Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie viteze stricata ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
voyager_k
Salutare.
Masina are ~43.000 km. De ceva timp se aude un zgomot ciudat la rulare. mai ales cand e "liniste" adica la decelerare de la 80km/h pana pe la 40 km/h. Atunci e cel mai sesizabil. Un usor huruit. Initial am banuit un rulment de pe la roata. Am fost la dacoserv militari, au dat o tura baietii de acolo si mi-au zis ca s-ar putea sa fiu unul din putinii ghinionisti care sa aiba probleme cu o cutie asa de fiabila. Se cam mirau si ei. Alte date : zgomotul nu e de la motor (la relanti nu se aude nimic), nu e de la articulatii (au fost verificate). Uleiul in cutie arata bine (a fost verificat). Mi-au zis sa merg asa pana cand se accentueaza zgomotul. Ei banuiesc vreun rulment din cutie sau similar.
La o reparatie de cutie mi se parea ca se cam codeau. Nu stiu daca sunt dispusi sa intre in ea.
Cunoaste cineva vreun profesionist in asa ceva ?
Masina merge foarte bine, intra in toate vitezele. Cu exceptia acelui zgomot pe care l-am sesizat abia la un drum lung. In oras nu il auzi din cauza radioului, a zgomotelor, etc.
Ce parere aveti ? Cat as putea sa merg asa (mai ales la drum lung) ? Sau ce optiuni de reparatii sunt (reparatii / schimbare cutie sh) ?

Multumiri anticipate


castelanul
salut colegu.mai citeste, s-a mai scris la subiect,mai observa, poate nu-i cutia
voyager_k
Nu imi place sa deschid topicuri aiurea. Am cautat, dar nu e usor sa gasesti problemei legate de cutia fluence cu un zgomot dificil de izolat etc...
Multumesc pentru orice raspuns util.
castelanul
musai constatare la reprezentanta renault;musai sesizare la vocea clientului,poate daca suntem mai multi care sesizam probleme la cutie,beneficiem de reducere la reparatie sau ...vis frumos...inlocuire gratuita. la mine zgomotul era de la rulmentii de capat arbore diferential


zgomotul a inceput pe la 51.k si a devenit mai pregnant;eu am inlocuit cutia-cost1700Ron(1200 cutia,70 ulei,400 manopera)
voyager_k
Deci sa inteleg ca nu se poate repara ? Sau cine o repara o desface si nu mai poate sa o faca de nicio culoare cum a fost ?... Am tot auzit pareri ca daca nu este super calificat mai bine pa ! Chiar si cei de la service se codeau destul de evident. Ca uneori nu ajungi la toti rulmentii, ca asa si pe dincolo. Ba ca sa vand masina acum cat hurie putin de tot. Sfaturi... Din cate am inteles daca pe la km acestia apar probleme de uzura este vorba de defect de fabricatie. Nicidecum de uzura normala...
castelanul
cand a aparut zumzetul am zis ca e de la pneurile noi de iarna(prin februarie);eram inca in garantie wacko.gif de la meridian ocazie(un an sau 30k)

din ce am inteles de la reprezentanta kitul de rulmenti ar fi in jur de 2000 lei+manopera cca 600;la care se adauga una alta care mai apar sau se gasesc pe acolo-asta am inteles din dialogul cu cei din reprezentanta,repet. plus daca reparatia nu este facuta corect...intelegi mai departe si singur...

la un mecanic cunoscut mi-a cerut 400 reparatia cutiei iar piesele,ce e nevoie...asta este experienta mea,tu ai dreptul la a ta.

cauta o cutie sh,si daca ai de ales cauta de hatch(facuta in franta,sau spania,poate sunt mai bune) parerea mea.bafta.
voyager_k
Pare ca avem aceleasi experiente... O intrebare : cat de repede a crescut "zumzetul" in intensitate ? 1-2-3 luni ? s-a degradat repede ? ai mers pana s-a dus de tot rulmentul ? Ci incercat sa faci ceva scandal la vocea clientului chiar daca nu mai aveai garantie ?
castelanul
zgomotul a crescut in intensitate,se auzea in habitaclu cam de pe la 30km/h in sus,si pe liber si in sarcina,iar pe rampa cloncanea metalic in zona diferential(unde se cupleaza planetara in CV). vezi ca am scris si pe cutie defecta,sa nu mai reiau;am sunat si la VC,am povestit deja. ce scandal ca iesisem din garantie? au zis ca poate imi dau o participatie.....dar tot din reprezentanta aveau alte cazuri in garantie si nu dadusera nimic...deci....

nu am asteptat sa vad ce poate sa mearga mai rau...

<span class='edit'>29 Jun 2017, 21:26:</span>
mai e ceva,defectiunea mea intra in statistica aia,ca la 50.000 sau mai multe sunt si 1-2%sau mai mult cu defectiuni...,,norocul" meu,poate am mai mult in dragoste radmasa.gif

si inca o chestie:cand m-au jumulit de schimb ulei(180 lei) mi-au bagat cica 3 litri. la cutia schimbata am bagat 2 litri si era la nivel(pina in dreptul surubului fluture de umplere),unde o fi mers al treilea litru???????? nu stiu.
red_apple
Castelanul tu ai tot cutie JR5 ? am impresia ca pe 1.6 16v este alt tip de cutie.

Daca codul motorului este H4M atunci ai JH3 care este clar alt tip , alte interne.

Pentru Voyager_k , mai cauta o alta opinie in legatura cu acel zgomot , greu de crezut ca la acel rulaj extrem de mic sa ai probleme , mai ales ca JR5 sunt muuult mai robuste fata de seria JH pentru a putea face fata cuplului enorm de diesel.
Cum ti-au verificat uleiul din cutie de ti-au comunicat ca arata bine ? l-au dat jos ?
voyager_k
Nici eu nu sunt 100% sigur ca e cutia. Mi se pare f ciudat la un rulaj asa de mic sa cada o cutie "renumita" pt fiabilitate. S-o ia naiba de statistica. Vorba unui amic : cand e vorba de m... nu mai e asa de amuzant. Daca intr-un final e vorba de cutie rulmentul ala o sa cada pana la urma. In cazul asta o sa le fac un scandal de o sa le iasa pe nas. Nu prea vad ce ar mai putea sa fie. Este exact ca in cazul lui "Castelanul ". Mi-am dat seama la un drum lung. In oras un radio, un AC nu se aude. Cand m-a intrabat nevasta-mea ce e cu zgomotul asta ciudat mi-am dat seama ca e clar ceva smile.gif. Daca si o femeie a perceput diferenta...

Ca tot omul sper sa nu fie vorba de cutie. Dar ce variante ar mai ramane ? Articulatii ok Motor ok. Nu raman foarte multe.

O sa incerc sa obtin un document oficial de la un service autorizat renault. Daca imi confirma ca e vorba ed cutie fac ditamai scandalul. Dau cu hashtagul peste tot.

pt red-apple : nivelul l-au verificat mecanicii cu metoda lor : au bagat ceva acolo si au dedus ca are ulei destul. Nu imi cere detalii pt ca nu stiu exact care este procedura. Uleiul au zis ca e suficient, nu ca arata f bine. Oricum, cum stiti probabil nu sunt foarte comunicativi ... Mecanicii sunt ca niste doctori cu alta culoare la halate.


red_apple
Eu prima data as schimba uleiul....stiu ca sunt multi care spun ca nu este recomandat .

Poate ai noroc !

Daca uleiul vechi este cu mult inchis la culoare, sunt sanse mari sa fi fost chiar el de vina pentru acel zumzet.

Pedala de ambreiaj cum o simti ? produce vreun zgomot anormal la actionare ? se modifica fonic atunci cand actionezi pedala in mers cu motorul la ralanti ? adica sesizezi o diferenta de zgomot in actionare de cand ai acel zumzet ? sa nu fie acel zgomot de la rulmentul de presiune !

castelanul
cutia mea este JR5 342,o afli din catcar,dupa placuta ovala(L300 sau ce e scris);nivelul in cutie al uleiului se verifica ochiometric-se desface fluturele de pe laterala,si se introduce ceva in forma de ,,L" cu latura scurta in jos-si eu am schimbat uleiul initial,o cheltuiala inutila(uleiul are rol de ungere si racire , face culoare gri de la spanul rezultat din rulare,se rupe cementarea de pe bile sau cilindrii rulmentului) mai bine verifici nivelul intii;huruie la defectiune nu din cauza uleiului-desigur daca se foloseste alt tip de ulei,nu de transmisie,sau inadecvat,...e alta poveste.

si eu am sperat sa fie cap de planetara sau rulmentul intermediar dar.....s-a verificat pe rampa,iar la reprezentanta au rulat-o catarata,facea zgomot de se auzea si in sala de asteptare....

pe megan2.2 aveam JH3, uleiul neschimbat pina la 110k,am luat-o cu schimbat rulment roata apoi rulment intermediar,....-echivalenta la JR5 342 este JR5352,motorul tot K4M.

eu am mai scris si pe defectiuni fluence si pe cutie defecta,si am mai si citit sanatos inainte sa incep sa compun texte pe reno.ro,ca sa stiu,sa aflu,sa inteleg....



pentru moderatori-nu credeti ca topicul ar trebui unificat intr-un singur loc?
voyager_k
Revin. Am schimbat uleiul din cutie. Nu se simte absolut nicio diferenta. Este acelasi zgomot. Nici mai mult, nici mai putin. Parca intra in viteze ceva mai usor.

Ceea ce ma frapeaza este insa culoarea celui vechi (vezi poza). Se mirau si baietii aia de la service ? Sunt uleiuri de motor care nu arata asa. A cautat de pilitura si nu a gasit.

E posibil sa isi fi pierdut uleiul din proprietati in asa hal incat sa strice cutia ? Chiar asa de mizerie sa fie cutia de renault ? Masina luata de noua... Sa tina nene...

rtBK
Nu vreau sa panichez pe nimeni, dar o cunostinta a patit cu un fluence la plecarea de la semafor sa ii pice cutia de viteze pe neasteptate. Ma rog nu stiu cat de mult asculta el sunetele inainte sa pice si daca nu ma insel era un 1.6 16v.

Din experienta de la megane 2 cu cutie automata si niste mici patanii cu uleiul, nu prea ma sperie culoarea, dar na.... poate a vazut cineva mai des ulei din cutia de viteza smile.gif

De curiozitate, ce anvelope ai?
voyager_k
Le mai am inca pe cel originale michelin . 205 parca.
m3st_tce
Pe segmentul Megane 3 un coleg a rezolvat huruitul in frana de motor prin schibarea rulmentilor. Post-ul e de azi.
Verifica cu el, poate te ajuta.
castelanul
Revin cu impresii la cutia JR5 342, funcționează ireproșabil,parca intră mai ușor. Culoarea cu tentă gri din ulei este de la cementarea bilelor,nu e pilitură,e o pulbere fină,care desprinsa de pe suprafața,face că suprafața pe care se face frecarea sa nu mai fie netedă,ci rugoasă,de unde huruitul. Într-un final bila se va rupe în bucăți mai mari.... rezultatul .... Am transmis la VC că dacă vor să studieze motivul defecțiunii, să mă contacteze.A trecut aproape o lună, și niente.Asta e.Drumuri bune.
Dsign
Cutie JH3 la Logan 1.6 16v Euro 5, care arata ca un JR5 (planetare cu simering, timonerie pe cabluri) : am scos uleiul cu ocazia swapului la motor si transmisie de Twingo RS si arata foarte rau. Rulajul era de 54 000 km, masina la mine fiind de la 11 000 km

Am parcurs aprox 15 000 km cu noul motor si cu noua cutie (Twingo RS are JR5) dupa care am trebuit sa inlocuiesc treapta a5a (era prea scurta pentru nevoile mele).
Am scos uleiul din cutie curat lacrima !
Asadar, cred ca uleiul de la prim montaj se compromite repede. Cutia de la TwRS avea 7000 km in momentul in care a fost demontata de pe masina si pusa pe loganul meu, deci practic era la al doilea ulei.

Legat de problema colegului, vuietul are legatura cu viteza masinii?
castelanul
Așa cum am scris , zgomotul apărea cam pe la 35km/h. La M2.2 uleiul la CV scos la 80k arăta f bine.
voyager_k
Elipog poveste : zumzaitul a continuat pana la 50.000 km. Cand s-a amplificat. Am sesizat vocea clientului. Si chiar au fost ok. Mi-au propus sa suporte 50% din costul reparatiei. Numai ca surpriza ! Cei de la dacoserv (per care ii si cunosteam...) au facut 2 devize : unul de 6000 de lei cutie sh la schimb cu cutia mea sau 12.000 lei cutie noua. Chiar daca ar fi platit VC 50% tot ramaneam cu 3000 de lei de dat. Am zis pas. Nu mai zic ce mi-au facut la constatare.. Ba ca nu se aude, ba ca uleiul din cutie nu e negru... Tot numai ca sa nu rezulte defect de fabricatie. Probabil ca se fereau ca de dracu din 2 motive : unul e incompetenta, altul riscul sa puna ceva manopera de la ei (de altfel VC mi-a zis ca si service-ul o sa contribuie cu ceva ore pe partea asta).
In final, am dus-o la niste baieti care fac numai asta. Erau 2 rulmenti. Au fost schimbati si acum liniste totala. Afacerea m-a costat 1700 de lei cu tot. Piese, manopera, spalare cutie, ulei. Mie si pretul asta mi s-a parut umflat , dar mai cerusem estimari pe la alte service-uri si toti se grabeau sa adauge ore la estimare...
Concluzie ? Calitate proasta rulmenti (s-a dus partea de grafit care protejeaza bilele si apoi acestea au inceput sa se roada. Mai megeam mult asa ... se spartea o bila si la revedere cutie.
gratian.bran
voyager_k -la tine de unde venea zgomotul,rulmentii de unde erau? coduri,sau cote? multumesc.
voyager_k
sincer, nu stiu exact de unde erau. Rulmentii stricati erau SNR. Coduri : EC40988H206 si EC12567. Zgomotul se auzea independent de treapta. cel mai bine la decelerare in vitezele 3 si 4 pe la 40 - 70 km / h. Chiar si la 100 se auzeau dar mai estompat.
75AIM
zilele trecute am schimbat si eu uleiul din cutie,dat scut jos slabit buson golire apoi fluturele de platic.a curs cam 1.3-1.4 l de ulei ce era negru si a intrat cam 1.7 l de ulei 75w 80 elf.operatia am facut-o singur cu ajutorul unei palnii si un furtun de 1.5 m,cam lung ce-i drept, pe rampa dar cu masina pe liber,mai o miscam de sa se scurga tot uleiul-unii zic sa fie in viteza de ce oare nu inteleg,am pus ulei pana a dat afara pe la preaplinul cu fluture.
dupa schimbare alta masina...intra mult mai usor in viteze,nu agata deloc exact ca atunci cand era o km.de fapt agatatul mi-a aparut pe la 30k de km si s-a rezolvat dupa ceva timp cu schimb ulei.
mitul uleiului de cv pe viata la cutie s-a spulberat pt mine iar pt 44 ron cat costa 2l de ulei merita efortul schimbarii.
castelanul
si unde-i defectiunea?!
75AIM
la faptul ca dupa schimbarea uleiului numai agata vit 1.
solidconvert
Cateva sute de km si dupa aceea iar o sa agate... wink.gif
75AIM
sunt in alanya si a facut cam 1600 km si coafura rezista radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.