Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare becuri Halogen
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
b3stie
Salut care dintre voi stie sa imi spuna daca schimb becurile cu halogen cu becuri cu led daca am vro problema din punct de vedere legislativ mentionez ca nu pun becuri cu led care sa aiba mufa sau balast ca la xenon becurile mele cu led sunt fix lafel, ca cele cu halogen doar ca au un radiator si un ventilator si conectoru h7
Este vorba de un clio symbol fidji 1.4 2006
Am pus si poze cu becurile led despre care vorbesc
espacern
Legea din România este clara si spune că orice modificare adusă sistemului de iluminat al mașinii este considerată contravenție și se pedepsește conform art. 101. Circulația pe drumuri cu un automobil al cărui sistem de iluminat a fost modificat se sancționează cu reținerea certificatului de înmatriculare.
george_slz
Legea e facuta de oameni.
vallixx
Dar de ce ai vrea sa faci asta? Ce crezi că îți aduce in plus ledul?
cj98czh
O amenda, un talon luat ... numai din astea ..
VladSoare
LED-urile astea sînt niște porcării, mult mai slabe chiar și decît halogenele ieftine, fără să mai vorbim de halogenele de top. Nu merită decît dacă vrei lumină rece ca să pari șmecher. De văzut, o să vezi nu mai bine, ci mult mai prost.
psychoo
Pe langa faptul ca nu vezi mai bine, nici cei de pe contrasens nu vor vedea bine pt ca le scoti ochii cu chinezismele alea
vallixx
Sper ca nu se îmbată cu apă rece crezând că dacă marii producători auto pun LED Headlights pe modelele de top, va reuși și el la fel cu leduri after de calitate îndoielnică pe far de Clio.....care nu e conceput pentru led. Nici ca optică, nici ca răcire.

In plus, probabilitatea sa se ardă este ridicată, cei mai mare inamic al ledului este temperatura. Puțin probabil să rezolvi eficient problema supraîncălzirii doar prin câteva fante de aerisire.

Ledurile after vor ilumina mai prost, mult mai bună treabă faci cu niste becuri halogen de calitate.
Si nici nu stai cu morcovul cand treci pe langa poliție. Si nici nu o sa ai frigiderul plin de carne de la soferii pe care în mod inevitabil o să-i orbești.

Nu merită. Doar pentru niste lumină alba....
george_slz
Vezi ce si-a pus Streulea de la tutorialel_o_g_a_n.r_o. Are niste videotutoriale grozave...Nu te mai lua dupa specialisti...
vallixx
Nu mă iau, stiu. Am lucrat cu leduri in trecut.
IRONICK
QUOTE(VladSoare @ 4 Mar 2018, 18:22)
LED-urile astea sînt niște porcării, mult mai slabe chiar și decît halogenele ieftine
*
Nu face comparatii cu leduri chinezesti de 3 lei. Nu cred ca te-ai apropiat de chipuri dedicate de producatori consacrati. Plus ca intr-un far prost proiectat, nici macar un led nu poate sa faca minuni.
QUOTE(vallixx @ 5 Mar 2018, 18:21)
Nu mă iau, stiu. Am lucrat cu leduri in trecut.
*
O, maestre! Respecte. Mai povesteste-ne de elipsa lu' MacAdam.
I.Neagu
Salutare colegi,

De ceva timp ma tot gandesc sa fac un upgrade la M3 al meu. Am tot analizat ideea de LED, care pe langa ilegalitate, toate chinezariile promit multe spre deosebire de producatorii mari de unde si neincrederea: un kit chinezesc se lauda cu 10-12k lumeni pe langa philips led care are doar 1600 (ciudat nu?).

Am tot citit pe net si am gasit intr-un document aferent legislatiei europene ca pentru lampi xenon pana in 2000lm nu mai este necesar spalatorul de far sau autoreglajul. Philips d5s are 25w si 2000lm si este instalat pe diverse masini.
Eu am voie sa fac retrofit la masina si sa fie legal? (va trebui sa caut lupa pentru d5s si sa o montez in far). Legal insemnand sa ma duc la RAR si sa verifice cei de acolo ce si cum? S-a mai gandit cineva la chestia asta pana acum?

O alta intrebare: soclul d5s este acelasi cu cel al d1s?

Multumesc!
cj98czh
Legal in RO nu ai voie decat ce a iesit din fabrica ... restul este can-can ..
espacern
Documentul aferent legislației europene nu înlocuiește/substituie omologarea europeană....cea furnizata de fabricantul mașinii.
Întreabă la RAR ce implica modificarea dorita...cel mai bine!
I.Neagu
Am inteles ideea... O sa intreb la RAR dar cred ca pana la urma rezultatul va fi H7 Osram Night Breaker.

As fi vrut sa fac retrofit oem (faruri, senzori nivel si spălătoare) dar nu stiu cum sta masina la capitolul cablaj (daca este pregatita cu mufe libere sau am de inlocuit trasee de cabluri) si nu cunosc nici codurile pieselor. O sa ma mai interesez.

Multumesc de raspunsurile prompte.
IRONICK
Nu ai precizat, ce tipuri de faruri ai acum? Cu lupa pe faza de intalnire si reflector pe luminile de drum?
tatabobu
QUOTE(I.Neagu @ 17 Dec 2018, 22:04)
nu stiu cum sta masina la capitolul cablaj (daca este pregatita cu mufe libere sau am de inlocuit trasee de cabluri)
*




Renault? Sigur nu are deja trase cablurile de care ai avea nevoie. Poate ai si bucuria maxima, sa ai nevoie si de alt BCM.
einstein1984
UPC mai degraba. dar da, e posibil sa fie nevoie si de un ecu diferit.
IRONICK
Nu trebuie sa taie nimic, tot ce are nevoie este un filtru pwm (bobina, condensator, schottky) pentru fiecare faza in parte. Pentru ca bmc, upc, uch, ecu, ecm, etc ... sa detecteze consumul mai mic al ledurilor.
I.Neagu
Salut

Farurile mele sunt cu reflector.

@ironick: de ce led?
einstein1984
aia daca vrea sa faca tiganie, daca vrea ca din fabrica e altceva.
IRONICK
QUOTE(I.Neagu @ 18 Dec 2018, 13:45)
Salut

Farurile mele sunt cu reflector.

@ironick: de ce led?
*


Xenonu' nu a facut niciodata lumina de calitate, ci doar multa.
LEDu' are foarte multe avantaje, consum, luminozitate, cromatic, dispersie precisa. Dar nu alea 99% de pe aliexpres.
I.Neagu
Dap,

M-am gandit si as fi cumparat chiar un set de philips ultinon led, dar din pacate legislatia nu ma lasa (si mai sunt si 6000k). Pe de alta parte lupe pentru far in general gasesc doar pentru xenon (si chiar si in privinta acelora am dubiile mele legate de calitate)
SandelBS
QUOTE(I.Neagu @ 17 Dec 2018, 21:32)
Salutare colegi,

De ceva timp ma tot gandesc sa fac un upgrade la M3 al meu. Am tot analizat ideea de LED, care pe langa ilegalitate, toate chinezariile promit multe spre deosebire de producatorii mari de unde si neincrederea: un kit chinezesc se lauda cu 10-12k lumeni pe langa philips led care are doar 1600 (ciudat nu?).

Am tot citit pe net si am gasit intr-un document aferent legislatiei europene ca pentru lampi xenon pana in 2000lm nu mai este necesar spalatorul de far sau autoreglajul. Philips d5s are 25w si 2000lm si este instalat pe diverse masini.


Multumesc!
*



philips LED numai 1600 lumeni? poate 4-6000 lm.

Xenon la 2000 lm e cam chior, probabil or fi d-alea de 8000K.
I.Neagu
Vezi atasat specificatiile produselor... Nu cred ca au de gand sa se faca de ras cu specifiicatii eronate pe site-ul lor. (btw, nici osram nu sta mai bine la capitolul led)
AR-18-MOS
QUOTE(I.Neagu @ 17 Dec 2018, 22:04)
H7 Osram Night Breaker.
*


Că a venit vorba, am luat acuma seara de la Dedeman, Osram NightBreaker Unlimited H4 la 29.99Lei bucata. Ofertă specială.
SandelBS
QUOTE(I.Neagu @ 18 Dec 2018, 19:13)
Vezi atasat specificatiile produselor... Nu cred ca au de gand sa se faca de ras cu specifiicatii eronate pe site-ul lor. (btw, nici osram nu sta mai bine la capitolul led)
*



Dupa cum am zis, la 2000 lm n-are treaba cu xenon standard care are 3200. In practica e ca un halogen, asa cum scrie si descrierea din ce ai trimis. Costa mai mult decat un bec xenon standard ca vad ca zice ca ar avea incorporat balastul, care ala e mai scump decat un bec.

Mai degraba un halogen bun, la 50 lei sau 80 decat un D5s la 600 lei
IRONICK
QUOTE(SandelBS @ 18 Dec 2018, 19:32)
philips LED numai 1600 lumeni? poate 4-6000 lm
*
Ce prosti sunt producatorii astia ca nu stiu ce scot piata.
QUOTE(SandelBS @ 18 Dec 2018, 19:32)
Xenon la 2000 lm e cam chior, probabil or fi d-alea de 8000K.
*
2000lm nu este ceva chior, este lumina suficienta, daca-i de calitate. Nu K conteza in mare masura, ci si cri-ul. xenonu' are nevoie de lumeni mai multi, pentru ca nu-s de calitate si bulb-ul nu produce un punct precis.
QUOTE(SandelBS @ 19 Dec 2018, 11:01)
Costa mai mult decat un bec xenon standard ca vad ca zice ca ar avea incorporat balastul, care ala e mai scump decat un bec.
*
Orice led are nevoie de un driver (nu de un balast), un circuit care sa ii furnizeze un curent constant. Si nu este foarte scump, pentru ca-i un circuit mic si simplu in comutatie.
I.Neagu
Nu am mai comentat ca se pare ca in perspectiva unora xenon este doar cel din vitan la 89lei de 55w 8000K (prosti aia de la audi, skoda, opel care au montat d5s sau d8s de 25w)
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 18 Dec 2018, 14:09)
Xenonu' nu a facut niciodata lumina de calitate, ci doar multa.
LEDu' are foarte multe avantaje, consum, luminozitate, cromatic, dispersie precisa. Dar nu alea 99% de pe aliexpres.
*


are toate alea cand e proiectata faru pentru el....
IRONICK
ai si tu un fix
einstein1984
cumva nu cred ca becurile alea led au fost testate in fiecare far d epê piata... dar stiu sigur ca becul halogen cu marcajele ece pe ambalaj ous in farul meu nu omoara pe nimeni. la ala cu led nu stiu.
IRONICK
Nustiucesazic, dar mai mult de 50% din farurile LED ECE (alea de le lauzi tu din fabrica), orbesc pe lumina de intalnire. Sa nu mai zic de calitatea lor cu o puternica linie albastra la delimitatie (aia de baga direct LED in far cu proiector). Nu au o dispare buna a luminii pe drum (in fata, cu variatii mari de luminozitate si pete) si stau prost in laterale.
Si nu din cauza ledurilor.
einstein1984
nu le laud, zic doar ca nu ma deranjeaza. poate esti tu mai sensibil sau ai intalnit mai multe decat mine pe la tine pe acolo.
IRONICK
Stai asa! Eu sunt fan LED (inclusiv faruri). Si chiar le consider superioare ca sursa de lumina fata de xenon. Dar nu sunt puse in opera corect de toti producatorii de masini/lampi.
einstein1984
complet de acord, nici halogenul nu e bine pus in opera de toata lumea dar nah, mai vine si designul cu cat spatiu ai pt lentila, cu arhitectura sub capota pentru locul de reflector in spate etc;
Perfect corect ca daca e ed nu e automat mai bun ca un halogen.
IRONICK
Pe farul de Logan (primul model, reperul din fabrica) halogenul da rezultate bune (mult mai bune ca a unor masini de marca). Are niste pete, dar lumineaza foarte bine pe laterale (din cauza ca reflectorul are suprafata mare-far mare adica).
Pentru el am construit la un moment dat un bulb de H4 cu rezultate superioare. Insemnand mai putine pete (umbre) si delimitari mai bune (nu producea orbire, avea un cutoff orizontal mai precis). Am folosit LUXEON Z ES (aceleasi cipuri folosite de Philps).
Inclusiv pentru H11 din proiectorul de Logan se poate scoate o 'linie' de lumina mai buna.

Evident, nu-s legale. Au fost doar niste teste/dezvoltari.
SandelBS
[quote=IRONICK,20 Dec 2018, 10:04]
Ce prosti sunt producatorii astia ca nu stiu ce scot piata.
*


Bineinteles

[quote=IRONICK,20 Dec 2018, 10:04]
2000lm nu este ceva chior, este lumina suficienta, daca-i de calitate. Nu K conteza in mare masura, ci si cri-ul. xenonu' are nevoie de lumeni mai multi, pentru ca nu-s de calitate si bulb-ul nu produce un punct precis.
*


Vorbim de xenon original, care la 2000 lm e chior., am vazut in practica pe masina (cu instalatie originala din fabrica) K conteaza pentru ca lumina este mai rece, adica mai spre albastru si pe ploaie te caci in ele ca nu vezi nimic. K optim e la 4200-4300.

[quote=IRONICK,20 Dec 2018, 10:04]
Orice led are nevoie de un driver (nu de un balast), un circuit care sa ii furnizeze un curent constant. Si nu este foarte scump, pentru ca-i un circuit mic si simplu in comutatie.
*

[/quote]

D5S de care vorbea dl Neagu e xenon, ce treaba are LED-ul? La xenon zice si in descriere ca balastul e incorporat. Mai e in instalatie si un calculator de lumini, care e altceva. De ex, un balast original la Renault e 2000 lei, in practica se gaseste si mai ieftin, acelasi (nu aftermarket). Fara balast farul xenon nu merge. Vorbesc strict de instalatie originala.


<span class='edit'>21 Dec 2018, 11:33:</span>
[quote=I.Neagu,20 Dec 2018, 10:52]Nu am mai comentat ca se pare ca in perspectiva unora xenon este doar cel din vitan la 89lei de 55w 8000K (prosti aia de la audi, skoda, opel care au montat d5s sau d8s de 25w)
*

[/quote]

Faci niste confuzii si niste preupuneri. Eu ti-am zis de halogen, gen philips, osram etc. In perspectiva mea xenon e doar original. Pana la urma tu esti cel care vine cu o idee de ilegalitate pe masina si cu chinezarii. Te-ai uitat cat costa un D5S original?
I.Neagu
Care chinezarii? Ti se pare ca le-am facut deja?

Sau doar te ataci? Esti necajit ca nu te-ai documentat inainte sa scrii ceva?

Atata timp cat lampa este xenon, este xenon. Ca e mai slab decat unul decat 35w,nu aveam niciun dubiu. Nu te inteleg, mi se pare in continuare ca nu ai adus niciun aport discutiei,doar pierdere de timp.

Si da, m-am uitat cat costa un d5s original. Nu am pus intrebari ca sa ma aflu in treaba.
SandelBS
Stimabile, pentru linistea ta am corectat ca vii cu o idee de ilegalitate, poate e mai bine asa.

Nu intelegi pentru ca faci confuzii. Eu iti scriu de halogen, tu imi zici de xenon din vitan de 8000k. Pentru tine ca sa stii, exista xenon de 8000k original (nu toti isi fac cumparaturile in Vitan) dar in practica nu se foloseste decat pentru estetica. Cred ca sunt si de 12000k, tre doar sa te uiti


Citeste, lamureste-te si vezi cat tre sa aiba un xenon ca sa vezi bine si pe ploaie, nu doar pe drumuri deja iluminate. Si-au luat multi teapa cu xenon "foarte bune" netinand cont de detaliile tehnice si care e legatura dintre lm si k.
I.Neagu
Tu ai scris ca ala la 25w nu e xenon... Ti-am aratat specificatiile.

Nu fac nicio confuzie pentru ca nu ai scris nicaieri de halogen in postul in care ai dat prima replica la postul meu.
Si da, am facut o presupunere gresita. Imi cer scuze. Dar dupa cum te-ai exprimat in prima replica, asta era tot ce puteam sa deduc.

Toate bune.
SandelBS
”Assumption is the mother of all fuck-ups”
IRONICK
QUOTE(I.Neagu @ 21 Dec 2018, 12:42)
Nu te inteleg, mi se pare in continuare ca nu ai adus niciun aport discutiei,doar pierdere de timp
*
Oricum ii place sa scrie ca sa dea bine pe ecran.
SandelBS
Asa este. Cat de adevarat graiesti. Mai ales cand D5S afirmi ca e un LED. 100%

Cu afirmatii despre xenon ca K e p-acolo, asa ca sa fie si nu afecteaza deloc luminozitatea m-am lamurit.

Numa' bine.

P.S. S-a inteles ca esti fan LED, nu era nevoie sa afirmi. Cat despre chinezarii stim cu totii ce efecte au, nu tre sa ne "luminezi'
IRONICK
QUOTE(SandelBS @ 21 Dec 2018, 15:13)
Asa este. Cat de adevarat graiesti. Mai ales cand D5S afirmi ca e un LED. 100%
*
Aberezi, nu am afirmat niciodata asta.
QUOTE(SandelBS @ 21 Dec 2018, 15:13)
Cu afirmatii despre xenon ca K e p-acolo, asa ca sa fie si nu afecteaza deloc luminozitatea m-am lamurit.
*
Eficienta lu' xenon este intre 30 si 60lm/W. Asta ca sa iti dai seama cati lumeni produc cele de fabrica. Pentru faruri conteaza foarte mult luminia reflectata de obiecte. Daca culorile-s pale din cauza luminii, ochiul distinge foarte greu obiectele. La stopuri ai nevoie de lumeni, ca le privesti direct.
QUOTE(SandelBS @ 21 Dec 2018, 15:13)
P.S. S-a inteles ca esti fan LED, nu era nevoie sa afirmi. Cat despre chinezarii stim cu totii ce efecte au, nu tre sa ne "luminezi'
*
Nu ne si toti, ca esti singurel pe aici.
IRONICK
Philips a inceput sa foloseasca la gen2 de bulbi LUXEON Altilon.

https://www.lumileds.com/products/automotiv.../luxeon-altilon
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.