Incerc sa pun cap la cap bruma de informatii.
Vorbind colegul outlend3r de acel 0,5, io cred ca este vorba despre un motor diesel(cel mai probabil un motor incadrat in norma de poluare E4 sau superioara) la care placuta de constructor ii stabileste valoarea
maxima a opacitatii fumului emis la 0,5 ppm(parti/milion sau metri la puterea minus 1).
Ar mai fi de insirat niste amanunte, dar nu se justifica in context. Am tot scris pe tema asta de mi s-a acrit!
Avem o Laguna. Stim despre ea ca este frumoasa, si cam atat. Apoi aflam ca scoate cam mult fum. Si gata! Atata stim.
Pai o sa incerc sa vad ce as putea face io, daca Laguna aia ar fi a mea(desi nu mi-o doresc nici picat cu ceara!!)
1. Schimb filtrul de aer. Un filtru de aer colmatat, sau de proasta calitate, ma va "tranti" la itp fara doar si poate!! Am zeci(poate fo suta... si ceva!) de exemple din munca de zi cu zi.
2. Schimb uleiul motor si filtrul aferent. Un ulei vechi/necorespunzator/ ieftin, se va strecura in camerele de ardere, o sa arda aiurea, si iarasi imi iau o tranta!
Toate cele insirate la capitolul calitate i se aplica si filtrului de oloi!
3.Consum cam tot ce am rezervorul de combustibil, si incerc sa bag o motorina de cea ma buna calitate posibila. Aci iara o sa ne putem contrazice zile in sir! Nu ma amestec! Fiecare cum crede.
4. Dupa ce am facut toate cele descrise la punctele 1,2, si 3, scot masina afara la alergat! "Alergat" insemnand ca o scot afara din oras si o conduc alert. Asta nu inseamna ca ii scot motorului pistoanele prin capota! Nu, o voi conduce in trepte de viteze inferioare, dar cu turatii ridicate. 4000 rpm? Nu-i bai! Sa fie motorul bine incalzit, si ii dau sa duca! Nu-l doare, credeti-ma! Verificat pe troacele proprii!!
5. Dupa toate acestea, ar fi indicat sa se consulte o statie itp, inainte de a merge dinou la RAR. Avem acel maxim K=0,5? E bineee! Nu? Atunci ii cam bai.
Ar urma:
-valva egr
-absorbtie de oloi la turbo
-injectoare
-simeringuri de supape
-filtru de particule
-samd
Ar fi fain sa ma opresc la punctul 5! Dupa acel punct, e jale.