Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Talisman 1.5 dCi 110 ECO2 BVM6
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Pages: 1, 2, 3
Gill_ro
Avand in vedere faptul ca pe celelalte topic-uri se discuta despre motorizarile mai mari si mai puternice, eu zic ca merita facut un topic nou cu aceasta motorizare - 1.5 dci, 110 cp, cosiderat cel mai economic motor pus pe Talisman.

Consumul pentru 758 de km - din care aproximativ 500 km pe autostrada ( 2 adulti fara bagaje ), cam 200 km pe drumuri nationale (3 adulti si portbagajul plin ) si 50 km in oras - 5 litri / 100 km cu o viteza medie de 57.1 km / h .

Autonomie ramasa pe computer-ul de bord - 300 km.

Am mers non-stop cu climatizarea pornita - 21 grade.


Din fisa de produs :

"Talisman
Caracteristici tehnice" Energy dCi 110 eco2

Motor
Carburant Motorina
Norma de poluare Euro 6
Tip motor (injectie / turbo) Injectie turbo în rampa comuna 4 cilindri
Capacitate cilindrica (cm3) 1461
Alezaj x Cursa (mm) 76x80,5
Numar de cilindri/supape 4/8
Coeficientul de compresie 15.5:1
Putere maxima (kW/CP) regim (tr/min) 81(110) la 4 000
Cuplu maxim (Nm) regim (tr/min) 260 la 1 750
Tip injectie În rampă comună + multiinjecție
Catalizator da
Stop & start / Energie Smart Management da / da

Cutie de viteze
Tipul cutiei de viteze Manuala
Numarul treptelor de viteza 6

Coeficient aerodinamic SCx (m²) 0,635
Viteză maximă (km/h) 190 km/h
de la 0 la 100 km/h (s) 11,9 s
0 - 400 m (s), pornind de pe loc 18,3 s
0 - 1 000 m (s), pornind de pe loc 33,6 s

Consum
Consum in ciclu urban (l/100km) ** 4,0 L/100km
Consum in ciclu extra -urban (l/100km)** 3,4 L/100km
Consum in ciclu mixt (l/100km** 3,6 L/100km
CO2 Ciclu mixt g/km** 95,0 g/km

Capacitate rezervor (L) 50

Directie
Directie Cremalieră servodirecție
Diametrul de bracaj intre trotuare (m) 2RD / 4RD 11,6 / 10,8
Diametrul de bracaj 0,3 rotații ale volanului (m) 2RD / 4RD 47 / 31
Diametrul de bracaj 1 rotație a volanului (m) 2RD / 4RD 17 / 13
Rotații ale volanului (de la un capăt la altul) 2RD / 4RD 2,8 / 2,4

Pneuri
Jante de otel tip Flex Wheel 16'' COMPLEA / Pneuri 215/60R16 95H

Roata de rezerva : Janta de otel 4,5 XB 17 5 45 / Pneuri T135/80R17 103 M

Frane
"Fata : discuri ventilate (DV) -
diametru(mm)/grosime (mm)" Fata : 296 x 26

"Spate : discuri pline (DP) -
diametru(mm)/grosime (mm)" Spate : 290 x 11

Mase**
Masa proprie rulanta (kg) ** 1462 kg
Masa maxima autorizata (M.M.A)** 1987 kg
Masa totala rulanta autorizata (M.T.R.)** 3587 kg
Sarcina utila (cu nivel minim de echipamente)** 525 kg
Masa maxima remorcabila cu dispozitiv de franare** 1600 kg
Masa maximă remorcabilă fără frânare** 730 kg
speedman
sa o stapanesti sanatos...frumoasa masina! mi ar fi placut un 1.6 tce...dar ma multumesc, momentan, cu megane ul...la test drive nu au 1.5 dci...pacat pt ca multi ar dori sa vada cum se misca masina si cred ca e ok, dc n ai pretentii exagerate referitoare la dinamica
Gill_ro
Multumesc, cat despre disponibilitatea unui Talisman 1.5 dci pentru test drive nici nu se pune problema in Romania. Nu exista nicio masina disponibila nici la dealeri si nici in parcul ( de presa ) al Renault Romania. Eu un fel de fata morgana laugh.gif


Rashx
Salut, poti posta inca o poza cu talisman-ul tău pe tipicul cu poze?Nu reusesc sa o văd!
Ma intereseaza si pe mine exact o varianta ca a ta.Nu ma pot decide între un Megane intens 1.2 Tce si varianta ta de Talisman. Ce părere ai?Mulțumesc
stefandinescu70
Nici nu mai sta pe ganduri , ia Talisman , nu o sa regreti nimic din alegerea facuta .Nu poti compara un M 4 cu un Talisman , decat daca vrei sa o parchezi in spatiu mai mic ...... smile.gif . Masina face banul nu optiunile Intensului
Gill_ro
Rashx poze nu mai am...strict vobind de varianta LIFE, eu unul nu ti-o recomand. Daca vrei un Talisman iti recomand echiparea INTENS sau macar un ZEN cu faruri full LED. Restul e o chestie de gusturi.
mars
QUOTE(stefandinescu70 @ 14 Aug 2017, 16:43)
Nici nu mai sta pe ganduri , ia Talisman , nu o sa regreti nimic din alegerea facuta .Nu poti compara un  M 4 cu un Talisman , decat daca vrei sa o parchezi in spatiu mai mic ...... smile.gif . Masina face banul nu optiunile Intensului
*



Decat Talisman lesinat si chel, mai bine un Megane dotat si mai fasnet.
ncristi
Mie personal talismanul , oricât de kel ar fi, ar reprezenta prima opțiune ....nu mai spun că și variantele de baza sunt destul de bine dotate smile.gif
Flatron
QUOTE(ncristi @ 15 Aug 2017, 10:15)
Mie personal talismanul , oricât de kel ar fi, ar reprezenta prima opțiune ....nu mai spun că și variantele de baza  sunt destul de bine dotate  smile.gif
*



Dacă ar fi să aleagă Talisman-ul, aș zice să fie un Life full măcar, altfel nu prea are rost. Dacă n-ai R Link pe el, un senzor de parcare, moduri de condus and stuff, parcă nu merită.
mars
Il mai stiu eu pe unul care isi luase prin 2010 Audi A4 nou (leasing), cu volan din plastic. Dar el avea Audi, manca-tz-ash... Eu zic sa lasam Talismanul alb, lesinat si chel pentru flote.
Flatron
QUOTE(mars @ 15 Aug 2017, 10:57)
Il mai stiu eu pe unul care isi luase prin 2010 Audi A4 nou (leasing), cu volan din plastic. Dar el avea Audi, manca-tz-ash... Eu zic sa lasam Talismanul alb, lesinat si chel pentru flote.
*



Nu zic, mars, și eu tot Megane aș spune. Ce ziceam e că, dacă musai-musai își dorește Talisman, atunci să fie măcar Life cu toate opționalele, altfel aș zice că e păcat.
dantes
E chestie de gusturi. De exemplu eu am ales de data asta masina noua ptr toate lucrurile care fac viata usoara la volan. Comparatia intre marci a fost echiparea maxima cu toate extra optionalele bifate.
Degeaba ai un yaht fara gps sau radar cand poti avea u barca cu toate astea dar si in plus.

M4 intens ftw...daca e si edc...nici nu are sens discutia.
stefandinescu70
QUOTE(mars @ 15 Aug 2017, 09:57)
Il mai stiu eu pe unul care isi luase prin 2010 Audi A4 nou (leasing), cu volan din plastic. Dar el avea Audi, manca-tz-ash... Eu zic sa lasam Talismanul alb, lesinat si chel pentru flote.
*




Vorbind de acelasi pret , pentru spatiul interior , silentiozitate in mers , stabilitate , frane si nu in ultimul rand pentru cum arata , eu tot Talisman as lua ( si chiar alb , arata intr-un mare fel aceasta culoare perlata pe Talisman ) , oricare ar fi ea motorizarea ( sub sau sub sub motorizata ) . Senzori , jante , se mai pot pune dupa , dar caroseria nu mai o poti schimba . Si diesel bineineles , chiar 110 DCI cu 270 nm , nu pot compara dieselul cu lesinatul de 1.2 TCE care trage cu 130 de cai de la 5000 rpm in sus ( chiar daca este pus pe caroseria Megane) . In cativa ani mai iei ceva banuti pe Talisman , in schimb pe Megane il gasesti in randul masinilor de max 4000 euro din nou .. No offence pentru detinatorii de Megane ( si eu am deja al doilea in curte ) si vorbesc din realitate. Talisman cu 110 cp DCI a fost creat pentru consum redus nu pentru putere redusa, odata ce alearga cu 195 km / ora este suficient sa satisfaca un sofer nepretentios , in schimb 1.2 TCE te satura de consum inutil de mare in oras si suficient de puturos la sosea .
icsfails
Singura problema e ca pana ajunge la viteza maxima se termina cioturile de autostrazi de la noi smile.gif
rtBK
QUOTE(stefandinescu70 @ 15 Aug 2017, 13:02)
nu pot compara dieselul cu lesinatul de 1.2 TCE care trage cu 130 de cai de la 5000 rpm in sus ( chiar daca este pus pe caroseria Megane)
*



vrei sa vezi cat de lesinat e 1.2 TCE pe clio? biggrin.gif
mars
Nu, putem vedea aici cum Megane 1.2 TCe 130 il bate la fund pe Talisman 1.6 dCi 130, atat la demaraj, cat si la elasticitate (mai ales 80 - 120 km/h, unde se lasa cu spitalizare, pentru ca e valabil si pentru treapta a patra). Acum sa sara tractoristii s-o bage pe aia cu cuplul smile.gif!
stefandinescu70
Dar o comparatie de consumuri REALE in aceleasi conditii... Megane 4 1.2 TCE si un Talisman DCI 130 ( nu mai zic de DCI 110 ) .... ????? Poate pe om nu il intereseaza demarajele ci il intereseaza cat il tine rezervorul... Daca vrei POWER sigur nu iti iei 1.2 TCE ...
mars
Hai sa comparam atunci si costurile totale de intretinere. Pentru consum exista Logan wink.gif.
xcss
QUOTE(stefandinescu70 @ 15 Aug 2017, 13:02)
Talisman cu 110 cp DCI a fost creat pentru consum redus nu pentru putere redusa
*


blink.gif Nu prea pricep. 110 CP nu e o putere redusă?
dantes
QUOTE(mars @ 15 Aug 2017, 18:10)
Acum sa sara tractoristii s-o bage pe aia cu cuplul smile.gif!
*


...sau cu consumurile... cool.gif
stefandinescu70
Ma repet , Talisman DCI 110 a fost creat pentru un pret redus al masinii ( la minim posibil = entry level ) si pentru un consum la minim posibil . Daca 110 cp sunt putini , atunci de ce are viteza maxima de 195 km la ora . Viteza aceea este mica sau mare .....?
Pentru Laguna acel motor de 110 cp nu a fost slab sau numai la Talisman este slab ? Pentru demaraje si performanta exista TCE 200,care pentru unii si acela este slab pe Talisman .. mad.gif Vine in curand si 1.8 TCE 225 asa ca pentru fiecare buzunar/cerinta si pretentie exista o oferta .
dantes
1.5 dci 110 cp pe laguna 3 si cel mai probabil si pe talisman e o mortaciune pe roti. Am avut pe laguna 3 si fara cip nu se putea.
Mai mult, pe talisman vine cu o echipare extrem de slaba. Un fel de megane prima....nici macar la nivel de megane manager nu se ridica (ptr cine mai isi aduce aminte)
Mai demult am luat un logan 1.6 16v prestige. Puteam lua un megane prima d-ala...nici nu am discutat si mi-am luat logan full decat megane chel....

Ps...de la 120km/h in sus e jale. De la 150....doar la vale...pe laguna 3 cel putin, din testele mele pre-chip.....deci 195km/h radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
rtBK
Fara suparare...dar decat un talisman chel.. mai bine un megane 4 full...

1.2 TCE nu e mortaciune, evident depinde de caroseria pe care e pus.. insa cred ca mai degraba discutam ce motorizare e ideala pe o anumita caroserie. Pe clio 1.2 tce e mai mult decat ok, pe megane o sa fie okish. Dar sa spui ca iei talisman numai pentru consum cu motorizarea cea mai slaba si ca ajunge la 195 km/h... in cat timp? ca 0 - 100 nu imi dau seama care ar ajunge mai repede.. un logan cu 90 cp sau talismanu smile.gif

In depasiri ce faci? nu faci? dai 20.000 ( pentru versiunea cheala ) si te gandesti daca depasesti un logan sau nu ca poate se gandeste ala sa apese putin pedala de acceleratie?
Bumbul
Eu nu înțeleg de ce ies pe poarta fabricii asa echipări pe talisman. Nici nu se pune problema între a alege un megane intens și un talisman cu aer condiționat manual.
Cei care au talisman intense, ar trebui sa știe ca nu poți sa compari dpdv al confortului cele 2 nivele de echipare ale aceleiași caroserii.

Are cineva talisman Inițial?
icsfails
Probabil pentru ca piata lor nu se restrange doar la Romania. Daca faci zilnic naveta cate 100 km pe autostrada ar putea sa aiba sens si Talismanul ala. Daca in schimb trebuie sa mergi pe nationale, sa mai depasesti un tir, o dacie 1310 si un buceag, atunci e mai nasol.
dantes
Nici macar! Prin DE cu L3 1.5dci la un 150 asa normal, am iesit cu un consum de 6.7%. Prin romanica pe autorstrazi, nu reuseam decat un 6.3-6.5 mai mult 6.5
Ptr 0.5 l in plus...prefer mai mult confort, sisteme ajutatoare si binenteles putere extra disponibila oricand fara emotii.

ncristi
As lua talisman în primul rând că nu-i cloncăne coloana de direcție ( problema care văd că din păcate se manifesta la megane 4...după coșmarul trăit cu Megane 2 nu as mai lua în veci așa ceva chiar daca ar avea inserții de aur) ...pe de altă parte talismanul mi s-a părut o mașină mult mai bine facuta...si oricum 1.5 dci nu-i chiar o mortăciune și cine vrea așa ceva își asumă faptul că nu este o o racheta smile.gif

Și nu în ultimul rând este mult mai mare.
stefandinescu70
=======================
<span class='edit'>16 Aug 2017, 04:46:</span>
QUOTE(dantes @ 15 Aug 2017, 18:24)
...........Mai mult, pe talisman vine cu o echipare extrem de slaba. Un fel de megane prima....nici macar la nivel de megane manager nu se ridica (ptr cine mai isi aduce aminte)
...

Megane Manager nici nu a visat ce are Talisman LIFE pe el ....please
=======================

[quote=Bumbul,15 Aug 2017, 20:11]
Eu nu înțeleg de ce ies pe poarta fabricii asa echipări pe talisman. Nici nu se pune problema între a alege un megane intens și un talisman cu aer condiționat manual.
.......

Sa nu exageram pe aici . AC manual nu exista pe Talisman .

Lista cu specificatiile Talisman Life 1.5DCI , este mai mult decat completa si suficienta pentru 21 000 euro ( nu am mai pus si reducerile posibile, gen Rabla sau Discounturi Renault ). Nici nu m-as uita la un Megane IV ( cu ce motor de racheta ar avea el si optionale ) , odata ce am aceste lucruri pe Talisman la acealasi pret ( cu un motor decent 1.5 DCI pus pe 1380 kg la Talisman ) ( iar afara se vinde si cu EDC smile.gif ) . Numai in Romania sunt pretentiile mari , afara in Europa aceasta configuratie este si pe Estate si se vinde la greu .

https://www.renault.ro/gama-renault/autotur...mary/A3ZlcD0rig


SPECIFICAȚII ECHIPAMENTE
DESIGN
Lumini de semnalizare LED in oglinzile laterale
SIGURANTA
ABS
Tempomat - limitator de viteza (cruise control)
Airbaguri laterale bazin/torace pentru sofer si pasager fata + Airbaguri cortina fata si spate
Puncte de fixare Isofix si I-SIZE pentru cele doua locuri laterale spate
Sistem de asistenta la franarea de urgenta
Airbag pasager deconectabil
Alerta pentru cuplarea centurii de siguranta
Centuri de siguranta pentru locurile din fata reglabile pe inaltime
ESP cu asistenta la pornirea in rampa i
Faruri de zi cu tehnologie LED
Sistem de monitorizare a presiunii pneurilor

Proiectoare de ceata
Roata de rezerva pentru uz temporar
Airbaguri frontale sofer si pasager
CONFORT
Climatizare automata bi-zona cu senzor de toxicitate
Scaune fata reglabile manual, cu functie de reglare a inaltimii
Spatiu de depozitare sub cotiera centrala
Aeratoare pentru locurile din spate
Geamuri electrice fata cu implus
Bancheta spate rabatabila 60/40 cu trapa pentru schiuri si cotiera
Inchidere centralizata cu telecomanda
Geamuri electrice spate
POST CONDUCERE
Oglinzi retrovizoare reglabile electric si degivrante
Sistem de recuperare a energiei la franare (Energy Smart Management)
Indicator de schimbare a treptei de viteza
Functie ECO MODE
Senzori de ploaie si lumina
Tablou de bord digital tip TFT 7"

Frana de parcare asistata
MULTIMEDIA
Radio Bluetooth, cu priza USB si Jack i
VladSoare
QUOTE(stefandinescu70 @ 15 Aug 2017, 19:14)
Daca 110 cp sunt putini , atunci de ce are viteza maxima de 195 km la ora . Viteza aceea este mica sau mare .....?
*

Mai contează și în cîte ore ajunge la viteza aia. La noi s-ar putea să nu-ți ajungă autostrada. biggrin.gif
clio4edc12
In viata de zi cu zi Talisman 1.5 dci se misca mai bine decat meganurile 1.6 16v sau dci de 80 de cai si in varianta Life ar mai multe dotari decat 80% din Megane-urile de pe forum. Deci totusi sa strambam din nas, ca nu e deloc o masina rea. Pentru o persoana care vrea comfort si merge mult fara sa cheltuie multi bani e o alternativa excelenta. Si pot sa bag mana in foc ca motorul e mai fiabil decat orice alt motor din gama Talisman.
dan22y
Io deja lucrez la o harta de injectie pt 1.5dCi 110Cp pt Talisman... tongue.gif
Bumbul
[quote=stefandinescu70,16 Aug 2017, 04:37]
=======================
<span class='edit'>16 Aug 2017, 04:46:</span>

Megane Manager nici nu a visat ce are Talisman LIFE pe el ....please
=======================

[quote=Bumbul,15 Aug 2017, 20:11]
Eu nu înțeleg de ce ies pe poarta fabricii asa echipări pe talisman. Nici nu se pune problema între a alege un megane intens și un talisman cu aer condiționat manual.
.......

Sa nu exageram pe aici . AC manual nu exista pe Talisman .

Lista cu specificatiile Talisman Life 1.5DCI , este mai mult decat completa si suficienta pentru 21 000 euro ( nu am mai pus si reducerile posibile, gen Rabla sau Discounturi Renault ). Nici nu m-as uita la un Megane IV ( cu ce motor de racheta ar avea el si optionale ) , odata ce am aceste lucruri pe Talisman la acealasi pret ( cu un motor decent 1.5 DCI pus pe 1380 kg la Talisman ) ( iar afara se vinde si cu EDC smile.gif ) . Numai in Romania sunt pretentiile mari , afara in Europa aceasta configuratie este si pe Estate si se vinde la greu .

https://www.renault.ro/gama-renault/autotur...mary/A3ZlcD0rig
SPECIFICAȚII ECHIPAMENTE
DESIGN
Lumini de semnalizare LED in oglinzile laterale
SIGURANTA
ABS
Tempomat - limitator de viteza (cruise control)
Airbaguri laterale bazin/torace pentru sofer si pasager fata + Airbaguri cortina fata si spate
Puncte de fixare Isofix si I-SIZE pentru cele doua locuri laterale spate
Sistem de asistenta la franarea de urgenta
Airbag pasager deconectabil
Alerta pentru cuplarea centurii de siguranta
Centuri de siguranta pentru locurile din fata reglabile pe inaltime
ESP cu asistenta la pornirea in rampa i
Faruri de zi cu tehnologie LED
Sistem de monitorizare a presiunii pneurilor

Proiectoare de ceata
Roata de rezerva pentru uz temporar
Airbaguri frontale sofer si pasager
CONFORT
Climatizare automata bi-zona cu senzor de toxicitate
Scaune fata reglabile manual, cu functie de reglare a inaltimii
Spatiu de depozitare sub cotiera centrala
Aeratoare pentru locurile din spate
Geamuri electrice fata cu implus
Bancheta spate rabatabila 60/40 cu trapa pentru schiuri si cotiera
Inchidere centralizata cu telecomanda
Geamuri electrice spate
POST CONDUCERE
Oglinzi retrovizoare reglabile electric si degivrante
Sistem de recuperare a energiei la franare (Energy Smart Management)
Indicator de schimbare a treptei de viteza
Functie ECO MODE
Senzori de ploaie si lumina
Tablou de bord digital tip TFT 7"

Frana de parcare asistata
MULTIMEDIA
Radio Bluetooth, cu priza USB si Jack i
*

[/quote]


Ai dreptate, am exagerat!
Am intrat aseara, inainte sa citesc postul tau, pe un configurator Talisman. Are cateva dotari. Pentru Tabloul de bord digital 7" trebuie sa platesti extra, cum trebuie sa platesti si pentru un set de jante dar si pentru o vopsea mai de doamne ajuta. Tot consider ca nu e demna de Talisman o asa echipare. Macar ZEN, daca nu permite bugetul ?
mars
Haidi, bre, nici macar senzori de parcare???
Bumbul
si aia sunt optionali.

240e
Iuiu
Cumnatu' meu a primit senzori de parcare spate in standard pe Talisman Life, la fel si eu pe Kadjar. Se pot bifa gratuit in sistem cand se face comanda.
simon
Eu gindesc asa: Talisman este o masina pentru drum lung, adica sosea sau autostrada.
Daca omul munceste si nu-si permite o masina numai pentru excursii, Megane 4 mi se pare de ales.
Talisman as spune ca nu este o masina de oras. Este inutil de mare, consuma mai mult, este mai greu de parcat, inclusiv daca omul sta la bloc. Nu totdeauna ai loc suficient acasa daca stai la bloc, poate este si strimt in parcare, necesita manevre.
La drum lung, da, este evident mai confortabila. Daca treci muntii des, Megane 4 cred ca e mai placut.
Pentru cine are bani de macar 2 masini, curte unde sa le tina, trebuie si un Talisman. Pentru o singura masina, Megane 4. Parerea mea, care este.
xcss
Eu sunt de părere că, atunci când vrei să-ți iei o mașină nouă, ar trebui să-ți planifici bugetul în așa fel încât să achiziționezi varianta cu motorizarea cea mai performantă, în varianta de echipare de vârf.
mars
Bingo wink.gif!
stefandinescu70
Exact asa fac toti europenii ( in afara de romani ) isi iau numai masini de top lista si top echipare/dotari, motorizari de la 200 cp in sus si mai ales benzina .... radmasa.gif .
In realitate ei isi iau numai modele ESTATE si motorizarile cele mai economice si mai ieftine la impozit .
simon
Nu sint obsedati de depasiri, ca noi. Poate nu urca pe serpentine ci se tirasc prin tunele.
Avantaj noi, ca ne mentinem tineri. charge.gif
stefandinescu70
up.gif
Rashx
Mie 1.5 dci nu mi se pare chiar mortaciune.E de ajuns pentru ce vreau eu.Si cu optionalele de la Life pe talisman nu iese chiar o masina nasoala.Ma deranjeaza totusi ca nu as avea faruri full led si inca vreo cateva jucarii ,poate inutile, pe care le-as avea pe M4 Intens.

Ramane de vazut pana in februarie la anul.Sa vad cum evolueaza piata si discounturile la masinile noi.

PS:1.5 dci este si pe Mercedes Benz CLA si masina aia are tot 1400 de kg.Just saying!
stefandinescu70
Poti sa traiesti fara FULL LED , are lupe in faruri si ii poti pune XENON aftermarket si stai bine apoi . O varianta , dar nu disponibil in Romania ar fi sa ii pui si o automata EDC pe 1.5 DCI si ar iesi si mai bine pachetul final . Vezi ca sunt pe SH prin Europa la preturi bune si KM destul de putini, asta daca accepti un SH smile.gif pipait de altii nitel . LIFE de pe Talisman este suficient ca si dotari oferite .
simon
La Talisman Life se poate lua si motorul diesel de 1.6/130cp, 1100 euro in plus. Mi se pare mai bine asa, plus ca o cutie manuală imi pare de preferat. Mai sănătoasă pentru minte, nu dai in fandacsie de grija firavei edc. Oricum, pe munte edc tot manual trebuie actionata. sofer1.gif
mars
De ce mod manual pe munte? Teoretic stie sa schimbe mai bine decat majoritatea soferilor si are si frana de motor.
simon
Stiam ca in manualul edc se recomanda schimbarea manuală in regim de munte. A spus cineva aici pe forum, un proprietar de Megane 4, cred.

Singurul lucru care mi-ar lipsi la unTalisman Life ar fi cardul 'mîini libere'.
stefandinescu70
QUOTE(mars @ 21 Aug 2017, 06:44)
De ce mod manual pe munte? Teoretic stie sa schimbe mai bine decat majoritatea soferilor si are si frana de motor.
*



Da . La dublu ambreiaj este recomandat pe urcari si coborari sa se foloseasca modul manual. Este doar pentru a proteja ambreiajele de multe schimbari si patinari. Sunt diferente mari intre o automata cu convertizor hidraulic si o secventiala mecanica (dublu ambreiaj sau simplu =BMV)
clio4edc12
QUOTE(simon @ 21 Aug 2017, 06:49)
Stiam ca in manualul edc se recomanda schimbarea manuală in regim de munte. A spus cineva aici pe forum, un proprietar de Megane 4, cred.

Singurul lucru care mi-ar lipsi la unTalisman Life ar fi cardul 'mîini libere'.
*



Din moment ce e automata, are si software inteligent de control, cel mai probabil oricum ia decizii mai bune decat 99% din soferi. Am fost cu edc-ul pe transfgarasan in weekend, nu a vazut deloc manual. Si a mers excelent, am depasit tot.
stefandinescu70
Da
Dar daca depasesti in urcare o sa schimbe subturat (necesitatilor din acel moment )si ramai fara vlaga in depasire si apoi retrogadeaza din nou si tot asa. Daca o duci in manual o tii intr-a doua,max a treia, cum vrei in turatie si asa protejezi si cutia si nici nu strangi din volan........si manualul recomanda modul manual in urcari si coborari....

Un alt exemplu. Cutia EDC ( in unele programe. ECO de exemplu) schimba intre a 5a si a 6a la 70/75 km la ora si exact aceea este limita de mers pe DN1. Cum reduci nitel iar a 5a si cum atingi pedala iar a 6a. Nu este mai bine sa o dai pe manual si o tii doar in a 5a ..??? sa nu ai 10 schimbari sus jos intr-o localitate?
clio4edc12
Invata cum si cand sa apesi pe pedala de acceleratie si o sa schimbe fix cum vrei tu. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.