Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb arcuri/amortizoare KYB - Fata sta ridicata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Boggy22
Va salut,

Am schimbat astazi toate amortizoarele + flanse/rulment + arcurile(+bascule si bielete antiruliu) si am pus tot KYB (am vrut sa-si revina la stock pentru ca mi se parea cam lasata si atingeam pe drumuri mai dubioase).

Problema acum e ca masina sta foarte ridicata in fata vs spate. In fata intre aripa si cauciuc bag toata latimea palmei si mai trebuie sa ridic si un pic din degetul mare sa umplu golul. Ca idee, a trebuit sa cobor farurile 2 trepte sa bata cum trebuie.

Am intrebat pe email la Renault inainte sa iau piesele daca masina mea a venit cu PDG din fabrica, dupa VIN, si mi s-a spus ca masina cu VIN-ul asta NU are PDG din fabrica. Asa ca amortizoarele le-am luat pe cele normale. Ca arcuri, sunt singurele KYB pentru 1.5dci si de la Autokarma, si din configuratorul KYB.

Schimbul si toata lucrarea s-a facut pe elevator. Am tot cautat pe net si unii spun ca trebuie lasata masina pe greutatea ei, slabite prinderile de pe bucsaraie si apoi stranse la loc. Aparent ar mai ramane tensiune in ele daca sunt stranse pe elevator cu roata coborata(gasisem pe un forum Miata, asa ca nu stiu daca se aplica si la Megane).

Sau se mai lasa ele putin in timp? Mecanicul mi-a zis ca "sa vezi maine dimineata ca o sa se mai aseze putin arcurile si o sa mai coboare", dar sunt sceptic ca o schimbare ar fi asa rapida.

E posibil si ca arcurile originale sa fi fost slabite pe fata unde e greutatea principala si acum sa fie normal sa mi se para mai ridicata... dar parca tot e prea sus fata vs spate cand ma uit din lateral.

Nu e mai bine sa masor distanta dintre sol si locasurile pentru cric, sa vad cu cat difera garda la sol fata vs spate?

Revin maine oricum cu niste poze.

SorinSorin
Eu am schimbat recent bratele fata si am facut aceasta operatiune antr-un servis am un prieten mecanic si strangerea suruburilor la brate sa facut cu masina jos pe roti ....am intrles ca daca strangerea se face cu masina pe elevator nu se aseaza bine bucsele an pozitia lor de lucru si de acea se face strangerea cu masina jos .Acum daca faci treaba asta in servis ai avantajul ca mecanicul se poate folosi de liftul de la geometrie roti si poate sai fie mai usor sa stranga acele suruburi cu masina pe roti cel putin asa sa procedat la mine cand am schimbat bratele
Boggy22
Am inteles, mersi de raspuns. La asta ma tot gandeam si eu. Au si rampa acolo sa o poata lasa pe roti si sa lucreze sub ea, ma gandesc sa-i rog maine cand ma intorc sa le desfaca si sa le stranga la loc cu ea pe roti (maine ma intorc oricum sa schimb capacul termostat ca pierd lichid pe-acolo).
SorinSorin
Ma mira ca nu au facut de la bun inceput lucrul asta ....dar na uni mecanici vor sa ia banul mai repede cat despre arcuri si telescoape si la mine e ridicata dar e la fel an acelasi aliniament cu spatele pe fata am schimbat atat arcurile cat si telescoapele si pe spate am schimbat doar arcurile de telescoape nu mam atins ca sant inca ok ....stiu ca conteaza pe fata bieletele sant de 2 feluri unele mai lungi si cele scurte dar nu vreau sa gresesc daca si bieletele influenteaza inaltimea pe fata nu sant sigur .....cu siguranta vei primi un raspuns de la baieti de pe forum care cunosc mai bine problema cu telescoapele si bieletele + arcurile
RADU__
PDG= înălțimea la care sunt sudate flanșele pe telecoape. Deci trebuie verificată distanță de la găurile de prindere pe fuzetă, până la flanșa de așezare a arcului.
Boggy22
Dupa ce m-am uitat mai atent am vazut de fapt ca problema principala e ca spatele e lasat. De fapt probleme sunt pe ambele punti, fata e prea sus, spatele prea jos. In clipa asta am in portbagaj si pe bancheta diverse(subwoofer/set jante+cauciucuri), sa zicem greutatea echivalenta a unul plin si a unui adult cu ce motorina are prin ea. Si sta pe drum ca in imaginile atasate. Nu vreau sa-mi imaginez cum sta cu 5 persoane + bagaje + plin.

Treaba e destul de horror tinand cont de faptul ca am pus arcuri noi. In cel mai rau caz trebuia sa am garda la sol mai mare decat ma asteptam.

Dupa cum ziceam, atat configuratorul KYB cat si site-ul Autokarma imi arata doar doua optiuni de arcuri, indiferent de echipare PDG sau nu. Codurile sunt RH2712 pentru fata si RC5883 spate.

Le-am scris si celor de la KYB Romania si astept raspuns. Chiar nu inteleg de unde e problema asta.





luca76
Acelasi lucru mi s-a intamplat cu arcuri kyb fata+spate la fostul megane 2 sedan.Pe cele spate le-am returnat dar pe cele fata nu am putut avand urme de la presa.Si acum dupa un an masina sta ridicata de fata iar pe spate am remontat arcurile originale (ruginite) care au ridicat-o la loc.Kyb sunt slabi pe arcuri,recomand lesjofors.
Boggy22
Multumesc de feedback, pana la urma cred ca va trebui sa schimb arcurile. Din fericire o pot face si eu, am vazut care-i procedeul. Din pacate, nu mai am nici cutiile de la amortizoarele astea noi, si le-am luat si acum +1 luna, asadar nici vorba de dat inapoi.


De curiozitate, arcurile OEM nu sunt KYB? Sau doar amortizoarele sunt KYB si arcurile altceva?
valikris2002
arata ciudat, si la un prieten tot asa sta ridicata de fata, a schimbat doar amortizoarele kyb.
solidconvert
Arata nasol masina si cel mai probabil are si un comportament imprevizibil la viraje+viteza.
Zack89
Eu la s80 când am schimbat toate 4 amortizoarele am pățit la fel. Tot kyb am pus. Stătea botul mașinii ridicat. După 3-4 zile s-a așezat. Ce-i drept nu am schimbat arcurile. După că-ți km schimbați voi arcurile?
Boggy22
Dupa 3 saptamani la mine sta la fel. Fata nu s-a mai lasat, spatele e tot jos. Inca n-am apucat sa pun arcurile vechi inapoi pe spate.
Admirall
Și eu la fel am pățit doar ca sta ridicată de spate si lăsată pe fata zici ca e masina de marfăsmile.gif))). Le am schimbat de 5 luni si nu au revenit la normal . ...tot kyb
RADU__
Si eu am patit la fel cu KYB. Le-am schimbat cu altele suedeze si acum sta prea jos. blink.gif

Problema la KYB este forma de capat a arcului, care nu se aseaza perfect pe talerul amortizorului. Ba la unele denivelari mai face si zgomot, spra arcului atingandu-se de limitatorul capatului de arc. Am schimbat arcurile in garantie cu cele suedeze, dar acum le voi schimba pe banii mei. Dar voi face o analiza temeinica a variantei pe care o voi alege. Situatia este putin mai dificila. Dupa cum unii dintre voi stiti, eu am schimbat grupul propulsor intre doua masini. Motoare diferite, caroserii diferite, si in plus, a mea avea si PDG (eu am luat-o de noua de la reprezentanta).
Acum am motor de 2L cu supensia aferenta lui, dar fara PDG pe fata. Spatele a ramas cu PDG. Si am de ales intre doua variante: sa schimb amortizoarele pentru PDG pe fata, sau sa caut alte arcuri. A treia este cam costisitoare, adica sa schimb totul pe normal. Si nici asta nu prea ma incanta, caci eu tractez destul de des rulota si PDG pe spate ma ajuta. Rulota „apasa” pe carlig cu 75-100kg. O a patra varianta ar fi sa mut flansele pe amortizoare, caci in fond, diferenta intre amortizoare cu sau fara PDG pe fata o face pozitia flanselor pe corpul telescopului. Fata de situatia initiala, fata sta mai jos cu aprioximativ 5cm si ating destul de des bordurile la parcare. Cam neplacut.
Interesant este totusi, ca a doua masina care este Hatchback (versus sedan) nu are nicio problema de asieta si a primit fata cu PDG si motorul de 1,6.
Si cand te gandesti ca totul a pornit de la un arc rupt pe fata. S-a rupt la 5-6cm de la capatul arcului.

Concluzia care totusi se poate desprinde din acest topic, este ca arcurile KYB sunt mai „tari” si au forma aprximativ ovala la aptul de arc. La lungimea libera și numarul de spire le-am comparat si sunt la fel. Nu am avut termen de comparatie la telescoapele KYB versus altele in ceea ce priveste pozitia talerului de arc.
Boggy22
QUOTE(RADU__ @ 23 Nov 2017, 09:14)
Problema la KYB este forma de capat a arcului, care nu se aseaza perfect pe talerul amortizorului. Ba la unele denivelari mai face si zgomot, spra arcului atingandu-se de  limitatorul capatului de arc.


Ei bine, asta s-ar putea sa fie si la mine daca ma iau dupa zgomot. Tinand cont de faptul ca am schimbat cam tot pe la articulatie nu trebuia sa faca zgomot. Si totusi la unele gropi foarte abrupte aud ceva in neregula pe stanga cel putin.

Ce ma enerveaza e ca am ales varianta buna teoretic si mai scumpa, si anume daca tot schimbam amortizoarele sa pun si alte arcuri sa-si revina la dinamica din fabrica, si mi-am tras singur un sut in fund.
RADU__
Nu mai gasesc fotografiile efectuate dupa demontarea arcurilor. Dar se vedea CLAR cum spira arcului era zgariata de limitatorul capatului de arc. Se poate vizualiza acest lucru si cu masina pe roti.
Rimio de Vassur
Arcurile kyb (cel putin fata) nu se prea potrivesc cu megane-ul 2, desi catalogul kyb zice ca da. Si la mine statea masina cu botul pe sus (reactie imediata a unui alt mecanic si un alt client, confirmata apoi de sef mecanici si sef service). Cei din service au zis ca au mai avut problema asta (nu inteleg de ce insista sa puna arcuri kyb). Si-au asumat greseala si mi-au luat bani doar pentru ce s-a montat in final.
azaghorth
QUOTE(SorinSorin @ 2 Nov 2017, 00:37)
Eu am schimbat recent bratele fata si am facut aceasta operatiune antr-un servis am un prieten mecanic si strangerea suruburilor la brate sa facut cu masina jos pe roti ....

In cazul in care surubul de prindere e paralel cu solul,trebuie strans cu masina jos.Strans cu masina sus,bratul e lasat iar cand masina va fi pe roti ,el se va torsada.
La M2 la bascula o bucsa are surub perpendicular pe sol (simbolizat cu NU,adica nu trebuie strans cu masina jos) si altul cu surubul paralel cu solul (simbolizat cu DA,adica trebuie strans cu masina jos.
La M3 de exemplu,ambele suruburi de la bucse bascula sunt perpendiculare cu solul,deci ar trebui sa se poata strange cu masina sus.
Boggy22
Nu o pot ridica eu pe cric, desface surubul, apoi lasata pe roti si strans dupa? Are cineva idee la ce cuplu se strange surubul ala?
SorinSorin
Ce ai mai rezolvat ?ai reusit sa o mai cobori de fata ?....aceiasi problema o am si eu pe fata e prea ridicata .....mama lor de kyb....ma bate gandul sa iau lesjofors sa le schimb ...
RADU__
Cine doreste sa faca schimb de arcuri cu mine, eu doresc altele mai ridicate.
Am pus KYB si dupa cum v-am relatat intr-un post anterior, statea foarte ridicata. Acum am schimbat cu altele suedeze si sta foarte jos. Cam cu 4-5cm mai jos ca una normala cu pda. Eu doresc doua arcuri (poate chiar PDA) dar sa aiba o tinuta decenta a inaltimii.
Acum cu arcuile actuale, este mai asezata pe sosea, dar ating bordurile la parcare.
megan2
Eu am arcuri de pdg si as vrea fara pdg. Simt orice denivelare si zbarnaie masina la interior la orice denivelare mai serioasa luata cu 50 .Parca merg cu bicla.Megane 2 2008 hatch.
Catalinmodena
De pdg am eu,insa pentru spate.

Eu cand am renuntat la pdg am lasat arcurile originale pe fata,totul ok,a coborat cat a trebuit.Parca asi fi vrut 1-2 cm mai jos.
RADU__
Eu am nevoie de o „asieta” mai inalta, caci tractez de obicei o rulota.
Alin_91
Salut. Eu am schimbat toata suspensia, iar dupa 1 an adica anul acesta am schimbat arcurile spate iar deoarece cele de anul trecut KYB RC 5883 erau slabe si masina era lasata de cur + ca unu s-a rupt.
Cand am facut schimbul am puns tot KYB dar cod RC 5585 cele pentru breack cum spum pe autokarma si acum masina e mai ridicata de spate cu 3 cm decat fata. masuratoarea am facut-o la prag fata de pamant.
Niky Radu
Am schimbat arcurile fata Kyb si sta foarte ridicata de fata. Problema este ca si trosnesc in mers cand trec peste denivelari. Ce marca de arcuri sa caut pentru a avea inaltimea normala ?
Rimio de Vassur
Monroe sp9020, de exemplu.
Catalogul kyb nu are nici o legatura cu megane 2.
Boggy22
Dupa atat timp la mine tot e mai inalta ca un Duster pe fata si lasata pe spate de zici ca e plin portbagajul cu cartofi. Complet dezamagit de KYB la faza asta.

Btw, si la mine trosnesc cateodata la curbe stranse arcurile fata.
busu 12
Boggy trebuia sa revii la arcurile stock ale masinii macar pe spate si sa returnezi magazinului produsele Kyb.
Boggy22
Complet adevarat, din pacate eu fac o prostie cu piesele. Le comand cand am bani, si le montez cand am timp. Din pacate astea doua sunt la distanta mai mare de 15-30 zile cat au perioada de retur magazinele. Asadar am ramas cu ele pe cap.

Oricum pe cele originale nu le-as mai pune dintr-un singur motiv, au 10 ani.

Ce ma supara e ca am scris email la KYB Romania si am primit fix pix ca raspuns, absolut nimic.
busu 12
Acuma ar mai fi o varianta: sa vinzi arcurile spate la cei care vor sa reduca garda la sol a masinii si sa iti cumperi mai intai arcuri cu codul de culoare care ai pe arcurile originale spate ale masinii. E singura solutie.
Oricum pe fatza garda marita te ajuta iarna sau cand mergi pe drumuri proaste cu gropi sau drumuri neasfaltate.
Boggy22
Garda fata sincer nu ma deranjeaza, urc niste borduri de las invidiosi si posesorii de SUV-uri. smile.gif) Din fericire nici nu pare instabila in curbe luate la viteza mare pentru ca-s destul de tari. Problema intr-adevar ar fi arcurile spate. Din fericire pentru mine inca am arcurile originale asa ca pot verifica codul de culoare.

Eu am aflat ca exista cod de culoare marcat pe arcuri si ca dupa ala se comanda de fapt, abia acum cateva luni. Asta e, live and learn.
Rimio de Vassur
nici macar codul de culoare nu te ajuta daca iei kyb. echivalentele lor sint facute la misto.
pistritu
@Boggy22 cauta sa cumperi arcuri spate marca Lesjofors
QUOTE(Boggy22 @ 10 Mar 2019, 02:15)
am aflat ca exista cod de culoare marcat pe arcuri
Niky Radu
Am schimbat arcurile KYB cu Monroe, exact cum a sugerat un coleg. Spira este cu 1 mm mai subtire decat la KYB. Altceva...inaltime normala...nu trosnesc. Multumesc
GaBiTa G
A încercat cineva sa schimbe la un megane 3 suspensie fata(Sa o inalte) pentru că ma cam deranjează ca dau cu Ea pe jos...multumesc
m1ha2
Salut. Cum ai rezolvat pana la urma problema asta? Am si eu aceeasi problema acum?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.