Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RABLA numai cu ITP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3
maho
Ce le-a mai fãtat mintea: La programul "rabla", doar cu itp.
meganus_bicorpus
http://adevarul.ro/locale/iasi/povestea-ro...39ee/index.html

Citesc si rad, parca e ireal asa ceva!
IRONICK
QUOTE(maho @ 14 Mar 2018, 19:57)
Ce le-a mai fãtat mintea: La programul "rabla", doar cu itp.
*

Mi se pare foarte decenta propunerea.

QUOTE
Specialișii în protecția mediului spun că modificarea va lăsa fără rezolvare problema mașinilor abandonate în parcări.[...]Reprezentanții service-urilor auto spun că pentru cei care au mașini fără ITP ar fi prea costisitoare realizarea inspecției doar pentru ca apoi mașinile să fie date la casat prin programul Rabla.
Cei care si-au lasat masinile abandonate in parcari au posibilitatea sa le duca la casat.
Mai bine s-ar schimba legislatia, sa nu se mai permita in oras masinile abandonate, parcarea rulotelor, dubitelor, masini de remorcat, etc. Nu au ce sa caute in zone rezidentiale.
bucatzel
Mda, sa nu-ti pui sperante in faza cu casatul, ca am incercat asta acum cativa ani...

Am dat jos de pe masina tot ce era reutilizabil, o ajuns de la ~900 pe la 600 de kile. Dat 150 de lei pe platforma, primit 90 de la Remat. Daca o duceam toata, probabil primeam ceva mai mult decat o costat platforma, da' nu cat sa cumpar materiale pentru un cotet de gaini. Ceea ce mi se pare putin aiurea dpdv ecologic.

Nu ca as fi eu cine stie ce fan al programului rabla. In toti anii de inceput, singurii care au casat masini, au fost aia care au avut ei bani de una noua. Si care culmea, au fost de obicei aia care avusesera grija de cele vechi. Asa ca masinile care ar fi putut circula linistite au ajuns la topit, iar toate ruginiturile pacii au ramas pe drumuri, cu itp-uri luate pe naspa. Din nou, nu cel mai normal lucru dpdv ecologic.
IRONICK
Stiu cum este, dar casarea nu este neaparat ceva din care sa scoti profit. Te-ai bucurat de bun, dar acum tot tu trebuie sa fi ala responsabil cu eliminarea lui. Scopul este sa nu lasi in mediu ceva care sa produca diverse substante toxice. Iar aia cu parcurile sa elimine lichidele si sa selecteze materialele ...

QUOTE(bucatzel @ 16 Mar 2018, 08:44)
masinile care ar fi putut circula linistite au ajuns la topit, iar toate ruginiturile pacii au ramas pe drumuri, cu itp-uri luate pe naspa. Din nou, nu cel mai normal lucru dpdv ecologic.
*
Total de acord. oricum, sunt destule care nu-s ruginite, dar intretinute prost si itp pe naspa. Dar la noi nu prea functioneaza nici o rotita din angrenaj.
maho
QUOTE(IRONICK @ 16 Mar 2018, 09:28)
Mi se pare foarte decenta propunerea.

Cei care si-au lasat masinile abandonate in parcari au posibilitatea sa le duca la casat.

Din ce-a comentat aseara ministreasa la tv, se pare ca a renuntat la ideea asta, si-au dat seama ca fara motivatia tichetului n-o sa se oboseasca nimeni sa-si duca rugina la casare pt. cateva zeci de lei (iei mai mult daca duci o baterie, de exemplu). Eu nu vad de ce ar fi fost nevoie de itp, de vreme ce tot o casai, mi se pare o aberatie contraproductiva (pt. ce-si propun ei la nivel declarativ).
Sunt curios totusi ce "formula de calcul" vor gasi, ca cica vor sa fie corecta, poluatorul sa plateasca. In cazul asta ar trebui bagata in pretul benzinei/motorinei, ca o masina care merge din an in pasti (<5k/an), si pe care-o tin in garaj in rest, polueaza mai putin decat altele care circula; cu alte cuvinte, nu pui benzina>nu circuli>nu poluezi> nu platesti taxa decat cand circuli si poluezi.
IRONICK
Pai sa dea o lege pentru depozitarea pe spatiul public (nu doar a rablelor) si pe urma sa vezi cum le duc la casare sau le scot din parcarile de resedinta.
YRX
Pai si cat sa ajunga litrul de benzina? 10 lei? Si asa am depasit Germania, spunea Bwlan ca a bagat saptamana asta cu 1,02.

Treaba cu ITP valabil ar fi utila pentru buget si pentru stoparea comertului cu tichete. Dintre cunoscutii mei care si-au luat masini noi niciunul nu a avut rabla, au cumparat tichete de la agentul de vanzari.

Ironickule, traim totusi inca in democratie, proprietatea e inca garantata, treburile astea cu interzisul nu prea sunt normale si plus de asta domeniul public nu e proprietatea primariei, e cam al nostru. Exact asa nu intelegea administratorul ca holul blocului nu e al lui, sa faca el ce vrea, ci al nostru, al tuturor.
Daca nu puneau taxele ala aberante de inmatriculare si tot felul de restrictii tampite, oamenii isi inoiau masinile, dopa posibilitati. Ma uitam la bulgari, prin anii 2000 erau dezastru, aveau masini din 70 - 80, usor, usor s-au innoit, si fara reguli, taxe si impozite tampite, natural, prin cerere si oferta, Vw santana s-a transformat in Golf 3, Golful 3 in 5 si tot asa. Anul trecut am fost uimit sa vad ce masini au bulgarii. Samsarii bulgari au ajuns cei mai mari din Europa, i-au luat si pe rusi.
Oamenii nu ar sta cu masini vechi si stricate din placere, dar nu poti sa-i pui pe toti sa-si ia masini noi, fiecare dupa posibilitati. Asta nu inteleg conducatorii nostri.
maho
Pe spatiul public da, ar fi normal, dar parcarile de resedinta se inchiriaza (pe aici cel putin); daca omului ii convine sa plateasca anual taxa pt. parcare, nu cred ca mai poti avea pretentii de la o alta taxa, pt. acelasi spatiu (aia nici n-are legatura cu poluarea, de fapt). Cred ca tot varianta cu taxa bagata in pretul combustibilului ar fi cea mai corecta.
Daca accizele-s jumate din pret... sa zica statul ce face concret cu banii aia (vezi sa nu).
IRONICK
QUOTE(YRX @ 16 Mar 2018, 11:26)
Ironickule, traim totusi inca in democratie, proprietatea e inca garantata, treburile astea cu interzisul nu prea sunt normale si plus de asta domeniul public nu e proprietatea primariei, e cam al nostru. Exact asa nu intelegea administratorul ca holul blocului nu e al lui, sa faca el ce vrea, ci al nostru, al tuturor.
*

Pai da, in toate parcarile de resedinta nu trebuie sa existe masini depozitate/abandonate/dube/masini de transport/etc. Indiferent ca sunt cu plata sau nu. De locurile alea trebuie sa beneficieze toata lumea. Asta-i de fapt democratie. Nu este interzis, este democratie.
Vrei sa depozitezi ceva, fa-o unde nu deranjezi pe nimeni, nu unde ii limitezi pe altii.

16 Mar 2018, 11:56:
QUOTE(maho @ 16 Mar 2018, 11:32)
daca omului ii convine sa plateasca anual taxa pt. parcare, nu cred ca mai poti avea pretentii de la o alta taxa, pt. acelasi spatiu (aia nici n-are legatura cu poluarea, de fapt)
*
Pai scopul este diferit.
dizzy
Pana la urma ce vrem?
Sa avem masini ? Sa avem fiecare omu si masina?
In functie de asta ar trebui sa avem o politica de stat:
Varianta 1: Incurajam transportul public: tramvaie, autobuze, troleibuze, metrou, taxi civilizat, masini de inchiriat, ieftin si rapid.
Varianta 2: Incurajam transportul privat, omu si masina.
Noi suntem nici cal nici magar. Cred ca e evident ca o masina folosita de 3 ori pe an este o irosire de resurse; La fel si cel care foloseste masina si sa se duca pana la primul magazin de la 300m. Dar intre aceste doua extreme, trebuie sa gasim o solutie pentru fiecare;
Am 4-5 vecini care folosesc masinile zilnic sau macar de 2-3ori pe saptmana; Restul de vreo 20 de masini se misca cel mult o data pe luna; Da e masina proprietate personala, da e treaba lui cand o foloseste, dar nu e in nici un caz un exemplu de utilizare rationala; Poate ca din cei 20 de utilizatori, ar ramane 15, daca ar putea beneficia de un serviciu decent de transport in comun.
IRONICK
Pai "depozitat/abandonat/parasit" este diferit de ce spui tu.
YRX
QUOTE(dizzy @ 16 Mar 2018, 15:04)
Poate ca din cei 20 de utilizatori, ar ramane 15, daca ar putea beneficia de un serviciu decent de transport in comun.
*


Aia beneficiaza, daca scot masina o data pe luna inseamna ca in rest merg cu altceva.
La mine vecinii au cam iesit la pensie, daca pana acum plecau la servici, la cumparaturi, etc. cu masina, acum le tin doar pentru mers la tara. Toata iarna au stat degeaba, acum cand da caldura se duc toti si mai vin cam la o luna. Si-au pastrat oamenii masina, ca-i utila la carat troace, aici nu cred sa existe alternative.
meganus_bicorpus
Ai un logan de 2005-2007, masina merge ok ca astea la motoare nu prea au avut probleme, dar trebuie sa mai bagi vreo 4000 de lei in directie , frane,o baterie, o distributie si un pic de carpeala la tabla.Daca faci chestia asta, mai merita sa dai masina la RABLA sau mai mergi inca 2-3 ani fara probleme?
Cine ar casa o masina pefect functionala din 2008 pentru un voucher de 6500 lei?
R19/16v
Toti umanii astia https://www.olx.ro/auto-masini-moto-ambarca...%3Afrom%5D=2008
Aerius
Ministra mediului a declarat ca a fost respinsa propunerea cu ITP-ul
R19/16v
Bon' smile.gif
Inchidem?! smile.gif
meganus_bicorpus
QUOTE(R19/16v @ 16 Mar 2018, 15:41)



Alea din lista numai masini functionale nu sunt...si clar nu prea le rezolvi cu 1000 de euro!
argon
Nu era problema nici daca se aproba cu ITP valabil, in Romania se da ITP la orice epava, sa ai destui Caragiali la tine doar. Se vede zilnic la RAR la ce fumigene coapte facute din bucati se da carte de RO, de statiile private nici nu se pune problema sa nu faca ITP la orice, pentru pretul corect.
bucatzel
QUOTE(IRONICK @ 16 Mar 2018, 11:40)
Stiu cum este, dar casarea nu este neaparat ceva din care sa scoti profit.
*



Man, n-ai citit atent... comparatia aia cu cotetul de gaini n-am facut-o degeaba...
Da-mi voie sa traduc. Decat s-o duc la remat ptr casare, mai bine o arunc in curte pe doi butuci, si o transform in cotet de gaini.

Eu am injurat programul rabla de cand o aparut, da' daca tot se face, macar sa-l faca naibii ca lumea. ca tot ecologie e si sa topesti ruginiturile alea cata vreme mai e fier in ele. Tot ecologie ar fi fost chiar si sa vanda naibii piese de pe masinile alea din program.

Toti se leaga de emisiile la esapament, "uff, non euro e rau, pute", iar eu ma uit cum o groaza de masini cu pretentii fumega mai rau decat o facea un Trabant. Asa ca poate daca vor sa reduca poluarea in orase ar trebui sa inceapa sa faca curat prin cloaca ITP-urilor, ar rezolva sensibil mai mult asa decat a realizat programul rabla in toata existenta lui.
IRONICK
Cand am zis ca stiu cum este, am zis pentru ca am dus si eu una la casare.
Ba ca declarativ, ba ca pute, dar strazile-s pline de gunoaie. Deci?
einstein1984



QUOTE(meganus_bicorpus @ 16 Mar 2018, 16:18)
Ai un logan de 2005-2007, masina merge ok ca astea la motoare nu prea au avut probleme, dar trebuie sa mai bagi vreo 4000 de lei in directie , frane,o baterie, o distributie si un pic de carpeala la tabla.Daca faci chestia asta, mai merita sa dai masina la RABLA sau mai mergi inca 2-3 ani fara probleme?
Cine ar casa o masina pefect  functionala din 2008 pentru un voucher de 6500 lei?
*


A mea e 2005, crezi ca iau 6500 de lei pe ea cu rugina pe aripa spate si usi? Merge perefct, diretcie schimbata, ia itp la orice ora din zi si din noapte si la orice RAR.
programul e acolo sa scoata masini poluante de pe strada. Nu din parcari, nu platesc eu sa-i ia lu bucatzel cotetul din curte, platesc sa ia leguma lu argon de sub nasul meu din oras.

16 Mar 2018, 17:37:
In alta ordine de idei, duci o masina la rabla, ce bani iei pe ea? strict la kil sau se uita si la ce ar putea vinde (abs, Ac etc)? Vad ca unele cente de dezmembrari sunt autorizati sa ia masini la distrugere. Si daca nu ce poti lua de pe ea la usa rematului ca sa o accepte? Scaune, alterantor, compresor de clima, pui o baterie sa mearga 20 de metri?
bucatzel
QUOTE(IRONICK @ 16 Mar 2018, 16:29)
Deci?
*



Deci nimic. Oricare versiune de program o avut pana acum rabla, din punctul meu de vedere e mai prost decat un program scris de 15 oameni de pe daciaclub in timp ce se cearta de nebuni pe tema unui espero alb.
einstein1984
QUOTE(argon @ 16 Mar 2018, 17:11)
Nu era problema nici daca se aproba cu ITP valabil, in Romania se da ITP la orice epava, sa ai destui Caragiali la tine doar.  Se vede zilnic la RAR la ce fumigene coapte facute din bucati se da carte de RO, de statiile private nici nu se pune problema sa nu faca ITP la orice, pentru pretul corect.
*


poate intra marianJ si te lamureste ca nu chiar asa simplu (desi twingo si laguna vad ca au itp)
bucatzel
QUOTE(einstein1984 @ 16 Mar 2018, 16:30)
In alta ordine de idei, duci o masina la rabla, ce bani iei pe ea? strict la kil sau se uita si la ce ar putea vinde (abs, Ac etc)? Vad ca unele cente de dezmembrari sunt autorizati sa ia masini la distrugere. Si daca nu ce poti lua de pe ea la usa rematului ca sa o accepte? Scaune, alterantor, compresor de clima, pui o baterie sa mearga 20 de metri?
*



Din cate stiu, strict la kil.

Daca ai nervi s-o desfaci pe bucati, si sa le dai separat fier/aluminiu/cupru, cica scoteai vreo suta de lei in plus dintr-o 1300. La cat timp pierzi facand asta, nu prea cred ca merita efortul.
einstein1984
Nu am atata aluminiu si cupru in masina... Dar ma intreb daca la dezmembrat se iau mai multi bani decat prin rabla atunci.
bucatzel
Din o 1300, am scos piese pana am ramas cu 600 de kile, conform cantarului din remat. Din alea mi-au scazut vreo 200 de kile "nemetalice", si am primit 92 de lei. Posibil sa mai ma fi taxat ceva pentru actele de radiere, Pe o 1300 intreaga am inteles ca luai vreo 400.
xmisterx
Nu luai 400 ci vre-o 280 de lei echipata full cu motorul care functiona perfect dusa de mine pe roti la remat bv acum 3 ani. Am vrut sa i-au bateria de pe ea care mai avea ceva viata, am renuntat si la aia pt ca vezi doamne descompletez masina si nu-mi mai pot da actele ce atesta distrugerea masini.
maho
QUOTE(xmisterx @ 16 Mar 2018, 17:56)
remat bv
*


Pai da, ca p-aici toti se cred cu doua perechi de cwaie. Rematul nu vinde piese dar face figuri daca duci masina incompleta (chiar daca-i nefunctionala), itp-ul se ia pe bune (spre surprinderea lui argon) cel putin la daciile vechi, iar de r.a.r.... nu mai zic.
De fapt, mai zic, ca tocma' ce vorbeam ieri cu un mos, posesor de Warszawa (anii '50), care si-a atestat-o la sugestia mea. Cand s-a dus la "prietenii" mei de la r.a.r. (cunoasteti, majoritatea, problemele pe care le-am avut cu ei) sa-i treaca atestatul in cartea masinii, s-au declarat incapabili s-o conduca (si l-au lasat pe el la volan), in schimb s-au bagat pe sub ea si i-au dat cateva ciocane, "de proba, sa se convinga ca nu-i doar chit, ci si tabla". Mosu-i cam ciudat (cred ca-i si alcoolic), n-a avut nimic de obiectat.

Strict legat de titlul topicului, e cam clar ca a picat ideea cu itp pt. "rabla", dar in privinta taxei, e la fel de clar ca vor fi discutii, si nu cred c-o vor baga in pretul benzinei, cum zic c-ar fi normal.
Eu, unul, stiu precis un lucru: "decat sa ma despart de ea, mai bine aprind tot satul!" (Phoenix dixit).
zanzie
QUOTE(maho @ 17 Mar 2018, 17:34)
"decat sa ma despart de ea, mai bine aprind tot satul!" (George Cosbuc dixit).
*


am corectat. wink.gif
maho
Nu m-am "omorat" cu Cosbuc, cu Phoenix da, la ei am auzit-o. Merci pt. corectura. smile.gif
einstein1984
nu cumpara nmeni piese sh de 1300, eu ziceam de logan. Unde motorul, cutia, AC ul, directia, alternatorul, pompa de directie sunt piese care valoreaza mai mult decat valoarea de fier vechi si chiar functioneaza ok...
Mda, vedem ce e la anu, poate urmatoarea masina nu o iau pentru 9 -10 ani si schimb pe viitorul logan daca va fi cazul prin 2021.
maho
Piesele sh bune de 1300 se cauta, si se vand ca painea calda, mai ales ca multe nu se mai fabrica demult. Mai ales cele de caroserie (aripi, capote, "fuste"), dar si accesorii (bare, oglinzi... cam orice) sau ornamente. E o piata in crestere, cu preturi pe masura.
La logan da, alea de care zici au valoare peste rabla, la daciile (1300 si 1310) vechi e alta poveste, banuiesc ca si la alte vechituri (Traby, vw, etc.). Loganul inca nu e chiar asa vechi si rar ca astea.

Bwwlan
ASTA apropo de imbecilitatea aia ca masinile care sunt date la Remat trebuie sa aiba ITP valabil...
dizzy
Daca piesele de siguranta gen directie, suspensie si frane nu ar trebui vandute, nu vad o problema sa vinzi aripi, geamuri, alternator.
miki
QUOTE(maho @ 16 Mar 2018, 12:52)
Eu nu vad de ce ar fi fost nevoie de itp, de vreme ce tot o casai, mi se pare o aberatie contraproductiva (pt. ce-si propun ei la nivel declarativ).

*


Pai in principiu alea fara itp nu circula=> nu polueaza => nu vad rost sa "le scoatsa de pe drum"
Poti scapaq de ele impunind ca pe domeniul public sa nui poata fi depozitate...
maho
Poti s-o tii in garaj, sau iti poti plati (fara sa fie nevoie de itp - am cateva cazuri de-astea prin cartier, sunt chiar putrede) locul de parcare la primarie, dar ca s-o duci la itp si apoi s-o casezi, mi se pare o aberatie (bine ca nu mai e) facuta sa mai ciupesca niste unii bani aiurea si degeaba. La casat se poate merge si pe platforma.
Merced
Acum sa nu fim rai, dar dinainte sa casez eu Dacia acum aproape zece ani, s-au tot bagat la programul Rabla masini cu reguli ok. Aia de au avut epave printre blocuri au cam scapat de ele, si daca nu au facut-o, nu pot sa sustina ca nu au avut ocazia. Sunt de acord si sa fie scoase din circulatie masinile pana la urma.
Casatul e una, programul Rabla, e altu'.
dizzy
De ce vrei sa o dai?
De principiu pentru ca nu mai e buna și nu mai merita reparata.
Ca să treacă Itp, trebuie sa fie ok. Măcar teoretic sa fie ok.
Deci cheltuiești bani ca să o distrugi.
Rimio de Vassur
QUOTE(Merced @ 30 Mar 2019, 20:42)
Acum sa nu fim rai, dar dinainte sa casez eu Dacia acum aproape zece ani, s-au tot bagat la programul Rabla masini cu reguli ok. Aia de au avut epave printre blocuri au cam scapat de ele, si daca nu au facut-o, nu pot sa sustina ca nu au avut ocazia. Sunt de acord si sa fie scoase din circulatie masinile pana la urma.
Casatul e una, programul Rabla, e altu'.
*


Uite ca pot sa spun ca nu am avut ocazia. Dadeam dacia 1300 la rabla ca sa ...? Ma sterg cu voucherul? In toata perioada asta (ultimii 5 ani) am avut megane-ul, nu am avut nevoie de altceva si nici matrapazlicurile cu voucher nu ma intereseaza. Acum as vrea sa il schimb dar nu mai pot da dacia mostenita la rabla. Acum 5 ani era in stare excelenta, dar dupa 5 ani de stat in curte nu mai vede itp. Megane-ul in nici un caz nu merge la rabla, ca inca nu am baut apa de la catel.
Scopul rablei e (ar trebui sa fie) sa incurajeze eliminarea masinilor vechi. Regula asta cu itp valabil contrazice scopul.
MuciX
Încurajează eliminarea mașinilor vechi din circulație, nu din curți. Aia din curtea ta nu pune pe nimeni în pericol și în teorie nu poluează.
Agrig
Doar o parere din pacate!
Sa fim noi sanatosi cite masini fara ITP polueaza si circula in ziua de azi!
radmasa.gif
MuciX
Acolo vorbim de altceva. Dar sunt sigur că știi asta.
Agrig
Domnule, circula legal!
In afara drumurilor deschise circulatiei publice.
Toate zonele cu relief dificil sint pline de "artefacte" miscatoare, afumatoare care sint folosite de localnici.
Onor conducatorii nostrii au decis ca masinile cu peste 2,5l cilindree sint lux!
Acolo insa sint necesitate.
Prin urmare aproape toti au un "artefact" miscator care munceste si o petarda cu care ies la drum public in loc sa tina doar un 4x4 decent.
miki
QUOTE(dizzy @ 30 Mar 2019, 21:55)
De ce vrei sa o dai?

*


A mea trece fluierind itp-ul, optic are ea probleme. Si m-am plictisit de ea..
La piata nu cred ca iau mai mult de 2-300 in plus fata de rabla
Asa ca de voi gasi o oferta corecta de masina boua, asta ajunge la remat fara remuscari.
wolfin
Oricum scopul acestui program a fost anulat total prin scoaterea taxeibde mediu..timbru etc....

In ultimii 2 ani au intrat sute de mii de rable din vest...

Zilnic zeci de platforme cu 2..3 masini....vechi...intra in tara.

2......masinile de bg....6 luni apoi inscrie masina..cum e la italieni.
(Cate s ar putea inscrie...poate 5 %)

3. Cele cu volan pe dreapta....wtf...

Le. Am casat una cu volan pe dreapta....luata dintr o prostie de o ruda.
papa_mulo
La momentul actual programul rabla prevede ca masina trebuie sa fie inmatriculata in ro anterior datei de 31 dec 2007. Deci cum ai casat tu ceva adus relativ de curand nu se mai poate.
wolfin
In 2016 am casat espace din 2001 cu volan pe dreapta. S a luat masina noua. A fost inmatriculata dar rar folosita pe drumuri publice. Itp....valabil si asig.

Avea 8 ani in ro. Intodeauna a avut regula asta. Am casat 3 pana in prezent.😁
piticot7000
QUOTE(dizzy @ 30 Mar 2019, 21:55)
De ce vrei sa o dai?
De principiu pentru ca nu mai e buna și nu mai merita reparata.
Ca să treacă Itp, trebuie sa fie ok. Măcar teoretic sa fie ok.
Deci cheltuiești bani ca să o distrugi.
*


Daca o casezi, nu cheltuiesti bani. Daca vrei o recompensa (voucer) da.
Rimio de Vassur
ba cheltui, ca trebuie sa o duc pe banii mei acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.