Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trepidatii motor la rece Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3
mitzanu
Salutare băieți si la multi ani!!!
Imi cer scuze daca nu trebuia sa postez aici,am văzut că sunt multe discuții pe această temă dar nici una nu potriveste cu simptomele mele.
Deci,de cand s-a facut frig la pornire se aude o bătaie foarte puternică la motor care dispare exact atunci cand motorul ajunge la temperatura de lucru.....cum ajunge acul la 90° (la linia de pe mijloc....cred ca sunt 90°acolo) nu se mai aude nimic doar motorul lucrând frumos.Este vorba despre o Laguna 3 din 2008,motor 2.0 dci 150cp.Eu îi schimb uleiul (elf 5w30) si filtrele la 15.000 km.Ultimul schimb l-am facut acum 2-3 sapt,iar masina are 130.000 km.Soția mea trebuie sa nască în ianuarie si am nevoie de mașina deci pentru o lună nu o pot duce in service.
Aș avea nevoie de o părere,risc sa stric ceva dacă astept?Nu este "băzâit" "zornăit" cum am mai văzut in alte discuții,este pur si simplu bătaie...incerc sa încarc o inregistrate cu sunetul poate va ajuta sa va faceti o idee.
Vă mulțumesc mult si sper ca nu am deranjat pe nimeni.
Sarbatori fericite!!!!

30 Dec 2017, 11:23:
Nu reusesc sa încarc filmarea care am facut-o,cred ca e prea mare.O sa fac o altă filmare mai scurtă la următoarea pornire la rece.Am uitat sa va zic ca masina merge bine,trage,nu scoate fum.......parca tremura un pic motorul la relanti....imi face câțiva greierasi prin bord....parca nu se auzeau cand am luat masina,ori nu am băgat de seamă înainte.Si am impresia ca atunci cand pornesc clima se aude mai tare bătaia dar tot la fel se oprește brusc (bataia) cand ajunge apa la 90°
mars
Pune un film, dar eu cred ca n-are nimic, asa fac tractoarele la rece, pana se incalzesc putin.
andru1973
o posibila cauza e sa ai vreun injector,o simptoma cum spui a avut un prieten de al meu ,și cauza era un injector,acum zic și eu ca mars pune un video sa vedem și auzi
dacă era de biela suna continuu,nu conta ca e cald sau rece motorul
cristian_st
Tractorul meu la rece se aude destul de tare motorul , iar cand e rece si dau in marsalier tremura de zici ca se rupe . Am observat ieri ca acel suport de la motor de sus are un mijloc de cauciuc si s-a rupt probabil din cauza frigului , deci aia cred ca e problema la mine . Cauta sa nu fie rupt si la tine acel suport de motor .
andru1973
leguma mea nu face la rece asa cum spui tu ,nu zic ca nu suna ,dar nu cum spui, la mine toarce destul de bine fata de alte mărci,am un tremurat pe la 1500-1600 rpm ,dar știu ca e din suportul elastic ,l-am comandat și aștept sa vina ca sa îl schimb,în rest motorul toarce bine și are 215000 km mai ales când e în temperatura optima de lucru nici nu spui ca e diesel
mitzanu
Odată ce a ajuns la temperatura de lucru toarce foarte frumos si a mea.....dar până ajunge face ca un tractor....nu stiu daca ati observat,până se încălzește motorul,turatia la relanti e putin mai mare iar cand ajunge la 90° coboară turația cu vreo 100rpm(cam asa am observat eu pe turometru in bord)exact in momentul ala dispare bătaia si revine totul la normal.inca ma chinui cu filmarea aia.....nu se încarcă,e prea mare sau nu imi merge bine net-ul pe telefon,incerc mai tarziu de acasa daca nu o sa încarc doar audio.Va multumesc mult!

30 Dec 2017, 12:37:
https://youtu.be/i93136nyut0

30 Dec 2017, 12:38:
Doar asa am reusit sa încarc,prin youtube....daca nu e ok imi spuneti si șterg
andru1973
turația la ralanti e un pic mai mare pentru ca ai pusa căldura ,și avem niște rezistente pentru ca sa dea aerul cald până se încălzește apa la mașina,după scade asa e și la mine (si cred ca la toti avem asa)dacă nu dai drumul la căldura nu se tureaza(asta face doar când dai drumul la căldura
cu filmarea e posibil sa fie prea mare si de-aia nu poți
busu 12
nu e nici o problema
Daca vrei sa elimini total zgomotul de injectie adauga la 1 plin ulei 2t Liqui Moly 1052 300ml si 1 sticla de aditiv motorina Liqui Moly 5122 Diesel Schmier
Asa fac eu si ionita123 de foarte mult timp.
madhorsefuzzy foloseste ceva similar in motorina.
mitzanu
Ok dar eu alimentez doar cu motorină aditivata.De cand am masina nu am băgat nici un litru de motorină normală sau de la vreun peco no name......sa inteleg ca sunt bani aruncati?
argon
QUOTE(mars @ 30 Dec 2017, 12:48)
Pune un film, dar eu cred ca n-are nimic, asa fac tractoarele la rece, pana se incalzesc putin.
*



De la o bătaie foarte puternică cum spune , până la așa face ele e cale lungă. Diferența de la rece la cald e aproape insesizabila la un motor in stare buna de funcționare.

Uleiul 2t in motorina iar e o prostie la motorul tau , nu se simtete nici o diferența in zgomot sau funcționare cu ulei in motorina sau fara la 2.0 dci și nu numai, been there done that, totul e in capul lor.
mitzanu
Asa zic si eu plus ca am mai avut diesel (opel,alfa romeo...) dar niciodată mi-au facut asa.Si mie imi pare un fel de bătaie în plastic,parca ai bate într-o găleată groasă de plastic.....vezi ca am reusit sa pun un link mai sus,am încărcat filmarea pe youtube ca nu o puteam posta direct aici.In filmare nu face chiar asa urat dar tot se aude foarte tare.Mai urat face dimineața la prima pornire.
mars
Mie mi se pare ca, pe langa tacanitul specific, mai bate ceva pe acolo. Capacul? Sau vreo fulie?
mitzanu
Capacul nu bate,l-am dat jos.....nu joacă nimic.....sunetul pare sa vina de înăuntru din motor.....in coltul din partea pasagerului spre parbriz,sper ca m-am exprimat bine.
xmisterx
Pe langa tacanitul normal zic eu al motorului, se mai aude o "zdranganeala neregulata", zici ca e o bataie de la o fulie slabita sau site de esapament/ fagure dezlipit din catalizator.
mitzanu
Dar de ce nu se mai aude exact in momentul cand apa a ajuns la temp de lucru.zici ca se decuplează bătaia si se aude doar motorul lin,chiar are un sunet frumos
xmisterx
Simplu, scade turatia motorului si nu mai intra in rezonanta. La a mea zdrangane carcasa filtrului de aer doar la o anumita turatie, undeva intre 1200 si 1500.
mitzanu
Mersi,sper sa fie asa,pare ceva simplu si fara daune....nu de alta dar deja am o belea cu frâna de mână,vreo 2400 lei.....daca mai cade ceva scump pe ea ii dau foc radmasa.gif
espacern
Scoate cureaua si verifica bine rolele....zgomotul pare sa vina de la fulia alternatorului!
stefandinescu70
QUOTE(mitzanu @ 30 Dec 2017, 13:31)
Capacul nu bate,l-am dat jos.....nu joacă nimic.....sunetul pare sa vina de înăuntru din motor.....in coltul din partea pasagerului spre parbriz,sper ca m-am exprimat bine.
*



Eu zic ca este zgomot de injector cu inceput de sfarsit , care nu pulverizeaza bine la rece . Incearca sa ajungi la un service de sisteme de injectie si vezi ce zic si ei ... Sper sa nu am dreptate ...
mars
Dar tampoanele motorului in ce stare sunt? Mai ales ala mare, de sus? Se schimba cumva zgomotul daca umbli la el? Am patit treaba asta la Laguna II, cam tot asa se auzea, si numai la rece. Mecanicul a depistat problema (tamponul hidroelastic) apasand cu degetul mare pe el wink.gif.
cristian_st
cam tare bataia , mergi la un mecanic cel mai bine wink.gif pot fii tachetii daca se aude inauntru in motor , un tachet sarit....multe cauze , mai bine mergi la nea caisa si vezi ce are
eugen261
Un motor bate indiferent de temperatura,diferenta e in intensitatea zgomotului. Probabil e vorba de un element auxiliar ce intra in rezonanta functie de turatie(frecventa).tureaza motorul, dupa linistire, la turatia la care bate. Usor si constant. Suportul motor superior e un posibil candidat.
St
A mea are probleme la fulia alternativului, dar nu se aude așa, ci mai degrabă ca un bazait care e constat indiferent ca e cald sau rece motorul. (E benzina a mea, dar nu cred ca contează)
La turația mai mare mai face așa? Dacă nu, atunci e posibil sa între ceva in Vibrație, deși după zgomot nu pare.
mars
QUOTE(St @ 30 Dec 2017, 21:44)
A mea are probleme la fulia alternativului...
*


blink.gif
mitzanu
După ce se încălzește motorul și scad turațiile motorului la normal iar bătaia dispare,am ținut din pedala aceeași turație la care se aude bataia dar nu se mai aude nimic.Deci clar se întâmplă doar când motorul e rece,chiar daca opresc motorul si il pornesc după jumătate de ora la fel face până ajunge din nou la 90° doar ca un pic mai încet.....doar dimineața la prima pornire face foarte urat,mult mai rau decat in filmare .... prima oară am crezut ca s-a rupt ceva si bate in capotă,asa de urat făcea.Cât despre mers la mecanic.....zilele astea nu lucrează nimeni,deci nu pot avea nici macar o opinie din partea unuia de meserie asa ca merg la risc,nu am încotro.
Mars,nu fi rau radmasa.gif se mai întâmplă să corecteze dicționarul telefonului,mai pățesc si eu radmasa.gif
Oricum,vă mulțumesc tuturor pentru păreri,când o sa aflu cauza o sa va anunț.
mars
Eu pariez pe tamponul hidroelastic. Asa se manifesta la fosta Laguna, cu cat era mai rece, cu atat mai rau batea. Dupa ce se incalzea motorul si se transmitea caldura prin bratul din aluminiu catre tampon, nu se mai auzea, probabil ca se inmuia gelul ala din el (sau ce naiba contine).
argon
Despre ce scădere a turației după încălzirea motorului vorbiți aici? 2.0 dci are aceași turație indiferent de temperatura motorului sau temperatura de afară. Cel puțin la mine că pornesc la -20 sau la 40 afara , tot acolo e turația la ralanti.

Din înregistrare mi se pare că zgomotul vine de la distribuție, parca ar freca lanțul in carcasa..
espacern
In perioada de preincalzire(actioneaza bujiile dupa pornire) turatia de relantiu este marita de protocolul de injectie.....daca sistemul functioneaza OK!
mars
Asa e. Si a mea sta putin mai turata pana se incalzeste. Desigur, treaba e valabila doar iarna, cat timp functioneaza incalzirea suplimentara.
argon
O fi de la softul diferit daca la mine nu face? Încălzirea suplimentara funcționează, termoplonjorul sau cum ii zice, nu are rezistente arse.
marius80_eugen
Si la M3 si la L3 creste turatia la relanti daca tu vrei temperatura la ventilatie mai mare decat iti poate da radiatorul clasic cu antigel din bord. Rezistenta suplimentara de la caldura porneste numai daca temperatura din caloriferul de antigel este mai mica decat temperatura pe care o doresti la aer. Daca antigelul a ajuns la temperatura optima de lucru, adica la jumatatea scalei, nu mai porneste incalzirea suplimentara.
Daca antigelul este rece si vrei caldura, porneste incalzirea auxiliara si iti creste relantiul.
Referitor la turatia de relanti cand motorul este rece complet, adica la prima pornire dimineata la temperaturi sub 10'C, relantiul trebuie sa stea mai sus putin, adica undeva pe al 900-950 rpm, din cate am inteles eu in trecut, pana se incalzeste putin antigelul, bujiile mai primesc tensiune in ele. Deci nu are cum ca relantiul sa iti stea la 800 rpm cand abia ai pornit masina si este foarte frig afara. La orice masina, chiar si benzinare, sta mai la 900-950, poate chiar 1000 rpm daca este foarte frig si abia ai pornit masina si scade turatia odata cu incalzirea motorului, in cateva trepte si apoi sta la relanti. Mai observa si alte masini daca nu ma crezi.

mitzanu - kitul de accesorii l-ai schimbat vreodata ? Mie imi suna ca rulment + curea de accesorii. Si la mine faceau galagie si am schimbat kitul care contine o rola fixa, o rola cu intinzator automat si cureaua si apoi s-a cam facut liniste si s-a schimbat zgomotul motorului. Tacanitul celalalt normal este de la injectoare si se mai schimba in functie de calitatea motorinei.
mitzanu
Marius,nu am schimbat niciodată cureaua de accesorii si nici role/întinzător,dar acum am avut o surpriză.Azi nu am pornit masina dimineața (dupa revelion nu am mai pornit eu la prima cheie radmasa.gif ) iar acum cand am iesit,fiind 12° afară si masina stand in soare,surpriză nu se mai auzea nimic,nici o bătaie,scârțâit,troncănit....nimic.Abia astept sa ajung la mecanic sa vad ce zice....chiar e ciudat.Am văzut si faptul cu turațiile....cu motorul rece relanti-ul e mai mare doar dacă pornesc căldura,nu băgasem de seamă faptul ăsta,ați avut dreptate.Fără căldură e undeva la 800rpm iar cu aerul cald pornit ajunge pe la 950rpm.
florinoana
verifica si fulia de la arbore, la mine initial facea un zgomot destul de mic la rece... apoi s-a intensificat... ( https://www.youtube.com/watch?v=k5C-bRUAAzI&t=5s )
marius80_eugen
QUOTE(mitzanu @ 1 Jan 2018, 14:57)
Marius,nu am schimbat niciodată cureaua de accesorii si nici role/întinzător...
*


Pai si ce mai astepti ? Parca erau la maxim 160k sau 4 ani. Nici mie nu imi venea sa le schimb, dar ma bucur ca am facut-o pt ca multe din zgomote au disparut si se simtea si la mana una din role f. uzata si cealalta cu vibratii.
Ca bani a fost undeva la 275 lei kitul complet Gates si 100 lei manopera, timp cam 20 minute.
andru1973
gata am schimbat suportul elastic ,alta viata ,nu se mai aude nimic,pun câteva poze cu cel nou și cel vechi
madhorsefuzzy
Eu am comandat pe langa suportul asta elastic cu gel si pe cel de jos de la polonezi. Mie imi vibreaza volanul la ralanti: si la rece si la cald.

Il mai am pe cel dinspre cutie de comandat si practic o sa am toate tampoanele noi la motor.

Cel de sus l-am schimbat deja pentru ca era rupt.
andru1973
eu le-am schimbat înainte cam 2 luni sa zic rămăsese doar asta ca am zis ca nu trebuie ,dar a trebuit,acum totul bine
madhorsefuzzy
Pai trebuiau si celelalte sau poate mergea schimbat doar asta ultim celelalte fiind bune?

Incerc sa imi dau seama cum se ia pe eliminate. Eu oricum o sa le schimb pe toate.
andru1973
Cel de sus și cel de jos sunt schimbate,( cel de jos era bun),dar îl luasem cînd cumpărasem pe cel de sus,era ruptă guma la cel de sus,și bănuisem că și cel de jos era rupt,cel de cutie nu îl schimb pentru că l-am controlat înainte de a cumpăra pe cel elastic
Să nu fie cel de cutie dacă spui că ai vibrație nu contează motor rece sau cald,încearcă să verifici cu motorul pornit frînă de mână trasă și miști motorul băgat în viteză îl joci din ambreiaj,dar trebuie sa mai fie cineva cu tine sa poată vedea tampoanele

<span class='edit'>9 Jan 2018, 12:50:</span>
Singurii greierași care îi am sunt de la stilpii din stinga și dreapta ăștia se aud după 100km/ora,nu pot să îmi dau seama de unde se aude

9 Jan 2018, 17:06:
o întrebare pentru cei cu motor 2.0 aveți acea tabla de la un suport la altul pun poza
la mine nu era
marius80_eugen
Eu nu vad unde este rupt/deteriorat suportul vechi si am impresia ca banii i-ai cam dat degeaba. Toti suportii se uzeaza in timp, dar pana nu se rupe nimic, nu are de-a face nici un suport cu zgomote de batai sau miscari foarte mari ale motorului.
espacern
Recomand control oftalmologic daca nu ai reusit sa vezi ca tamponul vechi are "perna" cu gel goala.....si destule fisuri in corpul caucicului!
argon
Nu am tabla aia din poza. Și nici nu as putea sa o pun, pentru că gaura nu e filetata, deci nu se poate pune șurub. Cum a mers 400k fara ea, mai merge și de acum înainte.
andru1973
era dus ,poate in poze nu se vede ,dar simțeam o vibrație ,credeam ca sunt din ceilalți suporți,dar cum am schimbat acei suporți zic, e asta sau cel de cutie ,uitându-ma bine era acel suport elastic,cum am mai spus de la cutie e încă bun de moment(ala e metal cauciuc si cred ca duce ceva vreme)
banii nu i-am dat degeaba trebuia schimbat
cristian_nechita
QUOTE(espacern @ 9 Jan 2018, 19:55)
Recomand control oftalmologic daca nu ai reusit sa vezi ca tamponul vechi are "perna" cu gel goala.....si destule fisuri in corpul caucicului!
*



Nu e gel.

Fisurile sunt superficiale.

Lipsa fluidului nu e asa groaznica. Are decat rolul de amortizor. Grosul tot cauciucul il face.

O sa il dau si eu jos in weekend de curiozitate sa vedem cum se prezinta smile.gif .
espacern
Daca "decat" zici tu ca nu conteaza gelul si fisurile alea superficiale.....dar cu siguranta te inseli!
andru1973
Daca te uiți la poza 3 se vede acea fisura destul de bine ,din punctul meu de vedere nu stau sa aștept sa îmi rupă suportii ca sa ii schimb,cum vad ca nu e in regula ceva schimb(ca după bagi mai multi bani ,se pot strica mai multe dacă aștepți sa îți cada)
mars
Ce cod(uri) ati gasit pe tamponul hidroelastic? Pe al meu scrie 112100004R, dar nu gasesc nicaieri piesa noua cu acest cod, mai putin la dezmembrari.

[attachmentid=1628079253]

Nici a mea nu are tabla aia intre tampon si bieleta. Sigur in poza aia e motor de Laguna?
espacern
Are la Renault cate vrei....si poate dupa VIN mai apar si alte coduri!
mars
Dupa referinta inlocuitoare (112105736R), gasesc la epiesa cu 500 lei. Sau, mai ieftin, in Polonia, cu 75 euro. La Cobalcescu e 800 lei.
andru1973
Da mars tabla aia este de pe motoarele de 2.0 dci și am văzut de pe un site francez au un tutorial despre cum se schimba tamponul de sus ,la mine cel hidroelastic are acel filet să pun șurub cu tabla aia,dar nu am acea tablă

13 Jan 2018, 19:23:
Eu l-am cumpărat de pe moto-dynamic suportul hidroelastic 75 €+ 16€ transport

13 Jan 2018, 19:31:
Pe moto-dynamic dacă bagi referința 112100004R îți dă acel suport hidroelastic cu referința 112105736R
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.