Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema motor 1.9 dti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
OvidiuZ
Revin cu postul ca nu am găsit ceva asemănător.Salutare, am si o problemă la al meu megan 1.9dti, am avut ruptă cureaua de accesorii care a blocat si rupt fulia de la chiuloasa. Toate bune si frumoase am duso la mecanic a inlocuit kitul de distributie, cureaua de accesorii si două role. Treaba ciudată acum incepe ; masina pornește foarte greu de, atunci si cu mult fum alb, in relanti stă nu are nicio problemă, când o accelerez se tureaza dar dupa nu mai revine la normal si moareeu motorul. Am crezut ca nu este ceva pus bine la distributie m.am întors înapoi la mecanic, a desfacut.o iar toate puse la punct, nimic ciudat.Inca ceva când scot mufa la debimetru moare motorul...Daca știe cineva ceva sau a pățit ceva asemanator va rog lasa.ti un com.
cj98czh
supape indoite .. nu ai scapat inca de cheltuiala ..
OvidiuZ
Nu bat, mecanicul a zis ca nu sunt..., pe eșapament nu se aude nimic când stă in relantii merge bine
espacern
Daca mecanicul a zis asa inseamna ca motorul tau e perfect si doar pare ca functioneaza deficitar....nu?
Cand se rupe cureaua de distributie,la diesel mai ales,pana de la fulia ax came se rupe si este greu sa recalezi distributia fara montaj fulie noua.....dar tu continua sa-l crezi pe mecanic ca totul este roz!
cj98czh
Asta este si parerea mea ... ca mecanicul ala este cam pe dinafara ... mai ales ca a asculatat supapele pe la esapament ...
OvidiuZ
Daca il credeam pe mecanic nu mai postam, cureaua nu s.a rupt, s.a blocat si a rupt fulia de la chiloasa,nu a sarit sau dacă a sarit maxim un dinte 2 doarece am gasit si pana la fulue. Fulia a fost lua.ta nouă si montat
cj98czh
Tocmai ca fulia a sarit ... asta ti-a distrus cel putin 2 supape care erau jos on momentul ala .. tu faci cum crezi ...

Fa un test de compresie si o sa te dumiresti ...
espacern
Fulia de la pompa a fost pusa la semnul bun.....ca la unele modele sunt 2 semne diferite pe fulie functie de pompa montata pe motor?
Oricum in caz de ruptura curea/decalaj distributie cel mai usor mod de verificare este sa demontezi chiuloasa si sa vezi starea supapelor.....cam cu operatia asta trebuia inceputa "reparatia".
OvidiuZ
Bun să zicem ca este posibilitatea să fie o supapa doua strambe dar de ce moare motorul când scot mufa la debimetru?
playeroooo2000
in pompa de injectie e un "guvernor" ccare e controlat de ecu prin semnal electric la un micro electromotor care se afla in capacul pompei la mijloc, deasupre in capaul pompei e un circuit electronic care comunica cu ecu si ii da informatii feadback despre pozitia guvernorului si inca de la un alt micromotor care montat in partea de jos a pompei( acel micromotor regleaza avansul in functie detemperatura si alti parametri (altii decat acceleratia de la pedala).
deci cand calci pedala de acceleratie tu actionezi un potentiometru care da informatie la ecu, pe urma ecu transmite informatia la micromotorul care actioneaza guvernorul si asa se produce acceleratia.
debitmetrul de aer spune lui eecu ct aer trece prin el in unitatea de timp si ce temperatura are aerul la admisie- valori pe care ecu le foloseste ca calculeze din diagramele digitale cat carburant trebuie sa injecteze pentru a avea o ardere cat mai aproape de ideal.
in lipsa debitmetrului ecu foloseste ca valoare standard 15 grade si injecteaza motorina atata cat ii cere potentiometrul dar in limita unei valori care sa nu polueze.
dupa parerea mea electrovana solenoidala de avans care este sub pompa si are 2 fire negre e faulty, aia ar tine valoarea default de 15 grade celsius si airflow corespunzator turatiei default-dupa ce s-a terminat repriza de acceleratie din potentiometrul pedalei electrovana de avans nu mai revine in pozitia default normala ci se duce in alta parte-ceea ce nu mai asigura injectia. Chestia asta s-a intamplat pentru ca atunci cand s-a produs accidentul cu fulia pompa inca mai invartindu-se a creat o suprapresiune neconsumata sau un soc la rotorul pompei acest invartindu-se inainte si inapoi(adica sens normal de rotatie sau invers).
Altceva de vazut -poate mai degraba asta e- senzorul pozitie volanta)ala cu efect Hall)- asta poate sa fie defect .
L a mine s-a rupt axa ccu came si pe urma am avut scurgeri din pompa (garniturile pompei au trebuit schimbate), senzorul de pe volanta cand mergea cand nu ceea ce imi oprea motorul in mers. La acceleatie accelera si cand sa revina inapoi se balbaia . Dupa ce am schimbat garniturile pompei si inclusiv cele doua garnituri ale electrovanei solenoidale de avans a mers ok insa uneori tremura motorul dar nu se mai balbaia. dupa ce am schimbat senzorul captor pozitie volanta cu unul aftermarket to nu mergea rotund motorul si tot se opre in mers uneori. Abia dupa ce am pus exact piesa originala luata de l renault motoul a incepu sa se apropi de ceea ce trebuia sa fie.
Rolly9888
Salutare, am un Scenic cu motor de 1.9 DTI din 2000 cod motor F9Q 770. Am avut distributia rupta si am iesit mai ieftin sa schimb chiuloasa cu totul. Fenomenul se intampla cam asa...: masina porneste la sfert de cheie incepe sa se tureze (asta tine maxim 3secunde) dupa care se opreste....dau iar cheie si porneste tot asa de usor...deci nu sta pornit. Poma de injectie este “clasica“ dar acceleratia comandata electronic. Am tot citit ba ca e cheia (IMMO) ba ca is injectoarele , ba ca este senzorul de la volanta. Nu stiu ce sa mai caut....pe tester imi da doar debitmetrul de aer. Daca ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi va rog.
P.S. eu sunt in Germania si reparatia a facuto un mecanic roman si mi-a zis ca el deja si-a dat toata stiinta peste cap si nu mai stie unde si ce sa verifice
Vallybz
"pe tester imi da doar debitmetrul de aer"
Ti-ai dat singur raspunsul(de fapt testerul)
cj98czh
scoate mufa de la debitmetru ... si vezi daca se intampla ceva ..
Rolly9888
am scos si mufa de la debitmetru de aer am schimbat si senzorul de la volanta ....nici-o schimbare....am vorbit cu cativa "pompangii" din romania si mi-au spus ca deobicei se strica partea electronica din pompa de injectie si ca nu se poate repara. Altcineva mi-a zis ca "se duce" calculatorul....nu stiu ce sa mai cred...ce ma sfatuiti? sa schimb pompa de injectie? sa caut alt calculator cu alta cheie si cip? astept sfaturi
lupo_1.7sdi
Înainte să faci orice trebuie să te asiguri că distribuția este bine pusă. Este destul de sensibilă treaba la genul ăsta de motoare. Pornește cu mufa de la senzorul de temperatură lichid răcire scoasă (dacă sunt doi senzori și nu știi care este cel de pe Engine scoate-le pe amândouă) și spune cum se comportă (chiar dacă se oprește este important de obsevat dacă stă mai mult pornită)

Un debitmetru defect nu cred că provoacă probleme de pornire.

Unele componente din partea electrică a pompei se pot verifica cu un multimetru, dar dacă înainte a mers și acum nu mai merge eu zic că nu s-a stricat nimic în pompă și problema este cea expusă mai sus

xmisterx
Lupo_1.7sdi- cu debitmetru defect motorul nu porneste deloc, porneste doar daca-i scoti mufa.
Rolly9888
Aha....bune sfaturi...unde pot gasi oare un tabel de valori sau ceva de genul pentru a putea masura pompa de injectie?....si cu debitmetru si fara debitmetru tot asa se comporta...cred ca va trebuii sa incerc sa o repar singur, am sa caut sa pun eu distributia la "punct" (am gasit autodata si ceva poze pe net) dar ramane problema pompei de injectie cum o verific? ce valori intre ce pini sau pe carcasa pompei de injectie?
xmisterx
Daca-ti da eroare cu debitmetru de aer inseamna ca e totusi o problema acolo, verifica cablajul, verifica tubulatura sa nu traga aer fals pe undeva.
lupo_1.7sdi
Dacă ai găsit autodata găsești acolo cum se verifică la capitolul Component testing. Este posibil să nu fie disponibile date exact la F9Q 770, caută ceva asemănător, de exemplu F9Q 731 (poate să difere ECM dar pompa tot aia este).
Dacă te ajută uite un manual, numai că este în franceză
Manual Scenic
Rolly9888
Multumesc mult de ajutor....maine am sa ma uit si am sa masor pe masina sa vad ce valori am acolo si totusi cred ca nu a pus distributia cum trebuie la "punct" dar e bine ca am ceva informatii acuma si nu ramane decat sa incerc sa o fac singur. Va Multumesc din suflet tutror.......(Meseria se fura nu se invata radmasa.gif nu? ) Toate cele bune va doresc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.