Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Engine failure hazard - Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2
Robert12345
Salut!

De ceva vreme imi apare aceasta eroare in bord engine failure hazard urmata de martorii stop+cheita+martor motor,pe tester imi apare supralimentare turbo,masina in cauza este o laguna 3 1.5 dci. Pe unde am fost nimeni nu imi da un raspuns concret ce are doar presupuneri , specific ca aceasta eroare odata ce sa aprins persista daca o sterg pe tester in max 5km se aprinde iar.
Masina nu scoate fum nu consuma ulei trage la fel de bine .
A mai patit cineva ceva asemanator ?
cj98czh
Cu clip ai facut testarea?

Ce eroare anume aoare?
andru1973
încearcă sa vezi daca e din cauza acestui senzor îți pun o poza ,ceva similar a avut un prieten de al meu si era cauza acest senzor
mars
Adica senzorul MAP. Vezi pe aria Megane III, s-a tot discutat.
andru1973
o întrebare,ca sa nu deschid un topic aiurea ,la masinile noastre avem turbo cu geometria variabila?(eu asa am înțeles ca am la a mea,când am fost la reprezentanta) ,o fi adevarat?întreb si eu poate a fost careva care a desfăcut turbo
Multumesc
Robert12345
Eroarea se numea ceva de genul circuit supraalimentare am schimbat si senzorul de temperatura aer ,era prajit si initial am crezut ca ala este dar dupa ce l-am schimbat la 5 km parcursi iar sa aprins beculetele , am mers cu masina mecabicul in dreapta cu testerul ,s.a aprins eroarea si nu a inregistrat nimic nici scadere de putere de presiune nimic doar eroarea....


<span class='edit'>20 May 2017, 13:49:</span>
Da are geometrie variabila cred, asta a si fost una din presupunerile mecanicului ...
digioptic
QUOTE(andru1973 @ 20 May 2017, 12:41)
o întrebare,ca sa nu deschid un topic aiurea ,la masinile noastre avem turbo cu geometria variabila?(eu asa am înțeles ca am la a mea,când am fost la reprezentanta) ,o fi adevarat?întreb si eu poate a fost careva care a desfăcut turbo
Multumesc
*




https://www.youtube.com/watch?v=-e11wbf_aF8


de la 0:19 pana la aproximativ 0:32, se vad palele statorice cum modifica unghiul de incidenta al gazelor de esapamanet, cele care pun in miscare rotorul turbinei.
andru1973
Mersi pentru răspuns

22 May 2017, 08:45:
acel senzor care am spus eu calculează presiunea din colectorul de admisie daca e prea mare presiunea ti se aprind beculetele (nu știu cum lucrează exact acel senzor,dar trimite informația la uch si iti da ca ai o eroare)
azaghorth
Senzorii masoara o marime electrica/fizica, nu calculeaza nimic.Singurul care calculeaza este ECU-ul.
Pe baza informatiei primite de la senzori ia decizii si comanda relee/actuatoare/valve...etc.
MAP=Manifold Absolute Pressure sau Senzor suprapresiune turbo
ECU poate primi informatie eronata din 3 motive de la senzor:
-se defecteaza senzorul (patesti...)
-se murdareste(ex senzor turatie sau pozitie ax cu came...)
-se intrerupe legatura intre ECU si senzor (fir intrerupt/scurtcircuit,contact oxidat/imperfect)
Diagnoza are rolul de a determina care senzor e cu figuri si apoi trebuie investigata cauza functionarii defectuoase
Nu mereu senzorul e defect asa ca trebuie investigate intai celelalte 2 posibile situatii,ca sa nu dai de pomana banii pe senzor... wink.gif
andru1973
da corect ,cum am spus nu știu exact cum lucrează(acum am înțeles,poate m-am exprimat gresit asa ca ,scuze)
azaghorth
Nu-i stress smile.gif
Vezi ca UCH=Unitate Control Habitaclu si gestioneaza semnalizarea,stergatoarele...
Uite aici cum functioneaza MAP
mars
Deci, s-a rezolvat? Daca da, cum?
stefyi2001
Senzorul ala din poza arata copy/paste cu cel schimbat de mine acum 1 luna si anume "senzor presiune turbo" care in cazul:
1) La pornire el masoara niste valori de presiune din turbina comparativ cu ce are calculatorul masinii in soft si daca este diferenta prea mare iti da eroare "engine failure si inca ceva ...." dar motorul trage bine.
2) Daca nu funcitoneaza corect ai de asemenea pe langa eroare si pierderi de putere la motor.
andru1973
Cum spus nu e neapărat din acel senzor,o cauză probabilă,poți să te uiți la toată tubulatura de aer,la fel nu poate să fie din tubulatura , cauți toate posibilitățile zi și eu cum am mai spus la acel prieten a fost din acel senzor și nu pierdea puterea motorului accelera se aprindea check engine etc(era curios)dacă nu găsești pune testul pe ea și scoate fiecare conector de l senzori și vezi exact​ce îți dă fiecare (în unele cazuri așa fac ca să știu exact care senzor face "talente"
Robert12345
Salut,

Inca nu am rezolvat nimic dar am desfacut acel senzor de supraalimentare si are urme de ulei pe garnitura aia si in el presupun ,ce am putut vedea prin gaura aia ca nu se desface ,este normal ?? Sau de aici sa fie si problema mea ?? Si as vrea sa stiu cum se curata se foloseste o sultie anume ??

Multumesc !
andru1973
poți spala cu benzina,sau un spray de contacte nu se întâmpla nimic,sau un spray care se evapora repede cum e cel de frâne,nu știu ce sa zic altceva
Robert12345
Am rezolvat problema.
Era de la turbo a fost schimbat si nu a fost calibrat in parametrii,baga prea putina presiune.
cojorazvan
Salutare,

Problema "engine failure hazard" a aparut si la mine (Laguna III 1,5 dci) numai ca nu am putut conecta tester-ul la masina. L-am robat pe alte 2 masini (alte marci) la care s-a conectat. Care sa fie oare problema ? Nu pot sa-mi dau seama ce senzor sau care parte a motorului functioneaza incorect. Mentionez ca motorul merge la fel de bine ca inainte sa apara eroarea. Are cineva o explicatie de ce nu se poate conecta testerul ?
marius80_eugen
Senzorul ala este senzor presiune aer amonte turbina. La Megane 3 de 110 CP (acelasi motor aprox.) am avut si eu 2 astfel de mesaje. De fiecare data filtrul de aer "era de schimbat". L-am schimbat o data, am resetat eroarea si mi-a aparut dupa inca 7500 km. Mecanicul mi-a spus ca se poate si curata, dar se inlocui, dar ca inlocuitul nu inseamna ca iti si rezolva problema decat pentru o anumita perioada. Dupa ce am pus filtrul de aer sport de la K&N nu am mai avut nici o problema urmatorii 35.000 km, pana am vandut masina. Problema se manifesta dupa o acceleratie puternica sau imediat dupa ce luam piciorul dupa acceleratie si incercam iar sa accelerez.

QUOTE(andru1973 @ 20 May 2017, 11:41)
o întrebare,ca sa nu deschid un topic aiurea ,la masinile noastre avem turbo cu geometria variabila?(eu asa am înțeles ca am la a mea,când am fost la reprezentanta) ,o fi adevarat?întreb si eu poate a fost careva care a desfăcut turbo
*


Motoarele de Laguna 3 1.5 de 110CP au turbina cu geometrie variabila. Motoarele de pe alte masini de ex. Megane 3, cel de 1.5 se gaseste si in versiune de 90 CP cu geometrie fixa dar si cu 110 CP, variabila.
Marius 12ygn
Buna seara
Imi poate spune si mie cineva unde pot localiza senzorul evacuare gaze la o Laguna 3 1.5 dci din 2012 vad ca sa mai discutat pe aici de problema , il stiu cum arata dar nu il gasesc unde este montat.
Problema la accelerare mai brusca dupa cca 20...30 km de mers in oras imi apare "engie failure hazard dupa ceva timp antipolution sistem"dupa un mers inafara orasului se stinge dupa care iar apare , inainte disparea si in oras daca ajungeam pe la 80.90 km/h acu nu mai vrea , pe tester imi da cod p0470 exhaust pressure sensor , asa ca as vrea sa vad ce se i tapla este ceva de la senzor dau de la filtru nu isi face regenerarea..
Multumesc
marius80_eugen
Vezi daca nu cumva este vorba de senzorul montat in paralel cu FAP-ul si care ajuta la masurarea incarcarii cu funningine a FAP-ului. Acest senzor are si un furtun care se poate fisura ... si ori senzorul ori furtunul poate duce la acea eroare de care spui tu , pentru ca nu iti mai face regenerarea.
Daca mergi tot asa, poti ajunge sa nenorocesti turbina, catalizatorul si FAP-ul.
Marius 12ygn
Mai exact de unde pleaca acel furtun si unde as gasi capatul lui cu senzorul ?
Pentru ca la FPA am pe partea soferului injectorul pentru motorina care ajuta la regenerare si pe partea pasagerului este ceva infipt in FPAdar cred ca e sonda lambda daca zic bine..oricum problema asta am avut.o si iarna trecuta dar doar iarna e clar ca e o problema legata de frig...
shtrumphy83
QUOTE(Marius 12ygn @ 4 Jan 2019, 20:24)
Buna seara
Imi poate spune si mie cineva unde pot localiza senzorul evacuare gaze la o Laguna 3 1.5 dci din 2012 vad ca sa mai discutat pe aici de problema , il stiu cum arata dar nu il gasesc unde este montat.
Problema la accelerare mai brusca dupa cca 20...30 km de mers in oras imi apare "engie failure hazard dupa ceva timp antipolution sistem"dupa un mers inafara orasului se stinge dupa care iar apare , inainte disparea si in oras daca ajungeam pe la 80.90 km/h acu nu mai vrea , pe tester imi da cod p0470 exhaust pressure sensor , asa ca as vrea sa vad ce se i tapla este ceva de la senzor dau de la filtru nu isi face regenerarea..
Multumesc
*




Salut! senzorul este cel care intra in furtunasul rosu care l-am incercuit in poza, si eu am avut problema cu erorile care le ai tu, pe diagnoza imi dadea acel senzor si la fel ba imi aparea ba disparea eroarea
Problema a fosta la firele de la mufa acestui senzor care s-au rupt (pe rand,unu cate unu) din cauza vibratilor si a faptului ca se "coc' de la caldura de la EGR,mentionez ca in 2 luni am avut probleme la toate trei fire a mufei,si de atunci nici o eroare [attachmentid=1628098216]
Marius 12ygn
Salut si multumesc de raspuns doar ca motorul meu nu prea seamana cu cel din foto pusa de tine.
Crezi ca iti poti da seama din foto pusa de mine unde ar putea fi ? Sau as putea urmari coducta subtire care pleaca din FPA , care eu am crezut ca este al 5.lea injectol dar ala este undeva in spatele motorului.
marius80_eugen
QUOTE(Marius 12ygn @ 4 Jan 2019, 21:34)
Mai exact de unde pleaca acel furtun si unde as gasi capatul lui cu senzorul ?
Pentru ca la FPA am pe partea soferului injectorul pentru motorina care ajuta la regenerare si pe partea pasagerului este ceva infipt in FPAdar cred ca e sonda lambda  daca zic bine..oricum problema asta am avut.o si iarna trecuta dar doar iarna e clar ca e o problema legata de frig...
*


Trebuie sa te bagi sub masina ,te uiti bine la FAP (FAP sau DPF, nu FPA) si deasupra lui o sa vezi furtunelul care face un fel de by-pass la FAP. Are cam 25-30 cm acel furtunel si intr-o parte intra in evacuare si intr-o parte in senzorul care masoara incarcarea in FAP.
Ar fi bine sa pui un CLIP pe masina intr-un service ok si acolo iti va spune exact despre care senzor este vorba, DAR oricare ar fi, e clar ca nu lasa motorul sa faca regenerare la FAP si e bine sa NU mai mergi asa pana nu rezolvi problema.
Marius 12ygn
Am facut test cu un tester pentru Renault luat de pe Alli pe care il detin eu am mai facut si cu un ELM 327 cu ambele imi da senzorul evacuare gaze .
Sigur este deasupra ca nu prea are unde sa iasa furtun ca este lipit de caroserie mai degraba cum spuneam in lateral spre sofer iese dar e o teava metalica de grosimea unui pix asa sa o urmaresc sa vad unde duce
shtrumphy83
QUOTE(Marius 12ygn @ 5 Jan 2019, 17:07)
Salut si multumesc de raspuns doar ca motorul meu nu prea seamana cu cel din foto pusa de tine.
Crezi ca iti poti da seama din foto pusa de mine unde ar putea fi ? Sau as putea urmari coducta subtire care pleaca din FPA , care eu am crezut ca este al 5.lea injectol dar ala este undeva in spatele motorului.
*



Salut! Senzor evacuare gaze este cele indicat de mine, in poza ta uita-te in spatele conductei negre de plastic (ce vine de la filtru de aer si duce la turbina) si in derptul sagetii o sa gasesti acea sonda,este bagata intr-un furtunas rosu de vreo 5 cm care la randul lui este bagat pe o conducta subtire ce duce la galeria de evacuare
[attachmentid=1628098281]
shtrumphy83
Revin cu niste poze mai exacte dar deocamdata nu ma lasa sa atasez...
Marius 12ygn
Asa mi.a facut si mie nu ma lasat sa o incarc pana nu am micsorat.o pana la 2 mb
shtrumphy83
Mersi de info, am reusit pana la urma. La mine este prinsa cu un soricel de suport...cred ca nu s-a clipsat bine siguranta si am pierdut-o. Sper sa te ajute smile.gif
Marius 12ygn
Multumesc. De gasit l.am gasit pana la urma urmarind conductele , este potitionat deasupra casetei de directie langa catalizator sa partea din dreapta a masinii poate fi vazut pe la toata din dreapta dar doar vazut accasul se face pe sub masina dand scutul jos
Jambardan
si ati reusit baieti pana la urma ? azi ma duc sa cumpar si eu senzorul sa il am si verific toata instalatia asta ma da rau peste cap codurile astea de erori la masina asta...
Marius 12ygn
Da am dat scutul jos si am ajuns la el doac ca are un furtuncare duce spre filtru de particole si se inbina cu o teava metalica acolo nu prea am putut sa ajung, asa ca am demontat senzorul are un surub se 6 am desfacut colierul dintre senzor si furtun am curatat senzorul cu sprei de discuri si mufa cu sprei de contacte si am pus furtunul la loc cu un alt colier, acu vad ca face regenerari la cca 150 km de mers in oras
adyx06
Salut! ieri mi-a aparut si mie mesajul ”engine failure hazard” dupa un drum pe autostrada de 200 km. am mai mers vreo 6 km si la accelerare se simteau vibratii la masina (am tinut-o pe la 1800-2000 rot/min pt a iesi de pe autostrada) dry.gif
urmeaza sa ajung la service pt test dar as vrea sa stiu daca a mai avut cineva simptomele acestea si cum a rezolvat problema.
Multumesc!
cj98czh
poate ar ajuta daca comunici si motorizarea ... + alte date despre masina la care faci referire ..
adyx06
sry. masina este Laguna 3 cu motorul de 1.5 dci, 110 CP, an 2012, 170000 km. adusa in tara acum 4 ani pe la 130000. nicio problema pana in prezent, schimbate doar amortizoarele pe spate si reviziile standard.
nu am bagat motorina recent, de obicei fac plinul in weekend cu ecto super diesel de la lukoil.

<span class='edit'>8 Jul 2019, 15:17:</span>
Update situatie: intre timp , am incercat sa o pornesc si a aparut ”Check injection system”. am oprit motorul, lasat 30 min dupa care a disparut eroarea. am mers cca 20 min si n-a mai aparut nicio problema sad.gif
adyx06
Rezolvat, inlocuit un injector.
cj98czh
Fereste-te de Lukoil ... stiu destule cazuri de probleme pe injectie arat la diesel cat si la benzina ... personal nu bag de la ei nici daca mi-o dau gratis ..
adyx06
Pana acum am bagat aproape numai de la ei....
Manoleionut
Aceeasi problema am avut si eu. Mesaj in bord "engine failure hazard": motorul mergea parca in 3 pistoane. Cu interfata clip: circuit comanda injector cilindru 2 defectuos
Am schimbat injectorul si acum pare sa fie totul ok. Nu e de la motorina. E partea electronica a injectorului, mai exact bobina injectorului.
djpaletto
Salutare! Apropo de engine failure hazzard. La a mea laguna 3, 1.5 dci, am eroarea aceea insotita de " turbine downstream temperature regulation dtc200292" si 1525F329 necunoscut, cu o interfata delphi. Am schimbat ambii senzori de temperatura (pe langa turbo unul si pe filtru de particule unul, care s-a rupt si a insemnat vreo 4-5 ore de gaurit si lupta), sunt la fel senzorii, prinderea, unul are cablul mai lung, cel de pe dpf, unul mai scurt, cel de langa turbo, cu mufa sus langa amortizor. A luat reset, a disparut eroarea, mare fericire. Dupa ceva kilometri a reaparut. A facut si o regenerare intre timp. Ma scoate la pensie, ca nu stiu ce sa mai caut. Am avut si eroarea upstream, impreuna cu "check injection si cruise control faulty", dar asta era cu cheita, fara ecran rosu, si era de la senzorul "amonte"
clau166
Trebuie o diagnoza amanuntita pe filtru de particule : presiune diferentiala, interval regenerari, temperaturi atinse, cantitate funingine in filtru.
Eroarea dtc200292 se refera la filtrul de particule incarcat in cazul megane3. Poate e la fel la laguna. Daca altcineva confirma ca aceasta e eroarea poate ar fi bine sa incerci regenerare fortata din interfata delphi pentru curatare filtru particule.
djpaletto
Am monitorizat toate valorile si pe flyght record si online si pe loc. Sunt bune. Si presiunea diferentiala si tot. In concluzie am schimbat degeaba senzorul de temperatura pe filtru de particule. Azi dupa masa mi-am mai bagat nasul pe acolo. Am scos mufa de la senzorul care are sub el acel tub de cauciuc. Nu stiu ce face acel senzor cu 3 fire. Am dat cu spray. Am ciocanit cu manerul surubelnitei "butoiasul" (TRS, daca ii zic bine), in care vine furtunul de vacum de la actuator. Si am impins si uns de cateva ori bune tija care regleaza geometria. Mi s-a parut blocata, a mers greu, apoi tot mai usor. Cu un wd40. Am dat reset la erori. Am iesit 50km pe sosea. Nici o eroare. Nu am apucat sa vad daca a scazut cantitatea de grame in dpf. Dar cert e, ca dupa acele 3 manevre, nu a mai aparut eroarea, care dupa reset, aparea in maxim maxim 5km. Si ramanea.
La mine acea eroare o descria ca downstream tirbo temperature regulation. Ma duce putin spre actuator blocat.
Gil26
Aceasta (din captura atasata) este "acel senzor cu 3 fire" ?
djpaletto
Nu. Acela e pentru suprapresiune daca zic corect si e pe furtunul din dreapta pe langa baterie.
Cel din poza. Sper ca se incarca. Este cumva "imediat sub parbriz/stergatoare
Gil26
Acela pe care l-am atasat este senzorul de presiune diferentiala (am dorit doar sa verific). Nu pot acum, dar editez postul si voi da detalii si despre senzorul tau "buclucas" pentru Laguna3 K9K864(?) (daca tin bine minte).

LE: m-am uitat prin toata documentatia pe care o am dar nu am vazut un senzor ”cu 3 fire” care sa si ”semene” cu cel din captura ta, sincer nu stiu, atasez schema electrica si locatiile pentru Laguna3 K9K846 (chiar daca e o foarte mica posibiltate sa ai si K9K78x), dar poate iti sunt de folos si pentru "altecele".

LE2: pentru cine doreste atasez si injectia Laguna3 K9K780.
djpaletto
Super multumesc. Am o problema cu masina de cand am nimerit-o. Este aniversary edition. 138cp. Face lift. 2012. Am lovit un caine, am spart un far si am stat 4 luni sa vina pe franta pe origine. In tara nu am gasit modelul ei de pompa de apa. Nu exista nici macar la reprezentanta. 5 am comandat, au venit gresit, diferit. Este 1.5. K9k dar nu stiu mai mult sa confirm. Acum are 277.000km si e ca noua. Trage de rupe dupa ce am gadilat pe acolo una alta. A facut 3 regenerari, de la 57.7 la 0.7 incarcare in fap. Doamne ajuta! Am avut logan la firma 1.5 predat cu 794.340 km la remat. Si era perfect motorul. #rezist
Gil26
Cu placere, dar mare lucru nu am facut\rezolvat.
Daca doresti imi poti da VIN-ul masinii (eventual si pe PM) si pot sa iti mai ofer cateva documente\informatii utile (chiar daca iti doresc sa nu ai nevoie de ele - si ma bucur ca masina este OK).
Numai de bine!
tek_IDs
@djpaletto - daca ai k9k846 (110CP) eu zic ca trebuie sa schimbi testerul pentru a identifica corect al doi-lea cod de eroare.
Intradevar dtc200292 face referire la FAP dar pentru o corecta diagnosticare trebuie identificat codul necunoscut de catre delphi si vazut unde se incadreaza in procedura. Faptul ca ai ajuns la 65 de grame de funingine la 0.7 din pct. meu de vedere filtrul este ok, ai avut sau ai alta problema. Eu am 846 si incepe sa faca regenerarile pe la max 30 g ( and are intrunite toate conditiile.....numai de reno stiute dry.gif ) aducand la zero funinginea. Daca ai nevoie de ceva parametrii comparativi sa imi zici si in limita timpului te pot ajuta. Eu nu am remarcat senzorul pozat de tine, o sa ma uit mai atent .....
@ Gil26 - respect si multumiri pentru materialul postat.
Toate Bune!
Gil26
Cu mare drag, stiu ca schemele pentru K9K846 sunt mai greu de "gasit", de aceea le-am si oferit. Foarte corect si bine scris referitor la regenerari,, iar DTC-ul acela este legat de DPF si are inca vreo 10-12 "in spate" (posibil legate de el), mai multe informatii sunt necesare (si asa este, Autocom este OK dar recomandat ar fi un program dedicat Renault si in cazul acesta).
Toata stima!

LE: o buna parte dintre interconditionari cu privire la regenerari sunt insa destul de bine "stiute" (si destul de clare), dar desigur ca mai sunt si cateva lucruri "ascunse".
Numai de bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.