Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megan Estate cu dci 90CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2
MiticaLGN
Salut all
Am o oferta destul de buna pentru un Life dci cu 90CP, dar sunt un pic dezorientat..
Nu am condus diesel niciodata (carnet din 2006) si nici nu am avut timp sa ma documentez despre motorul respectiv.
Toate calculele mele erau facute pe tce 130 CP..
Anterior am avut logan 1.6.16v (inca in folosinta) si kia ceed sw 1.4 109 CP..
Cum e motorul asta? Face fata la Estate? E fiabil? (stiu ca la logan 1 era unul care baga pilitura baia de ulte parca, ca sa nu mai zic de fumigenele de taxiuri )
Eu merg cam 75-80% in oras...
DragosCatalin
Daca mergi 80% pe oras si faci mai putin de 20.000km pe an ia benzina! Si parerea mea este sa iei macar un Zen. Life pare putin trist in interior, iar la exterior arata mult mai bine luminile de zi pe Zen (pe life are doar 6 leduri in partea de jos) + jantele mai ok pe zen, chiar daca sunt de tabla, acel capac si forma lor arata mai bine (nu iti dai seama ca nu sunt de aliaj). Cotiera, geamuri electrice spate cu impuls, senzor lumina si ploaie etc.. sunt o gramada de optiuni in plus pe zen la doar 1.000€. Parere personala...
papa_mulo
1000 de vorbe nu fac cat un drive test. Motorul este ok, pilitura era acum multi ani iar taxiurile sunt fumigene pt ca au km la bord cat o sa faci tu probabil toata viata...sau jumatate de viata. Eu am mers cu taxi logan dci si cu 550k la bord. 90 de cai nu sunt multi la acea masina dar se va misca oarecum asemanator cu cele doua masini ale tale de care ai amintit.
chris_t
Saptamana asta imi ajunge si mie masinuta. E Estate ZEN, 1.5dci, 90CP, super oferta de destocare - masina e fabricatie 2016.

Daca poti astepta, eu cred ca vineri sau cel tarziu luni o ridic de la dealer si iti zic ce si cum.

Bafta!
dbn
QUOTE(chris_t @ 2 May 2017, 15:19)
Saptamana asta imi ajunge si mie masinuta. E Estate ZEN, 1.5dci, 90CP, super oferta de destocare - masina e fabricatie 2016.

Daca poti astepta, eu cred ca vineri sau cel tarziu luni o ridic de la dealer si iti zic ce si cum.

Bafta!
*



Salut
Ia spune-ne chris cum e cu zen-ul estate de 90 ca si eu am aceeasi masina.
As fi vrut sa stiu si parerea altcuiva fix vis-a-vis de masina asta smile.gif
La mine in familie, privit per ansamblu, pana acum, a fost o alegere super.
vladof
Avand in vedere ca e diesel sugerez sa mergi neaparat la test drive, doar ca sa simti diferenta de diesel vs benzina daca tu zici ca nu ai mai condus niciodata un diesel. Motorul este fiabil, insa asa cum s-a zis mai sus, daca faci putini km merita benzina luata.

Dieselul este inversul benzinei la mers. Unde benzina urca in ture sus si pastreaza putere, un diesel se plafoneaza la turatii mari, insa tine putere mare (cuplu) la turatii joase. Dieselul e mai zgomotos si in unele situatii induce si vibratii mai mari in caroserie, etc. Daca nu esti obisnuit cu diesel si il conduci ca benzina, vei avea impresia ca e un motor puturos, insa nu e asa, diferenta tine doar de modul de exploatare. Dupa ce te obisnuiesti ti se va parea super bun si cu un consum imbatabil.
dbn
QUOTE(vladof @ 22 Aug 2017, 09:54)
Avand in vedere ca e diesel sugerez sa mergi neaparat la test drive, doar ca sa simti diferenta de diesel vs benzina daca tu zici ca nu ai mai condus niciodata un diesel. Motorul este fiabil, insa asa cum s-a zis mai sus, daca faci putini km merita benzina luata.

Dieselul este inversul benzinei la mers. Unde benzina urca in ture sus si pastreaza putere, un diesel se plafoneaza la turatii mari, insa tine putere mare (cuplu) la turatii joase. Dieselul e mai zgomotos si in unele situatii induce si vibratii mai mari in caroserie, etc. Daca nu esti obisnuit cu diesel si il conduci ca benzina, vei avea impresia ca e un motor puturos, insa nu e asa, diferenta tine doar de modul de exploatare. Dupa ce te obisnuiesti ti se va parea super bun si cu un consum imbatabil.
*



La cum este antifonat Meganul 4, din interior nu prea simti diferenta intre motorina si benzina ca si zgomot. In rest motorul diesel 1.5 dCi e o bijuterie si o placere sa-l conduci. Te surprinde la drum intins in toate stilurile de condus, iar in oras e cel mai economic motor cu care am mers.
LAURR
QUOTE(dbn @ 22 Aug 2017, 00:44)
Salut
Ia spune-ne chris cum e cu zen-ul estate de 90 ca si eu am aceeasi masina.
As fi vrut sa stiu si parerea altcuiva fix vis-a-vis de masina asta smile.gif
La mine in familie, privit per ansamblu, pana acum, a fost o alegere super.
*


Eeee.....a fost furat de frumusetea masinii si a uitat de promisiune.
myreno4me
Si fiabil? Ca economic e logic ca e mai economic decat un benzinar! Bine acum si benzinarele au turbine, deci....
vladof
Sunt taxiuri in Bucuresti cu DCi-urile astea. Unii se plang ca le pica injectia pe la 300.000, dar gandeste-te ca sunt exploatate cam necorespunzator in oras. Dieselul e facut sa mearga la drumuri lungi, as zice.

Nu mi-as face probleme de fiabilitate.
dbn
QUOTE(myreno4me @ 31 Aug 2017, 14:24)
Si fiabil? Ca economic e logic ca e mai economic decat un benzinar! Bine acum si benzinarele au turbine, deci....
*




QUOTE(vladof @ 31 Aug 2017, 14:29)
Sunt taxiuri in Bucuresti cu DCi-urile astea. Unii se plang ca le pica injectia pe la 300.000, dar gandeste-te ca sunt exploatate cam necorespunzator in oras. Dieselul e facut sa mearga la drumuri lungi, as zice.

Nu mi-as face probleme de fiabilitate.
*



Asta cu "diesel pt drum lung" si "benzina pentru oras" sunt basme de pe vremea "daciei 1300 si olcitului"...
Toate firmele de curierat, toti livratorii, toti reprezentantii medicali, agentii comerciali conduc masini diesel, ghici unde... in zone urbane...
Personal am schimbat 4 masini la multinationala unde prestez, colegii mei asemenea mie, toate la peste 100 000, unele la peste 200 000 km, fara probleme cu motoarele.
Atata timp cat nu mergi subturat si nu-ti bati joc de masina (adica ulei, filtre revizii in general) nu ai probleme diferite de benzina
Spor si drumuri bune!
bogdanpaul
@dbn,
Nu e niciun basm. De cand "asa fac toti" e un argument ? Faptul ca vezi masini de firma cu motorizari Diesel si traseu preponderent urban se explica prin faptul ca merg suficient de mult in oras pt a fi rentabil acel motor. Adica tocmai ce zicea @vladof - drumuri lungi. La benzinar n-ai acest necesar de traseu pt a-l incalzi si lucra in parametri.
dbn
@ bogdanpaul
Nu vorbesc din "vazute" ci din experienta...
Cred ca nu ai citit tot postul meu.
Ce intelegi tu prin "drumuri lungi"?
Un taxi sau un curier crezi tu ca merge mult sau putin?
Consideri drum lung o deplasare de 5 km in 30 de min fara sa opresti motorul?
Daca vorbesti de drumuri mai scurte de 2 km atunci ar fi de luat in calcul o bicicleta sau niste pantofi mai comozi biggrin.gif

Ps acum se dau si vouchere pt biciclete... laugh.gif
papa_mulo
Taxi diesel sunt putine, restul gaz. Curierii sunt diesel pt ca nu exista vanuri decat diesel...nu au varianta de benzina pe care sa pui gaz.
dbn
OK... ca sa eliminam orice legenda si sa nu mai aud scuze ca "nu gasesti taxiuri pe diesel" sau firmele de curierat au numai dube sau celelalte flote de firme fug de diesel ca drq de tamaie... vreau sa citit postarile in totalitate si sa veniti cu argumente concrete... cum ar fi ca filtrele de ulei au circuit de preincalzire a uleiului de motor...

Dati-mi 3 exemple de masini la care " le-a picat " motoru sau au avut probleme grave la motor strict pt ca a mers in regim urban...

Repet : la firma unde lucrez se circula doar cu motorina si nu a crapat nici un motor din cauza utilizarii urbane. Vorbesc de multe masini
Eu nu am vazut pe nici un site de producator, la nici un dealer scris cumva ca "daca iei masina pentru oras sa nu cumva sa cumperi diesel ca va muri careva ... si trebuie musai benzina si neaparat sa-i pui GPL"
Astept exemple clare si nu teorii de pe vremea bunicii sau referiri la "un amic cu un golf 1.9 TDI si cu EGR infundat"
Spor!
aba81
nu e numai motorul in joc. este vorba de egr, turbina, filtru particule. cam cat de turat poti merge in oras ca sa eviti problemele cu aceste componente care nu prea se impaca cu mersul subturat de oras. daca ai merge numai cu 1a si a2a ca un smuncit ai face sa mearga masina aia...deja cu a3a esti subturat la mersul bara la bara. o sa spui probabil ca si la benzina este egr...turbo....(dar nu are filtru particule care sa se infunde) si intradevar si la bezina este, dar...la arderea bezinei reziduurile care se depun pe acele componente sunt mai mici. Eu dupa ce schimbam uleiul la diesel dupa cateva sute de km era negru...la bezina e ca nou dupa 13k km.
fiecare alege ce vrea. eu chiar daca merg preponderent extraurban am ales benzina pentru rafinamentul motorului pe benzina care e silentios si in oras si in afara, adica nu am ales cum ar fi recomandat toata lumea: diesel. Criteriul de mai sus nu e batut in cuie dar unele argumente prezentate pe aici sunt adevarate.
RM4SI
La M4 se aude ca regenerarea se face la nr. de kilometri. Deci faza cu filtru de particule pica. Turbina daca are turatia de cuplu nu pateste nimic. In oras nu poti mentine 1750 de ture la deplasare ? Deci cum spunea dbn: legenda.
aba81
o poti mentine...daca nu mergi bara la bara...aici nu era vorba de legenda..era vorba ca fiecare alege dupa nevoi, eu am motivat alegerea mea care nu are nici o treaba cu legendele.
LAURR
Alegerea ta are legatura cu puterea nu cu, carburantul. Daca 1.6 dci avea 200 cp atunci mergeai pe diesel.
dbn
@Aba La diesel uleiul se innegreste pana ajungi acasa de la revizie. E diferita arderea la motorina fata de benzina ... e mai multa chimie la mijloc.

Pana nu vine nimeni cu un exemplu clar de posesor de diesel care a fost refuzat la garantie pe motivul ca a mers in oras doar "bara la bara" si asa i s-a stricat nush ce piesa nu pot lua in considerare argumente fictive.
Nimeni nu isi ia masina ca sa mearga doar bara la bara... TRE SA FII CU CAPU sa mergi doar strict in Bucuresti si sa nu mergi macar o data pe saptamana pana la un supemarket, gratar, bunici, pescuit, privit la Luna sau ce naiba or face toti nebunii care umplu drumurile patriei weekend de weekend. Ei, si la acel drum ai timp sa o arzi si cu 3500 de ture vreo 3 Km si ai rezolvat orice problema. Personal cred ca e de ajuns ca la 1 din 3 semafoare sa schimbi mai tarziu putin si e de ajuns pentru curatarea pieselor "sensibile".
Am un coleg care inainte de fiecare ITP baga Dusterul in "regim de curse" pentru vreo 20 de Km, adica la fel ca si meganul daca bagi pedala la podea indicatorul de schimbare a treptei apare pe la 4000 de ture. La testele de noxe inginerul de la reprezentanta face testele de 2 ori ca nu ii vine sa creada.
Repet, din cateva sute de masini rulate in ultimii ani in firma nu a picat la nici una vreo piesa infundata, colmatata... etc.
Pana la urma discutati cu un inginer mecanic bun, poate sa fie si de la RAR, dar cineva care e la zi cu tehnologia si vedeti ce va spune.
Nu contest ca fiecare isi cumpara ce vrea... dar nu aruncati idei si prejudecati aiurea ca unii le iau de bune fara sa faca ceva cercetari.
Successsssss! ( turbina cool.gif )
dbn
Hai oameni buni! N-am vrut sa sperii pe nimeni cu ultimul post al meu...
Mai scrieti, va rog, pareri despre M4 estate dci90 !
Stiu ca sunteti cativa posesori... nu va ascundeeeeti!
Cred ca nu sunt offtopic asa ca incep eu:
- Primii 5000km consum de 5.1L dupa CB si imi e ciuda ca nu am pastrat si o evidenta cu bonurile de la alimentari.
- dupa reset la 5000 am facut vreo 500km mixt cu vit medie 45km/h si e undeva la 4.7
- lasa tot timpul senzatia ca mai poate ceva in plus... la toate capitolele motor, spatiu, sunet...
- garda la sol mi se pare mica si e accentuata senzatia asta de bara fata care e foarte lunga si cu unghi mic. Deci mare atentie la borduri si vom vedea la iarna ce va fi... ph34r.gif

Mai scrieti si voi pareri ca poate imi mai aduc si eu aminte
gerula2006
Ceea ce ai spus in legatura cu bara si garda, din pacate este ADEVARAT!!!!
Buf Dragos
Salut,

Sunt posesorul unui M4 Estate dCi 90 CP, varianta de echipare ZEN (Energy). Scaune fata incalzite + Senzori parcare ca si optiuni.

Sunt multumit de masina, nimic spectaculos ca si impresii, masina e folosita 70% din timp in oras si 30% inafara.

Consumul mediu s-a stabilizat la 5.6 l, aproape 8 000 km, fara nici o resetare a CB.

Astept anotimpul rece si temperaturi sub 0, sa vad cum se comporta dieselul iarna, si eu fac trecerea de la benzina. Am inteles ca diesel se incalzeste mai greu si exista anumite neplaceri cauzate iarna din acest motiv.

Daca aveti intrebari, incerc sa va raspund smile.gif.

Numai de bine!
adrianovici_2006
O sa vezi ca nu exista niciun fel de neplaceri!...se incalzeste relativ repede motorul!
John A.
1.5 dci 90 cp de pe M3, tinut in permanenta pe 24 la sofer, 20 la copilot (sotiei ii place frigul). Pusa pe soft auto, in 3 minute incepe sa sufle si sa scoata gerul din masina. In 5-6 minute de mers intins poti sa iti dai jos haina.
sorynache
As avea eu o intrebare.Daca mergi 70% prin oras de ce ai luat diesel?
mannick
O fi luat pentru ca are cuplu bun la turatii mici, si se conduce frumos in oras, in plus consuma si mai putin. Ce-aveti domne' cu alegerile oamenilor?
Buf Dragos
Salut,


Am dorit sa vad cum este experienta cu diesel, am avut pe benzina pana acum. Cand vine vorba de preferinte, sunt putin sceptic in ceea ce privesc motoarele mici cu turbo pe benzina. L-a test drive mi s-a parut ca trebuie turat destul de mult si consumul creste exponential. In plus, Estate-ul nu este o masina usoara, diesel-ul cred ca se preteaza mai bine, chiar si pentru utilizare predominant urbana.

Iar in momentul in care mergi la drum lung, cu 3 - 4 persoane in masina + bagaje, se schimba povestea.

Cum spunea un coleg de forum mai sus, tine de preferintele fiecaruia. Pana acum, sunt multumit de alegerea facuta.

Sarbatori cu bine!
papa_mulo
Si oricum intrebarea era aiurea, nu conteaza ca mergi 10% sau 90% in oras, important e cam ce inseamna in km acel 100%.
tatimeu
si care e diferenta intre 10kkm ca 100% si 25kkm ca 10%?
papa_mulo
Nu inteleg ce vrei sa zici.
tatimeu
QUOTE(papa_mulo @ 12 Dec 2017, 10:10)
Si oricum intrebarea era aiurea, nu conteaza ca mergi 10% sau 90% in oras, important e cam ce inseamna in km acel 100%.
*



am intrebat pornind de la ceea ce ai scris tu. nici eu nu am inteles ce ai vrut sa spui
ai vrut sa spui ca 10% plus 90% (indiferent care procent e facut in oras) inseamna 100%.

eu ma gandesc ca daca mersul in oras nu afecteaza motorul atunci nu are nici o relevanta cati km sunt in 100%, asta este motivul pentru care am pus intrebarea respectiva.
papa_mulo
Nu ai inteles...am vrut sa zic ca n-are importanta cat % mergi in oras in alegerea motorului diesel vs benzina. Important e cat de mult mergi cu masina, indiferent unde. Mergi putin, e mai justificata benzina, daca mergi mult e mai indicata motorina. Asta daca primeaza costurile in decizia de cumparare...
Colegul a zis ca 70% in oras ar fi cerut motor pr benzina. Daca mergi sa zicem 5000 km pe an e mai justificata benzina indiferent cat % mergi in oras, daca mergi sa zicem 50000 pe an e mai justificata motorina indiferent de cat % mergi in oras.
tatimeu
pai cam asta am inteles eu. ceea ce ai scris tu acum. toamai din acest motiv am intrebat care e diferenta dintre x km si y km,luand in considerare ca nu mai trebuie sa discutam de costuri
RVA
Bună dragi colegi de forum. Am un Logan pe benzina, chel doar cu servo și mărindu-se familia între timp, precum și experienta de condus dar și verile caniculare, m am hotărât la un Megane 4 cu motorul dci de 90 cp. De fapt acest Megane mi l permit ca și bani. Anii duoa 2017.Va mărturisesc ca nu am condus niciodata motorina și parca mi e frica de costurile ulterioare ale mașinii, fiind un om care plătește rate și trăiește din salariu. Chiar mi e frica de eventualele costuri mari ale eventualelor reparații, gândindu-mă la injectoare, turbosuflanta, pompa de injecție. Am omis sa spun. Meganul va fi folosit ca mașină a doua, când mergem în curse lungi la țară, munte și mare, deci cred ca mare parte în exterior. Va rog să mă sfătuiți, mai ales colegii care au și conduc aceste mașini, cum sunt la fiabilitate și în general. Mărturisesc ca m am urcat în unul nou și venit de pe Logan, parca eram pe nava Atlantis. Va muktinesc anticipat și va salut cu respect!
chivereanumarian
recomand 1.5 dci ,am avut pe 3 megane 3 de 90 cp ,110 si de 95 6 trepte
si acum pe m4 110

nu ai probleme deloc cu 1.5 daca circuli in afara orasului ,eu fac naveta zi de zi la 3 km si nu am probleme dar depinde acum si cati km are masina care vrei sa o iei te mai lasa un senzor
papa_mulo
Motor lansat prin 2002 parca, pus pe milioane de masini(dacia, reno, nissan si mercedes) si aflat inca in fabricatie...discutia despre fiabilitatea lui 1.5 la modul general nu isi are rostul.
RVA
Am înțeles cu fiabilitate. Va mulțumesc! E clar. Asta va fi! Însă cei 90 cai nu sunt putini. Adică eu am doar 75 cp pe Logan. Și asta are cu 15 în plus. Oare sa caut de 110 sau mai mult? Sau cei 90 sunt suficienți. Nu sunt vitezist, dar câteodată la dealuri mai mari în depășiri cu Logan ul fac o veșnicie pana urc dealul, mai ales încărcat. Va mulțumesc!
papa_mulo
90 cai turbo diesel e mult peste 75 cai benzina aspirat. E vorba de cuplu aproape dublu disponibil de la 1750 turatii...fa un test sa simti tu. Pot fi putini pt unu care vine de pe o benzinara cu mai multi cai...fata de logan 75 e racheta smile.gif
chivereanumarian
te ajuta cutia mult ,mergi cu una sa vezi cum este

26 May 2020, 20:28:
sa vezi ce inseamna cuplu unui diesel
Andy_ACS
Sfatul meu e sa faci un (mic) efort si sa il iei pe cel de 110, ca sa nu regreti mai tarziu.
Intr-adevat turbodieselul este mai dinamic decat benzina aspirata la mers normal (1800-2500 rpm), insa cand ai nevoie de performanta intr-o depasire dieselul se plafoneaza mai repede, 1.5 90 nu va fi cu mult peste MPI-ul tau, masina ta are ~1 tona si Meganeul dCi ~1.4 tone.
RVA
Va mulțumesc pentru sfaturi!
jbn
Eu am avut Megane 2, 1.5 dci 85 cai si masina avea 1270 Kg. Actualul Megane 4 are 110 cai si 1280 Kg. Nu imi era rusine deloc nici nu Megane-ul 2. Tragea fantastic. Daca nu tii neaparat sa ai 110 cai, pentru diferenta de pret, daca e importanta pentru tine, merita 90 cai fara doar si poate. Pana si Loganul de 65 cai (1.5 dci, 1050 Kg) era foarte bun in depasiri si la deal.
papa_mulo
Intre megane 2 de 85 cai si megane 4 de 90 cai e diferenta mare la condusul extraurban. Primul are cutie cu 5 trepte, al doilea cu 6, iar treapta 5(ultima treapta) de la m2 e mai scurta si decat 5 de la m4, nu mai vb si de treapta 6. La m4 ai 95km/h la 2000 turatii in treapta 5 si 110km/h la 2000 turatii in treapta 6. La m2 e scurta cutia si mai neplacuta la mers cu viteza mai ales pe autostrada, turatii mai multe, zgomot mai mult.
saruman74
Megane MK2 86cp 5 viteze- in a5a la 2000rpm ai 92-94 km/h. Pe autostrada la 130km/h am 3000rpm si un consum de 6l/100km cu 4 persoane la bord și bagaje, consum verificat pe un drum de 2000km. 90cp sunt arhisuficienti pt oraș și decenți pt drumuri extraurbane. În oraș daca conduci in plaja de turație 1800-2200rpm vei obține cele mai bune consumuri.
mircea_aq
QUOTE(papa_mulo @ 27 May 2020, 09:43)
Intre megane 2 de 85 cai si megane 4 de 90 cai e diferenta mare la condusul extraurban. Primul are cutie cu 5 trepte, al doilea cu 6, iar treapta 5(ultima treapta) de la m2 e mai scurta si decat 5 de la m4, nu mai vb si de treapta 6. La m4 ai 95km/h la 2000 turatii in treapta 5 si 110km/h la 2000 turatii in treapta 6. La m2 e scurta cutia si mai neplacuta la mers cu viteza mai ales pe autostrada, turatii mai multe, zgomot mai mult.
*



Vroiam sa te intreb daca M4 are volanta simpla sau dubla pentru versiunea de 90 de cai ?
papa_mulo
Nu stiu exact...eu traiesc cu senzatia ca e simpla, la fel cum era si la m2 si m3...1.5 de putere mica avea simpla iar 1.5 de putere mare avea dubla. Nu vad de ce sa puna dubla acum, mai ales ca ei sunt chititi sa taie nu sa adauge.
jbn
Din ce zici, papa-mulo, inteleg ca 1.5 dci de 110 are volanta dubla. Corect?
papa_mulo
Categoric, stiu de aici din discutiile de pe forum de-a lungul anilor...si la m2 si la m3 la varianta puternica de 1.5 e dubla.
chivereanumarian
Stiu ca tot ce are cutie în 6 rapoarte are masa dubla! La fel avea si megane meu 3 unul dintre ele ,1.5 de 95 6 trepte
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.