Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: megane 4 1,6 dci 130 cai
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2
Vasile Mihaila
[COLOR=green]
Avem ceva posesori de 1,6 dci 130 ?

9 Apr 2017, 08:28:
Eu astept una pe la sfarsitul lui mai si sunt nerabdator sa aud parerea cuiva cum se comport pe drum cum stati cu cunsumulsau alte aspecte care tin de aceasta motorizare.
bLacky_cel_alb
Salut! Eu o am cam de o luna jumate asa (Estate) si pot zice ca pana acuma se comporta bine. Probleme nu am observat la ea. Am terminat cei 1500km de rodaj la ea recent si chiar daca 1300-1400km am tinut-o sub cele 2500 ture recomandate dupa acea nu am mai menajat-o asa tare. Consumul meu e de 6.3 acuma, 90% i-am facut in oras si restul pe autostrada Arad-Timisoara.

Personal sunt foarte multumit de ea, voiam un break pentru familie si ne-am decis asupra lui M4.

Daca mai ai intrebari mai specifice, iti raspund cu placere. (in limita a cat stiu si eu tongue.gif )
aba81
din cate stiu rodajul e de 3000 km la diesel si dupa 6000 km performante maxime. Cel putin asa apare in manualul de utilizare. Deci inca nu e terminat rodajul smile.gif.
bLacky_cel_alb
Nu chiar. In manualul de la Megane 4 imi apare asta:

RODAJ
Versiune diesel
Până la 1 500 km, nu depășiți 130 km/h în
raportul cel mai ridicat sau 2 500 rot/min.
După acest kilometraj veți putea rula mai
repede dar numai după 6 000 km aproximativ
veți putea obține performanțele prescrise.
Pe perioada de rodaj, nu accelerați puternic
cât timp motorul este rece, nu folosiți motorul
la turații ridicate.
stefandinescu70
Sa le stapaniti sanatosi cu totii . Cred ca Megane 4 ( Estate sau nu ) cu motorul DCI 130 + cutie manuala este cea mai optima varianta , putere/cuplu + consum , raport greutate / CP , anduranta , performante , etc etc . Daca si motorul ar fi ( si presupun ca si este ) rezistent in timp/km , un minim acceptabil de 200000 km rulati fara probleme majore , fara consumuri aiurea de ulei, cred ca va fi cel mai cautat model Renault la revanzare SH . De aspect exterior , nu mai vorbesc , este exact un WOW , la fel cum a aparut M2 ( sedan mai ales ) prin 2002-2003 de casca gura lumea la el cand trecea .
bogdank
Salut! Am si eu vreo 2500 km cu un 1.6 130cp Estate Intense, consum mediu 6.3, 70% in oras. Singurele minusuri dupa trecerea de pe un M2 Estate Privilege sunt lipsa micilor si multiplelor spatii de depozitare de pe M2 (cotiera, sub picioare, suport ochelari), in rest.... spectacol smile.gif
RM4SI
Complet si maxim de acord. Asta discutam ieri cu sotia in timp ce incerca sa depoziteze o sticla de 1l. La M2 puneai in buzunarul usilor si una de 1,5.
tovidiu
Salut,
La 1.6 dci, are cineva idee de ce nu porneste de fiecare data cand se apasa butonul?
Sunt cazuri in care trebuie sa iei piciorul de pe ambreiaj si sa il apesi din nou impreuna cu butonul ca porneasca motorul.
Sa fie din cauza ca nu se incalzesc bujiile?

jbn
Ceva asemanator patesc si eu la 1.5 dci. Eu o pun pe seama usii care fie este pe cale sa se inchida, fie nu este inca inchisa. Dar nu este nevoie sa ridic piciorul de pe ambreiaj. Pur si simplu mai apas o data pe buton.
gerula2006
QUOTE(aba81 @ 25 Apr 2017, 13:03)
din cate stiu rodajul e de 3000 km la diesel si dupa 6000 km performante maxime. Cel putin asa apare in manualul de utilizare. Deci inca nu e terminat rodajul smile.gif.
*


Rodajul este 1500 km. După 6000 obții performantele maxime. Eu am mers 2200km în rodaj..
aba81
QUOTE(gerula2006 @ 22 Sep 2017, 21:04)
Rodajul este 1500 km. După 6000 obții performantele maxime. Eu am mers 2200km în rodaj..
*


eu am tinut-o 5000 in rodaj nefolosind modul sport. Launch controlul nici acum nu l-am folosit...nici de curiozitate...din punctul asta de vedere e virgina. smile.gif)
gerula2006
Acum am 2400 și nu am depășit 3000rot/min. Eu cred ca 2000 km sunt suficienți... La Peugeot 1.4 hdi am mers în rodaj mult mai puțin. L-am dat la 200.000 km și mergea impecabil.
Cristi17
Salut, in 9 luni / 15000 km de cand am masina nu prea am facut teste dar din cand in cand mai uit la consum. Pot spune ca pe oras (Pitesti...) se invarte undeva intre 5,7-6,0 / viteza medie in jur de 30km/h . In afara cam 4,6- 4,9.Masina o tin mereu pe confort sau comfort cum scrie renault. Nu ma plang de consum, mi se pare ok iar motorul este foarte bun, sper sa fie si fiabil in cei 6-7 ani cat am de gand sa o tin.
jay333
Din iunie pana acum 9484 km si, conform aplicatiei de tinut minte costurile cu masina, 6,57 litri/100 km, cu varf de 8,53 si minima de 5,1. 95% din timp sta pe personal (adica un fel de sport cu alta lumina).
tatimeu
Salut. Aista mașina îți arată nivelul de ulei la fel ca M III? Acolo aveam obiceiul sa mai verific nivelul din CB - adică numărul de buline pline. Întreb in necunoștință și anume rombul asta e consumator de ulei? La aspirator nu aveam treabă decât din an in an -la revizie.
LAURR
Eu nu am auzit de motoare Renault sa consume ulei. Cand spune cineva ca la WW asa sunt facute motoarele mi se ridica parul in cap.
aba81
dci-ul nu avea probleme cu uleiul din cate citisem pana acum pe aici. toata lumea de pe aici il lauda...asta inseamna numai de bine. asta cu uleiul numai la vw e normal. eu la vechiul motor fiat 1,3 nu completam nimic de la schimb la schimb...ceea ce tind sa cred ca asa e si normal sa se comporte un motor. Mai este un canal pe youtube La Garaj Show unde se da unul acolo ca le stie ...cu vw golf4 si tot asa a zis ca e normal sa manance ulei...ca la trabant. Ar trebui sa faca abonamente de revizii cu ulei inclus si intre schimburi....de fapt nici nu mai trebuie schimb daca tot ii torni intr-una nu?smile.gif)
Mr_X
Nicio mașină/motor care mi-a trecut prin mână nu mânca ulei: Oltcit(uri), SuperNova (1.4 Renault), Solenza (1.4 Renault), Peugeot (1l), Megane 2 (1.6 16v - 268.000 km).

Pun o imagine cu extras din manualul Golf 6 pentru comparație. Și nu, nu este nicio greșeală: este vorba de un consum "normal" de ulei de până la 1l/1000 km. Și dacă ar consuma toate aproximativ la fel ar avea argumentul: așa sunt construite (vezi BMW-uri M Power). Dar sunt diferențe foarte mari de la o mașină la alta, același motor/model/an.
aba81
vai de capul lor de motoare...la mare cautare pe la noi. Auzi..in primii 5000mii de km poate sa consume mai mult smile.gif). mai bine faceau rezervor sa poti alimenta si cu ulei odata cu benzina.
jbn
Ca veni vorba de ulei, am verificat si eu uleiul recent si am vazut pe joja ca nivelul se afla undeva la jumatatea distantei dintre min si max. Sunt putin surprins pentru ca la m2 era mereu la max. In curand o sa fac revizia si vad apoi unde se afla nivelul dupa ce pun uleiul nou ca sa compar cu nivelul actual.
sagetator
Legat de consumul de ulei: masina mea a facut un an si in acest an nu am verificat NICIODATA cu joja nivelul de ulei. De ce? Simplu: pt. ca inainte am avut tot un 1.5 dCi si care desi a ajuns la 180.000 km (pana sa o dau), nu a consumat niciun gram de ulei. biggrin.gif

Fratele meu are insa experienta cu BMW (a avut pana acum 3, un benzinar ~150 cp + 2 dieselare: 131 si 163 cp), Seat (acum are un Leon de 1.9 TDI 105 CP) si un Ford de oras (Fiesta, 1.4 diesel, 74 CP), si LA TOATE verifica lunar nivelul de ulei si il completeaza. radmasa.gif

Cu alte cuvinte, la acest capitol, Renault sunt SIMPLY THE BEST!
jbn
Da, dar la renault are joc stanga-dreapta pedala de frana laugh.gif
aba81
toate marcile au in portofoliu cate un model care au avut probleme sau mai au in continuare. de ar fi pedala ultima problema cu care o sa ne confruntam cu Renault.
tatimeu
Da acum serios. Ce căutați voi cu piciorul pe la respectiva pedala?
jbn
Eu eram ironic cu pedala. Chiar nu ma incurca cu nimic. Iti dai seama ca are joc doar daca faci tu stanga dreapta din talpa. Nu face de capul ei. Dar ironia mea a venit in urma unei plangeri a unui coleg care o cataloga drept una din multele probleme ale m4.
tatimeu
stiu colegu
si postarea mea era tot in ton cu tine. Normal ca mai atingem si respectiva pedala. biggrin.gif
m3st_tce
Explicatia consumului de ulei: https://www.youtube.com/watch?v=xa1kqSo3aeM
Mr_X
Eu îl urmăresc pe Cadogan și, de obicei, îmi place și sunt de acord cu ce spune. Dar, în legătură cu consumul de ulei nu sunt așa sigur. Dacă ar fi adevărat, atunci presupun că același motor/mașină/echipare ar consuma aproximativ aceeași cantitate de ulei. Numai că sunt diferențe de la "nu-mi consumă nicio picătură" la "completez cu 1l la câteva mii de km".

Diferă bineînțeles foarte mult regimul de utilizare de la un utilizator la altul, dar nu cred că acest lucru poate explica diferența de consum de ulei între două motoare identice. Revin cu exemplul de la VW (m-a interesat subiectul când vroiam să-mi iau unul): mașină nouă la un utilizator cu zero* consum de ulei, mașină nouă la alt utilizator cu 1l consum de ulei la 2000-3000 km - aceeași marcă/model/motor/transmisie.

*acceptăm ca fiind "zero consum de ulei" consumul care nu se vede pe senzor/cu ochiul liber, pentru că în realitate niciun motor nu are "zero" consum.
sebyfbi
La voi in treapta 1 se misca schimbatorul de viteze inainte si inapoi in functie de cum accelerati?
vvede
Intr-o oarecare masura este ok (daca miscarile nu sunt ample), cand se accelereaza mai puternic
Daca miscarile sunt ample, atunci trebuie verificati suportii motor, cutie.
E valabil cam la toate masinile si se datoreaza cuplului
old_jhon
QUOTE(sebyfbi @ 10 Nov 2017, 00:24)
La voi in treapta 1 se misca schimbatorul de viteze inainte si inapoi in functie de cum accelerati?
*



Da, dar foarte putin
tatimeu
conduc masina asta de peste 4 luni dar sunt nelamurit adica nu neaparat nelamurit in legatura cu ea cat cu motoarele astea pe motorina. In paralel mai folosesc si meganul 3 benzinar din dotare si am ramas surprins de o chestie si anume: elasticitatea motorului/motoarelor
la asta cica cuplu in realitate incepe de pe undeva la 1500-1600 parca dar de exemplu in treapta a treia pe la 2000 de ture imi spune sa schimb treapta superioara. Dau treapta a 4 si pica in jur de 1500 ture. daca las putin acceleratia imediat simt ca incepe sa tremure, sa nu mearga rotund motorul (in jur de 1400 de ture. Acum nedumerirea mea e ca la benzinar acelas oras, traseu ma duc cu treapta a 5 inca de la viteza de 45-48km/h si turatia sta bine multumesc in jur de 1500-1600 poate putin mai sus. Cum trec de 50, 50 si ceva deja imi indica sa trec in treapta superioara si chiar si atunci motorul merge foarte rotun in jurul valorii de 1200 ture 1300. cu dci-ul nu am apucat sa folosesc treapta a cincea.

nedumerirea mea e ca toata lumea zice/zicea ca benzinarele, aspiratele si mai ales astea de cilindree asa mai mica trebuie conduse turat.

nu fac eu bine motorul meu e mai??? sau asa e el conceput sa functineze la dci


Multam. pana acum 4 luni nu am pornit un motor pe motorina biggrin.gif
adrianovici_2006
QUOTE(old_jhon @ 10 Nov 2017, 10:41)
Da, dar foarte putin
*


Numai?.....Incearca si treapta 5 la 60-70 km/h, se manifesta mai pronuntat( la accelerari si decelerari)!
La M2 era la fel! Eu mai am un SCENIC (pozitionarea schimbatorului este complet diferita), 2006, se comporta sensibil mai bine!
old_jhon
O sa ma uit si revin cu rezultate smile.gif)
old_jhon
QUOTE(adrianovici_2006 @ 2 Feb 2018, 05:52)
Numai?.....Incearca si treapta 5 la 60-70 km/h, se manifesta mai pronuntat( la accelerari si decelerari)!
La M2 era la fel! Eu mai am un SCENIC (pozitionarea schimbatorului este complet diferita), 2006, se comporta sensibil mai bine!
*



In tr. a5a, e "tzapăn" nu se misca un mm.

PS: Eu am 1.6 dCi, vad ca tu ai 1.5-ul.
aragon
Dacă va uitați în manualul de utilizare scrie clar ca ,consuma ulei. Toti zic ca lor nu le consumă, dar nu se uita ca mecanicul le pune în servis un pic peste limita. Orice motor în care există frecare intre elementele interne metalice se consuma o mica cantitate de ulei. Chiar nu îmi fac probleme în această situație. A mea are deja 31000 km și uleiul pe joia este undeva mai sus de jumătate. Va doresc drumuri bune și liniștite.
mnm
QUOTE(aragon @ 18 Oct 2018, 18:36)
Dacă va uitați în manualul de utilizare scrie clar ca ,consuma ulei. ….. Va doresc drumuri bune și liniștite.
*


Off topic : Motoarele in 2 timpi consuma ulei care este amestecat cu benzina din rezervor. Ex: drujba, Trabant, Wartburg, DKW si etc.

La motor cu benzina in 4 timpi daca consuma ulei=motorul este pe duca… depinde de cantitatea consumata.
La motorina nu ma bag... nu am lucrat in agricultura !
cj98czh
orice motor, cu atat mai mult un turbo fie el diesel sau benzinar consuma putin ulei ...
Mike959
Stiu ca au fost probleme legate de consumul de ulei la 1,2 tce,am avut 1,5 dci si nu consuma gram smile.gif il verificam periodic
cj98czh
si tu crezi ca iti dadeai seama daca consuma 50-100 grame ? nu cred ... ca de consumat .. consuma ..
Mike959
QUOTE(cj98czh @ 18 Oct 2018, 22:00)
si tu crezi ca iti dadeai seama daca consuma 50-100 grame ? nu cred ... ca de consumat .. consuma ..
*



La o cantitate de genul sigur nu iti dai seama,dar stiu ca se vorbea de 1,2tce parca de litru...sper sa nu gresesc
jay333
Nu am mai verificat in ultima vreme nivelul de ulei insa, de cand am cumparat masina si pana la prima revizie, nivelul de ulei s-a mentinut cam pe unde stiam ca e pe joja. Eu unul zic ca in regula daca nu scade sub minim intre revizii.
Ca paranteza: polo benzina turbo, la 7000 km s-a aprins becul de ulei. rolleyes.gif
Mike959
QUOTE(jay333 @ 19 Oct 2018, 06:27)
Nu am mai verificat in ultima vreme nivelul de ulei insa, de cand am cumparat masina si pana la prima revizie, nivelul de ulei s-a mentinut cam pe unde stiam ca e pe joja. Eu unul zic ca in regula daca nu scade sub minim intre revizii.
Ca paranteza: polo benzina turbo, la 7000 km s-a aprins becul de ulei.  rolleyes.gif
*



Sigur,asa este daca se afla intre minimum si maximum este ok.
Groaznic sa pape aproape tot uleiul la doar 7000 km sad.gif((
cj98czh
Limita intre minim si maxim este de obicei 1L sau mai putin, in motor ai 4L sau mai mult ... nu as spune ca a papat tot uleiul ...
Mike959
QUOTE(cj98czh @ 19 Oct 2018, 08:47)
Limita intre minim si maxim este de obicei 1L sau mai putin, in motor ai 4L sau mai mult ... nu as spune ca a papat tot uleiul ...
*



Deci vrei sa spui ca atunci cand se aprinde martorul de ulei ai destul de mult ulei in motor? Ciudat,eu stiam ca la aprinderea becului de ulei mai ai foarte putin ulei si ca trebuie sa opresti imediat.
cj98czh
1) nu mai cita mesajul imediat de deasupra, este interzis conform regulamentului pe care l-ai citit si ai fost de acord
2) da, mai ai destul ulei .... ca nu este bine sa mergi asa este alta treaba .. dar nici vorba sa fie consumat uleiul ... ca nu stiai tu este alta treaba ... martorul de ulei poate sa fie galben/portocaliu ... ceea ce inseamna ca uleiul a ajuns la limita inferiora si trebuie completat ... sau rosu ceea ce inseamna ca este o problema si atunci trebuie sa opresti imediat ... depinde de culoare ..

Acuma on topic, gata cu offtopicul.
dillyman
salutare baieti
revin pe forum pentru o noua parere in legtura cu o masina care vreau sa o cumpar: Megane Estate 1.6dci
Am gasit una la Craiova: https://www.olx.ro/oferta/megane-4-estate-1...se-IDcYNBQ.html
masina a avut si 2 daune, conform proprietarului, minore, rezolvate intr-adevar in reprezentanta pe CASCO:
- o oglinda rupta si schimbata
- o lovitura in roata dreapta fata, la care s-a schimbat roata si amortizorul. conform proprietarului. ina pe reportul din reprezentanta apare inclusiv spoilerul si suportul de numar schimbate.
insa nu are poze cu ea lovita. eram curios sa vad exact si sa confirm ca e cum zice el. atasez cateva poze cu inregistrarile din service.
[attachmentid=1628119204] [attachmentid=1628119205] [attachmentid=1628119206] [attachmentid=1628119207] [attachmentid=1628119208] [attachmentid=1628119209]

as vrea sa merg sambata la craiova sa o vad si sa ii fac si un test
am incercat sa sun azi la reprezentanta, la Redac, dar si pentru o simpla verificare tehcnica si diagnoza, trebuie o programare, cu minim o saptamana inainte.
unde altundeva as mai putea oare sa incerc in craiova sa ii fac o verificare?

sau daca nu, exista cineva cu un tester in zona, pentru o diagnoza sambata dimineata spre pranz?
daca nu reusesc la o reprezentanta, pentru verificare completa, as vrea macar o diagnoza, sa vad ca e in parametrii, si ca nu are nimic dezactivat din soft?

Atasez inca cateva poze.
[attachmentid=1628119210] [attachmentid=1628119211] [attachmentid=1628119212] [attachmentid=1628119213] [attachmentid=1628119214] [attachmentid=1628119215][attachmentid=1628119217]
Andy_ACS
Salut. Mai e o reprezentanta in Craiova (CMZ Auto - 0752529098).
Nu stiu insa daca lucreaza si sambata. Poate doar dimineata. Poti suna si intreba. Gasesti adresa pe Google Maps.
dillyman
Mersi Andy_ACS de info.
Din păcate nici o reprezentanta (Renault sau Dacia) nu lucrează sâmbătă pe partea de service.
Voi incerca cu nr din privat, puțin mai încolo. Nu am putut răspunde la PM ( nu am destule posturi).
Proprietarul mi-a propus pentru diagnoza service Bebe Popescu.. asta lucra sâmbătă dimineață. E ok?
Andy_ACS
Nu am nicio idee, nu cunosc serviceul, imi pare rau.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.