Producția modelului Renault 12, desfășurată în special în țările europene (Franța, România, Spania, Turcia) a fost exportată și pe continentul american, în Canada, Usa, Argentina, Columbia și Mexic.
Modelul mexican "de lujo", Renault 12TS, a fost dotat cu bare specifice, patru faruri, ornament longitudinal lateral, jante "Gordini" (Fergat / Firestone) și, mai ales, cu motorul 1647 cm³ Cléon-Alu, cu bloc de aluminiu, 79x84, celebrul "4 din 6" (proiectat ca un motor 6 în linie, redus la 4 din considerente de cost - lăsând ca moștenire delcoul plasat asimetric, între cilindrii 1 și 2), apărut pe R16 în 1974, prezent și pe alte modele Renault ale anilor '70 și '80 (Fuego, 15, 17, 18, 20), aici în varianta 80 CP SAE.
Imaginea promoțională Renault 12 TS la lansarea sa, fotografiat în fața barului La Cava din Ciudad de Mexico (încă în activitate):
[attachmentid=1628084289]
O surpriză descoperită în toamna 2017, un Renault 12 TS Break, într-o stare excelentă, ce a traversat jumătate de glob, din fabrica din Mexic, până... în fața magazinului de piese Bennett Auto, de pe str. Lizeanu din București. O epopee remarcabilă, și un exemplar extrem de rar pe plaiurile mioritice.
[attachmentid=1628084290]
[attachmentid=1628084291]
[attachmentid=1628084292]
Dacă proprietarul este membru pe forum, îl rugăm să își revendice mașina, și să aibă amabilitatea de a ne pune la dispoziție fotografii și detalii cât mai amănunțite.