Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Low battery, Low oil pressure - si nu porneste
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
BiGBearRO
Salutare,
Nu am mers cu ea cateva zile si acum nu mai vrea sa porneasca.
Imi apare in bord low battery, low oil pressure ... porneste electrovenilatorul si nu misca nimic
Am crezut ca e din baterie (cea veche era din ianuarie 2013) primul lucru am pus baterie noua si nimic
Am pus diagnoza pe ea si nu poate comunica cu ECU, la un momneyt dat imi da o eroare pe diagnoza frana de mana "5803 - No injection multiplex signal; CAN connection fault / Present"
Verificat toate sigurantele, dat UCH-ul afara, uscat curat, dat cu spary de contact pe la toate mufele si contactele, nimic, inspectat vizual firele
La fel face si cand doar pun contactul ca sa ma leg cu diagnoza.
In rest toate functioneaza, faruri, claxon, incuie , descuie, etc
Vrei idee in afara de platforma si concesionar Renault?
Merci,
espacern
Sigurantele sunt OK...mai ales alea din compartimentul motor?
Magic4Ce
A plouat zilele astea? Poate ceva umezeala unde zice Espacern. Daca ai gasit bateria consumata sa nu fie vre-un scurt pe instalatie. Incepe de la cutia cu minuni de langa baterie si poate gasesti buba. Spor!
BiGBearRO
Toate siguranțele sunt bune, ca să fiu sigur le-am și măsurat
Apa nu a întrat ca nu sunt semne, e chiar prăfuit un pic
Ma gândesc ca poate un releu de pe placa...
BiGBearRO
Se pare ca daca nu am tensiune pe 3 pini de la ECU inseamna ca el e buba
https://www.youtube.com/watch?v=OVHqMhJ9jR8
Astept sa se indrepte vremea si apoi am sa masor in mufele de la ECU daca la punerea contactului primeste 12v pe pini respectivi
La cum arata mufele respective nu am cum sa masor cu ele cuplate la ECU, banuiesc ca nu e nici un bai ca decuplez ECU
spyball74
Ceva in genul asta am patit si eu. Acelasi simptom, dar fara mesaje. Rezolvarea a fost izolarea a ceva cabluri ce trec prin spatele turbinei. Asta mi-au sous mecanicii. Verifica cablajul motor si vezi pe unde ai urme de frecare. Sper sa te ajute.
BiGBearRO
Dupa decuplat ECU masurat tensiuni pe mufele care intra in el, curatat contacte pe mufele care intra in ECU si montat la loc, masina a pornit bine merci de cateva ori apoi sa oprit si a revenit la simpom, macar am eliminat un suspect, nu e din ECU. Undeva am un contact imperfect sau un fir cu probleme, cealalta varianta ar fi ca sa fie din UPC, lipitura rece pe un releu sau un releu cu probleme.
Cum nu am o alta placa UPC cu care sa probez voi merge pe verificarea firelor intai.
BiGBearRO
Verificat firul galben principal de alimentare si are continuitate ok, problema este ca nu vine 12 v pe el, am un 1.7v permanent, cu sau fara contact pus, in carte scrie ca firele galbene sunt cu 12 v dupa ce pui contact. Pe cel subtire vin 12v cand pun contact
Asadar o sa caut sa iau un UPC
BiGBearRO
Problema rezolvata, un fir "prost" din conectorul GRI din ECU.
Conform "cărților" studiate pentru ca motorul sa porneasca pasii care se parcurg sunt:
- UCH recunoaște cartela
- UCH trimite codul de deblocare către blocatorul de volan
- blocatorul de volan deblochează si trimite înapoi catre UCH ca sa deblocat
- UCH comanda către UPC sa dea curent pe partea de + dupa contact.
Toate aste se întâmplau la mine doar ca nu ajungea curent pe + după contact.
Desi releul de + după contact este pe UPC si UPC-ul este cel care il comanda, legătura nu e directa, circuitul de comanda al releului iese din UPC si se duce in mufa GRI (cea de jos) de la ECU, acest circuit de comanda se "întoarce" apoi in UPC prin alt fir, nu știu care, îl bănuiesc ca este în mufa MARO (mijloc), si asta e traseul comenzii de + după contact. Bănuiesc ca a fost aleasa aceasta soluție de Renault ca și o protecție, pentru ca + după contact sa nu fie activ decât atunci când cele doua mufe sunt conectate la ECU.
Am văzut pe forumuri din UK ca au mai fost cazuri in care tot acest fir dintre UPC si mufa GRI sa bulit.
Este vorba de firul portocaliu care leagă pinul F1 din mufa GRI din ECU cu pinul 2 din mufa PEM (Maro) din UPC. Mufele din ECU au marcaj de identificare care se vede cu o lupa, așadar poți identifica ușor pinii.
De asemenea verificarea circuitului de alimentare ECU (+ după contact) se face destul de simplu.
Se scoate prima mufa din ECU (cea Neagra) și se verifica dacă pe pinii D1 si G1 avem 12v la punerea contactului.
Dacă nu avem + 12v pe D1 cu alimentarea oprita verificam prima data siguranța din UPC (pozitia ei este trecuta pe capacul UPC), se poate scoate siguranța fara demontarea UPC cu un șpiț cu cioc curbat, daca e ok verificam dacă firul are continuitate pana în UPC, el iese in mufa PEH albastra pin 1, trebuie demontat UPC pentru asta.
Dacă G1 nu are 12v, măsuram la fel cu alimentarea oprita intre el si a treia mufa din ECU (cea GRI) dacă avem continuitate cu pinii H2 si G2, aici e practic o bucla pin UPC, dacă nu avem continuitate demontam UPC si măsurăm continuitatea firului, G1 ajunge in pinul 4 din mufa PPH1 (GRI) din UPC, H2 si G2 duc in pinul 1 din PPM1 (NEGRU) din UPC, verificarea firelor se poate face doar cu UPC demontat
Asta e valabil la K9K728, pentru restul trebuie verificat in VISU, doar UPC si prima mufa (NEGRU) din ECU sunt la fel si la restul, mai putin motorizarea M9R care este complet diferit.
montecristo84
Salut Bigbear. De aceasi problema ma lovesc si eu, doar ca am un F4R si cutie automata. Oare rezolvarea se aplica si la mine?
Gil26
Da, metoda de verificare poate sa fie asemanatoare, dar tinand cont ca ai cutie automata (DP0) motorul tau poate sa fie un F4R771 iar pinii sunt putin diferiti, vezi atasat schema electrica a unei injectii F4R771 si mufele din injectie si UPC cu pinii aferenti, poate te ajuta.
montecristo84
Multumesc frumos pentru răspuns. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.