Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lyon, Montpellier si Sete
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

Zbor Bucuresti - Lyon, cu BlueAir, pret [dus-intors] 550 lei [fara bagaj de cala], bilete cumparate cu aproximativ o luna jumate inainte de plecare.
La banii astia, aproximativ 120 de euro, pretul mi se pare chiar decent.

Marti, 13.03.2018

Masinaria [sigur are o denumire] pentru manevrat avioane.

[attachmentid=1628083298]

Asteptand imbarcarea [mai exact golirea avioanului de pasagerii din cursa care abia aterizase].

[attachmentid=1628083299]

Plus ca a fost prima data cand m-am imbarcat intr-un avion BlueAir prin burlan.
Zborul a decurs conform planului, fara niciun minut de intarziere.
Tineam minte gresit ca la cursele BlueAir poti primi moca un pahar cu apa iar cand am cerut unul, stewardesa cu zambetul pe buze mi-a spus "avem doar la sticla, 2 euro sau 10 lei". Tot 10 lei costa o sticla de apa plata, de 0,5 la automatele din salile de asteptare de la Henri Coanda.

Bienvenue en France.

[attachmentid=1628083300]

Gara, inclusiv pentru TGV, este aproape lipita de cladirea aeroportului.

[attachmentid=1628083301]

Acoperisul garii, vazut din interior.

[attachmentid=1628083302]

Gara vazut din exterior pe lumina [conteaza mai putin ca pozele de mai jos sunt facute sambata, pe 17.03.2018].

[attachmentid=1628083303] [attachmentid=1628083304] [attachmentid=1628083305] [attachmentid=1628083306]
einstein1984
E "jet bridge" nu burlan ala smile.gif)) si scula de manevrat avioane e un push back tug , ala e fara bara de remorcare.
Astept restul povestii cu mare interes, e frumos la lyon. Poate zici si de mancare cate ceva daca ai poze .
cj98czh
Foarte frumos oras Lyon si la fel si prin imprejurimi ... merg de 2-3 ori pe an.

Merita facuta o vizita in parcul central unde este si o gradina zoologica gratuita.
gibonu
@einstein1984
Multumesc pentru clarificari.
Cat despre mancare, n-am apucat sa mananc ceva deosebit pentru ca la Lyon dor am dormit o noapte si apoi am mai stat juma de zi.
Iar in ultima zi am mancat doar un sandwich in gara.


@cj98czh
Stiu, dar n-am ajuns la zoo.


<span class='edit'>22 Mar 2018, 01:59:</span>
Marti, 13.03.2018 - Partea a II-a

Lyon

Una dintre modalitate de a ajunge de la aeroportul Saint Exupery in centrul orasului este Rhonexpress.

[attachmentid=1628083355]

Adica tramvaiul [poze facute pe 17.03.2018].

[attachmentid=1628083356] [attachmentid=1628083357]

Tramvaiul are doar 3 statii intre aeroport si gara centrala Part Dieu si circula cu 100 km/h [mult peste viteza medie a trenurilor din RO].

[attachmentid=1628083358]

Nu tot traseul este parcurs cu 100 km/h deoarece in zona centrala a orasului foloseste liniile de tramvai existente acolo pentru restul tramvaielor.
Circula la fiecare 15 minute iar cursa dintre gara si aeroport dureaza aproximativ 30 de minute.

Biletul online de tramvai.

[attachmentid=1628083359]

La fel ca in tren, tramvaiul are un controlor care scaneaza codul QR de pe bilet. Tot de la controlor se poate cumpara biletul care, bineinteles, se poate plati cu cardul.

Cea mai ieftina varianta este biletul dus-intors cumparat online. Pretul dus-intors la biletul online este 26,20 euro comparativ cu 27,80 Euro cat ar costa la automat sau la controlor.
Mai multe detalii: https://www.rhonexpress.fr/en

Tramvaiul este tipul Tango, fabricat de elevetienii de la Stadler [daca am inteles bine a fost produs la fabrica Pankow - Berlin].

Pe 17.03.2018, in tramvaiul care megea spre aeroport era o domnisora romanca care vorbea la telefon. De fapt avea o video convorbire pentru ca isi vedea intelocutoarea pe ecran si toti pasagerii din tramvai puteau asculta dialogul elevat, de genul:
"Fa, in pwla mea, ia si mie un ruj.
Da-te fa in pwla mea, ca ie 30 de euro un ruj ca doar la dutyfree gasesc
"

Cel mai bun a fost pastrat pentru final:

"Fa, in pwla mea, cand ajung acasa direct intr-o saorma d-aia cu mult usturoi ma infig."

Noroc ca nu erau prea multi calatori.
bgdrenault
Bicicleta unde e?
b06fcn
A ciordit-o aia cu ruju', sa anunga mai repede la saorma cu de toate radmasa.gif
gibonu
@bogdanbiciusca

Bicicleta a ramas acasa.



23 Mar 2018, 01:53:
Miercuri, 14.03.2018
Lyon

Cazare a fost la Residhotel Lyon Part Dieu, la vreo 10 minute de mers pe jos de gara Part Dieu.
http://www.residhotel.com/en/lyon-part-dieu-resort.html

Luat de pe booking.com, 120 de Euro / camera dubla, cu mic dejun.

Camera a fost OK.

[attachmentid=1628083405]

Era dotata si cu o mini bucatarie pe care nu am folosit-o.

[attachmentid=1628083406]

Cea mai interesanta mi s-a parut cabina de dus in forma dreptunghiulara.

[attachmentid=1628083407]

Daca nu ma insel, asta pare a fi un dafin

[attachmentid=1628083408]

care era plantat intr-un ghiveci din plastic de aproximativ 2 metri inaltime.

[attachmentid=1628083409]

Biblioteca municipala.

[attachmentid=1628083410] [attachmentid=1628083411]

Pe fundal se vede turnul Part Dieu.

[attachmentid=1628083412]

Le Credit Lyonnais, sponsorul tricoului gablen din Turul Frantei.

[attachmentid=1628083413]

Aspirator pentru pietre n-am mai vazut pana acum.

[attachmentid=1628083414] [attachmentid=1628083415] [attachmentid=1628083416]
UXE
Ce arhitectura hidoasa...
gibonu
Miercuri, 14.03.2018 - Partea a II-a

Bicicleta electrica a postasului.

[attachmentid=1628083641]

Bicicletele care se inchiriaza.

[attachmentid=1628083642] [attachmentid=1628083643]

Masini electrice, care daca am inteles bine, se inchiriaza la fel ca bicicletele.

[attachmentid=1628083644]

Priza de la care se incarca masina.

[attachmentid=1628083645]

Dai cu cardul si iei o galeata cu curent.

[attachmentid=1628083646]

La baza unui zgarie nor.

[attachmentid=1628083647] [attachmentid=1628083648]

Garaj pentru biciclete, probabil pentru cei care lucreaza in zgarie norul din pozele de mai sus.

[attachmentid=1628083649] [attachmentid=1628083650]

Posibil dulapul pentru casti, genti laterale, etc.

[attachmentid=1628083651]

Despre Renee Richard, cunoscuta si ca "mama Richard", branzareasa lioneza.

[attachmentid=1628083652]

Din franceza mea de balta, "parvis" inseamna piata din fata unei biserici sau din fata unei cladiri mari.

Consulatul general al Romaniei pe care atunci nu stiam ca il voi vizita peste cateva zile.

[attachmentid=1628083653] [attachmentid=1628083654]

Regiunea in care azi se afla Lyonul.

[attachmentid=1628083655]
gibonu
Miercuri, 14.03.2018 - Partea a III-a
Lyon

Troleibuz marca Renault.

[attachmentid=1628083705]

Platani cu mustati.

[attachmentid=1628083706] [attachmentid=1628083707]

Ronul.

[attachmentid=1628083708]

Malul drept [geografic] al raului.

[attachmentid=1628083709]

Pompierii fluviali.

[attachmentid=1628083710]

O lebada la plimbare.

[attachmentid=1628083711]

Piata Republicii.

[attachmentid=1628083712] [attachmentid=1628083713]

Varianta frantuzeasca a pavajului pietonal. Se observa faptul ca bucatile de pavaj sunt puse pe cant.

[attachmentid=1628083714]

Pregariri pentru finala Europa League din 24.05.2018.

[attachmentid=1628083715]

Stade de Lyon, cunoscut si sub numele de Groupama Stadium este stadionul lui Olympique Lyonnais.

Un felinar.

[attachmentid=1628083716]

Patriotismul frantuzesc.

[attachmentid=1628083717]

Mandria Lyonului, echipa de fotbal care in sezonul 2006-2007 a fost cu Steaua in grupa in Liga Campionilor.

[attachmentid=1628083718] [attachmentid=1628083719]
cj98czh
Pun si eu cateva poze cu scurte explicatii ..

Panorama Lyon, poza facuta din gradina Bazilicii Notre Dame de Fourvière
[attachmentid=1628083730] [attachmentid=1628083731]

Confluenta Ron cu Saône, raurile au culori diferite ...

[attachmentid=1628083732]
gibonu
@cj98czh

Ajunge povestea si la panorama Lyonului vazuta de la Notre Dame de Fourvière.

La confluenta dintre Ron si Saône n-am mai ajuns. Era in plan pentru ultima zi, insa, din motive independente de vointa mea n-am mai ajuns acolo ci m-am dus la consulatul RO.

Nu in ultimul rand, multumesc pentru completare.
gibonu
Miercuri, 14.03.2018 - Partea a IV-a
Lyon

Piata Bellecour.

[attachmentid=1628083822] [attachmentid=1628083823] [attachmentid=1628083824]

Este a treia piata ca marime din Franta, dupa Place de la Quinconces din Bordeaux si Place de la Concorde din Paris si cea mai mare piata pietonala din Europa [in primele doua accesul auto fiind permis]. Sau cel putin asta scrie pe Wikipedia.

Piata este pavata doar cu zgura [sper sa nu ma insel].

[attachmentid=1628083825]

Catedrala Notre Dame de la Fourviere [urmeaza].

[attachmentid=1628083826]

Intr-un colt al pietei se afla statui lui Antoine de Saint Exupery [nascut la Lyon] si a micului Print [scuze pentru calitatea pozei].

[attachmentid=1628083827]

Gramada de cosuri de fum care pareau functionale.

[attachmentid=1628083828]

Autobuz articulat Iveco.

[attachmentid=1628083829]

Bricuiri, chiar si la pretul de 299,90 Euro.

[attachmentid=1628083830]

Raul Saone, putin inainte de varsarea acestuia in Ron.

[attachmentid=1628083831]
gibonu
Miercuri, 14.03.2018 - Partea a V-a
Lyon

Funicularul care merge pe sub pamant [dealul Fourvière], oarecum similar cu cel din Istanbul [Kabatas - piata Taksim].

[attachmentid=1628084138] [attachmentid=1628084139]

Cablurile care actioneaza funicularul.

[attachmentid=1628084140]

Comparativ cu cel din Istanbul, funicularul din Lyon are o statie intermediara pe traseu, moment in care liniile se bifurca.

[attachmentid=1628084141]

Apoi, dupa statia intermediara, linia redevine simpla.

[attachmentid=1628084142]

Rolele pe care culiseaza cablul de actionare.

[attachmentid=1628084143] [attachmentid=1628084144]

Imbinarea segmentelor de sina.

[attachmentid=1628084145]

In interiorul cabinei

[attachmentid=1628084146]

cu scaune din lemn.

[attachmentid=1628084147]

Schema simplificata de functionare a funicularului.

[attachmentid=1628084148]

Avand in vedere ca funicularul functioneaza prin cablul de tractiune care se vede in pozele de mai sus, banuiesc ca pantograful asigura doar energia electrica pentru iluminatul cabinei / aer conditionat.

[attachmentid=1628084149]
UXE
si gigel de la butoane ce face?
gibonu
@UXE
Probabil ca Gigel de la butoane supravegheaza procesul de urcare / coborare, da de sase daca se rupe cablul, etc
Exact ce face nu stiu sa-ti spun.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 14.03.2018 - Partea a VI-a
Lyon

Bazilica Notre Dame de la Fourviere.

[attachmentid=1628084199] [attachmentid=1628084200] [attachmentid=1628084201] [attachmentid=1628084202] [attachmentid=1628084203]

Papa Ioan Paul al II-lea

[attachmentid=1628084204]

care a trecut pe aici pe 05.10.1986.

[attachmentid=1628084205]

Primul lucru care mi-a atras atentia in biserica a fost Evanghelia bilingva in franceza si araba.

[attachmentid=1628084206]

Mai exact Noul Testament, publicat de catre Societatea Biblica a Orinetului Mijlociu.

[attachmentid=1628084207]

Scrierea, de la dreapta la stanga.

[attachmentid=1628084208]

Si deschiderea in sens invers a cartii.

[attachmentid=1628084209]

Asadar, nu exista doar Coranul tradus intr-o limba europeana ci si Evanghelia tradusa in araba. Totul este sa se ocupe cineva de traducere.
BlueHack
Am crezut că Prato della Valle din Padova este cea mai mare piață pietonală din Europa.
bgdrenault
Gigel conduce motorul electric probabil. Cablul o fi ajutator.
gibonu
@BlueHack
Vad ca Alexanderplatz din Berlin este cea mai mare piata din Europa.
Susa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_city_squares_by_size


@bogdanbiciusca
Nu ma pricep, insa banuiesc ca vehiculul este actionat de acel cablu.

------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 14.03.2018 - Partea a VII-a
Lyon

Interiorul.

[attachmentid=1628084845] [attachmentid=1628084846] [attachmentid=1628084847]

In memoria lui Martin Luther King.

[attachmentid=1628084848]

Lyonul vazut din curtea bisericii.

[attachmentid=1628084849]

Raul Saone, piata Bellecour si raul Ron.

[attachmentid=1628084850]

Plus Alpii pe fundal.

[attachmentid=1628084851]

Copac protejat.

[attachmentid=1628084852]
Victorine
Protejat de ce? Mai degraba arata ca o forma gresita de land art sau un protest impotriva conceptului in plastic is fantastic...
UXE
de caini
Victorine
Pai si ceilalti?... Si până sus, la 2m înălțime?... blink.gif
gibonu
@Victorine
Probabil copacul este protejat de spiritele rele.

-----------------------------------------------------------------------

Miercuri, 14.03.2018 - Partea a VIII-a
Lyon

Catedrala Sfantul Ioan Botezatorul.

[attachmentid=1628084903]

Fatada.

[attachmentid=1628084904] [attachmentid=1628084905]

Ceasul catedralei chiar indica ora exacta.

[attachmentid=1628084906]

Interiorul.

[attachmentid=1628084907]

Tavanul.

[attachmentid=1628084908]

Orga.

[attachmentid=1628084909]

Cateva vitralii.

[attachmentid=1628084910] [attachmentid=1628084911]

Restul bisericii, cam jumatate, era in renovare / restaurare.

[attachmentid=1628084912]

Electricite de France.

[attachmentid=1628084913]

Strada Colonel Chambonnet.

[attachmentid=1628084914]

Denumita in memoria fostului capitan de aviatie Chambonnet.

[attachmentid=1628084915]

Lider al Rezistentei din Lyon, asasinat de germani pe 27.07.1944.

[attachmentid=1628084916]

Pentru ca tot am vorbit despre Rezistenta franceza, inca o strada care poarta numele unui luptator, rezolvat si el de germani in 1944.

[attachmentid=1628084917]

Comparativ, in RO nu stiu sa existe prea multe strazi care sa poarte numele luptatorilor anticomunisti.

Un copac cu flori.

[attachmentid=1628084918]

Cu caiacul pe Ron.

[attachmentid=1628084919]

Spatiu public pe malul raului.

[attachmentid=1628084920]

Plus un loc pentru facut tot felul de cascadorii cu bicicleta sau trotineta.

[attachmentid=1628084921]

Strada Armenia.

[attachmentid=1628084922]
gibonu
14.03.2018

Urmeaza calatoria cu TGV-ul etajat de la Lyon la Montpelier.

Biletele le-a cumparat online, cu aproximativ o luna inainte de plecare. Simplu, fara sa fie necesara crearea unui cont pe site-ul cailor ferate franceze, alegi trenul, dai banu' [plata cu un card de debit romanesc] si imediat primesti prin e-mail biletul in format PDF.

Cam asa arata biletul.

[attachmentid=1628084965]

Pretul biletului la dus la fost 25 de Euro iar la intors 33 de Euro.

Nasul are un aparat si doar scaneaza codul QR din coltul din dreapta sus a biletului.

Pe peron este indicata pozitionarea vagoanelor trenului astfel incat sa stii unde trebuie sa stai si sa nu fie nevoie sa alergi dupa vagon. Imi pare rau ca nu m-a dus capu' sa fac o poza la afisarea pozitionarii vagoanelor.

Toate bune si frumoase, numai ca n-am reusit sa gasesc locurile.
Aveam locuri in vagonul nr. 17, ne-am urcat in tren pe usa pe care scria vagonul 17, insa cand am ajuns la locurile inscrise pe bilet am gasit acolo doua frantuzoaice. Mi-au arata biletele direct de pe telefon, mi-am cerut scuze pentru deranj, am mai coborat odata din tren sa ma asigur ca pe usa scrie vagonul nr. 17.
Le-am deranjat inca odata pe cele doua frantuzoaice, moment in care probabil uneia dintre ele i s-a facut mila de mine si mi-a arata televizorul din vagon pe care scria mare, cat sa vada toti chiorii, ca sunt in vagonul nr. 16.
Am inteles problema, mi-am mai cerut scuze inca odata si apoi am gasit fara probleme locurile pe care le aveam. Altfel spus, s-a urcat taranu' in TGV si si-a prins urechile pe acolo.

Inainte de plecarea trenului din gara, la difuzoarele din vagon se face un anunt de genul "trenul pleaca in cateva minute, cine nu are bilet este rugat sa coboare".
Poate cei mai batrani isi aduc aminte ca odata in gara de Nord din Bucuresti era un anunt similar la microfonul garii, daca-mi aduc bine aminte "trenul ... va pleca in 5 minute in directia ... Persoanele care au condus calatori la tren sunt rugate sa coboare din vagoane".

Scara din TGV-ul etajat.

[attachmentid=1628084966] [attachmentid=1628084967]

Etajul, clasa a II-a.

[attachmentid=1628084968]

Scaunele si spatiul dintre ele, mai generoase comparativ cu clasa I-a de la CFR Calatori.

[attachmentid=1628084969]

Locul pentru bagaje amplasat la mijlocul vagonului.

[attachmentid=1628084970]

Numarul locului, afisat pe print si electronic.

[attachmentid=1628084971]

Unul dintre cele doua monitoare din vagon [ala care atunci cand trenul este in gara iti arata in ce vagon esti] pe care este afisata alternativ pozitia pe harta a trenului [in timp real]

[attachmentid=1628084972]

sau urmatoarele 2 statii care urmeaza.

[attachmentid=1628084973]

In cazul in care din poza de mai sus nu s-a observat viteaza cu care mergea trenul, aceasta se vede mai bine din poza de mai jos.

[attachmentid=1628084974]

Sub nicio forma nu a trecut de 300 km/h.
La un moment dat trenul a mers in paralel cu un avion mic de agrement iar avionul parea ca sta pe loc.

Interesant mi s-a parut faptul ca aplicatia pentru masurat viteza de pe telefon [Spedometer GPS] nu a functionat in TGV, nu reusea sa gaseasca satelitii.

Trenul cu care am mers [TGV nr. 9879] face legatura intre Strassbourg si Montpelier in 5 ore si 58 de minute, cu 9 opriri.

[attachmentid=1628084975]

Pe sosea vad ca sunt aproximativ 800 km intre Strasbourg si Montpellier, asadar o viteza medie de aproximativ 133 km/h [n-am cautat care este distanta exact pe calea ferata].
gibonu
Vineri, 16.03.2018

Cu o zi inainte a fost vizita la viaductul de la Millau, cu plecare si retur la Montpellier:
https://www.daciaclub.ro/Viaductul-Millau-t315907.html

Iar daca tot am ajuns pana la Montpellier, era pacat sa nu vedem orasul si sa incercam [desi nu am reusit] sa vedem si Mediterana.

Asadar, cazarea a fost la Ibis Montpellier Centre, camera dubla, 3 nopti, 223 Euro [dintre care 11 euro micul dejun om/zi], luat de pe booking.com.

Compatativ cu alte hoteluri Ibis la care am stat, aici camera mi s-a parut cam mica si cabina de dus la fel.

[attachmentid=1628088430] [attachmentid=1628088431]

Micul dejun a fost bun si generos.

Hotelul este situat la 2 statii de tramvai de gara si la maxim 5 minute de mers pe jos de centrul orasului.

Gara Montpellier Saint-Roch.

[attachmentid=1628088432] [attachmentid=1628088433]

Deplasarea in foarte multe zone ale orasului se poate face cu tramvaiul.

[attachmentid=1628088434] [attachmentid=1628088435]

Interiorul.

[attachmentid=1628088436]

Daca nu ma insel, ce se vede in pozele de mai sus este un tramvai Alstom Citadis 401.

Pretul unei calatorii cu tramvaiul este 1,60 Euro. Pentru o zi, cel mai avantajos este abonamentul care costa 4,30 Euro si este valabil 24 de ore de la validare / taxare. Astfel, cum a fost cazul nostru, am putut folosi abonamentul si a doua zi cand a trebuit sa mergem doar de la hotel la gara.

Abonamentul.

[attachmentid=1628088439]

Verso, pe care este scrisa ziua si ora pana la care abonamentul este valabil.

[attachmentid=1628088440]

Inutil sa mai spun ca in fiecare statie de tramvai exista un automat de unde se pot cumpara [cash sau cu cardul] bilele precum si afisajul electronic care indica in timp real cand sosesc urmatoarele 3 tramvaie.

[attachmentid=1628088437]

Primul lucru la Montpellier a fost vizita la FNAC de unde mi-am luat niste harti Michelin [5,95 Euro bucata], pentru documentarea turelor viitoare.

[attachmentid=1628088438]

Un maslin in ghiveci.

[attachmentid=1628088441]

Esplanada Charles de Gaulle.

[attachmentid=1628088442]

Place de la Comedie, piata centrala din Montpellier.

[attachmentid=1628088443]

Cladiri de pe marginea pietei.

[attachmentid=1628088444] [attachmentid=1628088445]

Fantana arteziana "Cele trei gratii". Am inteles ca in timpul verii fantana are si vegetatie.

[attachmentid=1628088446]

Opera.

[attachmentid=1628088447]

17 Jun 2018, 17:42:
Vineri, 16.03.2018
Montpellier - Partea a II-a

Strazi pietonale.

[attachmentid=1628088477] [attachmentid=1628088478]

Prefectura departamentului Herault [a carui capitala se afla la Montpellier].

[attachmentid=1628088479]

Strada Maresal Foch.

[attachmentid=1628088480]

O strada mai mica,

[attachmentid=1628088481]

care ne-a dus la biserica Sfanta Ana.

[attachmentid=1628088482] [attachmentid=1628088483] [attachmentid=1628088484]

Cateva detalii exterioare.

[attachmentid=1628088485] [attachmentid=1628088486] [attachmentid=1628088487]

Biserica vazuta din lateral.

[attachmentid=1628088488]

Azi biserica este galerie de arta contemporana. Oricum, asta conteaza mai putin deoarece interiorul nu se putea vizita tot anul 2018 din cauza unor lucrari de renovare / restaurare.

[attachmentid=1628088489]

O bicicleta zidita.

[attachmentid=1628088490]

O cladirea din piata din fata bisericii.

[attachmentid=1628088491] [attachmentid=1628088492]

17 Jun 2018, 23:18:
Vineri, 16.03.2018
Montpellier - Partea a III-a

Arcul de triumf.

[attachmentid=1628088499]

Pentru vorbitorii de limba latina.

[attachmentid=1628088500]

Palatul de Justitie.

[attachmentid=1628088501]

Promenada Peyrou si programul in care aceasta este deschisa publicului.

[attachmentid=1628088502] [attachmentid=1628088503]

Desi pentru noi pare ciudat, in Franta si probabil si in alte tari, accesul in parc se face dupa un program bine stabilit.

Promenada propriu-zisa.

[attachmentid=1628088504]

Platanii, specifici multor orase din sudul Frantei.

[attachmentid=1628088505] [attachmentid=1628088506]

Turla bisericii Sfanta Ana.

[attachmentid=1628088507]

Un apeduct.

[attachmentid=1628088508]

Colt de cladire mai ciudat.

[attachmentid=1628088509]

Casa in care a locuit maresalul Foch.

[attachmentid=1628088510]

Alte strazi.

[attachmentid=1628088511] [attachmentid=1628088512]

O cladire mai ingusta.

[attachmentid=1628088513]

18 Jun 2018, 23:17:
Vineri, 16.03.2018
Montpellier - Partea a IV-a

Catedrala Sfantul Petru.

[attachmentid=1628088541] [attachmentid=1628088542] [attachmentid=1628088543] [attachmentid=1628088544]

Daca nu ma insel, cea de-a doua indicatie este in limba spaniola [nu pare a fi dialectul occitan].

[attachmentid=1628088545]

Din pacate si catredrala Sfantul Petru era inchisa.

[attachmentid=1628088546]

Cateva explicatii despre lacasul de cult.

[attachmentid=1628088547]

Alte imagini din exterior.

[attachmentid=1628088548] [attachmentid=1628088549] [attachmentid=1628088550]

Parca, din franceza mea de balta "impasse" = fundatura.

[attachmentid=1628088551] [attachmentid=1628088552]

Pare ca bicicleta zidita este o traditie raspandita in Montpellier.

[attachmentid=1628088553]

Tramvaiul din Montpellier.

[attachmentid=1628088554]

O statie de tramvai in amintirea Cupei Mondiale la Fotbal din 1998, desfasurata in Franta si castigata de tara gazda.

[attachmentid=1628088555]

Pe stadionul din Montpellier s-au jucat meciuri din grupe si optimea de finala Franta - Paraguay, meci castigat foarte greu de Franta cu 1-0 in prelungiri.
gibonu
Vineri, 16.03.2018
Montpellier - Partea a V-a

Acvariul din Montpellier.

[attachmentid=1628088594] [attachmentid=1628088595]

18 Euro biletul de intrare.

[attachmentid=1628088596]

Acvariul de la intrarea in acvariu

[attachmentid=1628088597]

si grosimea geamului.

[attachmentid=1628088599]

Latimea pachetului de tigari este putin sub 6 cm.
Recrearea puntii de comanda a unui vapor care trece prin furtuna.

[attachmentid=1628088600] [attachmentid=1628088601] [attachmentid=1628088602]

Timona si tabloul de bord.

[attachmentid=1628088603] [attachmentid=1628088604]

Puntea vazuta mai de la distanta.

[attachmentid=1628088605]

Pestele fierastrau.

[attachmentid=1628088606]

Un acvariu plin de meduze.

[attachmentid=1628088607]

Langa acvariu erau un Dechaton si era pacat sa nu intram.

[attachmentid=1628088608]

Un Rockrider 340 era putin mai iefin comparativ cu RO [vad ca in RO costa 999,90 Lei, adica undeva pe la 212 Euro].

[attachmentid=1628088609] [attachmentid=1628088610]

In rest, din ce am vazut pe acolo este aceiasi marfa ca in RO, cu exceptia raionului de golf [cel putin pana acum nu stiu sa existe un astfel de raion in RO].

Inapoi cu tramvaiul la gara. Piata din fata garii prin care trec doar pietonii, tramvaiele si masinile municipalitatii si ale Politiei.

[attachmentid=1628088611]

Doua blocuri, unul vechi si unul nou.

[attachmentid=1628088612]

Se observa ca cele doua blocuri au aceiasi inaltime, insa cel vechi are doar 5 etaje comparativ cu cele 6 etaje ale blocului nou [mansarda blocului nou nu intra in discutie].
bgdrenault
Bicicletele acelea la noi erau 849 de lei anul trecut.
gibonu
@bogdanbiciusca
Posibil. Am facut comparatia cu pretul afisat ieri pe site-ul Dechatlon.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vineri, 16.03.2018
Sete

Sete este un oras situat pe malul Mediteranei, relativ aproape de Montpellier [sub 20 de minute de mers cu trenul].

[attachmentid=1628088645]

Biletul de tren a costat 24,40 Euro [dus-intors, pentru doi adulti].

[attachmentid=1628088646]

Trenul este un TER [Transport Express Regional] si merge cu aproape 160 km/h.

[attachmentid=1628088647]

Ajungem la Sete.

[attachmentid=1628088648] [attachmentid=1628088649]

Cineva s-a gandit si la biciclisti.

[attachmentid=1628088650] [attachmentid=1628088651] [attachmentid=1628088652]

Gara vazuta din strada.

[attachmentid=1628088653] [attachmentid=1628088654]

Autobuz 100% electric.

[attachmentid=1628088655]

Cheiul Rin si Dunare.

[attachmentid=1628088656]
gibonu
Vineri, 16.03.2018 - Partea a II-a
Sete

Cateva vase de pescuit.

[attachmentid=1628088761] [attachmentid=1628088762]

Probabil vasul mic este pentru pus momeala / intins navodul.

[attachmentid=1628088763]

Un navod strans.

[attachmentid=1628088764]

Mediterana n-am mai ajuns sa o vedem pentru ca s-a intunecat, asa ce ne-am oprit la o carciuma.

Diverse fructe de mare.

[attachmentid=1628088765] [attachmentid=1628088766]

Stridii.

[attachmentid=1628088767]

Eticheta cutiei de stridii.

[attachmentid=1628088768]

Scoici Saint Jacques [d-astea n-am mancat pana acum].

[attachmentid=1628088769]

Ustensilele pentru curatat si desfacut stridii.

[attachmentid=1628088770]

Platou de scoici si stridii [n-a fost pentru noi].

[attachmentid=1628088771]

Pentru seara respectiva am ales niste scoici prajite. Bune, insa cam mica portia.
[attachmentid=1628088772]


Cat am stat la carciuma a inceput ploaia, asa ca inapoi la gara am mers cu autobuzul. Afisajul electronic din statia de autobuz.

[attachmentid=1628088773]

Mersul trenurilor din gara din Sete.

[attachmentid=1628088774]

Aparatul pentru validat biletul inainte de urcarea in tren.

[attachmentid=1628088775]

Mersul trenurilor din gara Montpellier.

[attachmentid=1628088776]

Montpellier seara. Place de la Comedie.

[attachmentid=1628088777]

Opera.

[attachmentid=1628088778]

23 Jun 2018, 21:18:
Sambata, 17.03.2018
Montpellier.

Dimineata, la cafea, mi s-a parut interensat sa ma uit la numerele de inmatriculare ale masinilor din fata hotelului.
O regiune de care ma leaga amintiri placute.

[attachmentid=1628088806]

Regiunea PACA [Provence-Alpes-Côte d'Azur] este una dintre regiunile care nu a suferit nicio modificare la reimpartirea administrativ-teritoriala a Frantei din 2016.

[attachmentid=1628088807]

Inapoi la Lyon cu TGV-ul. Unul dintre pasageri.

[attachmentid=1628088808]

Gara Lyon Part-Dieu.

[attachmentid=1628088809]

Cutiile pentru bagaje din gara. Una medie [doua geamantane mici, care se pot lua ca bagaj de mana in avion intra fara probleme] costa 7,50 Euro / 24 de ore.

[attachmentid=1628088810]

Din pacate in Lyon nu am mai apucat sa vedem nimic pentru ca am avut incidentul cu pierderea / furtul actelor. Am dat aici mai multe detalii:
https://www.daciaclub.ro/Pierderea-furtul-a...te-t315100.html

Am rezolvat problema actelor, am mancat un sandwich in gara, dupa care am plecat cu tramvaiul la aeroport.

As fi vrut sa vad Centrul Istoric al Rezistentei si al Deportarii, insa ramane pentru alta data:
http://www.chrd.lyon.fr/chrd/sections/fr/pied/english_1

La aeroport mi s-a parut interesant ca cei care controlau bagajele erau magrebieni si vorbeau intre ei in limba araba.
In rest, ca o concluzie, in Lyon si mai ales in Montpellier am vazut foarte putini arabi sau negri. Oricum, nu se compara cu Parisul.

Ca fapt divers, in Montpellier am vazut doar cativa cersetori care erau albi [pareau francezi, in niciun caz romani].

Desi nu mai este nevoie sa mentionez, Franta are enorm de oferit si nu se limiteaza doar Paris si Marsilia.

Zborul a decurs fara probleme sau intarzieri, plus supriza foarte placuta pe care a avut-o cand am gasit coada de taxi-uri la Henri Coanda, excat ca in orice alt aeroport din lumea civilizata.

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.