Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistem climatizare Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2
popescu_nicu
Salut
Cum pot dezactiva funcționarea climatizării la pornirea motorului. Când pornesc mașina pornește automat și clima. Pentru a o opri trebuie să apăs butonul AC.
Menționez că am climă automată.
Mulțumesc.
mariuswk
E activata din buton functia dezaburire geamuri.
mars
Cand apesi pe AC nu cred ca se opreste clima, ci doar compresorul, restul functiilor raman pe modul automat, pana umbli la ele (trepte ventilator, directionare aer, recirculare etc.). Manualul ce zice?
roland
Pai nu e clar ce vrea. Prin oprirea cliemi inteleg ca opresti racirea, incalzirea, ventilatia, tot. Adica apesi pe OFF.

Daca vrea sa opreasca doar partea de racire, atunci AC OFF.

Si oricum, astea nu ramaneau memorate si dupa oprirea motorului?
Ridermann
Nu sunt sigur cum functioneaza dar la mine...
Porneste mereu cu AC. (Bec stins pe butonul de AC).
Trebuie sa apas mereu pe buton AC OFF (sr aprinde led rosu pe buton si scrie pe ecran AC OFF). Ma cam enerveaza sa dau meteu AC OFF.

:/
roland
De ce dai AC OFF? Cu ce te deranjeaza?
miculjohn
QUOTE(Ridermann @ 17 Jan 2018, 16:46)
Nu sunt sigur cum functioneaza dar la mine...
Porneste mereu cu AC. (Bec stins pe butonul de AC).
......
*




Pentru ca lasi clima pe auto cu dezaburire pornita parbriz .
Ridermann
1. Banuiesc ca are i influenta in consum si putere AC, de aia ii dau OFF.
2. NU e pe AUTO. Ii dau eu de rotita aia turatia ventilatiei sau sa dea sus si jos, nu e AUTO aprins niciodata.

In plus...
Aerul la inceput cand folosesc masina am observat ca nu imi da constant... sufla tare, pauza o secunda doua, iar sufla, tot asa.
mars
Seteaza cate grade vrei tu, da-i AUTO, apoi regleaza trepta de turatie a ventilatorului cum vrei, orientarea fluxului de aer la fel si da-i AC OFF. In felul asta ar trebui sa ramana pe mod "manual" si sa tina minte setarile si dupa oprire.
roland
Ridermann, tu chiar crezi ca, mai ales pe frig, daca setezi temperatura pe 22 grade si lasi AC pornit, masina va porni compresorul? Masina vrea sa faca mai cald, nu are sens sa bage AC.

Va porni AC doar daca in masina e cald si pui tu pe o temperatura mult inferioara.

Setarea pe auto si cu temperatura dorita e in general suficient.

Nu vad rostul AC off. Doar vara pentru cine nu suporta AC-ul.

Ridermann
Ok, am inteles cum lucreaza.

Chestia aia cu internitenta aerului la pornire e normala? Asa face el dezaburire eficienta?
mars
Cand dai pe dezaburire rapida functioneaza si compresorul, ca sa usuce aerul. Si da, e normal sa bage aer la maxim la dezaburire.

Chiar daca nu dai pe dezaburire, dar sistemul a fost pe AUTO si dai AC OFF (ar trebui sa se stinga AUTO), e normal sa varieze intensitatea ventilatiei si sa mai schimbe directia fluxului, pentru ca restul functiilor au ramas pe AUTO, iar sistemul incearca sa aduca temperatura la cea setata cum stie el mai bine.

La Laguna II ma enerva ca pe AUTO o lua prea tare ventilatorul la inceput, asa ca o tineam la 22 grade, ventilatie la jumatate, flux pe parbriz si aeratoare centrale, AC OFF. Acum, la Twingo, la fel.

La tractor o tin toata iarna pe AUTO SOFT cu 22 de grade si e OK. Dar la Captur nu vad SOFT si FAST.
Andrei.TUT
Salutare, am mai vazut un comentariu de genu si am decis sa fac un topic dedicat acestei probleme de fabrica la toate modelele probabil, eu zic ca ar trebui sa mergem toti cu ele in service sa isi dea seama de problema facuta din fabrica. Deci, Renault Captur 1.5dci cu AC manual(nu clima), daca pornesc masina si desi rotita de temperatura este data pe cald(rosu) la maxim, daca ventilatia(cealalta rotita din dreapta de tot, nu cea cu treptele de viteza) este setata sa bata la geam si la picioare ac-ul porneste desi ledul de la ac este oprit, cum imi dau seama? simplu ma uit sub masina si curge apa(condens) de la furtunasul de la ac in draci, cum sa il oprim? daca misc putin de rotita de caldura se opreste sau daca apas pe butonul de ac sa aprind led-ul si mai apas apoi inca odata se opreste, este enervant ca ma trezesc cu ac-ul mereu pornit...
xmisterx
Face asa doar la prima pornire a zilei sau la orice pornire a motorului?

L.E. Ma gandesc ca poate fi un soft in calculator pt. protectia compresorului, el are nevoie de ungere, nu?? Daca stationeaza pe o perioada ma lunga de timp( cum ar fi iarna) se poate intepeni.

Eu am laguna din semnatura si la prima pornire porneste cu tot cu compresor, dupa vre-o 2 min se opreste singur.
Ridermann
Eu am climatizare automata.
Fie ca las pe auto sau schimb cum vreau grade, putere ventilator etc..
Retine TOATE setarile cu exceptia AC OFF.
Porneste automat cu AC activ. Trebuie sa apas eu AC OFF, imi vonfirma pe ecran AC OFF, se aprinde becul rosu pe butonul AC OFF si e ok.
Pana repornesc masina data viitoare. Setarile mele raman aceleasi doar ca trebuie sa dau mereu cu mana AC OFF.
xmisterx
Ridermann- sa intamplat vre-o data sa bage aer rece desi setariile sunt pt aer cald?? I-a nu mai apasa pe AC OFF si las-o asa cateva minute vezi daca se opreste compresorul, aproape sigur sunt in calculator ceva instructiuni de protectie a copresorului.
Ridermann
Nu baga rece. Baga ok.
Am uitat si sa nu apas pe AC OFF si cand m-am uitat pe bord pe drum am vazit ca am uitat. Adica nu intra singur in AC OFF nici daca bag manual parametrii la ventilatie, directie.
Asta e. Dau AC OFF. Era bine sa fi fost invers sa pornesc cand vreau nu sa opesc. smile.gif
xmisterx
Dar sub capota te-ai uitat, compresorul ramane mecanic cuplat?? Poate doar iti afiseaza in bord ca e ON.
roland
La climatizari automate, daca dai AC OFF atunci sigur AC nu va functiona.
Daca AC este ON, atunci functioneaza cand e necesar, dar nu inseamna ca e tot timpul pornit.
NaniaSilviu
Salut
Am observat iarna cand motorul e rece nu baga aer constant...adica sufla tare dupa care se opreste. 2 sec si tot asa..
Nu mi se pare normal,chiar daca apa nu s-a ridicat trebuia sa bage aer rece dar constant,fara pauze.
Si cand setez clima pe auto baga caldura doar la geam si picioare,cum reglez distributia aerului pe modul auto?
A m-ai intalnit cineva problema asta?eu am captur 1.5 dci
popescu_nicu
Multumesc pentru comentarii.
Mai exact la fiecare pornire, trebuie sa apas butonul OFF pentru operirea AC ului. Este cam enervant dar cred ca folosirea lui, cand nu este necesar, creste consumul si reduce puterea motorului (eu detin un 09 tce).
Mai am o problema si va rog sa mi spuneti daca pe timpul iernii a ti avut probleme cu dezghetarea parbrizului. In acele zile cand temperaturile erau scazute si ningea mi sa intamplat sa nu mi se dezghete parbrizul sau sa imi inghete instant stergatoarele. Am mers in service, am facut sesizari, am depus foto si in final au spus ca vor tine masina sub observatie si nimic mai mult. Nu sunt multymit de raspuns iar la iarna o sa montez o camera sa vada cum functioneaza incalzirea.
Din punctul meu de vedere aerarorul de la geam este pozitionat cam departe si sufla spre interior iar softul nu regleaza fuficient de bine repartitia aerului dupa cum alegi pozitia aeratoarelor (fata, geam - sufla mai mult fata).
Multumesc
cj98czh
QUOTE(popescu_nicu @ 13 May 2018, 11:53)
Mai exact la fiecare pornire, trebuie sa apas butonul OFF pentru operirea AC ului.
*



La Clio consoartei ... o data ce am apasat butonul Off pt. AC asa ramane ... pana il mai apesi o data sau apas butonul Auto ... nu conteaza de cate ori opresc sau pornesc ...
mariuswk
La Captur conducta de joasa presiune e prinsa in bride dar permite joc.In partea de jos langa roata poate intra nisip sau mizerie si prin frecare gauresta conducta.Am prins conducta bine si sper sa nu mai am probleme.Aceeasi problema am avut si la megane 2.
marius21
Buna ziua,

Incepand de azi daca aleg sa merg cu Renault-ul Captur am parte de sauna gratis. Mai exact aerul conditionat nu functioneaza ( chiar daca apas butonul de AC, compresorul nu porneste. Am AC manual).

Am fost la Meridian Vest pentru o constatare dar am fost refuzat ( chiar si pentru probleme grave tot este nevoie de programare. Cu titlu de gluma o sa incerc sa conving masina ca data viitoare sa ma anunte cu cateva saptamani inainte daca mai are de gand sa se strice sa pot face programare). De la Meridian Vest am achizitionat masina.


Total de dezamagit si din pacate pentru mine si total transpirat.
R19/16v
Lipsa aerului condiționat nu este o urgenta.
Mai încearcă și alt reparator Renault, și fii mai insistent.
marius21
QUOTE(R19/16v @ 22 Jun 2018, 15:32)
Lipsa aerului condiționat nu este o urgenta.
Mai încearcă și alt reparator Renault, și fii mai insistent.
*




Salut,

Cand sunt mai mult de 30 de grade afara ( la umbra) si peste 40-50 in masina lipsa AC este o urgenta. Mai ales ca discutam de o masina in garantie.

Legat de partea a doua mai mesajului tau, am procedat in acest fel ( am facut programare marti la un alt concesionar iar pana atunci o sa utilizez exclusiv cealalta masina din familie).
In plus am facut reclamatie si la Vocea Clientului.
mariuswk
La Captur conducta de joasa presiune e prinsa in bride dar permite joc.In partea de jos langa roata poate intra nisip sau mizerie si prin frecare gauresta conducta.Am prins conducta bine si sper sa nu mai am probleme.Aceeasi problema am avut si la megane 2.
marius21
Salut,

Am scos azi Capturul din service ( am efectuat si revizia de 2 ani, aprox 45kkm). Am avut o conducta de presiune inalta fisurata iar pentru remediere s-a demontat bara fata si un far.
In acest moment sunt multumit.


darkman13
A rezolvat cineva problema frigului ce vine de la picoare?mai exact daca ti clima pe off si afara sant -10...eu nu am reusit sa merg mai mult de 5 km...ptr ca nu mai stiam care sant pedalele...eram inghetat smile.gif ..bineinteles chestia asta am facut-o doar de test...dar e o problema grava si se pare ca Renault nu doreste rezolvarea ei.
Am vorbit cu cineva si se pare ca sant ceva discutii pe la Renault dar numarul de reclamatii cred ca este prea mic pentru a fi rezolvata problema..desi e o problema din nascare a Capturului.
Tot vb cu cineva o mica rezolvare ar fi dupa pornirea masini sa treci in mod semiautomat si sa pui ventilatia la viteza 1 pana cand motorul se incalzeste si poti avea aer cald,
Ca sa nu mai zic ca aceasta clima automata a devenit foarte manuala...in regim de autostrada la 22 de grade dupa un timp e un frig in masina de nu mai reusesc sa o conduc smile.gif setez la 24 din nou dupa un timp e foooarte cald si tot asa.
Pe urma aburirea geamurilor atunci cand se vb in masina chiar in mod AUTO..tot se produce...setez dezaburire automata...infernul ce se produce in masina timp de 10 min NU MAI VB NIMENI si sant toti nervosi smile.gif
Parerea mea...bani aruncati pe sistemu auto....cand de fapt e manuala...mai ales pe autostrada....cand se vb in masina...plus frigul de la picioare cu clima pe off ptr ca problema tot de la clima vine.Treaba o face bine prin oras smile.gif .Asa intr-o descriere in mare.
popescu_nicu
Cu dezaburirea parbrizului si eu o patesc zilnic cand temperaturile sunt scazute. Partea din fata, jos la centru, are o pata cam de 30 cm aburita. Daca maresc volumul mai scade, dar este deranjabil. Cat despre frigul de la picioare, iar este o problema. Am facut mai multe sesizari dar niciun raspuns categoric, imi spun ca toate masinile au setarile la fel, bataie de joc. Eu ma gandesc sa i dau in judecata, mai am 1,5 ani de garantie, am o sesizare deschisa la Vocea clientului si in service ul din localitate.
popescu_nicu
Ma confrunt din nou cu o problema a sistemului de climatizare. Temperatura din exterior este de 18 grade iar eu am setat temperatura la 22, 23, 24, 25 si 26 de grade, progresiv. Prin aeratoarele din fata soferului aerul iasa aer cald, iar prin cele din fata pasagerului destul de rece. Am intampinat aceeasi problema si in toamna. Cauze, probleme, v ati confruntat cu aceasta problema?
Multumesc.
ConstantinG
Buna ziua! Aceeasi problema o am si eu la pornire, se cupleaza automat compresorul de la AC chiar daca este oprit si indiferent de pozitia butonului de unde se seteaza directia curentului de aer. Mentionez ca am AC manual.
Tajmahal777
QUOTE(ConstantinG @ 20 Oct 2019, 15:15)
Buna ziua! Aceeasi problema o am si eu la pornire, se cupleaza automat compresorul de la AC chiar daca este oprit si indiferent de pozitia butonului  de unde se seteaza directia curentului de aer. Mentionez ca am AC manual.
*



Si eu la fel. Vad ca nu a mai raspuns nimeni de la postarea ta. In manual nu scrie nimic despre asta, il am si in PDF si am dat search, l-am si citit din scoarta in scoarta. Pe vremea asta ploioasa si rece si cu bebelus, nu vreau sa-l am pornit, dar nici sa bag caldura, vreau ventilatie normala de aer rece de afara. Cum se dezactiveaza?
ConstantinG
Apasa butonul de pornire AC, se aprinde ledul după care apeși din nou butonul, stingandu-se ledul se oprește și AC.
Nu lasa butonul de ventilare in directia parbriz, muta-l in directia picioarelor.
Tajmahal777
Multumesc, Constantin, o sa incerc asa. Trebuie să fac asta de fiecare dată, ca la dezactivarea start and stop, sau ramane dezactivat după si va porni doar cand apas eu? Sau dacă nu mai tin ventilatia la parbriz, nu va porni? Oricum, mi se pare o porcărie. De ce mai e buton atunci? Eu o tin la parbriz plus picioare.
ConstantinG
Trebuie facut de fiecare dată când pornești mașina, scrie si in carte, la pornirea masinii, dacă unul din butoane, cel de direcție si/ sau cel de viteza sunt in pozitia parbriz, AC pornește automat fara ca ledul sa se aprinda.
F.Dan
Sal. La capitolul 3.3 in manual este nota explicativa in partea de jos incercuita. Si nu gred ca mai trebuie sa apesi pe buton de la clima la fiecare pornire.
ConstantinG
Daca directia este spre parbriz, trebuie apăsat butonul de fiecare dată.
F.Dan
Probabil sunt gandite asa ca sa nu lase sa abureasca parbrizul cand este directionat spre parbriz.
F.Dan
Am verificat astazi daca porneste compresorul la clima cand pornesc motorul si la mine nu porneste numai daca apas butonul de clima.
Pyl
La folosirea aerului conditionat in partea dreapta "ploua" pe picioarele pasagerului.A patit cineva asa ceva?
Captur evo 2019
janos
Verifica daca nu a cazut furtunul ce elimina condensul.
Lucian Octavian
Eu am pățit asta chiar azi cand am venit spre casă!
Acum o intrebare de ,, blonde" .... unde este poziționat acel furtun de eliminare a condensului??
Multumesc anticipat pentru raspuns!
cj98czh
sub stergatoare
Lucian Octavian
Ok
Multumesc!
Pyl
Peste o saptamana sunt programat la prima revizie a masinii si sa le zic de problema cu condensul. O sa va anunt cum s-a rezolvat problema
Teo2020
Buna ziua! Detin Noul Captur achizitionat acum o luna iar la functionarea AC am observat aceasta problema: Atunci cand este activat, racirea functioneaza alternant cu AC, cu toate ca butonul de AC este activat permanent. Cu alte cuvinte, doua minute functioneaza AC apoi doua minute doar racire. Cunoasteti vreo cauza? Cei de la reprezentanta au verificat si n-au gasit nici o problema.
grig1960
Salut, nu trebuie sa-ti faci probleme, asa este functionarea normala, este asa-zisul regim eco.
cj98czh
asa este gandita de producator ... gandita cu curul este drept ... dar aia este ..
Lucian Octavian
Salut
Am fost la service , și în legătură cu picăturile de condens care ajungeau pe picioarele pasagerului din dreapta, concluzia a fost urmatoarea:
Au repozitionat conductele de scurgere a condensului!!!
Au mai băgat niște buretei pe lângă conducte pt ca au zis ca in mers din cauză curentilor de aer, cumva condensul de pe țevile de AC ajungeau in habitaclu??!!
Recomandarea lor a fost că la drum lung sa folosesc la AC viteza 2 și să văd dacă pun direcția AC in pozitia spre picioare mai apar picături de la condens !! Si sa tin sub observație în continuare și dacă apare iar sa ma duc din nou la ei!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.