Salut ! Asadar, este vorba de un Megane 2.1, despre care avem mai multe date tehnice aici autodata.
L-am luat pe 28.08.2017, cu 206000 km la bord. Prima inmatriculare a masinii a fost pe 19.12.2003, fabricat in Spania, apoi cumparat si rulat in Germania. In Romania sint primul proprietar.
Initial eram fixat pe Ford (Focus sau Mondeo), dar la banii pe care eram dispus sa-i cheltui (adica 2 salarii) pe o masina de peste 10 ani vechime, gaseam ori prea vechi, ori prea neingrijite, ori submotorizate. Diesel-ul l-am exclus din start pt ca fac in medie 5000 km pe an cu asta (mai am o masina de tavaleala), astfel ca nu se justifica motorina.
Am gasit la primele cautari motorizarea 1.6 16v (K4M), nestiind de cea de 2.0 16v, 6 trepte (F4R). Cand am vazut ca era la vanzarea aceasta motorizare, n-am stat pe ganduri, pt ca in trecut avusesem la un alt producator un motor la fel (2.0 16v, 5 trepte) de care fusesem multumit, insa era mult mai gurmand. Depasisem de mult etapa zgarceniei si obsesiei consumului, cautand o cat mai mare satisfactie dinamica la un pret de achizitie si intretinere cat mai mic.
Masina are echiparea Luxe Privilege, in care intra : AC automat, oglinzi rabatabile si incalzite electric, senzor de ploaie si intuneric, interior partial piele, incalzire scaune fata, 4 geamuri electrice, volan reglabil, 8 airbag-uri, oglinda retrovizoare fotosensibila, keyless, ASR, ESP, faruri motorizate etc.
Discutam si pe alt topic referitor la consum. Nu va speriati. Se obtine fara probleme un consum de maxim 12 urban, mers la 2000-2200 rpm in treapta 4, pe loc drept si fara sarcina excesiva. Se poate si mai sportiv, caz in care se ajunge usor la 13. E un motor capabil, prezent la nevoie in orice treapta si foarte confortabil pt ca NU SE AUDE. Pe langa linistea lui, capota mai are si pasla insonorizanta. Deci auditia muzicala se face fara probleme.
Cheltuieli (fara manopere) :
- anvelope de vara, Fulda Ecocontrol pe fata si Sava Intensa pe spate, 962 lei.
- scut de tabla la motor, 240 lei.
- filtru + ulei Motul 8100 X-cess 5W40 in motor si MotylGear 75W80 in cutie, total 330 lei.
- filtru aer si habitaclu, ambele MANN, cca 150 lei.
- player 2DIN Pioneer FH-X730BT + rama adaptoare, 480 lei.
- boxe spate Blaupunkt (originale), 100 lei.
- bascule fata, 300 lei.
- rulment spate, 150 lei.
Urmeaza :
- distributie, antigel
- ornamente chedere inox
- folie pe geamuri
...si, s-ar putea, jante NervaSport pe 17.
Noua medie de consum urban. Un neobrazat 11.8. Eh, nu ramane el asa ca inca-s tanar si cui nu-i place viteza ?