Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Check anti pollution system
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
mpd
Buna ziua,

Acum 2 zile in timpul mersului mi-a aparut in bord urmatoarea eroare "Check anti pollution system".
Este vorba de un megane 3 1.5 dci diesel 110 CP 2010. Masina merge absolut normal nu am sesizat nimic schimbat in functionare. Ma poate ajuta cineva va rog cu un sfat cam ce ar putea fi? Nu as vrea sa incep drumul clasic prin a merge la reprezentanta pentru ca stiu ca vor incepe sa ma stoarca de bani. Multumesc.
solidconvert
Probabail este vorba despre regenerarea FAp ului. Poti s o plimbi vreo 50 km pe afara si sa mergi constant ca sa si faca regenerarea. Teoretic ar trebui sa dispara avertizarea dupa ce reuseste sa si faca regenerarea. Ai multe drumuri scurte prin oras in general?
mpd
Da. Cam 80% merg oras si drumuri scurte.
Cam ce turatie/viteza sa merg cu ea?
Mersi de info.

As mai avea de adaugat ca dupa ce a aparut eroarea am facut un drum de la cluj pana la sibiu si am mers pe autostrada aproximativ 80 km constant cu cruise control cu 130 km/h. Nu este de ajuns pt regenerare? Eroarea nu a disparut.
gcgeorgescu
Teoretic este deajuns. Cel mai bine mergi la diagnoza s-ar putea sa trebuiasca o regenerare fortata. Ori in cel mai rau caz sa nu iti mai poata face nimic. Alt FAP.
Nu vreau sa te sperii dar trebuia sa mergi la service in momentul aparitiei erorii. Pentru asemenea erori si la un asemenea motor (diesel) este periculos SA AMANI MOMENTUL.
OFF: Deaceea anul asta caut si eu sa o schimb cu un clio 4 tce. Mai mica si mai convenabia de oras.
mpd
Salut,

Am fost ieri la diagnoza si se pare ca problema este de la unitatea de comanda a bujiilor incandescente. Ori nu functioneaza deloc ori la un moment dat a avut o eroare si din acesta cauza nu a putut sa isi faca regenerarea, drept urmare s-a aprins martorul in bord. Vestea buna e ca filtrul de particule este in conditii foarte bune. Partea mai putin buna este ca tb sa verific acum functionalitatea unitatii de comanda si daca aceasta este defecta costa undeva pe la 600 RON.
chivereanumarian
Bujiile incandescente sunt pentru pornire pe timp rece ,ce treaba are asta cu regenerarea! Nu neapărat dacă sa aprins în bord check polution este problema filtru particule, eroare poate sa genereze din alte cauze ,cauta pe cineva cu scula de tester sa îți spună exact buba
cj98czh
QUOTE(chivereanumarian @ 5 Jan 2018, 23:29)
Bujiile incandescente sunt pentru pornire pe timp rece ,ce treaba are asta cu regenerarea!
*




Nu numai .. bujiile au rol si la partea de poluare ... este mai compleza problema decat era la vechile diesele ..

O eroare din asta pe bujii .. iti poate oprii regenarea FAP ... si de cele mai multe ori ... un fap blocat nu este blocat din vina lui cin din cauze din astea colaterale ..
chivereanumarian
http://www.reno.ro/EGR-Joasa-Presiune-evac...ml#entry4707290


Aici este aceleasi erori dar e vorba și de alt sistem de injecție sid307. Tu poate ai sid305
mpd
Foarte probabil ca eu sa am sid305.
Deocamdata nu o sa fac nimic atata timp cat eroare nu imi mai apare. Macar am aflat ca Fap-ul este in conditii bune iar regenerarea am facut-o imediat dupa stergerea erorii. Eu ma gandesc ca a fost o eroare de scurta durata generata de acea unitate de comanda a bujiilor.
In cazul in care o sa imi mai apara (sper sa nu biggrin.gif ) atunci o sa fac niste investigatii mai complexe.
Oricum eu sunt f multumit de aceasta masina. Am aproape 200.000 de km cu ea si am avut probleme minore/consumabile.
Multumesc tuturor pt informatii si va doresc cat mai multi km fara defectiuni/incidente. smile.gif
chivereanumarian
Dacă nu ai start stop semafor ai sid305
CristinaLuca
Buna dimineata
Si eu am aceeasi problema. Am un Megane 3 2014
1.5 dc si mi-a apărut în bord check anti pollution system. Azi am programare cu ea pt tester. Vroiam doar să stiu dc e ok sa mai merg cu ea cu martorul aprins im bord?
Masina merge absolut normal.
Ms
dunn2dunn
QUOTE(CristinaLuca @ 30 Jan 2019, 06:22)
Buna dimineata 
Si eu am aceeasi problema. Am un Megane 3 2014
1.5 dc si mi-a apărut în bord check anti pollution system. Azi am programare cu ea pt tester. Vroiam doar să stiu dc e ok sa mai merg cu ea cu martorul aprins im bord?
Masina merge absolut normal.
Ms
*


buna ziua, aveti cumva un raspuns de la tester? ati reusit sa remediati problema?
scooth
Bună ziua. Mi-a aparut și mie check anti sistem pollution. Pe tester mi-a dat eroarea la injectorul 4, dar pe tester injectorul merge în parametrii normali. Este vorba de un Megane 3 1.5 anul 2010. Va mulțumesc anticipat!
dan_g
Eu am avut vara trecuta Check anti pollution in bord si era o eroare la injectorul 2, ceva de genul Injector control circuit. Am sters-o si de atunci am facut cam 40.000 km fara probleme, corectiile sunt aproape de 1 la celelalte, la inj 2 de obicei e 1.1-1.2, dar mai ajunge si la 0.8 sau 1.4.
scooth
Și eu am șters eroarea dar la 3 zile mi-a apărut iar. Un coleg a avut aceiași problema și zicea ca a avut furtunul spart de la senzorul filtru de particule. Și am vrut sa va întreb și pe voi dacă a-ți mai întâmpinat problema asta. Mulțumesc
cgeu3967
Regenerările nu se fac dacă există erori pe motor.
Doua bujii arse dau deja eroare pe releul de bujii.
cosminprecup
Și mie mi-a apărut mesajul in bord. L-am asociat cu motorina proasta.
Am intrat la Petrom și am alimentat motorina de aia mai scumpă apoi am resetat eroarea și nu a mai apărut de atunci.
Precizez că am un Megane 3 1.5 deci 110hp
Am și Clip care l-am cumpărat din China imediat ce am cumpărat mașina. A fost cea mai folositoare investiție de până acum. M-am scăpat de o mulțime de drumuri la service.
silviu ionut
Salutare,

In urma cu aprox. 1 an am achizitionat pentru sotie un megane 3, 110 cp, automat.

Toate bune si frumoase pana ieri, cand a pornit-o a aparut eroarea:

,,check hill start assist"...

dupa cateva minute de mers:

,,check anti-pollutions system"...

in drum spre bucuresti..a aparut...a disparut...a aparut si ,,check ESP" sau ceva de genul...

la semafor din D, a sarit in N, a trebuit sa o opreasca motorul si sa o porneasca iar...dupa care si-a revenit.. si a avut ,,check gear box.."...

Acum cand o pornesc are eroare: ,,check ESP"....

Inca nu am ajuns cu ea la un service. Imi puteti recomanda ceva bun in Bucuresti?

Cred ca problema este ceva pe electric...dar unde si ce...?
alex_mihai
Salut! Mai bine te duci la cineva cu un tester dedicat inainte sa te duci la un service multimarca sa vezi toate erorile si uzura discurilor de ambreaiaj. Cati km are masina?
silviu ionut
Aprox. 177.000 km....
Ovys
Acum a venit rândul meu.
Sper să scap repede, că săptămâna viitoare ar trebui să plec in concediu.
Am pus si mufa ELM327 si am primit codul de eroare: P0201 - Injector 1 - circuit malfunction.
Maine ajung la mecanic.
Fan Megane
Alt injector, asta ca sa ai concediu linistit.
ProfiBv
Alt injector , dar nou + filtru de motorina , sau ei ELM-ul cu tine .
Ovys
Chiar vroiam sa va intreb. Am văzut injectror nou la 1200 lei, dar cu injectorul vechi la schimb. Merită să iau nou sau ar putea merge reconditionat acesta?
Ryokua
Nu vreau sa iti fac sperante false, dar este totusi posibil sa nu fie de la injector. Problema cu ELM-urile iti citesc erorile ca P(...), dar ECU-ul le salveaza ca DF(...) si se cam pierd in traducere, in sensul ca mai multe coduri le traduce ca fiind aceeasi eroare. Ma gandesc ca daca problema era de la injectoare ti-ar fi aparut "check injection".
Cred ca ai nevoie de un tester CLIP/Delphi ca sa stii exact ce o nemultumeste.
In rest, da vreun semn de injector obosit ? Gen consum crescut, putere scazuta, regenerari dese, probleme la pornire, mers neregulat, sunete dubioase. EGR-ul cum e, ca si de la el iti poate aparea "Check anti-pollution", si cu motorina de la noi, imbacsirea EGR-ului e cam comuna.
einstein1984
ecu le salveaza ca DTC la megane 3.... adica cod de 4 cifre. Ce traduce clip dupa aia e alta problema.
Ovys
Am fost la mecanic, a pus tester multimarca si din ce am vazut pe tableta era ceva cu DF0101 ssu ceva de genul, cu mesajul ca e traseu electric injector 1, adică pe înțelesul meu, trebuie schimbat injectorul. Mi-a mai zis că potsă merg și la un electrician sa verifice injectorul. Am vb cu electrician si mă duc mâine, dar condiția este să reapară eroare (care bineînțeles că mi-a sters-o).
Injectorul original costa 1250 lei și l-am comandat deja.
Nu pare să aibă probleme de putere. Am mai avut o problemă similară la Megane 3, dar acolo a fost electrovalva cu probleme.
Aici tind să cred că e de la injector: fie contact electric imperfect, fie se vrea schimbat.
asusix
Salut.


,,check hill start assist"...

,,check anti-pollutions system"..."""

Am dat si eu cop[y /paste , am un fluence 2012 edc ,1.5 dci si dupa niste lucrari la tabloul de sigurante de sub bord, adica am verificat toate sigurante, nestiind unde este cea de ventilatie , au inceput sa imi apara toate mesajele acesta si imi ramane levierul de la cutie blocat in Parking, dupa o alta pornie ramane doar ,,check anti-pollutions system"...""" si pot sa bag in drive, culmea este ca schimba toate vitezele, am scos borna de la baterie si toate cele si tot asa face, vreo doua drumuri le-am facut fara sa am vreun mesaj de eroare dupa care azi a reaparut.
Faptul ca am scos si am bagat toate sigurantele si releele sa-i fi cauzat ceva la ecu sau alt calcul;ator, ideal ar fi sa fac rost si de schema de sigurante de sub bord, nu prea am mai stiut sa le pun pe toate la locul lor, nu am mai avut claxon dar i-am gasit locasul intr-un final, mersi de rabdare.
Daca aveti cevaa sfaturi as fi recunoscator
cj98czh
schema aia nu este pe capacul de sigurante? ca eu nu am vaxut masina fara ...
asusix
Salut, nu am vazut nici o schema, la kangoo are, la fluence nu. mersi
hashtei
Scenic 3, nu exista schema pe capac. Am găsit in carte, dar bineînțeles că e oarecum generala, adică pt toate versiunile, nu e schema exact din tablou.
Gil26
@ asusix , am raspuns si oferit detalii despre sigurantele Fluence L38 pe topicul dedicat din sectiunea Fluence: Link post in schema tablouri sigurante
Ovys
Revin cu un mic update: n-am mai inlocuit injectorul, pentru că eroarea n-a mai revenit si electricianul a spus că nu se poate face nicio verificare dacă nu este afișată eroarea.
Așadar am mers în vacanță 1500 km, fără ca eroarea să reapară. N-am simțit nici un deficit de putere sau consum crescut. Consum m3diu 6,6%, la o viteză medie de 72 km/h.
asusix
https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=310...dpost&p=4655763


Am citit si pe aici si am patit si problema aceasta.
Dupa ce am umblat la tablou si au inceput erorile sa curga, dupa un drum pe autostrada de vre-o 30km si o pauza de o zi , masina nu a mai avut nici o eroare, si-a revenit de parca nimic nu s-a intamplat, doar dupa ce am forjat-o pe autostrada, dupa care am spalat-o acasa cu presiune, iarasi nici o problema, urmatoarea zi dupa spalare a fost o vijelie si arata tragic masina( a nu se intelege ca sunt obsedat sa spal masina, sta cu lunile nespalata) am trecut pe langa un automat cu fise si i-am dat cu jetul mai cu insistenta pe la parbriz, in urmatoarele ore au inceput iarasi pleiada de erori, cea mai enervanta este check hill assist" dupa asta nu pot sa scot levierul din park, dar dupa mai multe insistente pornit oprit motorul intra in check polution sistem si cu asta pot pleca .
Daca o sa am liber, o sa desfac tot tabloul de la motor sa vedem daca a intrat apa si am mai citit de sunturile de la borna de negativ de pe masina, in rest nu mai stiu, chestia este ca 2 drumuri arata erori,un drum nu arata nimic.Mai sunt si cele 47 de grade ca mi le-a aratat termometrul din bord. Orice gand este bine venit. Mersi mult si o seara buna
asusix
Salut. Dupa o sapatamana in care 1-2zile fara erori , 1-2 porniri cu diverse erori, ieri nu am putut sa bag in drive, lasat masina in parcare, chiar nu mai stiu de unde sa incep, totul se suprapunne si peste o lipsa totala de timp, si un concediu de saptamana viitoare.
In alta ordine de idei, o diagnoza serioasa in care sa aiba habar de ce face aveti vre-o experienta placuta.
Daca aveti vre -un contact pentru bucuresti,va multumesc anticipat,inclusiv reprezentanta, probabil pentru luni,
km placuti in continuare
dan_g
Cauta Diagnoza Renault pe facebook.
lupukel
Eu as cauta pe unde intra apa in blocul motor si as rezolva mai intai asta. N-o sa intelegi prea multe din diagnoza cred. Poate daca identifici calculatoarele cu erori si vezi pe unde sunt.

Eroarea de hill start assist e de la calculatorul de abs, cred. Deci apa iti intra pe undeva pe partea soferului in zona cutiei cu sigurante. Poate nu iti stau bine protectiile alea de cauciuc care etanseaza zona scurgerilor sub capota.

P.S. nu-s expert, dar am mai citit pe aici ca daca apuca sa iti intre apa la abs e groasa, si s-a ajuns sa se inlocuiasca calculatorul care e o gramada de bani
hashtei
QUOTE(dan_g @ 12 Aug 2021, 12:22)
Cauta Diagnoza Renault pe facebook.
*



Recomand. Am fost de 2 ori. E prin Drumul Taberei individul.
E cam dintr-o bucata, mai ales la telefon, dar se pricepe pe partea de diagnoza.
Criy89
Aceasi poroblema o am si eu .. Este de la clapeta de la gazele de evacuare . Ramane blocata
Ovys
QUOTE(Ovys @ 28 Jul 2021, 06:34)
Revin cu un mic update: n-am mai inlocuit injectorul, pentru că eroarea n-a mai revenit si electricianul a spus că nu se poate face nicio verificare dacă nu este afișată eroarea.
Așadar am mers în vacanță 1500 km, fără ca eroarea să reapară. N-am simțit nici un deficit de putere sau consum crescut. Consum m3diu 6,6%, la o viteză medie de 72 km/h.
*


Între timp am făcut si ITP-ul și n-au fost probleme la noxe, dar nici n-a mai apărut eroarea. Doamne ajută să nu mai apară. 017.gif
asusix
Salut, revin, dupa diagnoza si calculator cutie defect, am inceput sa caut la dezmembrari, nu se gaseste mai nimic, daca aveti cunostinta de calculator cutie in tara la sh , va raman recunoscator

acesta este codul piesei. 310320749R
74r12
O resoftare calculator cutie ai incercat sa faci?
Si eu am patit cu eroare "Check antipollution system" la testare a iesit eroare cutie, sters eroarea, circulat putin pana a aparut "Check auto gearbox" cu pierdere de viteze impare, la a doua testare a iesit ceva eroare pe partea cu vitezele impare.
Mi-au resoftat calculatorul (am inteles ca e o versiune mai noua de soft), si de atunci am facut peste 4000 km fara nici o alta problema/eroare. Singura diferenta sesizata e ca schimba vitezele un pic mai sus in turatie.
ProfiBv
QUOTE(asusix @ 20 Sep 2021, 10:39)
Salut, revin, dupa diagnoza si calculator cutie defect, am inceput sa caut la dezmembrari, nu se gaseste mai nimic, daca aveti cunostinta de calculator cutie in tara la sh , va raman recunoscator

acesta este codul piesei. 310320749R
*


Pana la resoftare , asigurate ca bateria tine bine curent si monteaza un cablu suplimentar (minim 16mmp) intre minusul bateriei si carcasa cutiei de viteze .Eu am scapat asa dupa ceva palpitatii .

<span class='edit'>20 Sep 2021, 13:15:</span>
prima soft cutie vechi si apoi update.[attachmentid=1628131978] [attachmentid=1628131979]
asusix
Calculatorul a fost resoftat si nu vrea deloc,treaba cu minusul am testat sunturile de nul, si erau perfecte la resoftare s-a pus sursa la baterie sa aibe o tensiune stabila, am testat cu un calculator defect cu marsarier de la un captur si a mers din prima fara nici o modificare dar tot fara marsarier, in principiu cam cad pe capete calculatoarele de edc renault , ford powershift, si mercedes, cica ar fi proaste calculatoarele, caut inca secondhand din dezmembrari, daca nu asta este, ghinion sad.gif sad.gif
ProfiBv

Treaba cu "sunturile" cum le spui tu , trebuie sa fie permanenta nu doar la testare si doar asa poti evita caderile de curent la alimentarea calculatorului de cutie .
Dupa resoftare (tot cu testerul) , ai incercat sa refaci punctele de patinare....toate adaptarile de pe cutie (sa inveti cutia cum spun altii) ?
asusix
Treaba cu "sunturile" cum le spui tu , trebuie sa fie permanenta nu doar la testare si doar asa poti evita caderile de curent la alimentarea calculatorului de cutie .
Dupa resoftare (tot cu testerul) , ai incercat sa refaci punctele de patinare....toate adaptarile de pe cutie (sa inveti cutia cum spun altii) ? ::::"""


salut, am rezolva problema cu masina, dupa cautare de calculator, care a picat, am pe undeva codurile de eroare, era ceva cu calculator defect si inca un cod, ideea este ca am cautat 2 saptamani la sh si diverse cunostinte si am ajuns sa-l comand in polonia , va pun si link-ul

https://moto-dynamic.com/310320749r,3,886,31733

dupa ce am ridicat comanda cam 4-5 zile a durat, mai mult prin romania , de o tara bananiera ffara autostrada, am fost la service, la Auto Marcus(care au fost de nota 10, in toate privintele, si la diagnoza si scriere soft, au fost chiar ca la carte smile.gif smile.gif ), au pus softul si merge foarte bine masina, am incercat sa-l repar la diverse firme si nu este chiar asa simplu , sa speram ca nu vor mai fi probleme,

discutia pe la service de cadere calculator era de baterie mai mica(62Ah/600A) si ca nu le-au venit asa multe megan 3 si fluence, cam 2-3 masini, (2010-2014, dar nici nu erau asa multe biggrin.gif )in schimb la captur erau deja vre-o 3-4-5 etc, acum nu stiu ce sa cred, am avut eu ghinion sau asa a fost? acum am pus baterie de 74Ah/750A, apropo am de vanzare un exide premium 64 Ah/640a cam un an are

minusul de pe caroserie si de pe motor aratau foarte bine, papuci de legatura curati ,contactele ferme, apa in calculator nu era, ideea este cand o ia pe aratura calculatorul de cutie, toata masina este razna, destul de ciudata comunicarea cu ecu si tcu, apropo, in romania preturile erau pentru calculator cutie intre 4200 - si 6200, suntem tari si polonia doar 3000 de lei(600 euro) astia suntem, deja este a doua piesa care vine pe via polonia mai ieftina
In rest va salut si multumesc de ponturi, am comandat si MOTUL ATF DCTF 1L, il schimb sa nu mai aud de cutie de viteze, aveti idee este ok, nu doream cel mai bun,dar pe vremuri bagam la motocicleta(honda) si era ok
bafta si fara reparatii!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.