steli_66
6 Feb 2018, 10:34
Am un Kangoo 1.5dci diesel din 2006 de care am fost foarte multumit de el, dar in ultima vremea pierdeam mult ulei si nu mai "tragea". Am dus-o in service reparat turbo/furtune etc si problema cu pierderea de ulei s-a rezolvat.
Marea mea problema ii ca la turatii mai mici de 2000 parca se infunda si nu trage scoate fum negru si pe urma porneste ( nu tot timpul face) cei din service nu-si dau seama care-i problema, le-am spus sa verifice si supapa egr si nimic.
Ceva pareri? ati patit si voi cumva?
Multumesc.
Nu ai mentionat cati km are masina. Eu, pe model 2006 1.5dci, la 370.000 km am facut reparatie capitala la motor din cauza consumului mare de ulei.
Fumul negru este simptom de ardere incompleta. Poate fi lipsa aer (filtru infundat) - pana pe la 1800rpm, motorul lucreaza aspirat, abia peste acea turatie turbina incepe sa produca suprapresiune. Poate fi si compresie slaba pe unul sau mai multi cilindri (ar explica si lipsa de putere) datorata uzurii.
Descrie mai in clar simptomele (cum si cand) ca sa pricepem. Putin fum negru la pornire, de la rece, nu e mare tragedie, e aproape normal, mai ales daca ai si vreo bujie arsa. Important e ca sa nu scoata fum negru dupa ce s-a incalzit motorul.
Apropos, mers sub 2000 rpm nu e recomandat si e absolut normal sa traga mai slab. In afara de plecarea de pe loc, eu nu cobor turatia sub 2000. Schimb la 3000, dupa schimbare, turatia cade cam la 2500.
steli_66
19 Feb 2018, 15:04
Problema a fost depistata fiind vorba de supapa EGR, inlocuit supapa si acum merge normal. Mersi Ccoto pt sfaturi si intradevar am prostul obicei sa schimb vitezele prea repede scad sub 2000rpm la schimbare.