Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum Espace IV 1,9 dci/120cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Safrane,Velsatis,Avantime si Espace
Pages: 1, 2
Brigid
Bun gasit! Sunt noua pe forum desi "trag cu ochiul" de ceva vreme pe aici caci intentionez sa devin in curand posesoarea unui monovolum Renault. Cerinte principale: 7 locuri (am 3 copii), consum cat mai mic. In momentul asta am de ales intre un Grand Scenic cu motor de 1.9 si un Espace cu motor de 1.9, ambele din 2004. Stiu ca la Espace consumul este mai mare, e normal, insa as dori sa stiu exact niste cifre de la cei care au modelul respectiv. Masina va fi utilizata 90% din timp in oras (cumparaturi, dus/adus copii de la gradinita).
Ce tips & tricks & inside stories mi-ati mai putea oferi despre cele doua modele de Renault, rogu-va frumos?
Multumesc.
espacern
Pentru circulatia in oras este de preferat o masina cu dimensiunii mici.....Scenic/Espace sunt mai potrivite pentru extraurban cand pleci in vacante sau parcurgi distante mari.
Cu o masina din clasa rutiera(Espace)spatiul interior este cu mult mai mare mai ales la pasageri copii......dar dimensiunile exterioare sunt marite pentru ca asa se obtine un tren de rulare confortabil pentru distante lungi.
La clasa Grand de la cele 2 alese dimensiunea exterioara te penalizeaza la parcarile laterale/intoarceri/schimbari de banda.....adica circulatia printr-un oras aglomerat devine mai dificila fata de alte clase auto mult mai manevrabile.
Pentru circulatia doar prin oras cred ca o masina cu dimensiunile Kangoo (exista varianta long) este mai potrivita.....si cu un motor 1,5 DCI/1,2 GPL realizezi consumuri rezonabile prin oras.
Brigid
Multumesc mult pentru raspuns si pentru sugestii. Da, cunosc toate lucrurile mentionate, stiu ca o masina din clasa aleasa nu este optiunea ideala pentru oras insa suntem o familie foarte calatoare si mai mult ca sigue ca masina va fi folosita intens si la iesiri in afara orasului. De ex ma asteot ca macar o data pe saptamana sa iesim din oras iar in 2 ani oricum ne vom muta intr-un sat la 35 km de Timisoara asadar se vor face multi km extraurban. Insa deocamdata, mai ales in anul urmator, masina va fi folosita 90% urban pentru ca doar eu am carnet in familie, am nascut acum 3 saptamani si nu ma voi aventura la drumuri lungi cu 3 copii in urmatorul an smile.gif.

Din fericire avem parcare in fata cladirii unde locuim, avem parcare langa gradinita, la supermarket iar e parcare... asadar manevrele de parcare laterala etc vor fi folosite la minimum spre deloc caci nu am ocazia sa merg in alte parti, avand bebe si inca doi copii mici cu mine. Avand in vedere detaliile astea am cantarit mult inainte de a alege o masina si sunt hotarata sa ramanem la Renault, fie Espace, fie Grand Scenic (am studiat luni de zile toate optiunile viabile, inclusiv microbuze sau modele compacte cu 7 locuri). De 3-4 ori pe an masina va duce trupa sotului (e muzician) in scurte turnee europene de aceea vrem musai 7 locuri.

Practic la ce detalii am ajuns ca fiind definitorii in vederea alegerii finale am enuntat in primul post: sa consume putin... putin insemnand max 6,5 extraurban si max 9 urban, aproximativ. Daca Espace-ul 1.9 s-ar incadra in limitele astea, as prefera sa-l luam pe ala. De motorul de 1.5 dci de pe Scenic am citit lucruri nu tocmai magulitoare, adica totusi ma intereseaza si sa pot sa fac depasiri in afara orasului fara sa trebuiasca sa imi stea inima in loc ca poate nu apuc sa le finalizez daca imi vine ceva din fata smile.gif; conduc destul de sportiv si cred ca as prefera un 1.9 la un monovolum. Poate fac totusi o proba cu un 1.5, e unul de vanzare in Tm si mi-a atras atentia... daca nu e tare "puturos", il includ printre optiuni.

Na, cam asta e toata povestea si astea sunt motivele pentri care caut ceea ce caut. In continuare sper sa imi poata spune cineva, din experienta, cat consuma Espace-ul cu motor de 1.9.

O zi faina!
espacern
Motorul 1.9 DCI de 120 este vechi si gurmand mai ales in oras unde pe modelul Grand nu scade sub 10 L/100 Km.....consum destul de rezonabil pentru clasa lui si uzura morala/tehnica a motorului.
Brigid
Am inteles... In cazul asta optiunea Grand Scenicului cu motor de 1.5 se muta pe locul intai smile.gif. In week-end ma duc sa-l vad/testez.
Multumesc!
JhonyEspace
In 500 km din care 150 exterior, am un consum mediu de 7.5%.
Espace scurt de 1.9 cu 120.
Temperatura exterioara 5-15 grade.
Oras destul de aglomerat, Iasi.
segcm
Bună ziua. Eu am avut scenic 2 1.5dci 106cp euro 4 facelift si acum am un espace 2.0dci, euro 4. Pot sa va spun cam tot ce vreți sa știți.

Scenic-ul în oraș consuma cam 7% (+/-1l) in funcție de trafic, unde espace-ul ia in aceleași condiții cam 9~12%. Scenic-ul pare vioi la demaraj, espace-ul simte din plin cele peste 2t ce le are (la gol). In afara Scenic-ul scoate la mers legal un 4-4,5% iar espace-ul va lua ca 6,3-6,6% in funcție de cât de încărcată este. La capitolul confort... Scenic-ul este ok, peste orice turism, însă inferior fata de espace, datorita dimensiunilor superioare dar și ale scaunelor individuale cu centuri incorporate, care împreună cu sinele din podea oferă o modularitate ce nu poate fi atinsa nici de concurență. Așadar in espace puteți pune scaunele fata în fata și călători în siguranță deplina oarecum asemeni unei autorulote. La Scenic, doar varianta lunga GrandScenic are 7 locuri si ultimele 2 nu sunt chiar de adulti si destul de inconfortabile.

Din punct de vedere siguranță, ambele au 5stele euroncap cu remarca ca espace-ul având o masa de peste 2T goala, iar încărcată va fi de peste 2,6T, va fi destul de distrugătoare fata de celelalte turisme. Uită-te pe Youtube la crash-ul între Espace și Freelander. Se observa cat de bine rezista zona habitaclului.

La capitolul fiabilitate, Scenic-ul e pe platformă de megane 2, è ok atât timp cât nu da de drumuri rele unde este foarte sensibilă (flanșe amortizor, caseta direcție, bucșe cadru motor etc). Espace-ul are multe elemente mecanice împrumutate de la laguna 2, destul de ieftine, intervenții mecanice destul de dificile datorita spațiului limitat din compartimentul motor. Ambele sunt mașini rare, deci nu va așteptați la elemente de caroserie ieftine - aftermarket nu exista (doar dezmembrări sau noi originale - f scumpe). Dar Pt espace am găsit și elemente fff ieftine căci unii dezmembratori vor sa scape de acele "mașini" căci nu se vand, așadar preturi mici. Ambianta interioara la volan este asemănătoare, doar ca la Espace stai și mai sus, ai o vedere mai de ansamblu a traficului, asemănătoare unui suv, poți vedea peste mașinile mici din fata și poți anticipa mai bine și din timp unele situații "la limită".
Va recomand sa luați mașina după 2007, ambele trecând prin facelift, având probleme rezolvate (de motorizare, estetice, electronice etc). Avantaj sunt motoare euro 4 cel puțin. Cu cât sunt mai vechi, au km mai mulți, vor avea taxe mai mari ca sunt euro 3. Nu recomand motoare de 1.9dci sau 2.2dci pe espace. Doar 2.0dci căci mașina è grea. Nu recomand nici o cutie automată. Reno à făcut cutii automate bune după 2012. Nu luați varianta lunga la Espace, in cea scurta se sta bine în 7, majoritatea din dezmembrări sunt versiuni scurte si se parchează mai ușor, consum mai mic etc. Orice ai lua, sa cauți mașini cât mai accessoriate (clima automata, senzori de ploaie și lumini, 4 geamuri electrice, frână de mana electrică, navigație, plafon panoramic, mâini libere, etc. Stiu ca una de dupa 2007 e mai scumpa decat una din 2004 dar credeti-ma ca in primii 15000 km veti compensa cu probleme costisitoare de masina la inceput de generatie, probleme specifice unei masini diesel mai vechi (EGR, Turbo, injectoare, norme poluare inferioare etc), rulaj mai mic, interior si exterior mai actuale. O masina de dupa 2007 nu garanteaza ca e mai buna, dar statistic vorbind daca fostul proprietar a servisat-o la timp, sunt sanse mai mari de a fi mai fiabila.
Succes !
Brigid
Wow, excelente informatiile si detaliate... multumesc foarte mult, chiar m-a ajutat mult sa aflu toate lucrurile astea. M-am hotarat, Scenic 1.5 dci e prima optiune, 1.9 a doua(tot Scenic), pare sa fie exact ce cautam.
segcm
La aceeasi bani de Scenic cred ca va puteti lua Espace. Ambele sunt masini destul de greu vandabile, alegerea trebuie sa fie buna caci la revanzare veti pierde in orice caz. Incercati sa mergeti sa vizualizati la persoane care vand fara sa ii spuneti acest lucru (ca doar vreti sa o vizualizati), cate una din fiecare model ca sa va faceti o idee foarte clara daca este ceea ce cautati si care vi se potriveste mai bine. Apoi cautati modelul cel mai bine echipat si cu starea cea mai ok. O masina BUNA dupa 2007, (scenic sau espace) ar trebui sa fie cam 3500-4000. Cele ieftine de regula sunt "rupte" si updatarea la o stare mecanica buna va fi mai costisitoare decat diferenta catre una buna(unde e loc si de negociere).
Brigid
Foarte bune ponturile, multumesc.

O intrebare extra (azi am aflat informatia asta)> am inteles ca dupa 2006 incoace masinile sunt echipate cu nu-stiu-ce filtru de particule si ca e multa bataie de cap cu el daca a fost anulat... ceva de genul asta, sper ca am inteles bine. Ma poate ajuta cineva cu info extra pe tema asta? Intreb pentru ca ma intereseaza un Scenic din 2006 si as vrea sa stiu la ce sa ma astept; oricum voi merge cu el pentru testare la reprezentanta dar as dori sa stiu dinainte daca e cazul sa ma mai agit sau sa caut un model fabricat pana in 2005 ca sa fiu sigura ca nu voi avea bataie de cap cu filtrul respectiv.
segcm
In general după 2006 s-au montat pentru unele piețe filtru particule (de preferat e sa nu ai). A mea este din 2009 și n-are. Dacă luați 2006 evitați versiunea fără facelift. În acel an a fost schimbarea în phase 2 (facelift). Evitați 1.9dci euro 3, 1.5dci 85cp, 1.5dci 100~101cp au injecție Delphi si sunt pline de probleme la sistemul de injecție. As recomanda 1.5dci 106cp euro 4 sau 1.9dci euro 4. Cel din urma este foarte nervos sau da impresia asta datorita cuplului mare însă și mai gurmand fata de 1.5dci. Va dau aceste sfaturi sa nu cheltuiți după pe reparații și taxe viitoare, dar mai ales reparații foarte costisitoare la injecția Delphi.
Mai sunt motorizari pe benzină de 1.6 16v sau mai rare 2.0 sau 2.0T. Toate benzinarele consuma considerabil mai mult decât orice diesel. 1.6 16v eu l-aș evita deoarece Scenic-ul are cam aceeași greutate cu megane ul sedan ce l-am avut cu aceeași motorizare, consuma mult și abia se misca. Dacă pornești si clima, ai senzația la plecarea de pe loc ca si uitat frână de mana trasă.
dan22y
Recomand si eu variantele de 1.5dci 106cp si 6 trepte pt G.Scenic (asa se poate identifica mai bine, unii trec 105cp si de fapt e cel de 101cp si 5 trepte) si cel de 2.0dci pt Espace.
Pt consum mai redus in oras cel de 1.5 e recomandat, iar pt deplasari lungi e ok cel de 2.0dci.
segcm
După o pauza de 3 săptămâni, de câteva zile ma dau numai cu espace ca cealaltă e pe tușă o săptămână... După 2~3 zile doar oraș... 9%. E belea senzația de sus, super comoda. La semafor se tot uita lumea din celelalte mașini la "ciudățenia" mea biggrin.gif. Singura chestie ce o vreau la espace este să-i pun camera cu afișare pe ecranul de gps, în rest e belea.
Brigid
Foarte pretioase informatiile, saru' mana! smile.gif
segcm
După aproape 10 zile numai cu espace, am trecut inapoi la mașina nevestei. Nu ma mai pot readapta, am senzația ca stau cu fundul pe asfalt, "nu am aer", e un spațiu mic și nu vad peste mașinile din fata. Consumul după circa 500km doar de oraș a fost 9.2%. Parcarea nu e o problema e mai lata cu circa 5cm decât o berlina medie și amprenta la sol e asemănătoare cu al unei compacte break. Unghiul de bracaj destul de mare, vizibilitate excelenta, oglinzi generoase. O berlina medie diesel nu cred ca i-a in oraș sub 8.5 acum pe frig, deci e o alternativa de luat în seama la un break.
Am observat ca atunci când sunt cu espace ul, ceilalți nu prea se mai baga la intimidare și te mai lasă in intersecții chiar de nu ai prioritate, ceea ce nu vezi cu mașina asta mica. Cred ca e un fel de prioritate de gabarit biggrin.gif.
Brigid
Cum sunt ultimele doua locuri din spate de la Espace? Incap lejer doi adulti?

Din pacate Grand Scenicul, desi mi-a placut si l-as fi luat (am testat un 1.5 dci 106 CP) , mi s-a parut o gluma pentru denumirea de "7 locuri". Ultimele 2 locuri sunt cam degeaba, nu ne-au incaput nici macar scaunele de copii acolo.

Asadar ma uit iar la Espace, eventual Sharan/Alhambra/Galaxy. Stiu ca e forum Renault dar e cineva care "se stie" si care sa imi dea niste ponturi intre optiinile astea? Va rog smile.gif.
espacern
La Espace scaunele din spate sunt identice cu restul scaunelor.....exceptie sofer/pasager.
Este penalizat doar spatiul de bagaje cand toate cele 7 scaune sunt instalate.....indiferent de versiune lung/scurt.
iulex80
@Brigid
Eu am un Espace 2.0t benzina iar un prieten un Sharan 1.9 tdi
La Espace varianta cu plafon panoramic la 1.80 cat am eu, cam ajung cu capul la plafon pe locirile 6-7, la 1.85 cred ca deja este deranjant, la genunchi nu este problema pt ca dai mai in fata locurile din mijloc.
La Sharan/Galaxy/Alhambra la 1.80 nu sunt probleme pe locurile 6-7, are cu vreo 10 cm mai mult loc la portbagaj (are scaunele mai subtiri) adica incape un troller intre hayon si scaune, la espace nu incape (de accea am renuntat la troler si am trecut la genti) la grand incape .
Probleme des intalnite la Sharan 1.9 TDI: compresor clima, planetara lunga, sirocol, la Espace inca nu stiu dar Doamne feresre de probleme la electronica(cred ca doar cutia de viteze nu are electronica)
Sharanul are scaune pt copii integrate, Espace-ul ar avea si el dar nu am vazut nici unul cu acea dotare.
segcm
Eu am espace-ul scurt panoramic și am mers în 7. În ultimele 2 locuri au stat adulți. Pe rândul 2 un adult și 2 copii (cu tot cu scaunele lor), ca are dvd in tetiere si la drum lung nu-i auzi tot drumul. Eu si soția in față. S-a călătorit super bine. Între scaunele spate rămâne loc Pt 2 genți mari sau un trolley mediu. In portbagaj am clădit pe verticala cam tot atât cât puneam în golful 4 scurt. Cele 5 scaune din spate sunt individuale, cu centuri integrate și reglabile toate asemeni celor din fata. (dacă copilul doarme, il dau mai in fata și las spătarul mai pe orizontala). Nevasta din dreapta își ridica cotiera și merge la copii in spate când è cazul, fără sa oprim și fără sa ma deranjeze. Noi o folosim des în 5 locuri sau in 6 - 2+2+2, rândul 2 întoarse, asta când nu au chef de dvd. În configurația asta întra bagaje la greu între spătarele celor din fata și cele din rândul 2 întoarse.
Ca și confort și senzație il vad peste Sharan (vb de cel précédent, de pana în 2010). Am mers cu ambele si sincer prefer espace-ul. Sharan ul cum a zis colegul mai sus e mai spațios cu câțiva cm (scaune mai subțiri și mai tari) dar eu vad și scaunele mai deficitare ca și confort, apoi Sharan nu are modulabilitatea espace-ului in spate, dacă è sa iei mașina din același an espace sau Sharan, è mai câștigător la pret espace-ul. Eu am mașina cam full fără xenon, model 25th anniversary 2009 si m-a costat puțin peste 4000. Dacă ar fi sa caut un Sharan 2009 cu opțiunile astea (gps, bluetooth, senzori ploaie, lumini, keyless, clima automata pe mai multe zone, 7 locuri, trapa panoramica, oglinzi pliabile electric, dvd tetiere cu telecomanda, parbriz à termic, bare transversale culisabile....), cred ca as fi dat dublu. Și sincer nu cred ca e superior cu nimic. Vw are prețul umflat artificial, estul Europei crede ca mașina germana este garanția calității, dar sunt depășiți anii 90 și treburile nu mai stau asa. Orice marca, orice model, orice motorizare are problemele ei mai mari sau mai mici, unele recunoscute de constructori, altele nu etc... Espace-ul este o mașină corecta, fiabila dar nu exagerat de fiabila (nici nu cred ca exista asa ceva), motorul de 2.0dci are distribuția pe lanț, în general motoare robuste, bune, comparabile cu cele de vw. Nu excelează nici la consum, nici la performanță sunt pur și simplu ok, normale. Punctele slabe la Espace ~posibil la un moment dat sa pice ecranul principal dar de reparat e cam 100euro. Mie personal nu mi s-a întâmplat. Alta pb, nu f des switch usa deschisa (înlocuiești becurile cu led) si diverse scârțâieli de plastice care le rezolvi simplu fără bani. Multe sunt la dezmembrat la preturi modice, deci sunt multe elemente, plastice etc. Mecanica espace-ului este clasica, iar întreținerea costa cam la fel ca la un turism. O turbina de recondiționat costa ca la orice alta mașină, un injector dacă va fi cazul e 2-2,5mil sh. Sunt preturi absolut normale.
Trebuie sa fii atent la viteza cu mașina asta! Nu simți ca ai viteza mare, mașina e grea și nu are mișcările normale ale unui turism, adică de multe ori ziceam ca am 80 și era peste 110. E făcută sa mergi distante mari in condiții excelente. În continuare recomand varianta scurta, mai ales dacă o folosești ocazional în 7.
Ideea è ca dacă ti s-a părut mica grand Scenic-ul... Uita de concurenții lui (Zafira, c-max, mcv, docker, lodgy, c4 Picasso, touran...). Ai de ales doar în liga mare: Espace, S-max, Sharan... Mulți nu înghit franțuzoaicele ca au auzit de la altu' care nu a avut Reno dar știe nuj de unde ca renourile nu sunt fiabile si scumpe la întreținere... Ceea ce nu e adevărat. E o mașină normala nici proasta nici exagerat de buna (care nu exista). Ca fapt divers a doua mașină și înaintea ei sunt din grupul vag și nu au excelat la nimic ba din contra fosta mi-a scos par alb.
Dacă îți place cum arata espace-ul, cauta una accessoriata bine si după 2007 e un must! Dacă ai de carat cu ea, scoți scaunele și e ca o duba mica, podea plata și poate remorca 2 tone. Eu cred ca e un compromis bun între preț achiziție, an fabricație, dotări peste concurenta, senzație de star trek la volan și un exterior îndrăzneț dar încă actual.
Succes în à alege!
Brigid
Inca nu am cumparat nimic, tot prospectez biggrin.gif. Dupa gandit si razgandit, dupa ce am dat de tot felul de vanzatori cu "scheme" de tot felul, am lasat pe lista finala doua masini: un Grand Scenic 1.9 dci 120 CP din 2004 si un Espace 1.9 dci din 2003. Ceva mai nou nu ne permitem.

Scenicul de care scriam mai sus l-am mai testat o data si pana la urma incapem bine si acolo 2 adulti si 3 copii. Mi-a placut mult masina (era un 1.5 dci 106 CP) dar nu mi-a placut vanzatorul, nu am avut incredere sa cumpar de la el. A propos,stie careva care-i faza cu atatea masini aduse din Franta la preturi f mici si "cu acte valabile"? Adica... de ce nu si-ar radia francezul masina daca
a vandut-o? Mi se pare cam dubioasa treaba asta, mai ales ca m-am interesat si nu e nicio problema sa iti faci actele desi francezul nu e de fata sa dea cu semnatura... pai nu e fals in acte? Am preferat s-o las balta, indiferent cat ar fi de faina masina...

Luni merg sa vad/testez Espace-ul. Daca nu il luam pe ala, urmeaza Scenicul. Sper ca macar una din ele sa fie fix ce spune vanzatorul la telefon, mai ales ca nu e niciuna din Timisoara deci trebuie sa ma deplasez pentru ele.

Multumesc de info si tineti-mi pumnii sa termin mai repede aventura asta cu gasirea unei masini ok.
JhonyEspace
Daca nu sunt indiscret, la ce pret sunt masinile?
Inainte sa iau un Espace, am testat scenic, sharan, galaxy, modele din 2001-2006.
Nu imi pare rau ca am luat espace-ul, intr-adevar are spatiu, dar are si dezavantaje...
Inafara de consum, nu prea am ce sa ii reprosez.
Brigid
Amandoua sunt la 2500 EU, inmatriculate smile.gif.
espacern
La asa suma este recomandabil sa cumperi de la familie/prieteni.....altfel surprizele sunt garantate!
segcm
Atenție ca motoarele alese de tine 1.9dci sunt euro 3. Afara déjà nu se întra în orașe cu euro 3.
dan22y
Recomand si eu cel putin euro 4... cum ar fi cel de 1.5 106cp cel putin... are un istoric in spate si o parte din probleme rezolvate...
JhonyEspace
In care orase nu intri cu euro3?
espacern
In alea imaginare....din visele ecologistilor!
JhonyEspace
Nu intri pe anumite strazi din Londra, dar pt o taxa minima, se intra si acolo.
Cu ce ma incanta pe mine ca am masina electrica daca atunci cand cobor din masina inghit noxele celor cu noneuro si alte masini cu euro 5 la care s-au anulat filtrul de particule si miros ingrozitor langa ele.
Brigid
Amandoua masinile, si Espace-ul si Scenic-ul, sunt cu distributia, uleiul si filtrele proaspat schimbate; Scenicul are si cauciucuri si baterie noi (toate interventiile cu factura deci nu povesti - asa zic proprietarii la telefon). Sa inteleg ca ar trebui totusi sa am dubii si ca pretul de vanzare e prea mic? Am solicitat in mod expres testare in service de reprezentanta inainte de a decide sa cumpar si ambii proprietari spun ca accepta orice testare unde vreau eu.
espacern
Verificarea unei masini SH trebuie facuta de cineva care are cunostinte tehnice solide insotit de un spirit de observatie marit.......pe la service e mai greu de gasit timp pentru asa ceva.
Ai scris ca anumite operatiuni de intretinere au fost facute la masina.....exista facturi care sa ateste asta sau e "pe vorbe"?
Daca mergi la o verificare in service se face (probabil) o diagnoza urmata de obisnuita ridicare pe elevator cu verificare vizuala si tragere de roti......si daca este gasita vreo problema se mai reduce un pic din pret!
Nu-ti verifica nimeni starea turbinei/injectoarelor/ambreiajului/cutia de viteze......ca cam astea sunt cele mai costisitoare si greu de constatat cand sunt uzate/defecte.
Pentru starea administrativa a documentelor trebuie verificate bine actele prezentate......si identitatea vanzatorului precum si situatia de la directia fiscala inainte de plata totala!
argon
QUOTE(JhonyEspace @ 23 Nov 2017, 23:37)
In care orase nu intri cu euro3?
*



In cele din Germania. Si nu peste tot, in principiu in zonele centrale.
espacern
Nu mai aberati cu interdictia de intrare in oras functie de norma......nu exista asa ceva!
JhonyEspace
Cred ca in topic trebuie facuta putina curatenie, nu prea are treaba titlul cu discutia, mai bine s-ar chema, sfaturi pentru cumparare.
....

Ca sa fiu si ontopic, am cateva intrebari legate de consum.
Eu detin un Espace 1.9 2006 cu 85kw 115cp.
Ceea ce nu inteleg eu, de ce am un consum foarte mare la ea.
Mers doar in oras, undeva la 10-11%, inafara 5-6%.
Ceea ce ma dispera pe mine:
- pe consum instant, doar cand merg subturat sau peste 2500 rpm, arata un consum de 10-18%, dar asta este rar, cel mai mult merg in treapta 3 si 4, cu un consum de mediu instant de 4-7 %.
Am observat ca ea consuma mult pana se incalzeste motorul. Si tot nu inteleg de ce am consum mediu pe bc 10.5-11.5%
-sub 30 km/h nu mai arata deloc consumul, de ce? Cum pot vedea ce consum instant am pe relanti?
Am auto de 3 sapt si abia aseara am facut plin pana in gura, am zis sa vad ce consum am la 200km de oras, sau cati km fac cu un plin.
Am citit ca masina asta are rezervor in jur de 75 litri, mie mi-a intrat 90 litri fix pana in gura, asta dupa ce a inceput sa clipeasca ultima casuta de pe display si tot am mai facut 30km la risc. Oricum, 90 de litri..... e mult, chiar pana in gura rezervorului.
Voua tot la fel e cu consumul instant? Sub 30 km la ora arata doar liniute?
segcm
Toate Reno-urile afișează consumul instant după 30km/h. Dacă s-ar afișa sub, ca la alte mărci, s-ar vedea... 60~80% instantaneu. Consumul mediu è "mare" căci si mașina e foarte mare și grea. Mie mi se pare consum normal. Gândește-te ca Espace are peste 2t gol. Același motor se montează si pe megane 2, Laguna 2...care au 1.3~1.4 tone + aerodinamica mai deficitară a Espace-ului datorita dimensiunilor. Oricum are un consum mai bun decât o benzinara mica de 1.6.
Ca sfat, motorul de 1,9 este foarte elastic, dar pe mașina asta... Eu am avut acest motor pe un megane 2. Mare atenție sa nu mergi subturat, spun asta ca ai zis ca afară ia 5~6... Eu ca sa scot sub 6, tb sa o țin subturata rău. In principiu cu 1800 ~ 2000 se merge doar constant la extraurban. Schimba treptele la peste 2500. Consumul nu va creste și o mai "desfunzi" si tu. Folosește și frâna de motor, mașina e grea și te poți folosi de inerția ei, salvând din plăcute și combustibil.
Nu mai merge pe roșu! Arzi pompa (ea è in combustibil și se răcește cu el) apoi poți dezamorsa sistemul de alimentare și iarna mai ales ar fi foarte greu s-o pornești.
Alimentarea cu 90 l cred ca e din cauza ca ai consumat cam toată motorina (inclusiv rezerva de pe roșu) restul è ca ai umplut toată tubulatura pana sus sus și sunt câțiva litri buni. Eu personal alimentez 70~73.dar nu l-am lăsat sa se aprindă rosu. Cel mai bine ar fi sa resetezi după alimentare și compari la final câți litri a consumat. Exista și tepe la pompa... Odată mi s-a întâmplat la alta masina unde nu intra niciodată peste 42l si la aia la stație afișa 55l.

Am văzut prin multe orașe mari din UE panouri ~ accesul interzis cu mașini inferioare e4. E adevărat ca intrai doar în periferie. Acum 10 ani în Torino nu se putea intra deloc cu euro 2 sau inferior. Aveai bulina in geam, erau camere, panouri la intrare... Acum e de ajuns sa copie la noi un sistem de afară ca ne interzic ăștia e4 biggrin.gif
espacern
QUOTE(segcm @ 25 Nov 2017, 00:11)
Consumul mediu è "mare" căci si mașina e foarte mare și grea.......Gândește-te ca Espace are peste 2t gol.

La Espace-ul 2.0 T cu 7 locuri greutatea goala era 1820 Kg.......mai este MULT pana la PESTE 2000 Kg!
lepadatu_alexander
Salutări! Am fost posesor de Sharan 1,9tdi doi ani și am avut numai si numai probleme cu el. Era mai vechi ce-i drept, din 2001, dar era full options. Ca și consum îmi indica la mediu maxim 8% dar în realitate consumul era identic cu cel pe care îl scot la Grand Espace acum adică în jur de 10%. Plusurile sharanului erau scaunele din rândurile 2 și 3 care se puteau transforma in scaune de copil și modularitatea lor atunci când vroiam sa le rabatez doar. La Espace nu le pot ridica in cap și să le blochez pe poziție. Locurile 6 și 7 la Sharan aveau mai mult spatiu la cap dar mai puțin la picioare. Și eu cred că Espace este o alegere potrivită pentru o familie numeroasă. Noi am luat de 6 luni un Grand Espace 2.0 dci din 2010 cu 173 cp initiale Paris la 151 000 km, full ca dotări, euro 5 că norma de poluare. Jante și cauciucuri de vara pe 18" și jante cu cauciucuri de vara pe 17". O mașină care mă face să nu mai vreau sa cobor din ea. Pentru mine și familia mea a constituit alegerea perfecta.
Prețul probabil a fost puțin cam mare 10 000 euro. Dar consider că a meritat pentru că ruleaza, arată și se conduce fantastic.
segcm
A mea are peste 2100 in acte (daca imi aduc bine aminte). 2.0 dci cu trapa si ce o mai fi.
E foarte important cu ce echipare vine din fabrica (Daca e Espace sau Grand Espace, trapa da/nu, 5 sau 7 scaune, instalatia audio cu subwoofer / statie / cd changer, faruri xenon / halogen, roti de 16 / 17 / 18, roti de tabla / aliaj, carlig remorcare, perdelute, cotiere, tipul de tapiterie, comenzi clima in spate da / nu, tipuri oglinzi, DVD in tetiere, senzori pe presiune in roti, senzori de lumina, ploaie, reglaj scaune electric / mecanic.....). Gandeste-te daca aduni greutatea la cateva dotari, sau diferente de materiale deja ai sa vezi cifre ce se apropie sau chiar depasesc 100Kg.
La multe sunt livrate in 5 scaune, in acte 7 locuri si poate in acte e greutate fara scaune de ex. In actele de afara nu era trecut nr de locuri, dar din fabrica a fost livrata cu 7, la noi la rar a zis ca daca a fost fabricata cu 7 si am 5 ei trec 5. Am dus-o la rar cu 7 si au trecut-o cu 7.

Se stie ca orice diesel e mai greu. Constructia mai robusta a motorului si anexele mai complexe ale acestuia cresc destul greutatea lui.

PS - Asta e ceea ce cred eu. Am un prieten cu aceeasi masina si echipare cam asemanatoare si e cu cca 80kg mai usoara in acte, cu toate ca are in plus DPF.
espacern
QUOTE(segcm @ 26 Nov 2017, 13:18)
A mea are peste 2100 in acte (daca imi aduc bine aminte). 2.0 dci cu trapa si ce o mai fi.

Vezi greutatea exacta inscrisa in CIV la pozitia 7.Proprie sau in talon la pozitia G.....daca nu-ti aduci aminte bine!
segcm
2104
zarra68
Foarte interesanta discutia.Si eu sunt in cautare de un Espace.Are idee careva cat costa un kit de ambreiaj pentru ea?Stiu ca este cu masa dubla.Adica scump!
JhonyEspace
Intre 500 si 1000 lei.
JhonyEspace
Astazi am fost la pompa si am refacut plinul, aveam in bord 500 km, 95% in oras, eu o folosesc la aprovizionare, deci masina incarcata cu marfa mai tot timpul.. Am umplut pana in gura rezervorului cum am facut la ultimul plin, si au intrat 41 de litri.
Consumul din bord arata 10.5, asa ca defapt ea consuma undeva la 8-8.5%, nu inteleg de ce arata atat de mult consumul mediu. Si acum doua zile am ramas si fara baterie si dupa ce am pornit masina, am lasat sa mearga aproape o ora.
Momentan sunt multumit de consum, mai ales ca zilele astea au fost undeva intre -2 si +6 grade.
Mai ales ca la mine sunt drumuri scurte, 5-10 km, apoi o ora pauza, nici bine nu se incalzeste motorul ca eu deja o parchez.
Nu stiu daca ambreajul are treaba la consum, acum tre sa ii fac si schimb de ambreaj si distributie, dar sper ca dupa ce o scot din service, sa fiu si mai multumit.
Oricum, nu mai vreau masina joasa, m-am urcat in vectra zilele trecute si aveam impresia ca merg cu fundul pe asfalt, nu aveam vizibilitate, imi venea sa ma ridic in picioare.
Brigid
Cam la cati km ar trebui schimbat un kit de ambteiaj, aproximativ?
espacern
Nu exista un termen de vechime sau rulaj pentru schimb ambreiaj.......starea de uzura depinde de conditiile de functionare a mecanismului care induce anumite "semnale" inainte sa dea faliment.
La ce motorizare te intereseaza.....mai exact?
GABI STAN
am si eu o problema cu un Renault espace, poate are cineva idee ce ar putea avea, este un espace cu motor 3,0 dci 133 kw si cutie sutomata 6 trepte, in august i.am pus turbina noua... avea actuatorul stricat
problema ar fi ca se plafoneaza dupa 2000 de ture si cutia nu mai schimba
daca iau piciorul dupa acceleratie cutia schimba , pe tester nu apare nimic...am fost in reprezentanta
de Kick down nici nu poate fi vorba.. cutia schimba in treapta inf, dar trecand de 2000 ture se plafoneaza si motorul se balbaie rau.
masina mai are problema la un injector, poate sa fie asta cauza??
shokaliptiku
buna dimineata.

sunt foarte interesat de subiect ...

avem o familie cu 2 copii ... mi-am dorit mult timp grandespace ...
dupa lecturarea diverselor forumuri, atat din RO cat si de-afara am ajuns la concluzia ca espace-ul ar mai mult mai potrivit ... cu loc indeajuns pentru 2 adulti si 2 copii in 85% din cazuri.

Urmaresc topicul pentru a-mi imbunatati cunostintele smile.gif

shokaliptiku
arpopos ... 2.0 dci 173 cai ...
cati km pot motoarele ... cati km pot accesoriile ( turbine, injectoare, pompe inalte etc etc )
in conditiile in care reviziile s-au facut la timp ...

recomandati pe aceste motoare cutii de viteze automate sau manuale ?
probleme des intalnite la 2.0 173 cai + cutie viteza automata ?

Multumim !!!
cj98czh
cauta pe sectiunea de laguna 3 ... si chiar 2 .. o sa iti raspunzi singur la intrebare ..
virusacheh5n1
nu mai are nimeni amabilitatea sa raspunda.era un topic interesant .poate ne ajuta maestrul ESPACERN el este cel mai aproape de sursa de informare oficiala.
JhonyEspace
Sa raspunda la ce anume?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.