Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema senzor map
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Vdorin
Buna ziua colegi,am o laguna 2 motor 1.9 dci 107 cai,de cateva saptamani am probleme cu ea,se aprinde in bord rezistenta portocalie si masina nu mai are putere,la relanti sta un pic turata si cand opresc motorul se opreste brusc si are un tremurat mai puternic,cand face asa opresc motorul ii scot senzorul map din tubulatura,il pun la loc si masina isi revine cativa zeci de km dupa iar face...... Am schimbat acel senzor cu unu nou,am curatat egr,galerie de admisie,interculerul,am verificat turbo nu are joc deloc in ax,firele sunt ok la mufa de la senzor...daca a mai avut cineva problema asta va rog frumos sa ma ajutati
andru1973
pe test ce coduri de defect a dat?
Vdorin
Cand am fost cu masina,mergea bine si nu a dat nimic...
andru1973
si atunci de unde sti ca era defect senzorul map?intreb si eu

23 Jan 2018, 10:33:
Simptomele motorului în cazul defectării senzorului de presiune aer
Deoarece informația de presiune aer admisie este utilizată direct la calculul masei de combustibil injectate, un defect al senzorului are impact direct asupra performanțelor motorului. Posibilele simptome în cazul unui defect ale senzorului de presiune aer admisie:

turație de ralanti instabilă
pierdere din puterea motorului
oscilații la accelerarea motorului
aprinderea martorului MIL la bordul automobilului
stocarea unui cod de eroare în calculatorul de injecție

23 Jan 2018, 10:35:
Codurile de eroare OBD ale senzorului de presiune aer admisie
Cod Descriere Locație
P0105 Circuitul senzorului de presiune absolută a aerului din admisie -
P0106 Circuitul senzorului de presiune absolută a aerului din admisie – semnal în afara limitelor -
P0107 Circuitul senzorului de presiune absolută a aerului din admisie – semnal sub limita minimă -
P0108 Circuitul senzorului de presiune absolută a aerului din admisie – semnal peste limita maximă -
P0109 Circuitul senzorului de presiune absolută a aerului din admisie – semnal intermitent

23 Jan 2018, 10:38:
e bine sa te duci cu ea la test cind ai aprins martorul sa vezi exact ce da

23 Jan 2018, 10:45:
o alta cauza posibila (chiar dacă ai curățat EGR)poate sa fie el, EGR-ul nu lucrează bine

23 Jan 2018, 10:48:
am zis si eu o părere
Vdorin
Multumesc mult pentru raspuns,o sa merg azi la un alt tester sa vad
andru1973
nu ai pentru ce,totuși e bine sa mergi când e aprins martorul și mai bine dacă ai pe cineva sau cunoști cu CAN-CLIP DDT2000 alea sunt mai sigure fata de cele multi-marca, la cele multi-marca unele le da ca defect necunoscut si atunci nu stii exact ce defect ai ,si decit sa le ei pe bajbaite ca e ala,ca e ala... mai bine pui testul ei cum se spune ddt sau can-clip oricum ai un defect electric electronic sigur
Bafta
Vdorin
Am reusit sa pun masina pe tester cand era becul aprins si au aparut erorile:df198 si df056
$$ilvviu
Pai si ne lasi pe noi sa cautam pe google?
http://obdii.pro/en/code/DF198
http://obdii.pro/en/code/DF056

Nu vad nimic legat de MAP
bigigi
Buna seara
Astazi m-a lasat motorul,s-a aprins martorul portocaliu la laguna 2 motor bgoe 77 kw,320000km.
Motorul nu se mai tureaza peste 2500 ture,pana luni cand ma duc la tester as vrea sa verific firele conectorului care vin la senzorul MAP , in poza senzorului gasit am 3 pini, nu sunt sigur ce tensiune trebuie sa gasesc intre (-) si (+), 5V sau 12V.
Pinul ( O) este semnalul pentru ECU ?
Cum pot verifica continuitatea acestuia?
Multumesc.
xmisterx
1.9 dci F9Q752 de 77kw nu are senzor MAP( senzor de presiune absoluta), are un debitmetru care este compus din 2 senzori, MAF ( senzor debit aer) si IAT (senzor de temperatura aer).

L.E. poate te referi la boost pressure sensor, cel montat pe racordul de admisie care face legatura dintre intercooler si galerie. Aici ar trebui sa verifici cablajul chiar la mufa, acolo se c-am intrerup firele( asta e boala lor).
bigigi
Multumesc pentru atentionare,m-am grabit,am scris MAP in loc de aer !Senzorul MAP are 4 pini !
In poza se vede ca vorbeam de senzorul presiune aer .
Acum vad in poza atasata ca tensiunea intre pini este 4.7 V si mai am nevoie numai de locul de conexiune al firului,semnal presiune aer, pin (O) pe calculator injectie ca sa pot verifica continuitatea tensiunii in cele 3 fire.
Stie cineva ?
Poate o schema electrica ?
gabimilo1
Salut,

uite ceva aici, poate te ajuta
xmisterx
Asta e ce am gasit eu despre el in autodata.
Vezi ca alea 3 fire merg direct in ECU fara vre-o alta legatura intermediara. Pini a4,c1,j2
bigigi
Multumesc Xmisterx dar mi-e imposibil sa citesc schema,nu pot sa o maresc !
gabimilo1
Poti mari schema postata de mine? Este acelasi lucru (se vad cei trei pini de care zicea @xmisterx - a4, c1, j2).

Eu pot vedea si ce a postat @xmisterx, trebuie doar sa astepti putin, la mine asa merge.
bigigi
Va multumesc pentru raspunsuri,am rezolvat ,cablul pentru pinul + era rupt in teaca,am desfacut conectorul si de pin am cositorit o prelungire de 50 mm.
xmisterx
Ti-am spus ca boala lor este chiar la mufa.
SINOK
Salut ,vin și eu cu aceeași problemă cu senzorul de presiune, am cumpărat unul nou și întrebarea mea este :când leg cele trei fire au vreo ordine?,nu mai știu care cum vin, multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.