva la 1400 km in reprize de 2-300 km. Am făcut calculele la plin de la aceeași pompa și cred ca sunt relevante. Traseele au fost cu 2 adulți și 2 copii și bagaje sau 3 adulți și aceleași bagaje...mers constant predictiv...Mers legal în localități (59 😅) pe DN 2 deși erau multe zone cu 60 și 70 și distante mari intre sate. Vitezele sunt cele din bord nu de pe gps.
1. Mers noaptea 80-90 fără ac.. .5.3% (coloana de tiruri)
2. Ziua cu AC 90-100 6.5%
3. Noaptea cu AC 100-110 ceva mai sportiv și cu multe depășiri 7.5%
4. Ziua cu AC în graba..110-130...Mai mult de la 120 în sus...8.5%.
5. Noaptea cu AC. ..100-110 mai liniștit 6.9%.
Pt aceste consumuri am luat în calcul distantele făcute exclusiv pe gpl...10% am mers pe benzina
Nu exista diferențe de zgomot sau accelerație intre benzina și GPL.
În rezervor intra 37 litri..deși în acte butelia are 47 și trebuie sa intre 42.
Concluzia: Gpl merita din plin. Masina mea încă nu are 3000 km și probabil vor mai scădea consumurile. Media logica e de 7% afară mers decent maxim 110.
Totuși. .masina mi se pare prea zgomotoasa peste 100 și deși am mers minute bune cu 130 (4000rpm...Are vlaga și de mai mult) și e stabila la viteza ăsta. ...parca prea mult zgomot...Cel mai ok e sa mergi cu 100 și sa urci în jur de 110 la depășiri. ..
clau166
La 47 litri rezervor e normal sa intre doar 37 litri gpl. Exista o limitare la 80% din capacitatea rezervorului din motive de siguranta. Mi se par consumuri bune. Eu am avut logan 1.2 cu gpl si obtineam o medie de 7-7,5% pe gpl.
cichity
adevarat zgomotoasa.la 130,zici ca isi ia zborul.huruie ca nebuna.
bazate
QUOTE(cichity @ 11 Jun 2018, 10:36)
adevarat zgomotoasa.la 130,zici ca isi ia zborul.huruie ca nebuna.
*


Clio e la mine masina de oraș. ..În aceste condiții se pare ca va rămâne doar masina de oraș. Mai am un Opel Break care afară scoate consumuri similare dar e muuuuult mai silențios.
Liviu82
problema cu emulatorul sa rezolvat?
manu18ymc
La 0.9 tce se poate monta GPL

25 Jun 2018, 12:37:
Maine merg să cumpăr un clio estate 2017 cu motor de 0.9 tce
bazate
Încă testez noul emulator....A venit un reprezentant de la producător și a montat un emulator...anterior a reluat soluțiile precedente. Initial a mers..adică a resetat unde trebuia....urmează sa văd cum se comporta în continuare. Oricum la masina mea remarc o ciudatenie: dacă fac plinul la click acul indicator începe sa coboare abia după ce fac cel puțin 80 km. Acum acul a scăzut un pic....Cel puțin știu ca fara emulator se reseteaza automat si corect după ce se aprinde becul de rezerva...La Megane 2 și la Symbol se reseta după un anumit nr de ore sau km.
bazate
Update GPL dupa putin peste 6 luni si peste 14.000 km:
O investitie cred deja amortizata...nu exista diferenta intre mersul pe benzina si cel pe gaz.
Daca aveti dubii pt pierderea garantiei...acolo unde am montat eu am primit asigurarea ca de fapt firma montatoare de GPL are o asigurare si acopera ea defectiunile generate de posibila functionare pe GPL...consumul mediu in Bucuresti este in jur de 11%...la viteze de aprox 20 km/h...afara consumul e in jur de 6% pe gaz...din cauza zgomotului merg destul de incet cu ea afara...100-110 si de aici si consumul...la viteze mai mari ia cema mai mult...am alta masina pt drum cu familia...

Liviu82
Am montat si eu la sebigaz Buzau, dar nu merge emulatorul sad.gif. Am inteles de la dvs ca atunci cand se aprinde becul rosu la benzina se reseteaza singura?
bazate
La mine resetarea e un mister...de regula dupa ce ajunge pe rosu citeste.
Cu ocazia reviziei la gpl mi s-a spus ca in Bucuresti nu se mai omologheaza la RAR rezervoare exterioare in locul rotii de rezerva. Nu mai accepta tăierea suportului pt roata de rezerva. Nu stiu in tara cum va sta problema dar e ceva ce trebuie luat in calcul. Intrebati si cereti asigurari la montaj!
kirditzu
@bazate
Ati facut inscrierea in talon a instalatiei la RAR? Daca da , au avut ceva de spus in legatura cu modul de prindere a rezervorului?
bazate
Da eu am facut omologarea RAR imediat dupa montaj si apoi am facut si prima inmatriculare...deci totul e OK la mine. Practic rezervorul de exterior este agatat de doua bucati de platband prinse in podea in interiorul porbagajului. Initial nu vroiau sa accepte faptul ca a fost "taiata caroseria" pentru a se monta rezervorul. Au urmat discutii telefonice intre conducerea RAR si montator si a fost in cele din urma acceptata omologarea cu recomandarea ca instalatiile viitoare sa prevada un capac metalic peste golul decupat. In cele din urma cel putin la RAR Bucuresti nu au mai fost acceptate Clio 4 cu aceasta solutie...cel putin de la montatorul unde am fost eu....se accepta numai cu butelie cilindrica in portbagaj.
cebotarencu
Pana la urma si-a montat cineva GPL pe Tce 90? Adica motorul acela cu 3 cilindri si turbina pe el...
Daca , da, care au fost preturile si cum a ramas cu garancie de la constructor?

Multumesc!
Jidanu1921
O recomandare pentru montat GPL in Timisoara?
Am facut deja 9000 km ,in 7 luni de cand mi-a fost livrata de catre AutoEuropa si am un consum mediu de 7,5 km/h.
Claudiu clio iv
Buna tuturor. Proaspat posesor de clio 4 hatchback 1.2 16v. La mine roata de rezerva este sub masina , iar in portbagaj am doar o mica ''oala'' unde sunt cheia de roti , cricul etc. Intrebarea este unde ar putea sa imi instaleze toroidal? Eventual exterior? Mulțumesc.
papa_mulo
Citeste topicul, nu e decat o pagina...
Citeste in special postarea nr 27.
bazate
QUOTE(Claudiu clio iv @ 8 Feb 2019, 09:00)
Buna tuturor. Proaspat posesor de clio 4 hatchback 1.2 16v. La mine roata de rezerva este sub masina , iar in portbagaj am doar o mica ''oala'' unde sunt cheia de roti , cricul etc. Intrebarea este unde ar putea sa imi instaleze toroidal? Eventual exterior? Mulțumesc.
*


Eu am toroidal in locul rotii de rezerva. In Bucuresti cei de la RAR nu mai accepta decat cilindric in portbagaj. Verifica la montator si eventual la RAR.
PS: Am avut probleme cu dispozitivul de resetare benzina. Ce era pe piata nu pacalea noile motoare 2018. Acum exista solutie....
Jidanu1921
Colegul Bazate,cum esti multumit de consumul pe GPL?
Se simte diferenta la puterea motorului?Care e o medie a consumului?
bazate
Sincer sa fiu nu am facut un consum in oras. CB imi arata in jur de 10 % cu o medie de 15 km/h. Masina merge mai mult in Bucuresti, traseu de munca si retur de 7 km la ore de varf si la shoping de weekend. Bag de 50 lei cam la doua saptamani...iar plinul il fac cand am chef. La cateva luni mai bag si benzina. Am prins cateva drumuri afara si acolo consumul a depins de viteza. La 90-100 consuma in jur de 6% pe gaz....in sus creste proportional. Nu e nici o diferenta fata de benzina....cel putin in varianta cu injectoare Hana. Mai am o masina de familie, tot pe gaz cu care merg de regula in afara...mai rapid, mai sigur si mai economic dar Clio e perfect pt oras. Se stiu slabiciunile sale pentru 1,2 75....gazul nu le rezolva insa....
Am masina de 11 luni si are 24k....Economia de bani e undeva de peste 6000 de lei.
clio4edc12
Pai 15 km pe zi ori 300 de zile sa zicem inseamna doar vreo 4500 de km. Pana la 24000 de km unde ai mai folosit-o?
bazate
Pur si simplu am circulat mult in Bucuresti...drumuri gen Chiajna- catelu sau Băneasa-Magurele...pe centura sau cu traversare...Interes personal. ..o data pe luna in medie un drum afara de 300 km...Cu cealaltă masina fac peste 40 k pe an....
cj98czh
nenea ceva nu pusca din datele furnizate ... in 11 luni sa faci 24k iti iese o medie de 2181 km/luna ... nici cu ce spui tu nu prea da ...
bazate
OK...m-ati prins: am ridicat masina pe 10 mai 2018 si acum am cu ea 23.789 km. Am montat gaz pe 11 mai 2018....direct din reprezentata. Nu fac Uber sau livrari....doar uz personal. Masina merge in Bucuresti in lung si in lat...acolo unde am nevoie....atat eu cat si sotia....se intampla sa ajung spre Giurgiu de vreo 2 ori pe saptamana, fiind calul de bataie al familiei in oras...s-a mers cu ea in medie 300 km pe luna afara in lipsa celeilalte masini. ...evit de altfel sa merg cu ea pe distante mari pt ca nu e facuta pentru asta....Merge sa stai in masina asta cel mult 1 ora!
In principal merge la serviciu 14 km zilnic...restul e bonus!... Nu inteleg care e problema: ca merg mult sau ca merg pe gaz? O sa pun o poza cu bordul daca e e vreo problema. Nu ca fac reclama dar intrebarea a fost daca sunt multumit...si da, merita! Inainte de ea am avut un Matiz, tot pe gaz...cu care nu depaseam 15k pe an...tot ca a doua masina!
Daca as fi mers cu ea si afara...probabil economia ar fi fost mai mica....In oras economia se calculeaza fata de 11% pe gaz si 10% benzina in timp ce in afara reperele sunt 6% benzina si 7% gaz.....cum am spus mai devreme nu am incredere sa merg cu ea pe distante lungi din mai multe motive: confort redus, siguranta redusa, consum mare. ...Mai precis, masina de familie, la viteze de peste 110, inclusiv autostrada, are o medie de consum mai mica decat buburuza. Ca exemplu, masina de familie e cumparata pe 12.10.2018 si are deja 16700.....tot pe gaz!
realmcsar
Buna ziua!

Tocmai am dat avansul pentru un Clio Estate si ma bucuram ca in sfarsit o sa pot monta un rezervor toroidal si sa am ceva spatiu in portbagaj.
La Symbolul actual am un rezervor cilindric si mananca ceva spatiu din porbagaj.


M-am bosumflat rau acum cand am citit ca sunt probleme la omologare cu rezervorul exterior ce se monteaza in locul rotii de rezerva.

A ramas stabilit asa la ACR pe Clio IV estate nu se omologheaza rezervor exterior?
Este in functie de noroc sau de cine intreaba?
Se poate monta rezervor toroidal interior fara sa afecteze foarte mult spatiul din portbagaj?

Multumesc pentru orice informatie ce o puteti da! Voi cum ati rezolvat pana la urma problema? Ce solutii tehnice se pot alege?



Uite ce mai spun niste baieti pe un site: Citeste



bazate
La estate ai roata de rezerva tot sub masina?..Problema afișată de mine era la HB.
Eu zic sa mergi la un RAR si sa intrebi. De preferat din teritoriu.
Motivul neaceptarii este doar faptul ca se taie din caroserie...nu distanta fata de sol sau proximitate eșapament....desi acolo e o tabla subtire si montand rezervorul practic rigidizezi masina.
Un toroidal e cat roata de rezerva...nu lasa foarte mult loc in portbagaj...mai degraba optezi pentru cel mai mic rezervor cilindric si il montezi pe latime...la estate e posibil sa ai solutii prin faptul ca podeaua portbagaj se poate ridica mai sus...succes!
realmcsar
QUOTE(bazate @ 20 May 2019, 16:05)
La estate ai roata de rezerva tot sub masina?
*




La modelul de estate din showroom roata de rezerva era tot sub masina.
bazate
A mai pus cineva toroidal pe Clio?
bazate
Dupa 40k pe Gpl a venit si momentul neplacut de interventie la culbutori. Se pare ca mersul pe distante lungi in regim autostrada are un mic impact la culbutori. 500 lei.
bazate
Revin. La reglaj culbutori s-a constatat o inchidere peste limite la supapele de evacuare...care sunt supuse unor temperaturi mai mari si exista risc de uzura in scaun.
Operatiunea presupune si ceva piese: garnitura capac culbutori 70-100 ron...suport bujii 60-80 si garnituri galerie admisie 20-100 lei. Se pot refolosi daca nu sunt prea vechi desi nu e recomandat.
Jocurile la culbutori apar cu precadere atunci cand acest motor este utilizat la turatii mari. Adica intre 30-100k.
Eu am optat ulterior pentru un kit protectie supape care injecteaza un aditiv in gaz care lubrifiaza si reduce temperatura supapelor.
Delatii in PM
busu 12
Este egal cu zero, mai mult faci clei in zona supapelor. Sa nu se ia nimeni dupa acest user "bazate"!
A mai zis moderatorul CJ98CZH ca aditivii sunt frectie la picior de lemn,mai rau fac decat bine

Da sa vezi ce te cearta mecanicul cand desface galeria de admisie, sa dea chiulasa jos si se uita la supape. Sau cand duci chiulasa la un atelier de reparat chiulase, le dai de lucru suplimentar sad.gif , te ia la injuraturi nu altceva.

Ar fi bine sa faci sa mergi si pe benzina 50-100km, nu doar pe GPL.
bazate
Busu 12 imi plac discutiile astea politicoase si constructive.
Tin sa precizez ca e o certitudine ca la mine mersul pe GPL a afectat motorul si mai precis scaunul supapelor. Un pic dar a fost un semnal de alarma.
Eu am ales kitul de protectie in speranta ca face ceea ce zice: asigura in gaz (adica combustibil) acel aditiv care este oricum pus in benzina tocmai pentru protectia supapelor. (Unele benzinării chiar fac reclama cu asta.)
A fost alegerea mea documentată.
In plus...acest aditiv ar reduce temperatura supapelor pt a nu mai fi supuse unui stres termic excesiv. ...Unii producatori auto ofera astfel de kit pt varianta cu gpl. A se vedea Kia sau Opel. De asemenea, aditivul respectiv e inflamabil deci nu are ce se depune nicaieri.
Stiu ca unii zic ca merge si asa. ...stiu ca unii nu schimba nici macar bujiile vreodata dar asta e alta problema. Precizez ca nu sunt actionar la o firma auto sau de gaz. Am optat si eu pt aceasta varianta datorita unui prieten care a folosit acest sistem pe un Megane 2...peste 100k si a comparat starea supapelor si scaunelor cu mașina mea...care avea doar gaz simplu...tot Megane 2 atunci.
De asta e acest forum sa ne prezentam problemele si solutiile.
busu 12
Eu zic ca daca respectai manualul de utilizare si nu mergeai tot timpul pe GPL ,mai mergeai si km doar pe benzina nu se ajungea acolo.
Te las pe tine sa explici,de ce taxiurile logan pe gpl si vw,nu au probleme la supape din cauza gpl-ului.Au sute de mii de km, te asigur ca este logan cu 1 milion de km si masina inca merge bine in parametrii.

18 Oct 2019, 13:00:
Tu vorbesti din capul tau,io vorbesc din vazut pe masini cu galerii demontate/chiulase demontate, care le-a pus instalatie+aditiv de gpl.Si nu se curata asa de usor depunerea aceea.
bazate
Busu 12
Nu mi-a placut tonul din primul mesaj. Colegii merita o informare corecta.
Merg 10-15% din timp pe benzina. Fac asta stiind ca mersul exclusiv pe gaz afecteaza injectoarele de benzina....stiu multe cazuri pe acest motor...desi cazuri izolate.
Stiu multe despre gaz. Fac cam 100k pe gaz cu 2 masini si folosesc gaz din 2007. Nu am avut nici o problema.
Doar ca merg tare...se merge mult cu masina in regim de autostrada. Adica la turatii mari pe distante mari. Firma de gpl zice ca in general la acest motor problemele apar la 60-100k. Cu cat se merge mai usor cu atat mai tarziu. La DAcia cu Gpl Landi Renzo reglajul culbutorilor e prevazut la 30 k. Deci ceva este la mijloc.
Au intalnit probleme la culbutori si la 20k pe gpl. De obicei ..chiar si la 60k..problemele sunt deja grave. La mine era doar inceputul....puteam sa trec cu vederea si sa mai astept.
Eu am facut interventia la un mecanic cu experienta ce mi-a recomandat kitul de supape pentru a nu rectifica prea des chiulasa. Si pentru a intarzia acest reglaj..nu pt a-l anula. Stiam deja multe argumente pro si contra. Nu eram sigur daca e rentabil dpdv economic....dar la 40k in 18 luni...am zis ca merita incercat.
Am folosit un kit Prins...probabil lider de piata pt acest produs. Sincer sa fiu am vazut poze de motor de insignia la care s-a folosit acest kit...si arata impecabil dupa peste 200k pe gpl. Posibil sa existe problemele de care vb la aditivi de mai proasta calitate. Exista kit supape de 300 lei dar si de 1200. Plus montaj. Unele sunt frectii. ...nu pot nega. Dar tot ce am vazut eu e impecabil....desi nu pot spune ca respectivele masini nu ar fi aratat bine si fara kit...dar conduse cu grija.
Am decis sa dau banii pe asta pt linistea mea. In fond pentru asta am Gpl stag 400 cu injectoare Hana. Cei care citesc trebuie sa ia in calcul toate aspectele. Hai sa fim rezervati in ceea ce afirmam pentru ca nu putem garanta ceea ce spunem. Pot sa decida cum spui tu sa mearga preventiv...sa puna kit...sau ambele. Sau sa nu puna gaz.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.