Salut! Schimbul bujiilor este o operatiune standard, care se face atunci cand masina nu mai trage bine, da rateuri sau chiar nu mai porneste. Realizat pe 1.4 mpi 8V, dar operatiunea este identica la toate motoarele pe benzina.

Timp de lucru: 20 minute + timp racire motor
Dificultate: usoara
Tutorial video:

https://www.youtube.com/watch?v=0RX4CkRCldk&t=58s

1)Lasati motorul neaparat sa se raceasca. Pentru a accelera acest lucru, deschideti capota si scoateti busonul de ulei. Dupa ceva timp, deschideti, INCET SI CU GRIJA, busonul de la antigel. Asteptati 1:30-2 ore.
2)Se extrag fisele de pe bujii. Pur si simplu puneti mana pe ea si trageti usurel. Fisele sunt marcate cu cilindrul corespondent (1-volanta; 4-distributie), dar cu timpul se poate sterge marcajul. Daca nu sunteti sigur, folositit un corector sau un marker sa marcati fisele. De asemenea, se poate schimba pe rand bujiile, nefiind neaparat necesara extragerea tuturor fiselor.
3)Se sufla mizeria din jurul bujiilor. Puteti folosi aer comprimat sau un pai. Va recomand sa folositi si un aspirator, va merge de minune.
4)Folosind o tubulara de 16mm (de preferat speciala, cu cauciuc), se desfileteaza bujiile. Daca nu se slabesc, fortati putin, aplicand socuri USOARE, bujiile pentru benzina fiind mai rezistente ca cele diesel. Daca tot nu ies, folositi spray degripant, si lasati la "infuzat" bujia.
5)Recomand ca noile bujii sa fie putin lubrifiate pe filet, de preferat cu un spray siliconic
6)Infiletati bujiile, neaparat LA MANA, pentru a evita incrucisarea filetului si distrugerea acestuia. Daca nu intra usor, nu fortati!!!
7)Recomand folosirea unei chei dinamometrice, cuplul de strangere fiind la 25NM. Daca nu aveti o astfel de cheie, le strangeti cu clichetul, dar nu tare, exista risc de a le rupe sau de a distruge filetul!!!
8)Reconectati fisele, respectand marcajele de pe ele. Ca idee, cea mai lunga fisa este pentru cilindrul 1, iar cea mai scurta pentru 4, asta daca nu le-ati marcat.
9)Porniti motorul si verificati cum merge. Daca nu merge calumea, verificati prima data daca ati conectat bine si in ordinea buna fisele.
9.1)Recomand inspectarea vechilor bujii, acestea spunand multe despre camera de ardere.

Bujii folosite: OEM (Renault)
Bujii recomandate: DOAR CU DOI ELECTROZI: OEM, NGK, Beru, Champion