Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pierdere lichid frana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
siriteanu
salut,

laguna din semnatura.
in vara 2015 deodata am ramas fara ambreaj dimineata. ...
mi-a spus un mecanic, sa pun lichid de frana si sa dau la pedala pana amorseaza.
zis si facut, rezolvat... mers la service, schimbat placute fata spate, plus lichid de frana. explicatia, s-au consumat si discurile si placutele si a cazut nivelul de lichid sub minim in vas si s-a dezamorsat pompa de ambreaj .

iarna 2016 - 2017 , dupa ce masina a stat 2 luni pe dreapta...acelasi fenomen.
am repetat figura...rezolvat .

din vara pana in iarna, n-am avut probleme, foarte rar la franari mai lungi, aveam error break fault.

azi am revenit dupa un drum de 1500 km ... traversat tara si retur la iasi cu nevasta-mea.
zi de zi am completat cate 10 ml lichid in borcan , ca sa il tin la full pana in buza vasului.

la service, inaite sa plec, am schimbat tot felul si am pus masina la punct. pe la etrieri au spus mecanicii ca nu se vad urme ...

pe unde pot pierde lichid ???
espacern
Scurgerea trebuie sa fie vizibila....chiar daca este la rulmentul de presiune din "clopotul" cutiei de viteza!
Cauta cu atentie si o sa vezi cu siguranta ceva scurgere.....prima data la comanda ambreiaj si apoi pe la sistemul de franare.
mars
Ai scut? Poate pica pe acolo si se imprastie la viteza, nu raman urme vizibile.
siriteanu
masina are scut de plastic .
asa a spus si mecanicul, ca se poate sa scape pe la cilindrul nu stiu care de la ambreaj, si la viteza sa se usuce
la pedala s-a uitat si nu scapa... pe etrieri nu a vazut urme.

ce sa fac ???
espacern
Spus nu inseamna ca asa este....trebuie constatat cu exactitate pe unde curge!
Schimb rulment presiune implica demontat cutia de pe motor.....adica manopera costisitoare si de durata.
garc3a2000
Sub presul de la sofer te-ai uitat?
E posibil sa se scurga in interiorul masinii sau pe langa servo in josul caroseriei( compartimentul motor.
Trebuie verificat cu atentie toate conductele de franare, pe tot circuitul, poate fi fisurata una sau pe la ambreiaj cum au spus colegii mai sus.
Cu masina suspendata , pornita , calcand frana si ambreiajul e posibil sa vezi unde curge.
Costy2.0
ceva rezolvare s-a gasit? Ca nu s-a mai revenit cu depistarea problemei. Nu de alta,dar si eu patesc asa.in 3 luni am completat aprox 150 ml de lichid de frana, si mai gasesc dimineata pedala moale pana la jumatate din cursa ,dupa 3-4 apasari se amorseaza.
cj98czh
Si in loc sa mergi la un service de urgenta tu continui sa circuli asa?
busu 12
sigur scapi pe la cilindrii etrieri,pompa de frana,conducte cu mici fisuri sau pe la racorduri, ori pe la rulmentul de ambreiaj.Mergi la service
Costy2.0
Nu am precizat, e vorba de pedala de ambreiaj. Frana tine bine mereu. Verific des nivelul lichidului si am lichid de rezerva. M-as duce imediat la service daca nu ar fi problema financiara ( cheltuieli neprevazute,plus inmatricularea). Incerc sa mai lungesc boala putin,ca daca tot dau joc cutia, sa am si banii pregatiti pt rulment,pompa ambreiaj,manopera smile.gif
cj98czh
Mai omule, tu pricepi ca te joci cu siguranta ta si mai impotant a celorlalti care circula alaturi de tine?

Nu ai bani, lasa masina parcata si nu mai umbla cu ea dar nu te juca cu din astea ..
einstein1984
pui o caramida pe frana si ambreiaj sa stea sub presiune peste noapte, dimineata te uiti sa vezi unde e pata. Rulmentul receptor cel mai probabil.
Costy2.0
Salutare. Am revenit cu rezolvarea la problema pierderii de lichid de frana. Era de vina rulmentul de presiune. Asta pt cei care se mai lovesc de problema asta si nu gasesc nici o scurgere la etrieri,la pedala sau sub masina.
iuli23
pai si sub masina nu se vedea lichid scurs? se scurge din carcasa cutiei
Costy2.0
Absolut nici o picatura. Si pierdusem vreo 200ml de-alungul timpului. Mecanicul mi-a spus ca scutul avea o "burta" si un burete pe el si statea acolo in acea burta, plus absorbit de acel burete.
siriteanu
revin si eu pe subiect

scuze pentru intarziere

de la ultima mea postare pana acum am mai patit de 3 ori acest fenomen.
fiind bazat pe spusele mecanicului ( ca scapa pe undeva pe la angrenajul de ambreaj si pana nu ajung sa umblu acolo sa nu imi fac griji, doar sa urmaresc nivelul pentru ca supapa de frana e mult mai jos si in cazul pierderii de lichid mai intai raman fara ambreiaj si abia apoi fara frana )

acum, ultima data s-a intamplat in aprilie
amorsat usor, rezolvat.
faza e ca acum, am fost Iasi - Roman - 90 km ... si cand sa ma intorc acasa, blana la ambreiaj .
ce e ingrijorator :

am pus 300 ml de lichid in vas
de la roman la iasi , am mai completat 50
clar pierderea este din ce in ce mai pronuntata.
Costy2.0
Dap,cum spuneam. Pe la rulmentul de presiune iti pierde (asta daca nu la pompita de la pedala,desi nu cred) cand mecanicul va da jos cutia,va gasi lichid peste tot,si mai ales pe scut,asa a fost la mine,si al naibii,nici o picatura sub masina smile.gif)
siriteanu
o bag la revizie acum in August.

pierderea e din ce in ce mai pronuntata. uneori pedala e mai bleaga la prima apasare si apoi se amorseaza ...

verific si completez cate 15 ml-30 ml la 2 - 3 zile ...
euhen
Buna,

Laguna 2 Facelift 2006 2.0 dci 127 KW cutie PK4 004. Aceeasi problema o aveam si eu. Pierdeam lichid de frana cca 300 ml la cateva luni iar uneori la plecarea de pe loc smucea daca lasam mai repede ambreiajul. Cand am schimbat ultima oara uleiul se vedea pe scut ca e umed.

S-a rezolvat cu: rulment nou pe LUK cod 510022510, placa noua si disk nou tot LUK 625305209 (cel vechi era imbibat in lichid de frana), simering OE la priza de la cutia de viteze 8200544206 (daca se da jos cutia e pacat sa nu se schimbe si simeringul).

Operatiunea sa desfasurat in modul urmator - 2 oameni si canal:
se demonteaza bateria impreuna cu suportul de baterie; se demonteaza cutia de la filtru de aer; se demonteaza furtunul aer de la filtru la turbina; se deconecteaza cele 2 cabluri ambreiaj si maneta de viteze (se apasa pe butonul rotund din mijloc si se trag afara); se dau jos planetarele; se desfac pivotii si capetii de bara; se desface suportul de rulment de la planetara lunga, balansoarul motor, conductele de la caseta de directie, suportul de cutie si bucata de aluminiu de langa roata sofer.

Dupa desfacerea suruburilor de la cutie (cele 2 de sus lungi se desfac cu torx) se trage aproximativ 5 cm dupa care se roteste in jos sa scape grupul de jugul motor.

Atentie la montarea discului pe volanta. Pentru centrare disc eu am folosit o unealta confectionata la strung dintr-o coada de lopata rupta, aprox 40 cm cu cele 2 diametre volanta si disc.

Drumuri bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.