Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutia automata EDC / Renault
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
stefandinescu70
Incerc sa discutam/comentam pe aici, despre cutiile automate EDC ( Getrag ) de la Renault . Sa nu mai fie subiectul EDC offtopic prin alte parti[U] .
Atasat si diferentele intre ambreiajele 7DCT300 ( tot ce este motor TCE cu cuplu mai mare de 250 nm + GT ) si 6DCT450 ( DCI cu cuplu mare ,peste 300 nm + CLIO RS 1.6 TCE 200 cu padele ) si 6DCT250 ( uscat ) la ( DCI si TCE cuplu sub 250 nm )
simon
In Manual nu se indica sa treci cutia edc in N cind astepti la stop, de exemplu.

'CUTIE DE VITEZE AUTOMATĂ (2/3) Situații excepționale Conducere în mod automat Cuplați levierul 1 în poziția D. În majoritatea condițiilor de circulație întâlnite, nu trebuie să mai acționați levierul: vitezele se schimbă automat, la momentul oportun, la turație corespunzătoare a motorului deoarece „automatismul” ține cont de sarcina vehiculului, de profilul șoselei și de stilul de conducere ales. Conducere economică Pe drum, lăsați întotdeauna levierul în poziția D, pedala de accelerație fiind menținută puțin apăsată, raporturile vor trece automat la o turație motor mai mică.'
stefandinescu70
Dar este singura varianta de a raci ambreiajele si de a nu sta cu piciorul FULL apasat pe pedala de frana ... daca relaxezi nitel frana , cutia/ambreiajele se activeaza si sta sa plece imediat . Tine cont de presiunea lichidului de franare ( pedala de frana ) , nu tine cont numai de intreupatorul on/off de pe pedala de frana . Aici nu se face diferenta intre a apasa usor pe frana si a apasa puternic pe frana, numai la apasare puternica trece in N automat . La fel si sistemul S/S la fel face/reactioneaza diferit de cum apesi de tare(sa nu) pe pedala de frana..

The following conditions must be met in order for the neutral function to activate:
• gear lever in D or R.
• throttle position 0%
brake pedal pressed down.
• speed 0 km/h.

=============

DCT gear box oil temperature
If the fluid temperature in the gearbox is too high, specific measures will be initiated depending on the temperature. The calculated temperature of the clutch and the transmission fluid sump temperature are considered.
Clutch temperature increases above:
160°C – warning level 1: The gearbox warning indicator in the instrument cluster lights up yellow, oscillations in the clutch torque cause vibrations in the vehicle. The driver is thus prompted to press the brake and by so doing allow the clutch to open and cool down.
165°C – warning level 2: As for warning level 1, but with more severe oscillation.
170°C – warning level 3: The clutches are opened to avoid damaging them.

Transmission fluid temperature increases above:
125°C – warning level 1: The gearbox warning indicator in the instrument cluster lights up yellow, oscillations in the clutch torque do not cause vibrations in the vehicle.
136°C – warning level 2: As for warning level 1, but with more severe oscillation.
138°C – warning level 3: The clutches are opened to avoid damaging them.

The vehicle can be operated once more without restriction after the cooling down stage. To permit rapid cooling down and to ensure continuous lubrication of all components, the engine should run and not be switched off.

mars
Faceti cum zice nenea Stefan, daca vreti sa stricati cutiile. Nenea, e automata, da? A U T O M A T A! Eu zic sa iti tii parerile pentru tine si sa experimentezi pe masinile tale, experimente (si masini) care nu ne intereseaza. Da' deloc! Zero!

P.S. - Topic inutil. De inchis.
simon
De ce crezi ca strici edc daca o treci in N? Doar este o pozitie prevazuta din constructie.

In alta ordine de idei, curios ca Renault nu a prevazut cu edc si dci 130, cred ca s-ar fi potrivit 6DCT450.
stefandinescu70
1.6 DCI 130 este pe Kadjar 4x2 si pe tot ce exista cu automata , numai cu cutia 6DCT450 . Perfect match .
simon
Pe Megane nu este. dry.gif
meg2s
daca o vrei musai pe 1.6 dci la Megane, go for GT diesel...
(singurul dezavantaj e ca nu e la 130cp, ci la 165 tongue.gif )
mars
QUOTE(simon @ 24 Aug 2017, 14:20)
De ce crezi ca strici edc daca o treci in N? Doar este o pozitie prevazuta din constructie.

*



Daca o treci in N cand masina nu e inca oprita de tot nu cred ca ii face bine. "N" e pentru tractare, nu pentru stat la semafor cateva (zeci de) secunde.Credeti ca aia de la Getrag sunt idioti si nu s-au gandit ca masinile mai si opresc la semafor?
stefandinescu70
Atunci dupa parerea ta , care este motivul de decuplare totala al ambreiajelor in cazul lui gerula2006 , dupa un mers bara la bara prelungit ,cu cutia in D si doar cu pedala de frana apasata , cand era in stationare ????
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=298...dpost&p=4664848
mars
Eu zic sa mai tai din semnele alea de intrebare, nu numai acum, dar si in general. Vino tu cu o dovada clara ca ce sustii e adevarat si mai discutam. Pana una-alta, niciun producator de cutii automate (inclusiv dublu ambreiaj) si niciun producator de masini nu recomanda trecerea din D (sau S) in N la stationari scurte.

Ce a facut colegu' mentionat nu stiu, dar poate ca a "tinut" masina in rampa usoara din cutie (cu sau fara acceleratie), nu din frana, ceea ce, intr-adevar, nu e bine.

Eu ce iti spun e sa nu mai emiti anumite teorii ca si cum ai detine adevarul absolut si sa te "acoperi" cu citate de pe net, chiar daca nu sunt relevante. Poti sa zici cum faci tu (si poti sa faci ce vrei, desigur), ai si un jurnal, dar nu le mai recomanda si altora, ca nu e OK, mai ales pe o arie tehnica.
MoneyTalks
QUOTE(stefandinescu70 @ 24 Aug 2017, 15:31)
care este motivul de decuplare totala al ambreiajelor in cazul lui gerula2006 , dupa un mers bara la bara prelungit ,cu cutia in D si  doar cu pedala de frana apasata , cand era in stationare  ????
*


Motivul este EVIDENT: s-a luat dupa indicatiile tale pretioase radmasa.gif

Oare ai mai condus vreodata masini in afara de talismanul de acum? blink.gif Ca dupa ce sfaturi pretioase dai, nu cred. laugh.gif In orice caz masini cu cutii automate sigur nu ai condus in afara de talisman.

Vorba lui Mars: tine-ti indicatiile pretioase pentru tine, ca altfel in curind se umple forumul (si service-urile) de oameni cu cutii automate defecte, iar userii o sa se plinga ca ce proaste sint renault-urile cu cutii automate.

<span class='edit'>24 Aug 2017, 17:10:</span>
QUOTE(mars @ 24 Aug 2017, 15:53)
niciun producator de cutii automate (inclusiv dublu ambreiaj) si niciun producator de masini nu recomanda trecerea din D (sau S) in N la stationari scurte.
*


La stationari lungi pui masina in P, in nici un caz in N.

Dupa cum spune lumea care se pricepe:
QUOTE
When do you use N (Neutral) in an automatic gear transmission?

Never.

If the car won't start and you need to push it out of the way or onto a tow truck, use neutral.

If the car is being towed behind an RV and has the appropriate add-on equipment to do so, use neutral.

Other than that, I can think of no time your car should be in neutral.

QUOTE
Shifting out of drive and into neutral every time you need to stop creates wear and tear on the transmission and valve body. The drive train already has a device which will allow it to decouple the engine from the transmission ... it's called a torque converter. It will stay engaged as long as the engine is above a certain RPM, then will decouple when it gets below it, doing what you are suggesting without the need for the wear and tear from shifting
stefandinescu70
La cat de tehnic se discuta pe aici .......it's called a torque converter ..... eu ma retrag din discutii ( nu sunt pregatit suficient) .. Sorry daca am deranjat pe cineva ..

EDC ul nu are convertizor hidraulic ( de cuplu ) ( pe ala poti sa il freci o zi intreaga , nu se supara ) si deci vorbim/vorbesc pe langa ...

Ma mai intreb eu ... oare de ce se poate muta maneta din D in N si invers fara nici o alta protectie si foarte scurt/usor ,oricand, in orice situatie de deplasare a masinii ? daca era interzis / nerecomandabil nu o puneau sub aceeasi protectie ca si pozitia R sau P ?

Pozitiile Park si Neutral au aceeasi schema cauza si efect pe blocul de valve ( diferita de pozitia D ) , deci .....
VladSoare
QUOTE(MoneyTalks @ 24 Aug 2017, 18:56)
QUOTE
When do you use N (Neutral) in an automatic gear transmission?

Never.
*

Îți mai dau și eu două cazuri, în afară de ce zice el.
1. În spălătoriile automate de tip "tunel".
2. Atunci cînd opresc motorul doar pentru un timp foarte scurt, fără să cobor din mașină, și nu vreau să mi se activeze easy entry/exit-ul. Fac asta uneori în liftul cu care ies din parcarea subterană. Nu vreau să meargă motorul în lift, dar nu vreau nici să-mi plece scaunul la plimbare doar ca să aibă de unde să revină peste zece secunde (ceea ce s-ar întîmpla dacă aș pune-o în P).

Apoi, vezi că are dreptate Ștefan. Ți-am mai zis și eu pe topicul celălalt. Cutiile automate adevărate sînt altă mîncare de pește. Nu despre ele vorbim aici. wink.gif
simon
Mi se pare ca nu am vorbi despre edc daca nu ar fi, aici pe forum, niste oameni suparati ca numita cutie le-a dat probleme foarte serioase.

Oricum, de ce poate produce enervare parerea colegului, incit sa fie admonestat atit de contondent? huh.gif
Luati in seama, sau nu. Omul a venit inclusiv cu documentatie, ar trebui sa apreciem efortul de a ajuta.
mars
Da, dar au aceleasi principii de utilizare. La stop, sistemul electronic previne patinarea discurilor. Chiar citisem undeva ca trecerea in N fara niciun rost poate uza mai mult cutia (era vorba de DSG). Dar nici asta nu o cred, cat timp producatorii nu sustin asta. Ce stiu, insa, e ca recomanda trecerea rapida a levierului din P in D, fara a "zabovi" in R si N (zis si "Noob mode").

24 Aug 2017, 19:08:
@ simon: ce documentatie? Nu reiese de acolo ce sustine el, d'aia am zis de citatele irelevante. Dar, na, da bine in poza wink.gif! Cu Google, toti suntem ingineri.
MoneyTalks
QUOTE(VladSoare @ 24 Aug 2017, 17:41)
Cutiile automate adevărate sînt altă mîncare de pește. Nu despre ele vorbim aici. wink.gif
*


TOATE cutiile automate sint adevarate

QUOTE(simon @ 24 Aug 2017, 18:02)
Oricum, de ce poate produce enervare parerea colegului, incit sa fie admonestat atit de contondent?  huh.gif
Luati in seama, sau nu. Omul a venit inclusiv cu documentatie, ar trebui sa apreciem efortul de a ajuta.
*


Da, exact, si despre dura-lube se spunea ca face minuni. La fel si despre alte dispozitive care se ataseaza pe nu stiu unde ca sa reduca consumul. Si acele prostii aveau documentatie atasata, ca sa para credibile tongue.gif

Vrei sa iti defectezi singur, sigur si rapid cutia automata? Fa ce spune Stefan, dar dupa aia sa nu vii sa te plingi pe forum ca ce cutii proaste are Renault.
meg2s
simpla curiozitate: cand spuneti ca nu se scoate din D pentru stationari scurte la semafor, ma intreb care-i pragul peste care treceti din D in N sau P?
Eu am un vechi obicei de a nu sta cu piciorul pe frana la semafor; pe plat nu e nevoie, iar in panta trag frana de mana. Originea acestui obicei este in super-deranjul pe care-l induri cand stai pe intuneric in trafic in spatele unuia care stationeaza numai cu piciorul pe frana - exista anumite masini unde chiar au exagerat cu intensitatea luminoasa... Detest asta. Vara nu prea conteaza, ziua e lunga, e destula lumina... Iarna atat plecatul la servici cat si revenitul se face pe intuneric, mai e si umiditatea care amplifica deranjul, e destul de neplacut.
Pe principiul ce tie nu-ti place altuia nu-i face, eu nu stationez in trafic cu frana calcata, decat daca vorbim de cateva secunde, sau daca alte circumstante o impun.
Anticipez ca veti spune: esti prost, stai jos, masina din semnatura e o manuala, nu stii ce vorbesti. Am cateva mii de km pe CVT de la Toyota si cateva pe DSG de la Vag; acolo ma duc de regula in N pe plat plus frana de mana daca e panta/rampa. Ma duc in P numai cand stiu ca timpoul de asteptare va fi mare.
Nu va voi spune ca asa se face, ci doar ca eu asa procedez in absenta unor contraindicatii.
VladSoare
QUOTE(MoneyTalks @ 24 Aug 2017, 20:13)
TOATE cutiile automate sint adevarate
*

Ei, nu face pe prostul, că nu-ți stă bine. Sînt convins că înțelegi la ce mă refer. wink.gif
simon
QUOTE(mars @ 24 Aug 2017, 19:05)
@ simon: ce documentatie? Nu reiese de acolo ce sustine el, d'aia am zis de citatele irelevante. Dar, na, da bine in poza wink.gif! Cu Google, toti suntem ingineri.
*


pdf-ul de la LUK, cu instructiuni de demontare/montare cutie dublu ambreiaj, mi s-a părut interesant.
partner
Precum meg2s gandesc si eu.
mars
Chestiunile astea se puteau discuta fie la Megane si/sau Talisman (dar acolo e periculos, mai sunt unii care chiar se pricep), fie pe jurnalul propriu, unde parerea altora e mai putin relevanta. Dar, daca Stefan a vrut sa o dea in Diverse, atunci sa isi asume circul smile.gif.

24 Aug 2017, 20:27:
Uite ce zice unul care e la a treia masina cu DSG (Audi): "The box is really quite clever in my experience. When you come to a stop in D you can feel the clutch fully disengage. By contrast, if you move the box from N to D you can feel the car become slightly tensed as the clutches start to bite in preparation for moving off. It is designed well enough to be able to differentiate between the two". La Reno cum e?
MoneyTalks
QUOTE(meg2s @ 24 Aug 2017, 18:31)
simpla curiozitate: cand spuneti ca nu se scoate din D pentru stationari scurte la semafor, ma intreb care-i pragul peste care treceti din D in N sau P?

In N niciodata. In P cind parchezi masina (stationezi pentru mai mult timp, sau de exemplu vrei sa faci schimb de soferi)
QUOTE

Eu am un vechi obicei de a nu sta cu piciorul pe frana la semafor; pe plat nu e nevoie, iar in panta trag frana de mana. Originea acestui obicei este in super-deranjul pe care-l induri cand stai pe intuneric in trafic in spatele unuia care stationeaza numai cu piciorul pe frana - exista anumite masini unde chiar au exagerat cu intensitatea luminoasa... Detest asta. Vara nu prea conteaza, ziua e lunga, e destula lumina... Iarna atat plecatul la servici cat si revenitul se face pe intuneric, mai e si umiditatea care amplifica deranjul, e destul de neplacut.
Pe principiul ce tie nu-ti place altuia nu-i face, eu nu stationez in trafic cu frana calcata, decat daca vorbim de cateva secunde, sau daca alte circumstante o impun.
Anticipez ca veti spune: esti prost, stai jos, masina din semnatura e o manuala, nu stii ce vorbesti. Am cateva mii de km pe CVT de la Toyota si cateva pe DSG de la Vag; acolo ma duc de regula in N pe plat plus frana de mana daca e panta/rampa. Ma duc in P numai cand stiu ca timpoul de asteptare va fi mare.
*


Daca asa faci, atunci, sincer, sau te obisnuiesti sa conduci cu cutie automata (adica la semafor si/sau in trafic cind e aglomeratie stai pe loc cu masina in D si piciorul pe frina), sau schimbatorul automat nu e pentru tine si mai bine ramii pe manual. Faptul ca pe cel din spate il deranjeaza lumina de frina e problema lui si nu a ta. Americanii nu sint deranjati de acest lucru. Vrei progres si civilizatie, atunci obisnuieste-te cu progresul si ciovilizatia.
simon
Zi-i si lui ca nu stie sa conducă. bash.gif Daca tot ai inceput cu 'nu-i pentru tine cutia automata' fa o încheiere glorioasa si desființează-l.
yupy.gif
mars
Daca situatia o impune (DN1 aglomerat), eu trec in P. Sau, uneori, activez frana de mana si o las in D, fara frana de serviciu. Nu cumva EDC asta are auto hold, cum are DSG-ul? Ca ala parca nu functioneaza in N.
dantes
Nu am incercat pe edc, insa pe L3 vezi ca nu era acelasi lucru...adica se simtea ca daca o lasi in D cu frana de mana trasa, trage un pic sa plece... pe cand la frana de serviciu, se simtea cum o trecea cumva pe neutru...
stefandinescu70
QUOTE(mars @ 25 Aug 2017, 07:13)
..............Sau, uneori, activez frana de mana si o las in D, fara frana de serviciu. .............
*




De retinut aici ... daca vrei sa incalzesti uleiul repede intr-o automata .. Chiar functioneaza 100% .. este chiar un sfat bun .
mars
Nu era un sfat pentru altii. Si asta se intampla rar, pe vreun deal aglomerat, cand ma satur de stat cu piciorul pe frana si vreau sa plec instant. Trecerea in P in rampa sau panta e cam cu dus si intors, daca se misca putin masina agata levierul la trecerea in D (chestie discutata si oarecum logica). Oricum, baza e D si frana de serviciu. Niciodata N.
74r12
QUOTE(simon @ 24 Aug 2017, 21:55)
pdf-ul de la LUK, cu instructiuni de demontare/montare cutie dublu ambreiaj, mi s-a părut interesant.
*


Intrebarea e: oare cati mesteri priceputi in a repara EDC-uri or fi pe la noi?

Legat de statul la semafor in D cu frana apasata (au si altii dileme pe tema asta http://www.renaultsport.co.uk/forum/defaul...g=posts&t=88527 smile.gif ), asa procedez si eu, mai nasol e cand e coloana mare si prinzi acelasi semafor inca de 2-3 ori, atunci e chiar deranjant sa mai tii piciorul pe frana si procedez cum pomenea mai sus colegul mars (trecut in P sau activare frana de mana cu cutia ramanand in D).

Alte dezbateri privind EDC: http://www.renaultcarclub.com/board/phpBB3...924ddd1771d466d

meg2s
nu-i bai, banuiam la ce ma expun...
QUOTE
In N niciodata. In P cind parchezi masina
cred ca e prea transant raspunsul asta... pot sa-l inteleg pe-al lui mars: trecut in P cand situatia o impune.
Dincolo de asta, daca pentru tine progres si civilizatie implica musai disconfort vizual, atunci unde-i progresul?
QUOTE
pe cel din spate il deranjeaza lumina de frina e problema lui si nu a ta
se pare ca stii cum e cu civilizatia dupa semnatura... Printre semele de civilizatie se regaseste si vointa de a nu-i deranja pe cei din jurul tau. In fine, fiecare cu ideile lui.
Daca toate recomandarile merg catre "niciodata N" ne explica cineva de ce N e plasat intre R si D? Sunt strict motive legate de mecanica din cutie?
Sunt pe undeva precizate explicit de producator (al cutiei sau al masinii) motivele pentru care nu se stationeaza in N? Sau e pur si simplu pentru a evita vechea meteahna a unor "soferi" de a merge la vale pe liber...
mars
Hai sa revenim la EDC. Stefan, explica-ne (dar cu argumente clare si documentate corect) de ce trecerea in N la semafor e benefica pentru cutie si, eventual, analizeaza si posibilitatea sa ii faca mai mult rau.

Mi-am adus aminte de un caz cu un DSG stricat (parca in garantie), cand tipul a fost certat de reprezentanta fix pentru trecerea in N la semafor. Sper ca e pe vwforum, o sa caut si revin cu link-ul, daca mi se pare relevant.

Off topic: o sa studiez daca activarea franei automate in D, cu frana de serviciu apasata apoi eliberata, schimba ceva in comportamentul cutiei. Daca da, nu mai procedez asa, dar credeam ca e ca la plecarea de pe loc, unde trebuie sa "simta" putin cuplu ca sa elibereze frana si sa o ia din loc (similar cu auto hold). Oricum, una e uleiul la a mea (care nu s-a incins nici cand am mancat tot Dealul Negru pe paine, la limita aderentei, in urcare), alta sunt discurile la EDC.
stefandinescu70
In atasamentul de la postul meu nr 13 ( extras din manualul de servce al cutiei EDC - 6DCT450 ) observi ca pe diagrama cauza si efect , modul Park si Neutral sunt identice si comune ,
Deci ori ai cutia in Park sau ori o ai in Neutral , reactia cutiei este aceeasi, aceleasi valve in blocul de valve sunt actionate sau nu (cu diferenta ca in Park ai blocata mecanic cutia ( gen frana de stationare din transmisie ). Bun , Park/Neutral sunt singurele pozitii in care cutia nu asteapta reactia ta de la pedala de frana sau de acceleratie . In Park poti sa tii o luna de zile sa functioneze motorul , deci la fel si in Neutral poate sa functioneze motorul fara sa deterioreze nimic in cutia EDC. . Deci nu se strica nimic daca o tii in Neutral. In timp de in D sau R , cum uiti/sau nu de pedala de frana si o slabesti din full apasare. imediat ambreiajele sunt actionate si se apropie sa fie ready to run ( incalzind uleiul daca nu sunt trecute in pozitia inchis cat mai repede ) .
De retinut este faptul ca si daca tii distanta mare intre masina ta si cea din fata , faci mai rau , deoarece imediat ce trece de 3/5 km la ora , EDC ul schimba inclusiv treapta doi , si deci vei avea 0-1-2-1-0 , adica mai rau .. mai multe trepte schimbate in 100 m ..

De aici incolo, fiecare alege ce solutie aplica cand sta cu masina, cu cutie EDC, in coloana , bara la bara ,.. o tine in D sau nu , pune frana de mana cu D actionat smile.gif , poti sa o tii in manual doar pe treapta 1 si te joci numai cu frana de servicu , o pui in N si cu pedala de frana , etc etc , sunt versiuni si versiuni , nu sunt in masura eu sa dau sfaturi, cele mai bune sfaturi vin de la reprezentantele Renault .
Flatron
N-am condus o automată până acum, deci nu dați cu parul, dar... Legat de discuția cu staționarea în P/N/D și semafor. Eu o văd așa: Bagi N, tragi frâna de mână (mă rog, apeși pe butonaș, că majoritatea au frână de mână automată).
stefandinescu70
Cine are S/S sa il foloseasca cat mai mult si asa nu are ce sa mai strice ( la cutia EDC smile.gif , la motor alta discutie ) si de ce ( daca vorbim de sfaturi ) = isi face S/S treaba cum a gandit-o fabricantul. Motorul sta , cutia sta , masina sta si totul se raceste ( mai putin AC care nu functioneaza in situatia asta smile.gif )
VladSoare
Ștefane, lămurește-mă și pe mine cu ceva. Ziceai aici că e normal să crape ambreiajele din EDC la optzeci de mii de kilometri, dacă mașina a fost folosită mult în oraș. Or orașul e plin de cutii manuale care au sute de mii de kilometri cu ambreiajul original. E plin de taxiuri care merg de ani și ani de zile numai prin oraș. Nu tot la fel de des schimbă? De ce alea nu se strică, dar EDC-ul da?
Vrei să spui că EDC-ul schimbă mai prost decît un taximetrist? O schimbare la EDC face cît trei schimbări la o cutie manuală? blink.gif
simon
Ceea ce nu inteleg eu, este de ce se produce edc uscat, atit timp cit edc uleiata para mai rezistenta.

stefandinescu70
Vlad , cum se uzeza un disc de ambreiaj normal , asa se uzeaza si la un EDC uscat ( 6DCT250 ) .Daca sunt ambreiaje pe masini care au functionat 200 000 km ,la fel sunt si EDC care au si vor avea 200 000 km . Dar si cum cum sunt ambreiaje care au fost schimbate la 80 000 / 100 000 km asa vor fi si EDC cu ambreiaj uscat cu 80 000 km care trebuiesc inlocuite kiturile de ambreiaje.
Conteaza stilul de mers/unde se merge cu masina preponderent/cat de grea este masina si cat de puternic/cuplu are motorul/ 4x4 sau 4x2 . Mai nou conteaza mult fabricantul setului de discuri , pana acum cativa ani in urma NUMAI Getrag si LUK produceau seturile de discuri la 6DCT250. Acum mai nou se produc si in CHINA SI TURCIA, etc cine mai stie ... . Deci vom vedea cat tin in continuare ...
La EDC umed ( 7DCT300 si 6DCT450 ) , din ce am mai vorbit cu baietii de la FORD ( ei sunt cu cele mai folosite cutii de acest fel) in jur de 180 000 km maxim trebuie schimbat pachetul de discuri ( metal cu bronz sinterizat )( atasat )

Nu imi da exemplu cutiile manuale , incearca sa inumeri la tine cate schimbari de trepte face cutia EDC de la un cap de strada la altul si vezi cam cate trebuiau facute cu una manuala. La mine in 400 m am deja a sasea daca nu apas pe pedala puternic ( si apoi retrogradeaza din nou inca sase ca sa ma opresc ) , in timp ce la una manuala abia daca ajungeam la a treia schimbata ... si din frana de motor tinand-o pe a treia aproape ma opream , nu schmimbam doi , unu si zero ... EDC ul este ... repet ,.. o manuala cu multe shchimbari in sus si in jos , de multe ori enervante , de multe ori OK = economic .

Pe manuala poti schimba 1,2,3,4 si apoi 4,2 , debraiezi si opresti la semafor , pe cand la EDC face 1,2,3,4 ,4,3,2,1, Nu poate sari trepte un EDC ( asa este construita fiind secventiala )( sare trepte doar la frana brusca gen 6 direct in 1 , sau 5 direct in 2 ,1 ) , deci automat ambreiajele EDC in decursul vietii masini vor schimba cu cel putin 25 % daca nu mai mult fata de o manuala normala.
dantes
Imi place comparatia. La cutiile pilotate, care sunt o manuala dar cu cun chinez mic de schimba vitezele, ambreiajul pica dupa 180-200k km. La o amaraciune de dsg/edc, pot sa bag mana in foc ca mai mult.
Nu prea inteleg de ce un var de-al meu cu un passat cu dsg, 2.0tdi, 140cp, are peate 350k km si nu a picat cutia ph34r.gif
Aaaa...da...stiu...e volsvagin....ok.
Daca discitam pe principii, viata bate filmu' wink.gif
stefandinescu70
...e volsvagin...ala ( dupa cum spui tu ) ... din generatia veche ... , sa le vezi pe astea din generatia de tineret sperante de acum cum pica la 40 000 km , si tot volsvagin. smile.gif este ..



<span class='edit'>25 Aug 2017, 12:48:</span>
QUOTE(simon @ 25 Aug 2017, 12:24)
Ceea ce nu inteleg eu, este de ce se produce edc uscat, atit timp cit edc uleiata para mai rezistenta.
*


... pretul de fabricatie ( si de intretinere ) dicteaza ... . Be happy , la EDC uscat nu schimbi niciodata uleiul , nu ai filtru , deci , be happy . .. o conduci usurel usurel si tine 150 000 km . Te dai la ea cu un motor diesel cu un cuplu pe langa maximul ei , apoi mai vorbim ...
mars
Dar cam despre ce costuri vorbim? Ca, daca ar fi 500-600 euro la fiecare 80.000 km, nu pare asa grav.
stefandinescu70
Normal ca nu este mult ... dar vrem ( vreau smile.gif ) masini automate ... cu intretinere ieftina ... ceea ce nu este posibil ..
Din ce stiu eu , kitul dublu ambreiaj uscat este in jur de 5000 ron, piesa in sine , plus minus, si ce o mai fi si manopera ( vreo 2000 ron ) . Dupa aceea ai o cutie automata EDC , exact ca in prima zi de functionare . Este simpla interventia si facila . La EDC umed este altceva .... nu este simplu si nici... ieftin. Daca ai garantie , te scoti , daca nu , bagi mana in buzunar ..
VladSoare
QUOTE(stefandinescu70 @ 25 Aug 2017, 14:20)
dar vrem ( vreau smile.gif ) masini automate ...  cu intretinere ieftina ...  ceea ce nu este posibil ..
*

Ba este posibil. Cu o cutie automată normală, curată și cinstită, cum se făceau în vremurile bune. Nu cu aiureli din astea de DSG-uri, sta-i-ar sarmaua-n gît cui le-a inventat. dry.gif
simon
La compacte, cutie cu convertizor nu stiu decit la Opel. Mai se exista si la alte marci?

LE. Mai este si la Kia, cred
meg2s
Are cineva pana la urma argumente tehnice clare impotriva trecutului in stationare din D in N la EDC? (In afara de cele de genul 'eu conduc automata de pe vremea cand tu nici nu visai sa faci scoala pe manuala' sau pentru ca 'asa merg toti americanii' - cu automate clasice, apropos...)
Nu de alta, dar chiar intentionez sa trec pe EDC la M4 cand va da M2-ul semne de oboseala. Si daca imi demonstreaza cineva ca nu stiu sa conduc EDC si mai descopar si ca sub 100k km trebuie sa dau 10k lei inlocuire set discuri... raman la manuala.
La EDC-ul Getrag de pe Renault-uri e clar pana la urma daca frana de mana cuplata cu cutia in D decupleaza ambreiajele? La CVT-ul cu care-am mers raman in sarcina, am verificat
mars
Din manualul Megane IV:

[attachmentid=1628069327]

Zice cum ca, in general, nu mai atingi levierul ala pana cand ajungi la destinatie. Mai zice si ca functia "hill assist" se poate activa numai cand masina nu e in N sau P, deci cum altcumva sa tii masina decat in D si cu frana apasata?

In plus, legat de functionarea franei automate, aceasta se poate activa pentru opriri scurte la semafor, fara a mentiona daca e valabil si in cazul cutiei automate. Dar, daca sistemul nu e atat de destept incat sa stie ca frana e activata si sa nu patineze aiurea ambreiajele, mai bine nu facem astfel de experimente.

Pentru comparatie, putem vedea si manualul Laguna III:

[attachmentid=1628069328]

Aici scrie clar, cu litere ingrosate: levierul sta in D sau R cat timp masina e oprita, cu piciorul pe frana. In legatura cu frana automata, aceeasi poveste, scrie ca poate fi folosita la semafor, dar nu mentioneaza daca e valabil si pentru cutia automata. Din nou, de evitat folosirea pe cat posibil, daca e cum zice Stefan, ca cutia va sta in sarcina (eu nu mi-am dat seama de asta in rampa).
meg2s
K, merci de raspuns.
E foarte limpede ce scrie in manualul de M4, nu spune insa sa nu treci in N in stationare. Mai mult, "in most road conditions" nu te atingi de levier - perfect de acord, dar indraznesc sa cred ca "most road conditions" pentru ei cand au scris manualul nu se referau la cozile interminabile de pe DN1 sau la fel de rau - traficul capitalei noastre la ore da varf...
In celalalt maual, ceea ce e incadrat cu rosu spune cu totul altceva, este o chestiune de nuanta a limbii engleze. Spune "Trecerea in pozitiile D sau R se face numai in stationare" - asta stim, nu e recomandat sa cuplam R sau D cand roata e in miscare. Nu spune ca "levierul trebuie sa stea in D sau R cat timp masina e oprita", ci doar ne invata cum se cupleaza corect in D si in R. Noi stim ca intra si cu roata in miscare si fara sa calci frana - am verificat - nu chitaie nimic, nu trancane, nu da eroare; unele nu opun nici macar rezistenta mecanica in levier... Dar nu spune "never engage N while stopped in traffic and/or at redlight".
Cu frana de mana in drive am inteles ce spui, despre asta am intrebat, din pacate ma tem ca raman patinate ambreiajele daca eliberezi frana de serviciu, deci nu e un autohold pe bune, ca la casele mai mari, care decupleaza ambreiajele daca lasi in D cu frana de mana.
stefandinescu70
QUOTE(meg2s @ 25 Aug 2017, 14:27)
....... chiar intentionez sa trec pe EDC la M4 cand va da M2-ul semne de oboseala. ....


Poti sa treci la M4 cu EDC fara nici o problema , nu inteleg care este problema . Iti iei masina noua , platesti o garantie extinsa ( 5 ani si cati km or mai fi ... ) si esti acoperit de garantie la tot . Tu crezi ca la alte branduri este altfel sau este vreo masina PERFECTA >> Nu dispera si nu iti alege masina in functie de ce scrie pe forum . Aici discutam nu schimbam parerile fiecaruia despre marca Renault . Mie putea sa imi comenteze orice prieten de-al meu despre Renault , eu tot Renault am luat si tot iau .....
meg2s
@stefandinescu70: nu-ti face griji, tot la M4 sedan intens tractor (diesel) raman, doar ca vreau sa fac alegerea corecta intre 1.5 dci edc si 1.6 dci manual (am mai discutat noi asta in PM ca era offtopic...). Acum prefer edc-ul pentru ca a crescut ponderea km parcursi in urban fata de momentul cand am luat M2-ul.
Ca sa intelegeti de ce va plictisesc cu acest N versus D in stationare: drumul meu zilnic este de 20 de minute prin Bucuresti casa-servici, cu trafic zero - circa 14 km. Timp de 9 luni pe an, el dureaza minim 40-45 de minute din cauza traficului, in loc de cele 20 in trafic ideal (acel trafic pentru care s-a scris manualul de utilizare al masinii). Asta inseamna 20-25 de minute de stationare in fiecare sens, deci vreo 50 de minute pe zi. Daca e musai sa stai in D cu frana calcata cele 50 de minute pe zi (pentru o corecta exploatare a cutiei EDC), atunci pas - eu nu tin nici stangul pe ambreiaj, nici dreptul pe frana in stationare in mod normal... A, daca stationarea in N nu e o provocare sau contraindicatie pentru cutia EDC, perfect - oricum de-a lungul traseului e predominant plat, n-am nevoie de frana de mana cand sunt oprit...
mars
Ai dreptate cu "only engage", mi-au sarit in ochi doar literele D si R si nu am mai stat sa citesc cum trebuie. Dar la EDC nu e valabila treaba asta, la manevrele inainte-inapoi in parcare? In plus, am inteles ca la DSG ar scrie in carte ca e interzis sa "scoti pe liber" (N) la oprire (nu si dupa oprire).

Am verificat la a mea, daca tin frana apasata in D si activez frana de mana, se lasa usor de spate cand iau piciorul de pe frana, semn ca trage. Si nu am bagat de seama ca ar activa mini-ambreiajul (neutral mode), nici macar dupa cateva secunde. Daca asta incalzeste sau nu uleiul si cat (in comparatie cu mersul normal), nu am idee.
simon
QUOTE(stefandinescu70 @ 25 Aug 2017, 12:29)
La EDC umed ( 7DCT300 si 6DCT450 )...
*


7DCT300 nu este uscată? E cutia de pe GT. rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.