Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Picat RAR pt emisii - Solutii?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
outland3r
Salutare,

Azi am fost la RAR si am fost respins pt emisii, nu stiu exact care dintre ele, cert e ca limita era 0.5 si frumoasa mea Laguna emite catre 1.5.

Ar fi de apreciat ceva solutii pentru reducerea acestor emisii.

Multumesc anticipat
espacern
Pai daca tu nu stii pentru ce ai fost respins....cum sa te ajutam?
Citeste pe documentul primit de la RAR ce scrie la revenire....mai exact.
marian-j
Incerc sa pun cap la cap bruma de informatii.
Vorbind colegul outlend3r de acel 0,5, io cred ca este vorba despre un motor diesel(cel mai probabil un motor incadrat in norma de poluare E4 sau superioara) la care placuta de constructor ii stabileste valoarea maxima a opacitatii fumului emis la 0,5 ppm(parti/milion sau metri la puterea minus 1).
Ar mai fi de insirat niste amanunte, dar nu se justifica in context. Am tot scris pe tema asta de mi s-a acrit!
Avem o Laguna. Stim despre ea ca este frumoasa, si cam atat. Apoi aflam ca scoate cam mult fum. Si gata! Atata stim.
Pai o sa incerc sa vad ce as putea face io, daca Laguna aia ar fi a mea(desi nu mi-o doresc nici picat cu ceara!!)
1. Schimb filtrul de aer. Un filtru de aer colmatat, sau de proasta calitate, ma va "tranti" la itp fara doar si poate!! Am zeci(poate fo suta... si ceva!) de exemple din munca de zi cu zi.
2. Schimb uleiul motor si filtrul aferent. Un ulei vechi/necorespunzator/ ieftin, se va strecura in camerele de ardere, o sa arda aiurea, si iarasi imi iau o tranta!
Toate cele insirate la capitolul calitate i se aplica si filtrului de oloi!
3.Consum cam tot ce am rezervorul de combustibil, si incerc sa bag o motorina de cea ma buna calitate posibila. Aci iara o sa ne putem contrazice zile in sir! Nu ma amestec! Fiecare cum crede.
4. Dupa ce am facut toate cele descrise la punctele 1,2, si 3, scot masina afara la alergat! "Alergat" insemnand ca o scot afara din oras si o conduc alert. Asta nu inseamna ca ii scot motorului pistoanele prin capota! Nu, o voi conduce in trepte de viteze inferioare, dar cu turatii ridicate. 4000 rpm? Nu-i bai! Sa fie motorul bine incalzit, si ii dau sa duca! Nu-l doare, credeti-ma! Verificat pe troacele proprii!! smile.gif
5. Dupa toate acestea, ar fi indicat sa se consulte o statie itp, inainte de a merge dinou la RAR. Avem acel maxim K=0,5? E bineee! Nu? Atunci ii cam bai. sad.gif
Ar urma:
-valva egr
-absorbtie de oloi la turbo
-injectoare
-simeringuri de supape
-filtru de particule
-samd
Ar fi fain sa ma opresc la punctul 5! Dupa acel punct, e jale.
pishky
dupa punctul 5 e bulgaria
cj98czh
Resoftare ... facuta de un "specialist" pt 100 ron?

Duce tot la simtome din alea ....

Salur RAR ca nu lasa toate neconformitatile pe drum ... cu toate ca vad in fiecare zi ... prea multe ..
silvanu96
0.5 opacitate nu inseamna ca e cu filtru de particule?
marian-j
[attachmentid=1628080027]
Nu, colega silvanu96. Te inseli. smile.gif
Asa arata o eticheta de E4 cu filtru de particule. Imi pare rau, dar nu am o poza si cu una fara filtru. Dar te asigur ca exista o multime motoare diesel etichetate E4, cu prag maxim de 0,5 si fara filtru de particule. Momentan te invit sa ma crezi pe cuvant. Cu prima ocazie ma revansez, si o sa iti ofer dovada. smile.gif

25 Jan 2018, 22:03:
QUOTE(pishky @ 23 Jan 2018, 13:12)
dupa punctul 5 e bulgaria
*


Nu neaparat, coane pisky! smile.gif
Am intalnit cateva cazuri, rare ce-i drept, care chiar si-au pus masinile la punct.
cj98czh
Un E4, cu fap off (doar golita carcasa ca sa bata la numar) trece ITP fluierand atat timp cat resoftarea a fost facuta de un specialist care stie ce face ...

Motorul si catalizatirul sa fie in mintile lui ..
marian-j
QUOTE(cj98czh @ 23 Jan 2018, 13:42)
Resoftare ... facuta de un "specialist" pt 100 ron?

Duce tot la simtome din alea ....

Salur RAR ca nu lasa toate neconformitatile pe drum ... cu toate ca vad in fiecare zi ... prea multe ..
*


Aci nush ce sa zic. Resoftare? Da, stiu. Un vilbrochen rupt la Koln. In masina era viteazul ce si-a resftotat un A4 de 1.9. Ce daca troaca avea +300k? I-a dat blana pe autobahn! Mergea troaca ca turbata! S-au topit lagarele de la biele, iar cele de la cilindrul 2 sau 3, s-au gripat pe fuse. Amin! Biela 3 "a scos piciorul" prin bloc.
Nu cred sa fie cazul Lagunei in cauza. smile.gif

<span class='edit'>25 Jan 2018, 22:38:</span>
QUOTE(cj98czh @ 25 Jan 2018, 22:29)
Un E4, cu fap off (doar golita carcasa ca sa bata la numar) trece ITP fluierand atat timp cat resoftarea a fost facuta de un specialist care stie ce face ...

Motorul si catalizatirul sa fie in mintile lui ..
*


Mnoah, nu indemn, si nici nu incurajez astfel de practici. Fiecare cum il taie capu'! mellow.gif
P.S.
Dar nici nu ma doare la basca daca motorul creapa in timpul testului de noxe! Intreb clientul, DE FIECARE DATA!!, daca pot sa efectuez testul de noxe si il pun sa semneze pe raportul itp! Am o multime de exemple dramatice care m-au facut sa procedez in acest fel.
cj98czh
eu din pacate stiu o gramaa de resoftate si fara FAP care iau ITP-ul pe bune ...in RO .. iar cumnatul meu a luat de2 ori ITP in Franta fara FAP .. ma rog era carcasa goala ... ca trebuia sa fie ...

Pot sa zic ca 90% din cei care ofera aceste servicii la noi pun doar un soft fara sa stie ce pun ..
marian-j
Clujene, gata!
Nu mai am argumente să te contrazic, să te bat nu pot că ești de doo ori cât mine, așa că mă fac cutră și îți atrag atenția că suntem off topic. sleep.gif
espacern
"Un prost arunca o piatra in apa si zece intelepti se chinuie sa o scoata.".....asta ca vad ca initiatorul nu a mai intrat pe aici!
turbojack
Nu se ia in considerare masluirea fisei de emisii (nu se respecta conditiile de testare) pentru spaga.
cj98czh
Acelasi turbojack din CJ prezent pe forumurile PSA? sau doar coincidenta de nick?
turbojack
Acelasi.
Chestiunea nu noxele ce nu ies la testare este mai mult decat delicata .
Putina lume stie ca cel ce testeaza poate influenta valorile prin simpla nerespectare a procedurilor , de aici si loc destul lasat pentru "ofrande". Am avut cazuri cu diesele avand DPF off si scos inclusiv catalizatorul ce au trecut testul cu opacimetru ( spre valorile superioare , dar totusi in norme) , dar si la polul opus euro5 cu DPF on ce nu a trecut testul , toate la RAR , curat si fara spagi.
D.p.d.v tehnic conditiile de baza sunt motorul cald si o alergare anterioara testarii cu un regim mai inalt al motorului . Un rulaj preponderent urban , incarca evacuare de funingine , chiar daca se schimba treptele de viteza la turatii superioare .
In unele cazuri pot fi defecte pe motor sau uzuri masive de care putini sunt constienti, lucruri ce genereaza un plus de particule de fum pe evacuare .
Un DPF off , cu modificarea corecta a mapei de injectie si pastrarea catalizatorului trece orice test de fum actual pentru normele euro4 si chiar euro5 atata vreme cat motorul si componentele sale sunt in stare tehnica rezonabila.
Pe piata europeana sunt destule motorizari diesel euro4 cu sau fara DPF .
marian-j
QUOTE(espacern @ 26 Jan 2018, 09:03)
"Un prost arunca o piatra in apa si zece intelepti se chinuie sa o scoata.".....asta ca vad ca initiatorul nu a mai intrat pe aici!
*


Eh, coane espacern, esti matale prea aspru. smile.gif
Nu se chinuie nima sa scoata pietroiul. Vorbeam si noi, ca baietii, la o bere. biggrin.gif

Este momentul sa il salut pe noul nostru coleg, turbojack. Vad ca stie despre ce vorbeste!
Salut, turbojack! smile.gif
Iti dau dreptate in ceea ce ai zis in postarea anterioara, cu o singura exceptie: nu sunt putini cei ce stiu ca rezultatele unui test de gaze pot fi influentate de cel ce efectueaza masuratorile. Latru p-aci de fo 10 ani. Cei ce au avut urechi de auzit, au auzit. Si nu am zis doar io, au mai mai zis-o si multi altii!
L.E.
Dar stai ca vine 01.05.2018 si mai vedem. rolleyes.gif
cj98czh
Il salut si ii spun bun venit lui turbojack, sper sa faca aceeasi treaba buna si aici ca pe formurile psa unde activeaza de multa vreme si a ajutat o gramada.
dr.nils
Aceeasi intrebare, ce se poate face pentru a scoate valorile noxelor in limite normale?
Nu este vorba de RAR, ci de ITP
Masina este un Megane 2, motor 1.4 16V, 72 KW
Testul initial:

La relanti:
CO cor 0.50
HC 264
Lambda 1.011
O2 0.80
CO2 15.27
CO 0.53

La 2500 ture:
CO 0.47
HC 82
Lambda 1.005
O2 0.50
CO2 15.38
CO 0.50

Dupa testul initial, s-au efectuat urmatoarele:
Schimbat bujii, schimbat bobine (toate 4), curatat injectoarele cu ultrasunete, etansata evacuarea (schimbata galeria de evacuare in reprezentanta, schimbat racord flexibil intre galerie si catalizator, schimbate ambele sonde Lambda, scoasa masina la drum si mers la 4500 RPM peste 100 km.

Rezultat:
La relanti:
CO cor: 0.51
HC 309
Lambda 1.021
O2 1.10
CO2 15.81
CO 0.56

La 2500 RPM:
CO cor 0.14
HC 83
Lambda 1.023
O2 0.70
CO2 16.43
CO 0.15

Deci, toate reparatiile de mai sus nu au avut niciun rezultat.
Ce altceva ar mai trebui verificat/schimbat?
Uleiul si filtrele au cam 7000 km, urmeaza sa fie schimbate si ele, poate trebuia sa incep cu asta.
Aaa, si sa nu uit: ma intereseaza sfaturi pentru a aduce noxele la valori normale, nu doar pentru a "trece"ITP
Multam
espacern
Pare un catalizator "mort".....sau calitate indoielnica benzina.
giuliomak
Salutare,

Programare la RAR pentru omologare GPL.
Se uita tovarasul inspector la serii, ok.
Urmeaza test de noxe, ca asa a vrut CRBL-ul lui(pe langa mine trec la omologare 10000 de taxiuri, unele mai cazaturi altele mai putin, fara test de noxe).
Ies noxele la gaz, dar pic la noxele de la benzina.

Masina: Nissan Qashqai 2013, motor 1.6,117caluti, 130000km reali,itp de 2 luni, filtre,ulei schimbat de 1000km.

Mi-am permis sa postez aici, ca este un motor cu care s-au echipat si masinile de la Renault si Dacia.

Este un abuz sa ma duc pentru omologare si sa ma puna la test de noxe ?

Rezolvare ? am revenire in 30 de zile

multumesc mult
mark``
Picam ITP-ul, ni se recomanda motor cald si turat la diesel, dar vin eu si va intreb ce fac ăștia cu cutii automate leneșe la care calculatorul schimba vitezele de nu vede motorul ala turatii de 3000rpm veci?
espacern
Testul de emisie se face in anumite condiții:turatie constanta timp de cateva secunde/temperatura ulei/etc.....si dacă unul din acești parametri nu se respecta aduce rezultate eronate/mari.
La diesel cu turbo limita de opacitate este 2,5...adica fum de RABA!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.